конспект уроку "Сучасна Україна та її сусіди"з додатками у вигляді дидактичних завдань та опор

Про матеріал

конспект уроку"Сучасна Україна та її сусіди". з додатками у вигляді дидактичних завдань та опор. До підручника 2018р. І. Щупак,І.Піскарьова, О.Бурлака Користуйтеся на здоров'я , шановні колеги і колежанки!

Перегляд файлу

Вступ до історії України                                                                                                                         5 кл.

Тема; «Сучасна Україна та її сусіди»

МЕТА УРОКУ ;  продовжити формувати в учнів поняття про історичну карту як джерело отримання історичної Інформації; формувати – просторові, хронологічніі ,логічно – аналітичні  компетентності  учнів; прищеплювати інтерес до історичної науки та виховувати в дусі патріотизму.

ОБЛАДНАННЯ; 

карта  історична – «Адміністративно – територіальний поділ сучасної  У країни», Політична карта світу», підручник «Вступ до історії»  І.Щупак, І.Піскарьова, О.Бурлака, Оріон,2018; історичні пазли, дидактичні матеріали,  випереджаючі стендові д/з «Головне багатство України»* мультимедійний проектор.

ТИП УРОКУ  - комбінований

ХІД І СТРУКТУРА УРОКУ.

І. Організаційний момент.

 

2 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

10 -12 хв.

ІІІ. Вивчення і закріплення нового матеріалу

 

20 – 22 хв

ІV  Підведення підсумків уроку і виставлення оцінок з коментарями

 

5 хв.

V. Домашнє завдання

3- 5 хв.

 

І.Організаційний момент.   Створення в класі позитивної творчої

Заходячи до класу позначте прапорцями які з історичних місць України ви вже відвідали, або хотіли б відвідати. Уточніть по адміністративній карті ( де зазначені області, райони, міста…) де саме знаходяться ці пам’ятні місця

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Скласти пазли карти «Адміністративно – територіальний поділ сучасної  У країни» --------  2малі групи  учні в (до5 хв)

C:\Documents and Settings\Светлана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\image080.jpgC:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\ПАЗЛ.jpg

ДРУКОВАНИЙ НАБІР ПАЗЛІВ  АБО  КАРТА (І+ сітка для створення пазлів –

наклеїти на зворотній  бік карти і вирізати)  ----------Додаток №1)

2.Завдання на картках -----------------Додаток  №2 – 3                    письмово  на картках.

3. Робота  із  стінною картою – метод    «Я –тобі, ти –мені.»,/  учні задають по 3 питання біля карти, 3 групи по 2 учні, учні класу  -«німі оцінювачі» - вірна відповідь – руками знак схвалення, а невірно – мовчання без рухів руками /

ІІІ. Вивчення і закріплення нового матеріалу

1.Мотивація до вивчення теми;

Ми розглянули, як змінювалися кордони України на протязі століть .Протягом багатьох століть українці мріяли про незалежну  Україну.

Розкриємо поняття

Незалежна держава  (с.45  абзац 1)   це держава в якій народ  самостійно, незалежно не від кого ,будує власну  правову державу ( де пануватимуть свобода, рівність ,закони)

Референдум  (с.45  абзац 2) -  всенародне опитування по важливому  для держави  питанню

Конституція  (с.46  абзац 3) -   основний закон держави, що описує державний устрій, встановлює права та обов’язки громадян

А зараз попрацюємо літописцями історії  незалежної  України.

/ви заповните інформаційні картки, доповнивши хронологію подій; в більш підготовленому класі речення для доповнення виводять на екран  і учні записують речення в зошит, доповнюючи їх і підкреслюючи додане./

Додати речення                                                                                                                                 Додаток №4

Очікувані  результати

Дата

Подія

24 серпня 1991р.

Було ухвалено Акт проголошення незалежності України

1 грудня 1991

Всеукраїнський  референдум підтвердив рішення Акту… , щодо  проголошення незалежності України

початок 1992 р.

Верховна Рада затвердила державні символи нової держави,а саме – прапор,герб, гімн.

28 червня 1996

Верховна Рада України  утвердила Конституцію

Вересень 1996

Впроваджено нову грошову одиницю - гривню

 

БЕСІДА; - Чи знаєте ви, про які права та обов’язки громадян йдеться в Конституції ? /міні Мозковий штурм – 4  5 відповідей з аналізом вчителя/

  • З якими  пам’ятками  культури та  історичними діячами ви познайомилися, розглядаючи  сучасні українські гроші

( * допомога 1 -2 учнів, що мали випереджаюче завдання з цього питання)Додаток №5

  • Чи погоджуєтеся ви з твердженням,що головне багатство будь якої держави – це її люди та їх справи?

Декому з вас я надала випереджаюче завдання і зараз клас послухає історії тих людей, які є гордістю і славою країни/ портрети  3 діячів та інформація про них  до 5 речень/.

Інший варіант – коментоване читання і обговорення інформації із с.47 – 48.

Юні картографи – всі держави мають сусідів. Назвіть і покажіть на політичній карті світу держави – сусіди України, починаючи  із Північного Заходу

с. 49  Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія( Державами Європейського Союзу), Молдавія, Росія, Білорусь./2 учні показують країни на стінній карті/

Вчитель Дуже важливо для розбудови і розвитку держави – дружні відносини із сусідами.( на наступний урок ви 1 реченням  доведете це твердження.)

ІV  Підведення підсумків уроку і виставлення оцінок з коментарями

V. Домашнє завдання

Загальне – параграф 7, скласти усне оповідання на 5 речень  «Чим зумовлена особлива пошана до державних символів», с.51 завдання 2, 3 – усно. Опрацювати карту  с.51.

Творчі( обрати 1)

  • *Люди які є гордістю нашого краю (2 – 3)Чому ви так вважаєте?
  • Розмалювати або намалювати прапори країн – сусідів України.
  • *Знайти в мережі Інтернет чи в літературі символи рідного краю – герб, прапор, гімні презентувати їх.

 

 

 

 

 

  •  

 

 

 

 

ДОДАТОК №1

Зберіть (можливо, малою групою) за 5 хвилин карту областей  сучасної України.

C:\Documents and Settings\Светлана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\image080.jpg 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\2018 - 2019\РЕБУСОЛОГІЯ\shablon-pazla.jpgC:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\2018 - 2019\РЕБУСОЛОГІЯ\shablon-pazla.jpg

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

1  Розташуйте стародавні карти в хронологічній послідовності.Підпишіть їх, використовуючи Довідничок.
А)    Б)

 

  В)      Г)C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\europa-map-1739.jpg

Довідничок  А) Навігаційна морська карта басейну Чорного моря італійського картографа АньєзеБаттісти;Б)Карта давньогрецького дослідника Птолемея. В) Генеральна карта України Гійома Левассера де Боплана; Г) Карта Європи, видана в 1739 році;

_____________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

Виконайте практичні завдання ,  використовуючи памятку для роботи з картою.

                                 Дайте відповіді на питання до карти:

І.Київська держава  за часів  Володимира Великого та Ярослава Мудрого(с.46)

  1. Яку назву має карта?   

_______________________________________

  1. Назвіть столицю Київської держави.

_______________________________________

3Як змінювалась територія Київської держави за князювання Володимира Великого та ЯрославаМудрого_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. У якому місті відбулося хрещення князя Володимира?____________________________

5. Які народи становили загрозу для держави? На основі яких показниківна карті ви так вважаєте?__

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Додаток №3

 

1З яких частин складалася Галицько-Волинська держава?

 _____________________________________________

2.Назвіть столицю Данила Романовича, а також центри

руських земель-князівств.__________________________ 

________________________________________________

3. Які князівства межували з Галицько-Волинською державою?_________________________________________ 

________________________________________________

3Де й коли вперше відбулася битва монголів з об’єднаним військом руськихкнязів? Який результат цієї битви? Позначте  це місце на карті._____________________________ 

6. Чим можна пояснити зменшення території Галицько-Волинської державинаприкінці правління Данила Галицького?

Додати речення                                                                                     Додаток №4                                     

Дата

Подія

24 серпня 1991р.

Було ----------------    -------------------проголошення незалежності України

1 грудня 1991

Всеукраїнський  референдум підтвердив рішення Акту… , щодо  проголошення незалежності України

початок 1992 р.

Верховна Рада затвердила державні символи нової держави,а саме –-----------------------, ----------------------------, -----------------------------------.

28 червня 1996

Верховна Рада України  утвердила---------------------------------------

Вересень 1996

В---------------- нову грошову одиницю - --------------------------

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 Додаток №5

Українська гривня як джерело історичної інформації

C:\Documents and Settings\Светлана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\news1000.jpg

Увійде в обіг з 25 жовтня 2019р.                                 Портрет В.Вернадського

C:\Documents and Settings\Светлана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\ГРИВНІ.JPG

Назвіть історичних осіб , зображених на 1,2,5,10,20,50,100,200,500гривнях. Чим відзначилися ці особи в історії нашої держави(по 1 реченню )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 Додаток №6

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\сусіди укр.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Білоконь Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бряник Iрина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 жовтня 2019
Переглядів
7194
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку