I варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1. З багатьох червоних водоростей людина отримує цінну речовину:
А крохмаль; В агар-агар;
Б ламінарин; Г білок.
2. Статеве покоління папоротей представлене:
А спорангієм; В листком;
Б заростком; Г спорогоном.
3. Хвоїнка — це:
А голкоподібний видозмінений листок голонасінних; Б голкоподібний видозмінений листок покритонасінних; В пагін; Г видозміна квітки.
4. Від проростання спори до запліднення у плаунів проходить до:
А 5 років; В 15 років;
Б 7 років; Г 5–8 років.
5. У мохів органи, у яких утворюються спори називаються:
А гаметофітом; В зиготою;
Б спорангіями ; Г присоскою.
6. До голонасінних належить:
А модрина європейська; В сфагнум;
Б ламінарія; Г хвощ великий.
Відповіді: 1 — В, 2 — Б, 3 — А, 4 — В, 5 — Б, 6 — А.
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Із запропонованих відповідей виберіть правильні.
Виберіть характерні ознаки плаунів:
А у життєвому циклі переважає спорофіт
Б у життєвому циклі переважає гаметофіт
В мають усі типові для рослин тканини
Г мають додаткові корені
Д мають ризоїди
Е характерний спороносний колосок зі спорами
Є мають квітку
Відповіді: А, В, Г, Е.
8. Встановіть відповідність між групами рослин та їхніми зображеннями.
1 мохи 2 водорості 3 плауни 4 покритонасінні
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
Відповідь: 1 — Д, 2 — А, 3 — Б, 4 — В.
9. Встановіть відповідність між назвами екологічних груп рослин за забезпеченістю водою та рослинами, які належать до них:
А Посухостійкі рослини 1. Дуб, фіалка, конвалія.
Б Помірно вологолюбні рослини 2. Кактуси, агави, алое.
В Вологолюбні рослини 3. Комиш, водяний різак, стрілолист.
Г Водні рослини 4. Очерет, рогіз, калюжниця, вільха, ситник.
Відповідь: А — 2, Б — 1, В — 4, Г — 3.
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
Дайте визначення поняттям
10. Екологічна група – це …
11. Рослинні угруповання – це …
IV рівень (3 бали)
12. Що спільного і відмінного у голонасінних та квіткових рослин? Яка група рослин найкраще пристосована до умов суходолу?
ІI варіант
І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)
Позначте одну правильну відповідь.
1. Хламідомонада належить до:
А червоних водоростей; В діатомових водоростей;
Б зелених водоростей; Г бурих водоростей.
2. Рослини, які не мають коренів та не здатні ефективно регулювати вміст води в тілі – це:
А мохи; В водорості;
Б плауни; Г покритонасінні.
3. У плауна булавоподібного на бічних гілочках утворюються особливі коротенькі пагони, які називають:
А спорангіями; В спорогоном;
Б коробочкою; Г спороносним колоском.
4. Хвощів у сучасній флорі нараховують до:
А 20 видів; В 40 видів;
Б 10 видів; Г 35 видів.
5. Голкоподібний видозмінений листок голонасінних – це:
А шишка; В заросток;
Б голочка; Г хвоїнка.
6. До папоротей належить:
А щитник чоловічий; В сфагнум;
Б ламінарія; Г хвощ великий.
Відповіді: 1 — Б, 2 — А, 3 — Г, 4 — В, 5 — Г, 6 — А.
ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Із запропонованих відповідей виберіть правильні.
Виберіть характерні ознаки голонасінних:
А мають квітку
Б шишки бувають чоловічі і жіночі
В представником є тис ягідний
Г стебло містить кремнезем
Д мають ризоїди
Е мають подвійне запліднення
Є голкоподібний видозмінений листок - хвоїнка
Відповіді: Б, В, Є.
8. Встановіть відповідність між групами рослин та їхніми зображеннями.
1 мохи 2 голонасінні 3 хвощі 4 покритонасінні
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
Відповідь: 1 — Д, 2 — А, 3 — Г, 4 — В.
9. Встановіть відповідність між назвами екологічних груп рослин за умовами освітлення та рослинами, які належать до них:
А Світлолюбні 1. Копитняк, сенполія.
Б Тіньовитривалі 2. Граб, бузок, суниця.
В Тіньолюбні 3. Береза, сосна, подорожник.
Відповідь: А — 3, Б — 2, В — 1.
ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)
Дайте визначення поняттям
10. Життєва форма – це …
11. Біологічна систематика - …
IV рівень (3 бали)
12. Що спільного та відмінного між папоротями та покритонасінними? Яка група рослин є панівною в умовах суходолу?