Сарненська ЗОШ І-ІІ ст. № 6
Конспект показового уроку
з англійської мови
на тему «Людина. Малюємо клоуна.
Вживання структури He`s got… She`s got…»
Вчитель:
Маковецька Яна Петрівна
Конспект показового уроку
Предмет: Англійська мова
Клас: 2
Дата: 07/12
Вчитель: Маковецька Яна Петрівна
Тема уроку: Людина. Малюємо клоуна. Структура He`s got… She`s got…
Задачі:
активізувати навички вживання лексико-граматичного матеріалу теми, сформувати навички і уміння іншомовної мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо);
- Корекційно-розвивальні:
розвити інтонаційний слух, навички звуковимови, звуконаслідування, здібність до імітації, чуття мови, пізнавальний інтерес, творчі здібності учнів, психічні процеси: пам’ять, увагу, уяву, творче мислення, продовжити роботу над формуванням вміння співпрацювати в колективі, в парах, сприяти розвитку кмітливості, мовленнєвої здогадки;
- Виховні:
виховати інтерес до вивчення і спілкування англійською мовою, почуття відповідальності за колективну справу;
- Здоров’язберігаючі:
сприяти створенню комфортного психологічного клімату, усвідомлювати здоров’я як вищу життєву цінність.
Обладнання: НМК, флеш-картки, макети з зображенням клоуна.
Тип уроку: Розвиток ключових компетентностей.
Змістові лінії: Уміння вчитися упродовж життя: -використовувати ефективні навчальні стратегії для вивчення мови відповідно до власного стилю навчання.
Компетентності:
Очікувані результати:
Хід уроку
І. Start of the lesson.
1. Greating. Hello song.
2. Speaking.
- My name is Yana Petrivna. What`s your name?
- My name is…
- I am thirty. How old are you?
- I am …
- I am fine. How are you?
- I am …
- I live in Sarny. Where do you live?
- I live in Sarny.
3. Phonetic charging. Reading.
Let`s name the sounds!
Letters “th” – sound [ð] or [θ].
this [ðis] – цей, ця, це
that [ðæt] – той, та, те
thin [θin] - тонкий, худий
This is a pen. This is a net. This is a pin. This is a tent. This is a tennis net. This is a man. This is a map. This is a hat. This is a hand. That is a pen. That is a pan. That is a tennis net. That is a tent. That is a hat. This is a pen and that is a pin. This is a tennis net and that is a tent. This is a pan and that is a pen. This is a hat and that is a pet. This is a pet, this is not a pan. This is a pin, this is not a pen. This is a thin pen. This is a thin pet. This is a tent, this is not a tennis net. This is a happy man. This is a happy pet. This is a happy dad. That is a thin man. That is a thin hand.
II. Warm-up.
To review parts of the face. Show the card and name the part of the face.
III. Practice.
1. Listening.
- Open your books at page 42, Ex. 1. Play the recording. Pupils listen and point to the right place of the right clown. Close your books.
- Open your Activity books at page 42, Ex. 1. Pupils listen to the interview on the recording and tick the correct picture in each row.
2. Writing.
- Open your Activity books at page 39, Ex. 2. Pupils look at picture 1a and 2b in Activity 1 and answer the questions about them.
Key: 1 (No, she hasn`t. Yes, she has. Yes, she has). 2 (Yes, he has. Yes, he has. No, he hasn`t).
3. Speaking. Practice words. Drawing.
- Take the list of paper and draw the clown`s face.
- Let`s speak! Describe your clown!
- He`s got/she`s got… (two big blue eyes, a big nose, two small ears, long curly hair, a small red mouth).
IV. Summary
-“Show game” .
To review parts of the face.
Pupils show all parts of the face.
Words: eyes, hair, ears, glasses, nose, mouth, face; colours (red, orange, yellow, green, blue, purple).
-Goodbye song.