Тема уроку. Стандартний вигляд числа. Розв’язування вправ
Мета уроку:
предметна компетентність: пояснювати, що таке стандартний вигляд числа, формулювати основні властивості степеня, розв’язувати компетентнісні задачі, що потребують запису числа в стандартному вигляді, розвивати обчислювальні навички;
ключові компетентності:
спілкування державною мовою — грамотно висловлюватися рідною мовою; коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
математична компетентність — оперувати числовою інформацією; розв’язувати життєві задачі, інтерпретувати та оцінювати результати;
уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності;
соціальна та громадянська компетентності —удосконалювати вміння аргументувати, доводити правильність тверджень, вміння працювати у парах;
екологічна грамотність - ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів.
Виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: урок розвитку компетентностей
Міжпредметні зв’язки: хімія, астрономія, біологія, географія
Обладнання: комп’ютер, проєктор, комп’ютерна презентація, кубик Блума, роздатковий матеріал (картки з задачами).
Перебіг уроку
Учні класу |
Дитина з ООП |
|
І.
ІІ. 1.
2.
ІІІ.
IV.
V. 1.
2.
3.
4.
VІ. 1.
2.
|
Організаційний етап уроку Привітання, налаштування на гарний настрій на уроці. Не відомо хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам та які ми передаємо своїм нащадкам: «Намагаймося щодня для кожної справи знайти якийсь позитивний початок, оскільки від того настрою, з яким ви вступаєте в день або в справу, залежать наші успіхи, а можливо, і невдачі». Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення й гарні результати. Перевірка домашнього завдання Фронтальне опитування. -Що таке стандартний вигляд числа? -Наведіть приклад. - Що називають порядком числа?
«Впіймай помилку» На екран виводяться завдання домашньої роботи з помилками, учні їх знаходять та виправляють.
Актуалізація опорних знань Кубик Блума - Назви основу та показник степеня даного виразу - Придумай вираз основа, якого 5, а показник степеня 3. - Запропонуй, як можна обчислити значення виразу . - Поясни чому дорівнює значення виразу -Чому рівність є правильною? -Поділись при яких значеннях має зміст?
Повідомлення теми та мети уроку. Цілепокладання Давайте визначимо, що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ?
Розвиток компетентностей Робота в парах «Числа ліліпути» та «Числа велетні».
Двоє учнів працюють самостійно на дошці (задачі на картках). Після завдання перевіряються. Усі інші учні класу працюють колективно.
Фізкультхвилинка. Гра «Так - ні» Вчитель читає запитання з відповідями, якщо учень згоден, він піднімає руки перед собою, а якщо не згоден – піднімає руки вгору. Завдання: 1) 2²=5 Так? 2) 23=8 Так? 3) 4º=1 Так? 4) 4-1 = Так? 5) 6-2 = Так? 6) 72=14 Так? 7) 72=49 Так?
Самостійна робота Учні виконують завдання По завершенню часу на виконання взаємоперевірка за готовими відповідями. Взаємооцінювання.
Рефлексивно – оцінюючий етап Рефлексія. За допомогою онллайн дошки Padlet. -Під час проведення уроку мені сподобалося… -Свої знання я поповнив … -Я добре виконанав… - Ціль уроку … (досягнуто – не досягнуто). Повідомлення домашнього завдання Повторити параграф 11. Виконати №488 або №489 (1,2), 490*.
|
Слухає відповіді учнів. За допомогою вчителя або асистента вчителя наводить приклад стандартного вигляду числа. За допомогою асистента вчителя здійснює самоперевірку виконаних завдань (надається картка з роз’язаними завданнями) Разом із асистентом вчителя працює з кубиком Блума -Назви основу виразу . - Придумай вираз основа, якого 2, а показник степеня 3. -Запоропонуй розв’язок виразу . - Поясни, чому дорівнює значення виразу 50+20. -Чому дорівнює -Поділись своїми враженнями від вивченої теми.
Спочатку слухає учнів, а потім самостійно формулює свої очікування від уроку.
Працює в парі з іншим учнем, який потребує допомоги. За допомогою асистента вчителя виконують завдання. «Числа велетні» .
Працює разом з класом.
Працює разом з класом.
Разом із асистентом вчителя виконує інтерактивну вправу за QR – кодом.
За допомогою асистента вчителя працює з онлайн дошкою Padlet.
Повторити параграф 11. Виконати №487
|
Додатки
Числа ліліпути |
Числа велетні |
Діаметр молекули води 0,000 000 000 28 м |
Відстань від Землі до Місяця 384 400 000 м |
Товщина плівки мильного пузиря 0,000 000 000 6 м |
Відстань від Землі до Сонця 149 600 000 000 м |
Радіус еритроцита 0,000 003 75 м |
Радіус Сонця 696 000 000 м |
Маса атома водню 0, 000 000 000 000 000 000 001 7 мг |
Площа поверхні Землі 510 083 000 км2 |
Задачі на картках
Задача 1.
Одна чашка фруктового соку містить 84 000 калорій. Записати в стандартному вигляді число калорій, які отримує щодня Андрій із цього напою, якщо до його щоденного раціону входять три такі чашки чаю.
Задача 2.
За офіційними даними, у 2020 році чисельність населення Індії приблизно становила 2·109 осіб, а чисельність населення України - 4·107 осіб. Визначте, у скільки разів чисельність населення Індії більша за чисельність населення України.
Колективне завдання
Використана література:
1. Алгебра: підруч. для 8 –го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. С. Істер. – Київ: Генеза, 2016. – 272 с.
2. Алгебра: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Н. С. Прокопенко, Ю. О, Захарійченко, Н. Л. Кінащук. – Х. : Ви –во «Ранок» , 2016.- 288 с. : іл.