Конспект уроку з англійської мови на тему "Шкільне життя"

Про матеріал
Тема. School life Мета. Провести фонетичну розминку ( правила вимови звуків [z], [ ]). Активізувати лексичний матеріал за темою уроку. Розвивати пам'ять, уяву учнів та навички усного мовлення, аудіювання. Удосконалювати техніку читання. Навчати учнів розповідати про шкільний день за зразком. Ознайомити з новим граматичним матеріалом: Future Simple Tense. Практикувати навички письма. Продовжувати формувати вміння учнів працювати в колективі та в парах. Виховувати почуття турботи про власне здоров’я та відпочинок, звички дотримуватись правильного режиму дня. Обладнання. Копм’ютер, проектор, скоромовки, кольорова брошура “ Masha and Bear” з малюнками та текстом “ My school day”, картинки з теми “My morning”, поради лікаря “ Good habits” (аудіювання), презентація “Future Simple Tense”,відео з піснями “ The days of the week”, “The Good bye song for children”, “Wake up! Daily routine song for children”(You tube). Хід уроку І. Початок уроку 1. Організаційний момент T. Good morning, children! Ps. Good morning, teacher! How are you? T. I’m fine, thank you. Let’s remember rhyme “How are you?” ( Одна група учнів повертаються до другої групи та вітаються віршем) - How are you? How are you? How are you my dear friends? - We are well! We are fine! We are OK! We are all right! T. Sit down, please. As you see today we have many guests. Our guests are English teachers as I. They are very good and kind. - Are you glad to see our guests in our school? Ps. We are glad to see our guests in our school. T. OK, put your hands on the desks sit still and we begin our lesson. 2. Фонетична розминка T. At the beginning of our lesson we play game “Gnat and wasp” because we have some problem with sound [ ]. (Учитель пропонує дітям вимовити звук [z] і пояснює, що так у нашій грі дзижчатимуть комарі. Потім пропонує вимовити звук [] і пояснює, що так дзижчатимуть оси. Щоразу, коли дзижчатимуть комарі ( зв. [z], діти мають плескати в долоні, неначе відганяють комарів, а коли задзижчать оси (зв. []), вони мають сидіти тихо, щоб оса їх не вкусила) (Потім розучують скоромовку): Together, together, together every day. Together, together, together we work and play. T. What else tongue twisters do you remember? ( [p] Please, Paul pass the purple pencil and pink pen. …. .) ІІ. Основна частина уроку. 1. Пред’явлення теми , підтеми та мети уроку. T. Do you like to play computer games, children? Ps. Yes, we do. T. Let’s play. Listen to the task. (Учні грають в гру на повторення слів по темі « Школа») T. Today we begin to learn the new theme. What do you think what theme we begin to learn? Ps. “School”, “School life” T. Yes, of course. What else English words do you know about school life? Ps. Classroom, teacher, …… T. The theme of today’s lesson is “My school day” During our lesson we’ll be: - remember the words and word combinations - read interesting story - listen to the doctor’s recommendations - learn the new grammar material. - work in pairs - sing songs and dance - play interesting games 2. Повторення лексичного матеріалу If we have the theme “My school day” we have to revise the days of the week, using rap song “The days of the week”. Children, listen and sing. ( Учні слухають пісню та співають) T. Now look at the blackboard and do the task: match the English words with Ukrainian equivalents. Sunday вівторок Monday середа Tuesday неділя Wednesday понеділок Thursday п’ятниця Friday субота Saturday четвер 2. Пред’явлення тексту для читання “ My school day”. 1) Етап підготовки - Гра – пантоміма T. What do you do every morning? On Monday, on Tuesday, …? Let’s play game again. The title of this game is “Pantomime”. There are many pictures on my desk. One pupil takes the picture and shows us without words what he/she sees. The other pupils find the phrases to this picture on the blackboard and read. Do this task in order. Begin. ( Учні грають в гру, а потім – переглядають відеоматеріал за темою “My morning” слухають пісню, співають). T. Can you tell us about your morning, children? Ps. Yes, we can. (Учні складають власні речення та висловлюються) 2) Етап читання ( Стук у двері) T. Come in ( Заходить Маша, героїня мультика « Маша і ведмідь») M. Good morning. Excuse me please. I’m Masha. I’m later. But I prepared story about my school day for my friends. T. OK. Give the story to your friends and sit down, please. Children, do you want to read Masha’s story? Ps. Yes, of course. (Учні ланцюжком читають текст) Text “My school day” I am Masha. Every morning I wake up, make my bed, eat breakfast and go to school. I and my friend Bear go to school on Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays and Fridays. Today is Tuesday and we have 4 lessons: Ukrainian, English, Music and Physical Training. Bear likes Ukrainian and English. I like Music and Physical Training. I sing songs, play sport games, run and jump at the lessons. During my breaks I have lunch, play in the yard, go to the library and take the books for my friend Bear. He has to read books. My friend is clever. After the lessons we go home. I like school. 3) Етап перевірки розуміння прочитаного T. Our friend Masha wants to know how you understand her story. After the text you can see questions. Let’s work in pairs. One pupil reads the question and the second tries to answer. Questions: - What does Masha do every morning? - … - When does Masha go to school? - … - Has Masha friend? - … - What lessons does Masha like? - … - What lessons does Bear like? - … - What does Masha do at the lessons? - … - Is Masha funny girl? - … - Is Bear clever? - … T. Children, show me what Masha does in school. (Учні піднімаються і показують як Маша стрибає, бігає, грає.) 3. Релаксація T. I see you are tired. Our school doctor prepared relax exercises for you. D. Good morning, children. I’m glad to see you. Your classroom is beautiful and light. There are many flowers, nature corner with animals and big windows in your classroom. Let’s have a rest. Imagine that you are in the park. Listen to music and do my commands. (Звучить музика. Учні слухають музику та виконують її команди) D. I’m ready to rest. I want to be quiet. My hands are heavy. My legs are heavy too. My muscles are relax and resting. I’m quiet. My eyes are close. My body is warm. Nothing diverts my attention. … I open my eyes. I have a lot of energy. I am active and strong. I can do any work easily. My body is light. D. Stand up and run after me. (Учні піднімаються і біжать по доріжці здоров’я, яка є в класній кімнаті). D. Thank you very much. You are good pupils. Today I also prepared recommendations about good habits. 5. Аудіювання 1) Етап підготовки (Введення нового лексичного матеріалу) Good habits – хороші звички daily – щоденно regularly - регулярно in time - вчасно 2) Слухання D. Listen to recommendations and try to remember. (Учні слухають поради «Good habits”) Good habits - Brush your teeth twice daily. - Do exercises daily. - Take 3 meals in a day. - Wear clean clothes. - Go to school on time. - Finish your homework regularly. 2) Етап перевірки розуміння T. I give you papers with task: True or false. You have 3 min. ( Учні виконують завдання та зачитують правдиві речення). D. I give you the discs with these recommendations. These are my presents for you. You can watch them at home. 6. Представлення часу Future Simple Tense. T. Today we have guest from the future. This man wants to tell you about Future Simple Tense. ( Перегляд презентації Future Simple Tense та складання речень за зразком) (Можна запропонувати учневі уявити, що він є людиною з майбутнього. Цей учень представляє презентацію). 7. Закріплення вивченого матеріалу. T. Now we make up own story to our Future Man about your tomorrow school day and write on the blackboard. I’ll begin this story. It will be Wednesday tomorrow. We’ll have four lessons a day. …….. (Учні складають та записують початок розповіді на дошці, а вдома закінчують її) ІІІ. Заключна частина уроку. 1. Пояснення домашнього завдання. T. Children what task do you want to do at home? Ps. …… T. Your tasks: read the rule about Future Simple Tense on page 84, make up story about your school day in future. 2. Підбиття підсумків уроку. - Учитель оцінює роботу учнів на уроці. - Учні прощаються піснею «The Goodbye song for children”, виконуючи рухи.
Перегляд файлу

Тема. School life

Мета. Провести фонетичну розминку ( правила вимови звуків [z], [ ]). Активізувати лексичний матеріал за темою уроку. Розвивати пам'ять, уяву учнів та навички усного мовлення, аудіювання. Удосконалювати техніку читання. Навчати учнів розповідати про шкільний день за зразком. Ознайомити з новим граматичним матеріалом: Future Simple Tense. Практикувати навички письма. Продовжувати формувати вміння учнів працювати в колективі та в парах. Виховувати почуття турботи про власне здоров’я та відпочинок, звички дотримуватись правильного режиму дня.

Обладнання. Копм’ютер, проектор, скоромовки, кольорова брошура “ Masha and Bear” з малюнками та текстом “ My school day”, картинки з теми “My morning”, поради лікаря “ Good habits” (аудіювання),  презентація “Future Simple Tense”,відео з піснями “ The days of the week”, “The Good bye song for children”, “Wake up! Daily routine song for children”(You tube).

Хід уроку

І. Початок уроку

1. Організаційний момент

T. Good morning, children!

Ps. Good morning, teacher! How are you?

T. I’m fine, thank you. Let’s remember rhyme “How are you?”

(  Одна група учнів повертаються до другої групи та вітаються віршем)

  • How are you? How are you?

How are you my dear friends?

  • We are well!

We are fine!

We are OK!

We are all right!

T. Sit down, please. As you see today we have many guests. Our guests are English teachers as I. They are very good and kind.

- Are you glad to see our guests in our school?

Ps. We are glad to see our guests in our school.

T. OK, put your hands on the desks sit still and we begin our lesson.

 

2. Фонетична розминка

T. At the beginning of our lesson we play game “Gnat and wasp” because we have some problem with sound [ ].

(Учитель пропонує дітям вимовити звук [z] і пояснює, що так у нашій грі дзижчатимуть комарі. Потім пропонує вимовити звук [] і пояснює, що так дзижчатимуть оси. Щоразу, коли дзижчатимуть комарі ( зв. [z], діти мають плескати в долоні, неначе відганяють комарів, а коли задзижчать оси (зв. []), вони мають сидіти тихо, щоб оса їх не вкусила)

(Потім розучують скоромовку):

 Together, together, together every day.

  Together, together, together we work and play.

T. What else tongue twisters do you remember?

( [p]  Please, Paul pass the purple pencil and pink pen. …. .)

ІІ. Основна частина уроку.

  1. Пред’явлення теми , підтеми та мети уроку.

T. Do you like to play computer games, children?

Ps. Yes, we do.

T. Let’s play. Listen to the task.

(Учні грають в гру на повторення слів по темі « Школа»)

T. Today we begin to learn the new theme.

What do you think what theme we begin to learn?

Ps. “School”, “School life”

T. Yes, of course. What else English words do you know about school life?

Ps. Classroom, teacher,  ……

T. The theme of today’s lesson is “My school day”

During our lesson we’ll be:

- remember the words and word combinations

- read interesting story

 - listen to the doctor’s recommendations

 

- learn the new grammar material.

-  work in pairs

- sing songs and dance

- play interesting games

2. Повторення лексичного матеріалу

If we have the theme “My school day” we have to revise the days of the week, using rap song “The days of the week”. Children, listen and sing.

( Учні слухають пісню та співають)

T. Now look at the blackboard and do the task: match the English words with Ukrainian equivalents.

Sunday                       вівторок

Monday                     середа

Tuesday                     неділя

 Wednesday              понеділок

Thursday                    п’ятниця

Friday                          субота

Saturday                      четвер

 

  1. Пред’явлення тексту для читання “ My school day”.
  1. Етап підготовки
  • Гра – пантоміма

T. What do you do every morning? On Monday, on Tuesday, …? Let’s play game again. The title of this game is “Pantomime”.

There are many pictures on my desk. One pupil takes the picture and shows us without words what he/she sees. The other pupils find the phrases to this picture on the blackboard and read. Do this task in order. Begin.

( Учні грають в гру, а потім – переглядають відеоматеріал за темою “My morning” слухають пісню, співають).

T. Can you tell us about your morning, children?

Ps. Yes, we can.  (Учні складають власні речення та висловлюються)

 

  1. Етап читання

( Стук у двері)

T. Come in

( Заходить Маша, героїня мультика « Маша і ведмідь»)

M. Good morning. Excuse me please. I’m Masha. I’m later. But I prepared story about my school day for my friends.

T. OK. Give the story to your friends and sit down, please.

Children, do you want to read Masha’s story?

Ps. Yes, of course. (Учні ланцюжком читають текст)

Text “My school day”

 I am Masha. Every morning I wake up, make my bed, eat breakfast and go to school. I and my friend Bear go to school on Mondays, Tuesdays, Wednesdays, Thursdays and Fridays.

Today is Tuesday and we have 4 lessons: Ukrainian, English, Music and Physical Training. Bear likes Ukrainian and English. I like Music and Physical Training. I sing songs, play sport games, run and jump at the lessons. During my breaks I have lunch, play in the yard, go to the library and take the books for my friend Bear. He has to read books. My friend is clever.

After the lessons we go home. I like school.

  1. Етап перевірки розуміння прочитаного

T. Our friend Masha wants to know how you understand her story. After the text you can see questions. Let’s work in pairs. One pupil reads the question and the second tries to answer.

Questions:

  • What does Masha do every morning?
  • When does Masha go to school?
  • Has Masha friend?
  • What lessons does Masha like?
  • What lessons does Bear like?
  • What does Masha do at the lessons?
  • Is Masha funny girl?
  • Is Bear clever?

T. Children, show me what Masha does in school. (Учні піднімаються і показують як Маша стрибає, бігає, грає.)

  1. Релаксація

T. I see you are tired. Our school doctor prepared relax exercises for you.

D. Good morning, children. I’m glad to see you. Your classroom is beautiful and light. There are many flowers, nature corner with animals and big windows in your classroom. Let’s have a rest. Imagine that you are in the park. Listen to music and do my commands.

(Звучить музика. Учні слухають музику та виконують її команди)

D. I’m ready to rest. I want to be quiet. My hands are heavy. My legs are heavy too. My muscles are relax and resting. I’m quiet. My eyes are close. My body is warm. Nothing diverts my attention. … I open my eyes. I have a lot of energy. I am active and strong. I can do any work easily. My body is light.

D. Stand up and run after me.

(Учні піднімаються і біжать по доріжці здоров’я, яка є в класній кімнаті).

D. Thank you very much. You are good pupils. Today I also prepared recommendations about good habits.

5. Аудіювання

1) Етап підготовки

(Введення  нового лексичного матеріалу)

Good habits – хороші звички

daily – щоденно

regularly - регулярно

in time - вчасно

2) Слухання

D. Listen to recommendations and try to remember.

(Учні слухають поради «Good habits”)

 

Good habits

 - Brush your teeth twice daily.

 - Do exercises daily.

 - Take 3 meals in a day.

 - Wear clean clothes.

 - Go to school on time.

 - Finish your homework regularly.

2) Етап перевірки розуміння

T.  I give you papers with task: True or false.

You have 3 min.

( Учні виконують завдання та  зачитують правдиві речення).

D. I give you the discs with these recommendations. These are my presents for you. You can watch them at home. 

6. Представлення часу Future Simple Tense.

T. Today we have guest from the future. This man wants to tell you about Future Simple Tense.

( Перегляд презентації Future Simple Tense та складання речень за зразком)

(Можна запропонувати учневі уявити, що він є людиною з майбутнього. Цей учень представляє презентацію).

7. Закріплення вивченого матеріалу.

T. Now we make up own story to our Future Man about your tomorrow school day and write on the blackboard. I’ll begin this story.

 It will be Wednesday tomorrow. We’ll have four lessons a day. ……..

(Учні складають та записують початок розповіді на дошці, а вдома закінчують її)

ІІІ. Заключна частина уроку.

  1. Пояснення домашнього завдання.

T. Children what task do you want to do at home?

Ps.   ……

T. Your tasks: read the rule about Future Simple Tense on page 84, make up story about your school day in future.

2. Підбиття підсумків уроку.

-  Учитель оцінює роботу учнів на уроці.

- Учні прощаються піснею «The Goodbye song for children”, виконуючи рухи.

 

docx
Додав(-ла)
Кравчук Марія
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку