Конспект уроку з біології 7 клас на тему: Різноманітність тварин та їх місце в природі. Значення тварин.

Про матеріал

На даному уроці формується знання учнів про тваринний світ; визначається ролль тварин у природі, господарській діяльності та житті людини. На уроці використовуються технології критичного мислення.

Перегляд файлу

Урок № 2

Тема: Різноманітність тварин та їх місце в природі. Значення тварин.

Мета: продовжити формувати знання учнів про тваринний світ; ознайомити з роллю тварин у природі, господарській діяльності та житті людини, розвивати уміння порівнювати тварин між собою, їх корисне чи шкідливе значення; уміння логічно мислити та робити висновки, виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та живих організмів, які в ньому мешкають.
Міжпредметні зв ́язки: біологія рослин, медицина.

Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, м\м дошка.
Основні поняття та терміни: екологічне мислення, біосфера, фауна, моніторинг, еволюція.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Розминка.

Доброго дня. У мене в руці квіткова рослина. Вона має гарні квіти  й листки. А чи можуть ці органи існувати окремо? Ні! Тож, і вчитель без учня не існує, і навпаки. Тому ми зараз об’єднаємо свої зусилля для кращого опанування матеріалу. Сьогоднішній урок , діти, вимагає від вас напруженої роботи, і я хочу перевірити вашу готовність до його проведення, ваш настрій. Пропоную психологічний тест «Личка», який дає можливість установити психологічний настрій, готовність до співробітництва.

Намалюйте усмішку на виданому малюнку:

 

Якщо є бажання                                Якщо все одно                Якщо бажання немає

                                                                                                   працювати з вчителем

 

 

 

 

 

 

      А тепер, я хотіла б, щоб ви звернули увагу на дошку. Девізом нашого уроку я пропоную китайську мудрість:

                      Скажи мені, і я забуду.

                       Покажи мені, і я запам’ятаю.

                       Дай можливість діяти самому, і я навчусь.

II. Актуалізація опорних знань.

Розгадайте метаграми:

З «П» рослина, з «Т» тварина (кріп — кріт).

З «Г» дерево, з «К» тварина (граб краб).

 З «Р» притока Дніпра, з «Л» тварина (Рось — лось).

З «Ч» птах, з «Л» ссавець (чайка лайка).

 З «Б» дерево, «К» птах (граб грак).

 З «С» риба, з «Ф» птах (сазан — фазан).

       З «П» денний хижий птах, з «Ч» нічний хижий птах (сип сич).

      З «И» у морі живе, з «І» домашній ссавець (кит — кіт).

      В океані він кораблі розбиває, а додавши літеру «Г» — в повітря злітає (риф — гриф).

З «Г» частина рослини, з «Б» тварина (гілка — білка).

З «М» земноводна тварина, з «Р» птахом злітає (кумка — курка).

З «К» річка, з «С» комаха (Ока — оса).

З «М» місто, з «Л» морський ссавець (Тюмень тюлень).

      З «У» у печі печуть, з «І» гризуном зовуть (булка білка).

      З «М» планета, з «Б» хижий звір (Марс — барс).

      З «Г» композитор, з «Ф» птах (Григ гриф).

      З «Т» вантаж везуть, з «К» по воді пливе (тачка — качка).

       З «Ш» тканина, з «В» стережися — це хижа тварина (шовк -вовк).

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Підготовча бесіда. Чи задумувались ви колись про те, скільки тварин є на Землі? Чим вони відрізняються між собою? Що між ними спільного? Чи можна їх згрупувати за певними ознаками? Відповіді на ці запитання ми зможемо знайти у змісті даного уроку за темою: «Різноманітність тварин та їх класифікація».

На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчати систематичі категорії, про які ви знаєте ще з 7-го класу, спробуємо розібратись класифікації тварин; розширимо ваші знання про різноманітність тварин у світі та своєму регіоні.

IV. Сприйняття та засвоєння новою матеріалу.

  1. Класифікація організмів.

Розповідь з елементами бесіди.  Разом з учнями вчитель пригадує з курсу «Природознавства», на які системи поділяється навколишній світ.

Пояснювальна бесіда

Згадайте лусочку цибулі яку ви розглядали під мікроскопом минулого року. З яких частин вона утворена?

Виходячи з цього, скажіть. Що є найменшою структурною функціональною одиницею живого організму. Як ви думаєте, на які дві групи можна поділити усі живі організми.

( Демонстрація схеми , яку вчитель послідовно пояснюючи заповнює на дошці,

а учні в зошиті)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Різноманітність тварин.

Технологія «Мікрофон»

На попередньому уроці учні одержали домашнє завдання підготувати повідомлення про тварин. В ході даного уроку кожному учневі вручається мікрофон, і вони озвучують підготовлене повідомлення.

V.  Рефлексія

1. Виконання завдання у практикумі. За допомогою підручника заповніть схему «Головні таксономічні категорії»

 

У тварин

           

 

            У рослин 

 

 

2. Групова робота. Виконайте завдання.

 Уявіть собі, що вам потрібно систематизувати тварин за такими ознаками: хребетні –безхребетні ; літаючі - нелітаючі; що впадають у сплячку - що відлітають на зимівлю; теплокровні - холоднокровні. Спробуйте поділити (якщо потрібно, з допомогою вчителя) за цими ознаками таких тварин: міська ластівка, метелик монарх, бурий ведмідь, кажан, дощовий черв'як, колорадський жук, метелик махаон, білка, горобець, білка-летяга, звичайна гадюка. В яких випадках будувати систему було легко, а в яких - важко?
Пам'ятайте, що будь-яка система умовна!

VI Підсумки уроку. Аргументація оцінок

Розгадати кросворд

 

 

 

 

1.  Представниками цього типу є рак, жуки.

     2.  Представниками цього типу є собака, риби.

      3.  Представником цього типу є дощовий черв'як.

      4.  Представниками цього типу є гідра, медуза.

      5.  Представниками цього типу є перлівниця, слимак.

                       6.    Представниками цього типу є амеба, інфузорія.

  1.        Один ряд з класу плоских червів.

Відповіді: 1. Членистоногі. 2. Хордові. 3. Кільчасті. 4. Кишковопо­рожнинні. 5. Молюски. 6. Найпростіші. 7. Стьожки.

VII. Домашнє завдання.

Вивчити параграф № 2 та дати відповіді на запитання в кінці параграфа.

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2018
Переглядів
4808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку