Конспект уроку з біології на тему ​"Квітка – орган статевого розмноження"

Про матеріал

Квітка – орган статевого розмноження

Мета уроку :дати визначення "квітка "

розкрити біологічне значення її головних частин

познайомити учнів із будовою квітки

розглянути будову оцвітини

розповісти про різноманітність квіток

виховувати бережливе ставлення до флори України

Тип уроку : урок засвоєння нових знань.

Обладнання : , підручник, малюнки, таблиці,

Епіграф до уроку :

«Я йшов вперед,

й сповільнювалась всюди моя хода,

як квіти бачив я».

Данте «Божественна комедія»

Перегляд файлу

Квітка – орган статевого розмноження

Мета уроку :дати визначення  "квітка "

розкрити біологічне значення її головних частин

познайомити учнів із будовою квітки

розглянути будову оцвітини

розповісти про різноманітність квіток

виховувати бережливе ставлення до флори України

Тип уроку : урок засвоєння нових знань.

Обладнання : , підручник, малюнки, таблиці,

Епіграф до уроку :

«Я йшов вперед,

 й сповільнювалась всюди моя хода,

як квіти бачив я».

Данте «Божественна комедія»

 

Хід уроку

І.Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

«Установи відповідність».

Установити відповідність між представниками рослин та способами вегетативного розмноження.

Представники

Спосіб вегетативного розмноження

1 слива

2 конвалія

3 топінамбур

4 суниці

5 пирій

6 смородина

7 малина

8 часник

А кореневими паростками

Б відводками

В кореневищем

Г стебловими бульбами

Д вусами

Е цибулиною

Відповіді: 1 — А, 2 — В, 3 — Г, 4 — Д, 5 — В, 6 — Б, 7  А, 8 — Е.

ІІІотивація пізнавальної дільності

    У 1818 р. натураліст Жозеф Арнольд подорожував тропічними лісами Суматри. Він побачив величезну квітку, що ніби була приклеєна до землі. Від неї йшов сильний неприємний запах гнилого м'яса. Квітка мала діаметр 1 м і масу 5 кг. У неї було п'ять червоних з плямами пелюсток, злегка загнутих на кінцях. Посередині квітки була впадина з великою кількістю тичинок і маточок. На честь ученого, котрий вперше побачив і описав цю квітку, її назвали рафлезією Арнольда. Листки у цієї рослини відсутні. Вона паразитує винятково на дикому винограді.

    Найменша квітка в світі має пелюстки, які в діаметрі не перевищують 2,1 мм і настільки прозорі, що крізь них можна бачити. Ця квітка – орхідея, виявлена в корінні орхідеї іншого виду відомим американським ботаніком Лу Джостом.

Видатний німецький письменник Ґете дуже любив природу і навіть написав працю «Досвід про метаморфозу рослин». Його дуже цікавила тропічна рослина бріофілум. На зубчастих краях листків цієї рослини з’являються бруньки. Кожна брунька — це крихітна модель самого дерева. На ній є листочки, корені й ниточки майбутніх пагонів. Відриваючись від листка й падаючи на землю, ці бруньки дають початок новим рослинам. Ґете захоплювався продуктивною могутністю природи, спостерігаючи цю індійську «живородну» рослину. Її назвали деревом Ґете.

І, дійсно, білі, червоні, жовті, фіолетові квітки — яких тільки не побачиш у природі. Іноді нам здається, що квітки для того й існують, щоб ми могли ними милуватися. Але квітка в рослин виникла задовго до того, як на Землі з’явилася людина. Чому ж вона така гарна і для чого потрібна? На ці запитання ми з вами й будемо намагатися дати відповідь.

ІV. Вивчення нового матеріалу

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifЯк ви думаєте ,що таке квітка ?

Квітка — видозмінений і вкорочений пагін, що забезпечує насіннєве (статеве) розмноження у квіткових рослин. Поява квітки в процесі еволюції забезпечила широке розселення покритонасінних на Землі.

http://ukrmap.su/images/g8b/g8_1_files/image016.gifДіти ,як ви думаєте ,а які функції квітки ?

 

 

 

 

 

 

Тож давайте ми з вами розглянемо будову квітки ?

Давайте з вами з'ясуємо біологічне значення  елементів квітки

Діти пелюстки і чашолистки утворюють оцвітину

З чого ж складається оцвітина ?

Яка ж різноманітність квіток  ?

Двостатеві квітки — містять нормально функціонуючі тичинки і маточки (яблуня, вишня, груша, тюльпан).

IV.Підсумок уроку

Гра «Збери речення» (робота в парах).

Учитель роздає учням набори слів, з яких вони мають зібрати речення. Після того як речення зібрані, учні по черзі називають їх.

1. Мають, що, тичинки, лише, одностатеві, лише, маточки, або, квітки, називають. (Квітки, що мають лише тичинки або лише маточки, називають одностатевими.)

«Закінчи речення».

1. Укорочений видозмінений і обмежений у рості пагін, який пристосований до статевого розмноження рослин, називається… (квіткою).

2. Головними частинами квітки є… (маточка і тичинки).

3. Захищає внутрішні частини квітки від несприятливих умов… (оцвітина).

4. Оцвітина, яка утворена тільки віночком, називається… (простою).

5. Оцвітина, яка утворена віночком і чашечкою, називається… (подвійною).

6. Жіноча частина квітки називається… (маточкою).

7. Маточка складається з таких частин… (зав’язь, стовпчик, приймочка).

8. Чоловіча частина квітки називається… (тичинкою).

9. Тичинка складається з… (тичинкової нитки і пиляка).

10. За наявністю тичинок і маточки у квітці їх поділяють на… (одностатеві, двостатеві, нестатеві).

V.Домашнє завдання

читати відповідний параграф підручника

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку