Конспект уроку з біології для 6 класу на тему: «Знайомство з клітиною, клітинна мембрана»

Про матеріал
Розробка уроку біології у 6 класі з теми "Знайомство з клітиною, клітинна мембрана" допоможе учителю розкрити особливості будови клітини рослини як цілісної системи, з’ясувати функції клітинної мембрани.
Перегляд файлу

УРОК                                                             БІОЛОГІЯ 6 КЛАС

ТЕМА: ЗНАЙОМСТВО З КЛІТИНОЮ, КЛІТИННА МЕМБРАНА

Мета: розкрити особливості будови клітини рослини; з’ясувати функції компонентів клітини; підвести учнів до висновку, що клітина — цілісна система; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати; розвивати вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, виховувати культуру ЗСЖ.

Очікувані результати: учні називають складові частини клітини; розпізнають на малюнках складові частини клітини (клітинну мембрану, цитоплазму, ядро, вакуолю, хлоропласти, мітохондрії); розпізнають на мікропрепаратах рослинних клітин цитоплазму, вакуолю, клітинну оболонку; уміють виготовляти прості мікропрепарати рослинних клітин; дотримуються правил роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; роблять висновки про те, що більшість органел клітини помітні лише під електронним мікроскопом.

Обладнання та матеріали:

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. «Так — ні».

1. Для вивчення клітин і тканин застосовують збільшувальні прилади — телескоп і мікроскоп.

2. Лупа здатна збільшувати предмети у 100 разів.

3. Сучасні світлові мікроскопи здатні збільшувати зображення до 3000 разів.

4. Кратність збільшення є добутком збільшень, які забезпечують лінзи окуляра та об’єктива.

5. Сонячні промені спрямовуються на об’єкт дослідження за допомогою дзеркала.

6. Сучасні мікроскопи здебільшого мають штучне джерело світла.

7. У світловій мікроскопії об’єкт дослідження повинен бути прозорий або напівпрозорий.

8. Об’єктив — це система лінз, яка розташована у верхній частині тубуса.

9. Окуляр — це система лінз, яка розташована в нижній частині тубуса.

10. Мікроскоп необхідно переносити обома руками.

11. Після роботи з мікроскопом необхідно протерти лінзи м’якою серветкою.

12. Мікроскоп можна розбирати.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

ні

ні

так

так

так

так

так

ні

ні

так

так

ні

 

3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Клітини є цеглинками, з яких зводиться будівля рослини.

(К. Тимірязєв)

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.

4. Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Будова клітини на світлооптичному рівні. (Розповідь учителя, самостійна робота учнів з підручником (робота в групах), складання опорних схем та конспектів, лабораторне дослідження.)

Завдання для учнів:

— Розгляньте будову тваринної і рослинної клітини. Стор.32

— Установіть спільні ознаки в будові тваринної і рослинної клітини.

— Будова клітинних мембран та їх функції.

 Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А

5. Узагальнення та систематизація знань

5.1. «Цікаві запитання».

6. Підбиття підсумків уроку

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник §8, стор.35?, терміни

  1.        Індивідуальні та творчі завдання.

 

doc
Додано
16 квітня 2019
Переглядів
4530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку