Урок вивчення новго матеріалу.
Форма уроку " Урок сходження на вершину знань".
РЩозробка уроку до підручника Істера О. С. видавництво " Генеза" 2015 р.
Урок-гра що проводиться у групах по 6 чоловік.
Відкритий урок з алгебри
у 7 класі
на тему
“Лінійна функція , її графік і властивості”
Підготувала:
вчитель Медведівської ЗОШ І-ІІ ст.
Новаківська Оксана Євгенівна
Тема. Лінійна функція, її властивості та графік
Цілі: формування предметних компетентностей: сформувати поняття лінійної функції; домогтися засвоєння властивостей лінійної функції та усвідомлення того, що графіком функції є пряма.
формування ключових компетентностей: розвивати вміння будувати й читати графіки лінійних функцій; формувати вміння доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію; сприяти вихованню наполегливості, кмітливості, інтересу до предмета.
Обладнання: листки з друкованою основою, маркери, картки, заготовки координатних площин
Підручник: Істер О.С. Алгебра: Підруч. для 7 кл.загальноосвіт. навч. закл. – «Генеза» , 2015
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форма уроку: урок-сходження на вершину знань.
Перед початком уроку клас об’єднується в групи , обирається координатор роботи . На столах лежать листи самооцінювання , картки завдань.
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент.
Привітання. Облік відвідування.
На ваших столах лежать листи самооцінювання, де вказані види завдань , що будуть виконуватися на уроці , їх оцінювання в балах .Ознайомтесь з ними.
Ви повинні активно працювати й оцінити рівень власної роботи. По закінченні уроку ми визначимо найкомпетентнішу групу та найкомпетентнішого учня уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання.
№752,755,763(1)Перевіряю наявність виконаного домашнього завдання. З’ясовую, які завдання викликали в учнів труднощі та відповідаю на запитання.
ІІІ Оголошення теми уроку, постановка мети. Мотивація роботи.
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему Функції
Наш сьогоднішній урок – це сходження на вершину знань. А для того, щоб піднятися на вершину гори, потрібно проявити чималу уважність, працелюбність і наполегливість. Чи не ці самі якості потрібні нам для того, щоб навчатися?
Звичайно, жодний альпініст не може піднятися від підніжжя гори відразу до її вершини. Він долає довгий шлях, переходить із однієї стежини на іншу. Так само і ми сьогодні на уроці будемо, поступово переходячи з однієї стежини на іншу, неухильно підніматися до вершини знань.
Для того, щоб налаштувати вас на потрібний настрій і тон уроку, я хочу розповісти вам індуську притчу.
Магараджа вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком, і не проллє ні краплини. Багато людей пробувало пройти, та в них не виходило. Аж ось пішов один чоловік. Навколо нього кричали, стріляли, його всіляко лякали. Але він не пролив молоко. «Ти чув крики, постріли? – спитав його потім магараджа, - ти бачив, як тебе лякали?». «Ні, повелителю, я дивився на молоко».
«Не чути і не бачити нічого стороннього» - ось як має бути сконцентрована увага. На сьогоднішньому уроці я бажаю вам саме такої уваги.
ІV. Актуалізація опорних знань.
(Повторення вивченого на попередньому уроці)
Ми стоїмо біля підніжжя гори і маємо перевірити, чи готові ви до подорожі.
2. Усні вправи.
а) графік якої функції проходить через точку А(2; 2); 1) у=2х-4; 2)у= -; 3)у=6-2х. (третьої)
б) чи проходить графік функції через точки: А(10;27), В(50; 89), С(-20; -27). ( А-так ,В-ні, С-так.)
V. Пояснення нового матеріалу.
1 стежина. Девіз: «Знання збираються по краплині, як вода в долині»
Завдання. 1.Задача : Ширина прямокутника х см , а довжина на 3 см більша за ширину . Задайте формулою залежність периметра прямокутника від його ширини. (Р=(х+х+3)*2=(2х+3)*2=4х+6; у=4х+6); у=4х+6- функція ,що має особливу назву – лінійна функція
(Запис дати, класної роботи, теми уроку)
Отже функцію задану формулою у=kх+b, де k і b деякі числа називають лінійною
Побудувати графік функції у=0,5х-1
(Один учень біля дошки. Учні працюють, відповідають)
1. Що є графіком функції?
2. Як називається функція?
3. Скільки точок достатньо для побудови прямої? (2 бо за властивістю прямої через будь-які 2 точки можна провести 1 пряму)
3. З’ясуйте, що є областю визначення функції?
4. Що є областю значень функції?
2 стежина. Девіз «Один розум добре, а декілька – краще
Попрацюємо в групах . Побудувати графіки лінійних функцій І група: у=2х+3; ІІ група: у=-2х+3; ІІІ група: у=0х-3; ІV група: у=2х. (На виконання завдання – 3 хв. )
(Виступи представників від груп.)
Що є графіками цих функцій?
Як називаються ці функції?
Як вони розміщені відносно осі Х?
(висновок про кутовий коефіцієнт)звернемо увагу на функцію у=kх - це пряма пропорційність вона проходить через початок координат тому достатньо однієї точки , а друга (0;0)
Розглянемо взаємне розміщення графіків (демонструю готові) (якщо коефіцієнти однакові , то графіки паралельні , якщо різні , то перетинаються)
3 стежина. Девіз «Знати – це означає, насамперед, уміти користуватися знаннями»
Усно виконати № №769
771 ,773
775,
VІ. Закріплення нового матеріалу.
4 стежка. Девіз «Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також уміти користуватися нею»
Письмово виконання №№ 779;
784(1,3) –І і ІІІ групи, 784(2,6)-ІІ і ІV групи (учні виконують в групах з подальшою взаємоперевіркою)
№796.
VІІ.Домашнє завдання
П.21 ст.148 №780; №797
VІІІ. Підсумок уроку.
Бесіда.
ІХ. Висновки.
Наш урок підійшов до завершення. І зараз я хочу дізнатися, чи усім вдалося домогтися успіху і подолати чергову вершину знань. Для цього ви мали листки самооцінювання – так звані «сходинки знань» . На них зображено наш маршрут у вигляді таблиці. Сходинок стільки, скільки було етапів уроку. Поставте у кожну лінійку результат , наскільки успішно ви опанували той чи інший етап, на котрій сходинці зупинилися , бо чогось не зрозуміли.
Виставляю оцінки найактивнішим учням. Визначаю найкомпетентнішу групу та найкомпетентнішого учня.
№п/п |
завдання |
Максимальний бал завдання |
Набрана кількість балів |
1 |
Бліц опитуванн ,д/з |
О,5 бала |
|
2 |
Знання збираються по краплині, як вода вдолині |
О,5 бала |
|
3 |
«Один розум добре, а декілька – краще |
О,5 бала |
|
4 |
«Знати – це означає, насамперед, уміти користуватися знаннями»
|
1 бала |
|
5 |
«Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також уміти користуватися нею* |
1 бала |
|
6 |
Підсумок уроку. |
О,5 бала |
|
|
Загальна кількість балів |
|
|