Конспект уроку з англійської мови для 5 класу на тему "Що я вмію?"

Про матеріал
Матеріал може бути використаний для підготовки до уроку при вивченні граматичної теми "Модальні дієслова. Дієслово can"
Перегляд файлу

КЗ «Великолепетиський опорний заклад ЗСО I-III ступенів»

 

 

Конспект

показового уроку

з англійської мови

у 5-Б класі

 

 

 

на тему:

“Що я вмію”

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Підготувала:

вчитель англійської та

                                                                                      німецької мови

                                                                                            Барановська А. М.

 

 

 

 

 

 

 

2020-2021 н.р.

 Тема: “Що я вмію”

Мета:

Практична: вчити називати різні речі, які учні можуть робити, складати та задавати запитання і відповідати на них, розігрувати короткі діалоги, створювати міні-проєкти;

Розвиваюча: розвивати пам'ять, увагу, швидку реакцію, вміння співпрацювати в групі.

Виховна: виховувати наполегливість, ввічливість до співрозмовника.

Змістові лінії:

Громадянська відповідальність: обговорювати свою роль у сучасному технологічному середовищі;

Здоров’я і безпека: формулювати правила безпеки онлайн спілкування;

Підприємливість та фінансова грамотність: ставити запитання про можливості купівлі товарів та замовлення послуг у мережі інтернет;
Обладнання: презентація до уроку; картки з цитатами; картки зі словами, картон, прищіпки для складання речень; відеозапис; плакат, картки-«зірки» для мозкового штурму; ватмани, малюнки для проєктів; QR–коди, мобільні телефони; підручник; робочий зошит; фломастери.

Тип уроку:  комбінований
Форма проведення: урок – практикум


The procedure of the lesson

 

I. THE BEGINNING OF THE LESSON.

1. Organizing the class. Greeting.

Good morning, children! Nice to see you! Sit down, please. How are you?

2. The theme and aims of the lesson.

So, the theme of the lesson is “Yes, I can”.

And the aims of the lesson are:

- name different things we can do;

- make, ask and answer questions;

- role-play short dialogues;

- make mini-projects;

- take the quiz.

3. Warm up.

Look at the quotes and choose the best one for you.

Only I can change my life. No one can do it for me.

I can live without money, but I can’t live without love.

Alone we can do so little, together we can do so much.

II. THE MAIN PART OF THE LESSON.

1. Vocabulary work.

Brainstorming.

And now let’s revise the word you can do. Work in two groups and write them on the stars. You’ve got one minute for this. Read your words and stick them to the sky.

And now look at the word cloud and read the other words you know and translate them. C:\Users\xxxx\Downloads\WordItOut-word-cloud-4453998.png

Creative writing.

Take a set of cards and unscramble the questions.

  1. you / can / on / jump  / for / minutes / leg / one / ten? (Can you jump on one leg for ten minutes?)
  2. dad / with / hand / left / can / your / write / his? (Can your dad write with his left hand?)
  3. name / clubs / can / three / you / football / Ukraine / from? (Can you name three football clubs from Ukraine?)
  4. speak / mum / can / your / English? (Can your mum speak English?)
  5. friend / your / play / can / best / ball / dodge? (Can your best friend play dodge ball?)
  6. you / can / a / drive / car? (Can you drive a car?)
  7. an / can / play / you / instrument? (Can you play an instrument?)
  8. make / dad / can / your / pancakes? (Can your dad make pancakes?)
  9. fix / your / can / bike / your / mum? (Can your mum fix your bike?)
  10. your / sing / can / well / and / you / parents? (Can you and your parents sing well?)

And now let’s check. Is everything right? OK. And now make a circle and ask these questions in a chain.

Ex.11, p.52

And now match questions and answers to get four short dialogues.

A

  1. Mum, can I go out?
  2. Dad, can I drive your car?
  3. Linda, can I borrow your rubber?
  4. Sir, can I open the window?

 

B

  1. Yes, but then put it back in my pencil-box.
  2. Yes, it’s really hot here.
  3. No, you are too young.
  4. No. You haven’t finished your homework.

Keys: 1 - 4, 2 – 3, 3 – 1, 4 – 2.

And now let’s look at theses comics and try to remember the phrases.

  1. J:\5-Б англ.мова\Untitled 2.jpg J:\5-Б англ.мова\Untitled 3.jpg
  2. J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Page_1.jpg J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Untitled 1\Page_2.jpg
  3. J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Untitled 5\Untitled 7\Page_1.jpg J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Untitled 5\Untitled 7\Page_2.jpg
  4. J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Untitled 5\Untitled 8\Page_1.jpg J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Untitled 5\Untitled 8\Page_2.jpg

And now role-play the dialogues with the help of comics in Ukrainian. 

1)J:\5-Б англ.мова\Untitled 1.jpg 2) J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Untitled 5\Untitled 1\Page_1.jpg3) J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Untitled 5\Untitled 6.jpg 4) J:\5-Б англ.мова\Untitled 4\Untitled 5\Untitled 9.jpg

Watching the video.

And now we’ll find out something new about raccoons and do the tasks. So, let’s watch.

https://en.islcollective.com/video-lessons/can-abilities

Video quiz questions

1) Raccoons _____ _____ a bike.

  1. ride
  2. can ride
  3. can drive
  4. can to ride

2) Raccoons _____ _____ high.

  1. can jump
  2. don't can jump
  3. can't jump

3) Raccoons ____ ____ the floor.

  1. can clean
  2. can to clean
  3. can cleaning
  4. clean can

4) Raccoons _____ _____ food.

  1. can to steal
  2. can steal
  3. can stealing
  4. can't steal

5) Raccoons _____ _____.

  1. can they swim
  2. can't swim
  3. can swimming
  4. can swim

6) Raccoons _____ _____ on their hind legs.

  1. can sit up
  2. can stand up
  3. can't stand up
  4. can't to sit down

7) Raccoons __________ doors.

  1. can open but can't close
  2. can't open but can close
  3. can open and close

8) Raccoons _____ _____ trees.

  1. can climb
  2. can jump
  3. can fall

9) Put the words in order: 

water. Raccoons with play can

10) Put the words in order: 

in see the dark. Raccoons can

11) Put the words in order: 

This a push shopping can cart. raccoon

12) Put the words in order: 

get can't bucket. raccoon of The the out

Keys: 1) b, 2) c, 3) a, 4) b, 5) d, 6) b, 7) c, 8) a,

9) Raccoons  can play  with  water.

10) Raccoons can see in the dark. 

11)  This raccoon can push a shopping  cart. 

12) The raccoon can't get out of  the bucket.  

Quiz time

  1. Can cats climb trees? Yes, they can.
  2. Can a camel swim? Yes, it can.
  3. Can ice melt at O C? Yes, it can.
  4. Can we see the Moon during the daytime? Yes, we can.
  5. Can an elephant jump? No, it can’t.
  6. Can owls see the colour blue? Yes, they can.
  7. Can a snail sleep for three days? Yes, it can.
  8. Can people live without water for more than two months? No, they can’t.
  9. Can astronauts walk in space?
  10. Can blind people read?

Reading.

And now you’ll need your phones. Please scan the QR code and the information and make a project about computers and robots and say what they can do.

 

Use pictures and write out the necessary information.

Robots can …

Mechanical Cheetah (60+ Parts!) | 3D CAD Model Library | GrabCAD cooking robot | Robot, Japan technology, Robot designРецепт: Заварной крем | Главное постоянно помешивать.Как правильно запекать в духовке - запекание мяса, овощей и других продуктовLecook tasse de mesure en verre borosilicaté 250ML sur les 2 côtés, avec  intervalles de 25ML, accessoires de cuisine, mesure facile de la poudre  liquide | AliExpressНашествие роботов: интерактивная реальность, перемещение предметов силой  мысли и умные машины - Образование - Новости - Калужский перекресток Калуга

НАД УСАДЬБОЙ ЛЕТАЕТ ДРОН » Литва на русском языке (новости в Литве) Magic Leap представила очки дополненной реальности Инновационные роботизированные аптеки Самсон-Фарма» в блоге «Медицина и  Фармацевтика» - Сделано у насC:\Users\xxxx\Desktop\Screen-Shot-2018-03-28-at-1.58.02-PM-1024x682.png

Мечта: в отеле в Калифорнии вино в номер доставляет робот | AnywellC:\Users\xxxx\Desktop\загружено.jpg

With the help of a computer we can …

Как скачать видео с YouTube на компьютер бесплатно - смотреть видео |  СЕГОДНЯПодростковая студент в наушниках сидит за столом и печатает на ноутбуке |  Бесплатно ФотоИгры для изучения английского языка - LEARN ENGLISH - Учим английский  самостоятельно и бесплатноДесять секретов карт Google MapsРисовалка-повторялка Slimber

 

 

Новая версия Google Earth: случайные локации, интерактивные туры и многое  другое - v-mire.net Can Online News Sites Generate Home Improvement Leads for You?Скачать Viber на компьютер 2020 бесплатно на русском языкеКак сделать видео из фотографий и музыки? - YouTubeПрограммы для обработки фото на компьютере с Windows: обзор лучших  инструментов, в том числе на русском языке602) Пушной. Как в домашних условиях записывать песни. Секреты звукозаписи.  - YouTube in 2020 | Youtube, Lab coat, Music

 

III. THE FINAL PART OF THE LESSON.

Summarizing.

So, now we can:

- name different things we can do;

- make, ask and answer questions;

- role-play short dialogues;

- make mini-projects.

Tell me please: Did you like the lesson? You worked hard today. Thank you. The lesson is over. Goodbye.

 

docx
Додано
28 грудня 2020
Переглядів
1119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку