Конспект уроку з англійської мови у 2 класі на тему "Моя сім`я"

Про матеріал

Конспект уроку з англійської мови у 2 класі на тему "Моя сім`я". Пропоную вашій увазі методи та прийоми, які я використовую для вивчення відмінювання дієслова to be.

Перегляд файлу

Тема: Моя сім'я.

Мета:

 Навчальна: повторити й активізувати лексичний матеріал теми, сформувати уявлення учнів про граматичне явище – Теперішній тривалий час (is, are, am);

Розвивальна: розвивати навички усного мовлення, увагу, пам'ять;

Виховна: підтримувати інтерес до вивчення іноземної мови, виховувати повагу до членів своєї родини.

Обладнання: підручник, робочий зошит, «колобки» для граматичної казки, тематичні картки, роздруківки речень.

ХІД УРОКУ

І. Beginning of the lesson.

1. Greeting.

T: Stand up! Good morning pupils!

P:  Good morning, good morning,

     Good morning to you,

     Good morning, good morning,

     I am glad to see you!

     What`s your name?

     What`s your name?

     Now tell me please:

     My name is…

     My name is…

     That`s my name.

2. Aim.

Today we`ll talk about your families. Also we`ll talk about the verb TO BE, we`ll try to build different sentences.

3. Warming up.

T: Look! What is that? Yes, this is a ball. Do you like playing with my ball? Now we`re going to play again, catch the ball, answer my question and continue with your classmates. What is your name?

P: My name is…

T: How old are you?

P: I am…

T: Where are you from?

P: I am from Ukraine.

T: Where do you live?

P: I live in…

T: Very well!

II. Main part of the lesson.

1. Presenting and practicing vocabulary.

1) T: Look, I have some cards. We can see there a family. Look at the cards, repeat after me (a mother, a father, a sister, a brother, an aunt, an uncle). Let`s play your favorite game “Missing words”.

You will close your eyes, I`ll take one card and you must guess the missing word. Let`s read all together.

T-Cl: A mother, a father, a sister, a brother, an aunt, an uncle.

T: Close your eyes (I hide one card, pupils open their eyes). What is the missing word?

P: A sister.

T: Right. What words do we have?

Cl: A mother, a father, a brother, an aunt, an uncle.

T: Close your eyes. Open your eyes. What is the missing word?

P: A mother.

T: Well. What words are missing?

P: A sister and a mother.

T: What words do we have?

Cl: A father, a brother, an aunt, an uncle.

T: OK. Let`s continue…

2) T-Cl: Do you have a mother/a father/a sister/a brother/an aunt/ an uncle?

3) T: Open your books on page 12. Whom can we see there?

    P: We can see a family – a mother, a father, a brother, a sister, an aunt, an uncle.

T: Now point and name each of them.

2. Physical activity.

T: Let`s sing our favorite song “If you are happy…” and enjoy the video:

If you are happy and you know it – clap your hands.

If you are happy and you know it, and you really want to show it,

If you are happy and you know it – clap your hands.

 

If you are happy and you know it – nod your head.

If you are happy and you know it, and you really want to show it,

If you are happy and you know it – nod your head.

 

If you are happy and you know it – stamp your feet.

If you are happy and you know it, and you really want to show it,

If you are happy and you know it – stamp your feet.

3. Presenting and practicing grammar.

1) T: It is time for a fairytale. Look at the board and listen to me. У великому королівстві жив та правив веселий та дружелюбний цар –  колобок TO BE.

 

 

 

 Було у нього три сини, круглі колобочки:

 

 

 

 

 

Сумно було колобочкам у королівстві, вирішили вони знайти собі вірних, веселих друзі. А по сусідству жили колючі колобки, їх було сім:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Вас троє, а нас - сім. Як же кожному вибрати друга? – сказав Is.

Колобок Am був дуже гонористий, він обрав собі в друзі лише колючого колобка І. Іs знайшов спільну мову одразу із трьома:  He, She, It. Are став другом для колобочків You, We, They.

Великий колобок TO BE був задоволений своїми синами. Так  дружать колобочки і досі, ніколи не розлучаються. З того часу вони та  їх колючі друзі допомагають нам будувати речення англійською мовою. Давайте і ми спробуємо!

T-Cl: Repeat after me:

I am a son/a daughter.

He is a father.

She is a mother.

It is a dog.

We are a family.

They are a friendly family.

2) Now look at the board. There you can see 4 sentences which lost their elements. Your task is to complete these sentences.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Summary of the lesson.

1. Feedback (T – P1, P2, P3).

T:  Do you have a family?

P: Yes, I do.

T: Do you have a sister/ a brother?

P: Yes, I have a sister.

2. Home assignment.

T: Open your daybooks and write down your home task: Ex.5, p.13.

3. Assessment.

T: So, the lesson is over. You were great today. Goodbye!

docx
Додав(-ла)
Онищук Богдана
До підручника
Англійська мова (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів) 2 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
29 березня 2018
Переглядів
12143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку