Конспект уроку з алгебри для 7-го класу на тему "Одночлен. Стандартний вид одночлена." Матеріал містить ребуси для визначення теми уроку, комп'ютерну презентацію, інтерактивні вправи, перевірочний тест з самооцінкою.
Тема уроку. Одночлен. Стандартний вигляд одночлена. (7 клас, алгебра)
Мета уроку: формування компетентностей: предметної математичної (сформувати розуміння понять “одночлен”,“одночлен стандартного вигляду”, “коефіцієнт”; закріпити вміння учнів розв’язувати вправи, що передбачають зведення одночлена до стандартного вигляду); ключових: уміння вчитися (здійснювати самостійну діяльність; самостійно добирати необхідні знання й способи діяльності для виконання навчальних завдань; використовувати інформацію з різних джерел); соціальна (самореалізуватися при виконанні завдань у групі); загальнокультурна (адаптуватися у мовному середовищі шляхом активної участі у спілкуванні); інформаційно-комунікаційна (уміння аналізувати інформацію в електронному виді). Розвивати вміння здійснювати розумові дії, операції різних рівнів складності (розпізнавати одночлени, наводити приклади одночленів, формулювати означення одночлена, одночлена стандартного вигляду, степеня одночлена; визначення коефіцієнта одночлена, степеня одночлена; відтворення фактів та понять; на узагальнення); формувати наполегливість та старанність у виконанні завдань, охайності у записах, розвивати увагу та пам’ять, ціннісне ставлення до використання часу.
Цільові завдання: учень (учениця):
наводить приклади одночленів;
пояснює, що таке: одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт;
формулює означення: одночлена;
розв’язує вправи, що передбачають: зведення одночлена до стандартного вигляду
Засоби та обладнання: підручник (Мерзляк А.Г. : підруч. для 7 класу загальноосвіт. навч. закл. /А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір. - Х.: Гімназія, 2015. - 256 с.: іл.), онлайнові навчальні матеріали (http://rebus1.com/ua/; https://learningapps.org/), друковані додатки.
Додаткові навчальні матеріали (друковані, електронні):
Назва |
Вид |
Номер додатку |
Ребуси для визначення теми уроку |
друкований або електронний |
|
Комп’ютерна презентація |
електронний |
|
Таблиця для запису нових понять теми |
друкований або електронний |
|
Інтерактивні вправи на визначення одночлена |
електронний |
|
Перевірочний тест з самооцінкою |
друкований або електронний |
|
Рефлексія |
друкований або електронний |
|
Фізкультхвилинка |
електронний |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Примітка |
|||
Цільове завдання |
Форма організації та управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів |
Інформаційне джерело |
Навчальне завдання |
Дії учнів |
|
Наводить приклади одночленів |
Фронтальна робота. Ребуси для визначення теми уроку
Почергова демонстрація слайдів комп’ютерної презентації та формулювання запитань за темою уроку. (слайди 1-3)
Інтерактивна вправа (слайд 4) |
|
Дайте відповіді на запитання: 1. Під час розв’язування деяких задач часто зустрічаються вирази, що містять тільки дії множення та піднесення до степеня. Чи знаєте ви як називаються ці вирази? 2. Розв’яжіть ребуси. 3. Наведіть приклади одночленів. 4. Чи є одночленом вираз? Дайте пояснення.
|
Зорове зосередження на змісті інтерактивної вправи, слайдах презентації. Участь у спілкуванні за запитаннями.
Аналіз інформації в електронному виді. Розпізнавання одночленів, вміння наводити приклади одночленів. Висловлює власну думку.
|
|
Пояснює, що таке: одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт
|
Фронтальна робота. Почергова демонстрація слайдів комп’ютерної презентації та формулювання запитань за темою уроку. (слайди 5-10) |
|
Завдання: Визначити коефіцієнт і степінь одночлена стандартного вигляду. |
Зорове зосередження на змісті слайдів презентації. Участь у спілкуванні за запитаннями.
|
|
Формулює означення: одночлена
|
Індивідуальна робота.
(Допомога учням, які самостійно не можуть заповнити таблицю) |
Заповніть таблицю, дотримуючись плану:
1.Одночлен. 2. Одночлен стандартного вигляду. 3. Коефіцієнт одночлена стандартного вигляду. 4. Степінь одночлена.
|
Самостійно добирають необхідні знання з підручника. Охайно пишуть. Зорове зосередження на змісті підручника.
|
|
|
Розв’язує вправи, що передбачають: зведення одночлена до стандартного вигляду
|
Робота в малих групах. (слайд 12)
(Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.)
|
Завдання: Запишіть у стандартному вигляді одночлен, укажіть його степінь і коефіцієнт. |
Робота в зошиті. Самореалізація при виконанні завдань у групі. Взаємоконтроль. |
|
|
Колективна робота (диференційована) (Розв’язування завдань з підручника під контролем вчителя.)
|
Розв’яжіть завдання з підручника: № 267о (1,3); №269о (1,3,5); № 271о (3); № 273*(1,3,5); № 278*; № 280*; № 282**; № 283**. |
Робота в зошиті. Самореалізація, наполегливість та старанність при виконанні завдань.
|
|
||
Індивідуальна робота (Розв’язування тесту з самооцінкою “Зашифроване слово”)
|
Завдання: Знайдіть зашифроване слово ( ВІТАЮ). |
Застосовує набуті знання для розв’язування прикладів |
|
||
Рефлексія |
Фронтальна робота.
|
Продовжити речення - «Сьогодні на уроці я повторив …» - «Закріпив вміння..» - «На уроці мені сподобалося..» - «Мені потрібно ще попрацювати над...» - «Мені хочеться і далі вчитися, тому що...» |
Аналіз своєї діяльності, узагальнення. Формулює висновки Розвиває логічне і критичне мислення |
|