КЗ «Великолепетиський опорний заклад ЗСО I-III ступенів»
Конспект
показового уроку
з англійської мови
у 5-Б класі
на тему:
“Що я вмію”
Підготувала:
вчитель англійської та
німецької мови
Барановська А. М.
2020-2021 н.р.
Тема: “Що я вмію”
Мета:
Практична: вчити називати різні речі, які учні можуть робити, складати та задавати запитання і відповідати на них, розігрувати короткі діалоги, створювати міні-проєкти;
Розвиваюча: розвивати пам'ять, увагу, швидку реакцію, вміння співпрацювати в групі.
Виховна: виховувати наполегливість, ввічливість до співрозмовника.
Змістові лінії:
Громадянська відповідальність: обговорювати свою роль у сучасному технологічному середовищі;
Здоров’я і безпека: формулювати правила безпеки онлайн спілкування;
Підприємливість та фінансова грамотність: ставити запитання про можливості купівлі товарів та замовлення послуг у мережі інтернет;
Обладнання: презентація до уроку; картки з цитатами; картки зі словами, картон, прищіпки для складання речень; відеозапис; плакат, картки-«зірки» для мозкового штурму; ватмани, малюнки для проєктів; QR–коди, мобільні телефони; підручник; робочий зошит; фломастери.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: урок – практикум
The procedure of the lesson
I. THE BEGINNING OF THE LESSON.
1. Organizing the class. Greeting.
Good morning, children! Nice to see you! Sit down, please. How are you?
2. The theme and aims of the lesson.
So, the theme of the lesson is “Yes, I can”.
And the aims of the lesson are:
- name different things we can do;
- make, ask and answer questions;
- role-play short dialogues;
- make mini-projects;
- take the quiz.
3. Warm up.
Look at the quotes and choose the best one for you.
Only I can change my life. No one can do it for me.
I can live without money, but I can’t live without love.
Alone we can do so little, together we can do so much.
II. THE MAIN PART OF THE LESSON.
1. Vocabulary work.
Brainstorming.
And now let’s revise the word you can do. Work in two groups and write them on the stars. You’ve got one minute for this. Read your words and stick them to the sky.
And now look at the word cloud and read the other words you know and translate them.
Creative writing.
Take a set of cards and unscramble the questions.
And now let’s check. Is everything right? OK. And now make a circle and ask these questions in a chain.
Ex.11, p.52
And now match questions and answers to get four short dialogues.
A
B
Keys: 1 - 4, 2 – 3, 3 – 1, 4 – 2.
And now let’s look at theses comics and try to remember the phrases.
And now role-play the dialogues with the help of comics in Ukrainian.
1) 2) 3) 4)
Watching the video.
And now we’ll find out something new about raccoons and do the tasks. So, let’s watch.
https://en.islcollective.com/video-lessons/can-abilities
Video quiz questions
1) Raccoons _____ _____ a bike.
2) Raccoons _____ _____ high.
3) Raccoons ____ ____ the floor.
4) Raccoons _____ _____ food.
5) Raccoons _____ _____.
6) Raccoons _____ _____ on their hind legs.
7) Raccoons __________ doors.
8) Raccoons _____ _____ trees.
9) Put the words in order:
water. Raccoons with play can
10) Put the words in order:
in see the dark. Raccoons can
11) Put the words in order:
This a push shopping can cart. raccoon
12) Put the words in order:
get can't bucket. raccoon of The the out
Keys: 1) b, 2) c, 3) a, 4) b, 5) d, 6) b, 7) c, 8) a,
9) Raccoons can play with water.
10) Raccoons can see in the dark.
11) This raccoon can push a shopping cart.
12) The raccoon can't get out of the bucket.
Quiz time
Reading.
And now you’ll need your phones. Please scan the QR code and the information and make a project about computers and robots and say what they can do.
Use pictures and write out the necessary information.
Robots can …
With the help of a computer we can …
III. THE FINAL PART OF THE LESSON.
Summarizing.
So, now we can:
- name different things we can do;
- make, ask and answer questions;
- role-play short dialogues;
- make mini-projects.
Tell me please: Did you like the lesson? You worked hard today. Thank you. The lesson is over. Goodbye.