Конспект уроку з алгебри для 7 класу на тему "Розкладання многочлена на множники"

Про матеріал
Бінарний урок з математики та історії у 7 класі за темою "Розкладання многочлена на множники"
Перегляд файлу

 

Бінарний рок алгебри в 7 класі

Тема: Розкладання многочленів на  множники; виникнення та розквіт

            Київської Русі

Мета: - узагальнення та систематизування  знання учнів з теми: «Розкладання  многочленів на множники  та про історичні події та особистості з історії Київської  Русі»

         - розвивати в учнів навички використання вивчених способів розкладання  многочленів на множники та вміння  аналізувати про історичні факти і події

         - виховувати інтерес до наукових знань з різних предметів, повагу до історії  України

Тип уроку:  узагальнення та систематизація знань

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Мета.

2. Вступ (проводить учитель історії)

Вправа «Мій настрій тут і тепер»

Мета: рефлекси.

Учням пропонують визначити свій настрій на початку уроку за допомогою умовних позначок погоди:

  •             Сонячно   

 

  •             Хмарно 

 

 

 

  •             Нежить

 

На дошці закріплено плакат з позначками. Кожен учень по черзі говорить речення «Мій настрій зараз відповідає…» (називається відповідно настрою позначення).

Вчитель оцінює на плакаті  під відповідною позначкою кількість зазначених станів і пропонує 2-3 учням пояснити, чому у них такий стан. Після чого робить підсумок, що ми всі різні і наші стани також різні. Це нормально. Але давайте на нашому уроці спробуємо покращити настрій та не втратити сонячної погоди.

Вчитель говорить про те, що наш урок незвичайний. Він об’єднує два предмети: математику та історію. Тому давайте спробуємо визначити, чи є щось спільне у цих предметів.

 

Вправа: («Мозковий штурм»)

«Що є спільного між математикою і історією»

На дошці записується питання і всі учні по черзі, або за бажанням проговорюють свої ідеї, щодо цього запитання (ідеї можуть бути самі фантастичні), Один учень фіксує їх на дошці.

Наука

Пізнання

Цифри, дати

Математика-історія              

                                                                           Римські цифри

Особистості

 

Цікаво

Групуємо

Аналізуємо

Видатні діячі

 

Коли всі ідеї зібрано, колективно вибираємо ті, що дають відповідь на запитання.

Тепер давайте доведемо, що між математикою та історією є дійсно спільне, що об’єднує ці предмети.

ІІ. Робота в  малих групах.

Об’єднуємо учнів у групи (4 по 8 чоловік). Для об’єднання в групи всі по черзі говорять математичні та історичні терміни:

  • культура
  • рівняння
  • держава
  • вираз

                  Учні сідають по групах (в коло «пліч-о-пліч). В групі розподіляються ролі слідуючим чином:

  • спікер – керівник групи
  • секретар – веде записи
  • посередник – стежить за часом, заохочує до роботи
  • доповідач – доповідає про результати роботи групи

Для забезпечення швидкого та ефективного включення учнів і інтерактивну діяльність можна групам роздати пам’ятку для учнів, яка містить опис алгоритму діяльності).

Учитель на дошці вивішує плакат, записані назви команд і надалі запитуватимуться результати відповідей кожної команди. За кожну правильну відповідь - 3 бали.

Вчитель математики: А зараз кожна команда отримує завдання на карточках. Вирішивши математичні завдання повинні записати на листочках відповіді на завдання:

 

І команда

Розкласти многочлен на множники:

  1. а2 + а5                                                                                          
  2. 2х – 1 + 4х (2х – 1)
  3. 9 – а2b2
  4. 0,24х5 + 0,36х3 – 0,48х4
  5. 3а + 3b – a3 – a2b

(2х – 1) (1 + 4х)

О

а2 (1 + а3)

Х

(а + b) (3 – a2)

В

0,12x3 (2x2 – 4x – 3)

И

(3 – ab) (3 + ab)

Р

 

ІІ команда

 Розкласти многочлен на множники

  1. 36х2 у – 18 ху
  2. 5а (а – b) + (а – b)
  3. а2 + 4а + 4
  4. 0,6а2 b 3 + 0,4а4 b 2 - 0,2 а3 b 3
  5. 4а – 2 b + 2а2 - а b

 

(5a + 1) (a – b)

 

К

18xy (2x – 1)

(2a – b) (2 + a)

Й

(a + 2)2

И

0,2 a2b2 (3b + 2a2 –ab)

 

ІІІ команда

 Розкласти многочлен на множники

  1. 6 у – 7 х3
  2. a2 + а –  2(а + 1)
  3. а24 - 25
  4. 0,12а4 b 3 - 0,6а5 b 2 + 0,24 а3 b 2
  5. 3а + 3 b - 2аb - 2а2

(a + b) (b– 4a)

ДЬ

0,6a3b2 (2ab – a2 4)

І

7x3 (x3 – 1)

Л

(a2– 5) (a2 + 5)

Б

(a + 1) (a – 2a)

И

 

ІV команда

Розкласти многочлен на множники:

  1. a5 + а4                                                                                          
  2. 3a – 6b + a (a – 2b)
  3. 1 – 2а + a2
  4. 0,18х6 - 0,45х4 – 0,27х5
  5. 6b2 + 3ab – 4ab – 6a2

 

(1 – a)2

Е

0,9 x4 (2x2 – 5 – 3x)

К

(2b + 3a) (3b – 2a)

a4 (a + 1)

Щ

(a – 2b) (3 +a)

 

Доповідачі кожної команди приносять результати і відповіді записують на дошці. Це імена князів: Кий, Щек, Хорив, Либідь.

Учитель історії: Наступне завдання для груп: використавши карту покажіть місто Київ, коротко перекажіть легенду пов’язану з іменем цих князів.

Спікери команд організовують роботу. Команда, яка перша підготувалась відповідає, а інші доповнюють . вчитель історії оцінює відповіді, результати заносяться до таблиці.

Учитель математики: З давніх часів до нас дійшли уривки літописів, на яких стерлися дати, щоб визначити з яких часів вони дійшли до нас потрібно виконати наступне завдання. Спікери отримують завдання.

 

І команда

Розв’язати рівняння:

1) 4х2 – 4х  = 0

2)( 9х2 – 9) –( х2 + х )= 0                   (1; 0; 1; 9)

 

ІІ команда

Розв’язати рівняння:

1) 6 m2 - 6 m  = 0

2) (х2 – 5х) (4х +20) =0                     (1; 0; 5; 4)

 

ІІІ команда

Розв’язати рівняння:

1) 5а2 – 10а + 5 = 0

2)( х2  - 3х )+( 3 – х) = 0                     (1; 1; 1; 3)

 

ІV команда

 

Розв’яжіть рівняння:

1) 3х2  - 6х + З = 0

2) (х2 -  2х) + (10 – 5х )= 0                      (1; 1; 2; 5)

 

  Вчитель математики: Доповідачі запишіть на дошці послідовно свої відповіді. Корені рівнянь і є роками правління князів, яких потрібно назвати (Це Я. Мудрий та В. Мономах).

Вчитель історії оцінює відповіді та заносить результати до таблиці. Після виконання завдання проводимо «мікрофон». На дошці закріплюють портретні зображення Я. Мудрого та В. Мономаха.

Вчитель історії: Дайте відповідь на запитання: «Який внесок в історію нашого краю вніс В. Мономах та Я. Мудрий?

Заслуховуються  відповіді учнів.

Вчитель математики. Які способи  розкладання на множники ви застосували при розв’язанні рівнянь і які способи ви ще знаєте?

Заслуховуються  відповіді учнів.

Вчителі підбивають підсумки цього завдання і заносять до таблиці. Підбиваються підсумки.

Вправа: «Мій  настрій тут і тепер». Піднімають руки діти, у кого змінився настрій: Розповідають який був, який став. Чому?

ІІІ. Домашнє завдання.

З історії: скласти історичний портрет Я. Мудрого та В. Мономаха.

З математики: скласти кросворд на тему: «Розкладання многочленів на множники»

ІV. Підсумок уроку.

Вчитель історії. Наша взаємодія на уроці допомогла повторити та узагальнити наші знання з математики та історії України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку