конспект уроку "Сучасна Україна та її сусіди"з додатками у вигляді дидактичних завдань та опор

Про матеріал

конспект уроку"Сучасна Україна та її сусіди". з додатками у вигляді дидактичних завдань та опор. До підручника 2018р. І. Щупак,І.Піскарьова, О.Бурлака Користуйтеся на здоров'я , шановні колеги і колежанки!

Перегляд файлу

Вступ до історії України                                                                                                                         5 кл.

Тема; «Сучасна Україна та її сусіди»

МЕТА УРОКУ ;  продовжити формувати в учнів поняття про історичну карту як джерело отримання історичної Інформації; формувати – просторові, хронологічніі ,логічно – аналітичні  компетентності  учнів; прищеплювати інтерес до історичної науки та виховувати в дусі патріотизму.

ОБЛАДНАННЯ; 

карта  історична – «Адміністративно – територіальний поділ сучасної  У країни», Політична карта світу», підручник «Вступ до історії»  І.Щупак, І.Піскарьова, О.Бурлака, Оріон,2018; історичні пазли, дидактичні матеріали,  випереджаючі стендові д/з «Головне багатство України»* мультимедійний проектор.

ТИП УРОКУ  - комбінований

ХІД І СТРУКТУРА УРОКУ.

І. Організаційний момент.

 

2 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

10 -12 хв.

ІІІ. Вивчення і закріплення нового матеріалу

 

20 – 22 хв

ІV  Підведення підсумків уроку і виставлення оцінок з коментарями

 

5 хв.

V. Домашнє завдання

3- 5 хв.

 

І.Організаційний момент.   Створення в класі позитивної творчої

Заходячи до класу позначте прапорцями які з історичних місць України ви вже відвідали, або хотіли б відвідати. Уточніть по адміністративній карті ( де зазначені області, райони, міста…) де саме знаходяться ці пам’ятні місця

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Скласти пазли карти «Адміністративно – територіальний поділ сучасної  У країни» --------  2малі групи  учні в (до5 хв)

C:\Documents and Settings\Светлана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\image080.jpgC:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\ПАЗЛ.jpg

ДРУКОВАНИЙ НАБІР ПАЗЛІВ  АБО  КАРТА (І+ сітка для створення пазлів –

наклеїти на зворотній  бік карти і вирізати)  ----------Додаток №1)

2.Завдання на картках -----------------Додаток  №2 – 3                    письмово  на картках.

3. Робота  із  стінною картою – метод    «Я –тобі, ти –мені.»,/  учні задають по 3 питання біля карти, 3 групи по 2 учні, учні класу  -«німі оцінювачі» - вірна відповідь – руками знак схвалення, а невірно – мовчання без рухів руками /

ІІІ. Вивчення і закріплення нового матеріалу

1.Мотивація до вивчення теми;

Ми розглянули, як змінювалися кордони України на протязі століть .Протягом багатьох століть українці мріяли про незалежну  Україну.

Розкриємо поняття

Незалежна держава  (с.45  абзац 1)   це держава в якій народ  самостійно, незалежно не від кого ,будує власну  правову державу ( де пануватимуть свобода, рівність ,закони)

Референдум  (с.45  абзац 2) -  всенародне опитування по важливому  для держави  питанню

Конституція  (с.46  абзац 3) -   основний закон держави, що описує державний устрій, встановлює права та обов’язки громадян

А зараз попрацюємо літописцями історії  незалежної  України.

/ви заповните інформаційні картки, доповнивши хронологію подій; в більш підготовленому класі речення для доповнення виводять на екран  і учні записують речення в зошит, доповнюючи їх і підкреслюючи додане./

Додати речення                                                                                                                                 Додаток №4

Очікувані  результати

Дата

Подія

24 серпня 1991р.

Було ухвалено Акт проголошення незалежності України

1 грудня 1991

Всеукраїнський  референдум підтвердив рішення Акту… , щодо  проголошення незалежності України

початок 1992 р.

Верховна Рада затвердила державні символи нової держави,а саме – прапор,герб, гімн.

28 червня 1996

Верховна Рада України  утвердила Конституцію

Вересень 1996

Впроваджено нову грошову одиницю - гривню

 

БЕСІДА; - Чи знаєте ви, про які права та обов’язки громадян йдеться в Конституції ? /міні Мозковий штурм – 4  5 відповідей з аналізом вчителя/

  • З якими  пам’ятками  культури та  історичними діячами ви познайомилися, розглядаючи  сучасні українські гроші

( * допомога 1 -2 учнів, що мали випереджаюче завдання з цього питання)Додаток №5

  • Чи погоджуєтеся ви з твердженням,що головне багатство будь якої держави – це її люди та їх справи?

Декому з вас я надала випереджаюче завдання і зараз клас послухає історії тих людей, які є гордістю і славою країни/ портрети  3 діячів та інформація про них  до 5 речень/.

Інший варіант – коментоване читання і обговорення інформації із с.47 – 48.

Юні картографи – всі держави мають сусідів. Назвіть і покажіть на політичній карті світу держави – сусіди України, починаючи  із Північного Заходу

с. 49  Польща, Словаччина, Угорщина, Румунія( Державами Європейського Союзу), Молдавія, Росія, Білорусь./2 учні показують країни на стінній карті/

Вчитель Дуже важливо для розбудови і розвитку держави – дружні відносини із сусідами.( на наступний урок ви 1 реченням  доведете це твердження.)

ІV  Підведення підсумків уроку і виставлення оцінок з коментарями

V. Домашнє завдання

Загальне – параграф 7, скласти усне оповідання на 5 речень  «Чим зумовлена особлива пошана до державних символів», с.51 завдання 2, 3 – усно. Опрацювати карту  с.51.

Творчі( обрати 1)

  • *Люди які є гордістю нашого краю (2 – 3)Чому ви так вважаєте?
  • Розмалювати або намалювати прапори країн – сусідів України.
  • *Знайти в мережі Інтернет чи в літературі символи рідного краю – герб, прапор, гімні презентувати їх.

 

 

 

 

 

  •  

 

 

 

 

ДОДАТОК №1

Зберіть (можливо, малою групою) за 5 хвилин карту областей  сучасної України.

C:\Documents and Settings\Светлана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\image080.jpg 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\2018 - 2019\РЕБУСОЛОГІЯ\shablon-pazla.jpgC:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\2018 - 2019\РЕБУСОЛОГІЯ\shablon-pazla.jpg

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

1  Розташуйте стародавні карти в хронологічній послідовності.Підпишіть їх, використовуючи Довідничок.
А)    Б)

 

  В)      Г)C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\europa-map-1739.jpg

Довідничок  А) Навігаційна морська карта басейну Чорного моря італійського картографа АньєзеБаттісти;Б)Карта давньогрецького дослідника Птолемея. В) Генеральна карта України Гійома Левассера де Боплана; Г) Карта Європи, видана в 1739 році;

_____________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

Виконайте практичні завдання ,  використовуючи памятку для роботи з картою.

                                 Дайте відповіді на питання до карти:

І.Київська держава  за часів  Володимира Великого та Ярослава Мудрого(с.46)

  1. Яку назву має карта?   

_______________________________________

  1. Назвіть столицю Київської держави.

_______________________________________

3Як змінювалась територія Київської держави за князювання Володимира Великого та ЯрославаМудрого_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. У якому місті відбулося хрещення князя Володимира?____________________________

5. Які народи становили загрозу для держави? На основі яких показниківна карті ви так вважаєте?__

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Додаток №3

 

1З яких частин складалася Галицько-Волинська держава?

 _____________________________________________

2.Назвіть столицю Данила Романовича, а також центри

руських земель-князівств.__________________________ 

________________________________________________

3. Які князівства межували з Галицько-Волинською державою?_________________________________________ 

________________________________________________

3Де й коли вперше відбулася битва монголів з об’єднаним військом руськихкнязів? Який результат цієї битви? Позначте  це місце на карті._____________________________ 

6. Чим можна пояснити зменшення території Галицько-Волинської державинаприкінці правління Данила Галицького?

Додати речення                                                                                     Додаток №4                                     

Дата

Подія

24 серпня 1991р.

Було ----------------    -------------------проголошення незалежності України

1 грудня 1991

Всеукраїнський  референдум підтвердив рішення Акту… , щодо  проголошення незалежності України

початок 1992 р.

Верховна Рада затвердила державні символи нової держави,а саме –-----------------------, ----------------------------, -----------------------------------.

28 червня 1996

Верховна Рада України  утвердила---------------------------------------

Вересень 1996

В---------------- нову грошову одиницю - --------------------------

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 Додаток №5

Українська гривня як джерело історичної інформації

C:\Documents and Settings\Светлана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\news1000.jpg

Увійде в обіг з 25 жовтня 2019р.                                 Портрет В.Вернадського

C:\Documents and Settings\Светлана\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\ГРИВНІ.JPG

Назвіть історичних осіб , зображених на 1,2,5,10,20,50,100,200,500гривнях. Чим відзначилися ці особи в історії нашої держави(по 1 реченню )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                 Додаток №6

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\сусіди укр.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

 

docx
Додано
19 жовтня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку