Підтема: У помешканні
Мета: формувати навички аудіювання, удосконалювати роботу з оперуванням лексико-граматичним матеріалом на рівні монологічного висловлювання; ввести і навчити учнів у вживанні граматичних структур «There is /are», « I can see» та прийме-
нників місця; розвивати самостійність та творчий підхід до виконання індивідуальних та групових завдань; розвивати пам’ять,увагу;виховувати культуру спілкування; зацікавленість у розширенні своїх знань; формувати розуміння важливості оволодіння даним граматичним матеріалом.
Обладнання: опорні граматичні таблиці, текст вірша, аудіозапис, відеозапис.
Хід уроку
/Proсedure/
I. Організаційний момент
/Introduction/
2. Phonetic reading
I’ve got two eyes and I can see
A very nice room in front of me
I see a window and a door,
I see a ceiling and a floor,
I see a table and a bed,
I see a carpet, it is red.
I see a wardrobe and a shelf.
I like to do the room myself!
3. Warming up.
T: Look at the pictures and name what you can see.
I can see….
4. Check on Homework
1/ Listen to the sounds. Where are you? I am in the ...
2/ Fill in, spell them and choose the answer
II. Основна частина уроку
/Main part/
1.Grammar practice
a) Rule of There is/ are structure.
b) Grammar Video
c) Game “ There is/ are”
T:
2.Writing
Complete the sentences - slide
3. Enjoy your rest!
“Head,Shoulders,Knees and Toes Kids”
4.Reading
Pre-reading activities
T: 1. Listen to the words and clap your hands when you hear the words connected with our topic: a bed,a table,a street,a park,a vase,a fox,a tree,a chair,a desk,a lamp,a car, a picture, a bookshelf, a dog, a bathroom, a TV-set.
While-reading activities
Text – the card
Post-reading activities
5. Oral practice ( pair work)
Card Fill in the gaps – There is/ are
6. Riddle
Fill in the correct room
III. Заключна частина уроку
/summing-up/
1.Home assignments
a) Play the game by the QR-code
b) Create the interior design
2.Summarizing
1) How do you do? (emotions)
2) Do you like the lesson? (I like, so-so, I don`t)