конспект уроку"Сучасна Україна та її сусіди". з додатками у вигляді дидактичних завдань та опор. До підручника 2018р. І. Щупак,І.Піскарьова, О.Бурлака Користуйтеся на здоров'я , шановні колеги і колежанки!
Вступ до історії України 5 кл.
Тема; «Сучасна Україна та її сусіди»
МЕТА УРОКУ ; продовжити формувати в учнів поняття про історичну карту як джерело отримання історичної Інформації; формувати – просторові, хронологічніі ,логічно – аналітичні компетентності учнів; прищеплювати інтерес до історичної науки та виховувати в дусі патріотизму.
ОБЛАДНАННЯ;
карта історична – «Адміністративно – територіальний поділ сучасної У країни», Політична карта світу», підручник «Вступ до історії» І.Щупак, І.Піскарьова, О.Бурлака, Оріон,2018; історичні пазли, дидактичні матеріали, випереджаючі стендові д/з «Головне багатство України»* мультимедійний проектор.
ТИП УРОКУ - комбінований
ХІД І СТРУКТУРА УРОКУ.
І. Організаційний момент.
|
2 хв. |
ІІ. Актуалізація опорних знань.
|
10 -12 хв. |
ІІІ. Вивчення і закріплення нового матеріалу
|
20 – 22 хв |
ІV Підведення підсумків уроку і виставлення оцінок з коментарями
|
5 хв. |
V. Домашнє завдання |
3- 5 хв. |
І.Організаційний момент. Створення в класі позитивної творчої
Заходячи до класу позначте прапорцями які з історичних місць України ви вже відвідали, або хотіли б відвідати. Уточніть по адміністративній карті ( де зазначені області, райони, міста…) де саме знаходяться ці пам’ятні місця
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Скласти пазли карти «Адміністративно – територіальний поділ сучасної У країни» -------- 2малі групи учні в (до5 хв)
ДРУКОВАНИЙ НАБІР ПАЗЛІВ АБО КАРТА (І+ сітка для створення пазлів –
наклеїти на зворотній бік карти і вирізати) ----------Додаток №1)
2.Завдання на картках -----------------Додаток №2 – 3 письмово на картках.
3. Робота із стінною картою – метод «Я –тобі, ти –мені.»,/ учні задають по 3 питання біля карти, 3 групи по 2 учні, учні класу -«німі оцінювачі» - вірна відповідь – руками знак схвалення, а невірно – мовчання без рухів руками /
ІІІ. Вивчення і закріплення нового матеріалу
1.Мотивація до вивчення теми;
Ми розглянули, як змінювалися кордони України на протязі століть .Протягом багатьох століть українці мріяли про незалежну Україну.
Розкриємо поняття
Незалежна держава – (с.45 абзац 1) це держава в якій народ самостійно, незалежно не від кого ,будує власну правову державу ( де пануватимуть свобода, рівність ,закони)
Референдум (с.45 абзац 2) - всенародне опитування по важливому для держави питанню
Конституція (с.46 абзац 3) - основний закон держави, що описує державний устрій, встановлює права та обов’язки громадян
А зараз попрацюємо літописцями історії незалежної України.
/ви заповните інформаційні картки, доповнивши хронологію подій; в більш підготовленому класі речення для доповнення виводять на екран і учні записують речення в зошит, доповнюючи їх і підкреслюючи додане./
Додати речення Додаток №4
Очікувані результати
Дата |
Подія |
24 серпня 1991р. |
Було ухвалено Акт проголошення незалежності України |
1 грудня 1991 |
Всеукраїнський референдум підтвердив рішення Акту… , щодо проголошення незалежності України |
початок 1992 р. |
Верховна Рада затвердила державні символи нової держави,а саме – прапор,герб, гімн. |
28 червня 1996 |
Верховна Рада України утвердила Конституцію |
Вересень 1996 |
Впроваджено нову грошову одиницю - гривню |
БЕСІДА; - Чи знаєте ви, про які права та обов’язки громадян йдеться в Конституції ? /міні Мозковий штурм – 4 5 відповідей з аналізом вчителя/
( * допомога 1 -2 учнів, що мали випереджаюче завдання з цього питання)Додаток №5
Декому з вас я надала випереджаюче завдання і зараз клас послухає історії тих людей, які є гордістю і славою країни/ портрети 3 діячів та інформація про них до 5 речень/.
Інший варіант – коментоване читання і обговорення інформації із с.47 – 48.
Юні картографи – всі держави мають сусідів. Назвіть і покажіть на політичній карті світу держави – сусіди України, починаючи із Північного Заходу
с. 49 Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія( Державами Європейського Союзу), Молдавія, Росія, Білорусь./2 учні показують країни на стінній карті/
Вчитель Дуже важливо для розбудови і розвитку держави – дружні відносини із сусідами.( на наступний урок ви 1 реченням доведете це твердження.)
ІV Підведення підсумків уроку і виставлення оцінок з коментарями
V. Домашнє завдання
Загальне – параграф 7, скласти усне оповідання на 5 речень «Чим зумовлена особлива пошана до державних символів», с.51 завдання 2, 3 – усно. Опрацювати карту с.51.
Творчі( обрати 1)
ДОДАТОК №1
Зберіть (можливо, малою групою) за 5 хвилин карту областей сучасної України.
ДОДАТОК 2
1 Розташуйте стародавні карти в хронологічній послідовності.Підпишіть їх, використовуючи Довідничок.
А) Б)
В) Г)
Довідничок А) Навігаційна морська карта басейну Чорного моря італійського картографа АньєзеБаттісти;Б)Карта давньогрецького дослідника Птолемея. В) Генеральна карта України Гійома Левассера де Боплана; Г) Карта Європи, видана в 1739 році;
_____________________________________________________________________________________________
Додаток №2
Виконайте практичні завдання , використовуючи пам’ятку для роботи з картою.
Дайте відповіді на питання до карти:
І.Київська держава за часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого(с.46)
_______________________________________
_______________________________________
3Як змінювалась територія Київської держави за князювання Володимира Великого та ЯрославаМудрого_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. У якому місті відбулося хрещення князя Володимира?____________________________
5. Які народи становили загрозу для держави? На основі яких показниківна карті ви так вважаєте?__
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Додаток №3
1З яких частин складалася Галицько-Волинська держава?
_____________________________________________
2.Назвіть столицю Данила Романовича, а також центри
руських земель-князівств.__________________________
________________________________________________
3. Які князівства межували з Галицько-Волинською державою?_________________________________________
________________________________________________
3Де й коли вперше відбулася битва монголів з об’єднаним військом руськихкнязів? Який результат цієї битви? Позначте це місце на карті._____________________________
6. Чим можна пояснити зменшення території Галицько-Волинської державинаприкінці правління Данила Галицького?
Додати речення Додаток №4
Дата |
Подія |
24 серпня 1991р. |
Було ---------------- -------------------проголошення незалежності України |
1 грудня 1991 |
Всеукраїнський референдум підтвердив рішення Акту… , щодо проголошення незалежності України |
початок 1992 р. |
Верховна Рада затвердила державні символи нової держави,а саме –-----------------------, ----------------------------, -----------------------------------. |
28 червня 1996 |
Верховна Рада України утвердила--------------------------------------- |
Вересень 1996 |
В---------------- нову грошову одиницю - -------------------------- |
Додаток №5
Українська гривня як джерело історичної інформації
Увійде в обіг з 25 жовтня 2019р. Портрет В.Вернадського
Назвіть історичних осіб , зображених на 1,2,5,10,20,50,100,200,500гривнях. Чим відзначилися ці особи в історії нашої держави(по 1 реченню )
Додаток №6