Конспект уроку з фізичної культури 5 – клас ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ «ГІМНАСТИКА»

Про матеріал

Модуль: Гімнастика.

Тема уроку: техніка виконання елементів акробатики.

Мета: сприяти зміцненню здоров`я учнів засобами гімнастики.

Завдання:

1. Повторити техніку виконання елементів акробатики: групування, стійка на лопатках, міст з положення лежачи.

2. Розвивати швидкісно-силові якості, силу, координацію рухів.

3. Виховувати патріотизм, цілеспрямованість, почуття колективізму.

Очікувані результати:

Учень виконує:

- техніку виконання елементів акробатики;

- стрибкові вправи, вправи для розвитку сили, координації рухів;

- дотримується правил безпеки на ігровому майданчику.

Тип уроку: повторення та закріплення.

Інвентар: два комплекти форми, гімнастичні обручі (2 шт.), довга скакалка,

гімнастичні мати, набір букв на картоні, лави гімнастичні, смайлики.

Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні

композиції.

Місце проведення: спортивна зала.

Перегляд файлу

Харківська область Балаклійський район

Савинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Балаклійської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з фізичної культури

5 – клас

 

                                   ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ  «ГІМНАСТИКА»

 

                                                                                                                                    Горбань Сергій Володимирович,

учитель фізичної культури

Савинської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №1

Балаклійської районної ради

Харківської області,

спеціаліст вищої категорії,

старший учитель

 

 

 

Савинці 2017

Модуль: Гімнастика.

 

Тема уроку: техніка виконання елементів акробатики.

 

Мета: сприяти зміцненню здоров`я  учнів  засобами гімнастики.

 

Завдання: 

 1. Повторити   техніку  виконання елементів акробатики: групування, стійка на лопатках, міст з положення лежачи.

 

 2. Розвивати швидкісно-силові якості, силу, координацію рухів.

 

 3. Виховувати патріотизм, цілеспрямованість, почуття колективізму.

 

  Очікувані результати:

   Учень виконує:

    -  техніку виконання елементів акробатики;

    -  стрибкові вправи, вправи для розвитку сили, координації рухів;

    -  дотримується правил безпеки на ігровому майданчику.

 

  Тип уроку: повторення та закріплення.

 

Інвентар: два комплекти форми, гімнастичні обручі (2 шт.),  довга скакалка,

гімнастичні мати,  набір букв на картоні, лави гімнастичні, смайлики.

Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні

композиції.

Місце проведення: спортивна зала.

 

Зміст уроку

Дозування навантажень

Організаційно – методичні вказівки

Ос. гр.

Підгр.

Сп. гр.

І. Підготовча частина - 10 хв.

1.

Організований вхід до залу під

     музичний супровід.

 

Шикування в шеренгу.

Привітання.

Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

10"

10"

10"

Під музичний супровід (Музична композиція NEV ).

Слайд № 1.

 

 

 

 

2.

Слово вчителя:

« Друзі!  Сьогодні ми подорожуємо Сонячною системою. На прохання Харківського планетарію, виконуючи почесну місію землян-волонтерів, ми будемо доносити інформацію про планету Земля на інші планети Сонячної системи».

30"

30"

30"

Слайд № 2,3.

 

 

4.

Теоретичні відомості

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»:

- Скільки планет Сонячної системи?

- Назвіть планети Сонячної системи.

 

- Як називається планета Сонячної системи, на якій є життя?

- Яка найменша планета Сонячної системи?

- Яка із планет червоного кольору?

 

 

«Сонячна система велика, а час нашої подорожі обмежений. Ми відвідаємо планети Земної групи (Меркурій, Венера, Земля, Марс).

В нашій подорожі нам допоможе сила, гнучкість,  цілеспрямованість»

30"

30"

30"

Слайд № 4.

 

 

Вісім.

Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн,Уран, Нептун.

Земля.

 

 

Меркурій.

Марс.

Відзначити кращих учнів, які вірно відповіли на запитання.

Слайд № 5, 6.

 

 

 

5.

Інструктаж з правил БЖД.

20"

20"

20"

Слайд № 7.

6.

 Вимірювання ЧСС зручним способом.

 

20"

 

20"

 

20"

 

Слайд 8.

Проконтролювати і звернути увагу на  учнів з підв. пульсом.

7.

Слова вчителя: «До польоту готові?

Стройові вправи:

«Рівняйсь!»

«Струнко!»

«Праворуч!»

« Ліворуч!» «  Кругом!»

10"

 

10"

 

10"

 

Виконувати повороти за командою (п`ятка, носок, руки не відривати, дивитися вперед ).

8.

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слова вчителя:

«Всі готові? Всі здорові?»

 

 

Рахунок,  всі разом: 3,2,1  «Політ!». «Звичайним кроком руш!».

 

Загальнорозвивальні вправи в русі.

Різновиди ходьби:

- на носках, руки на пояс;

- на п`ятах, руки за голову;

- з п`ятки на носок, руки довільно;

Різновиди бігу :

- дріботливий;

  - з високим підніманням стегна;

- з виносом гомілки;

- спиною вперед;

- приставним кроком лівим боком;

- приставним кроком;

 

Ходьба:

- звичайним кроком.

Слова вчителя:

Ми наближаємося до першої зупинки. Виходимо з ракети.

 

 

10"

 

 

 

 

 

 

 

 

6 м 

6 м 

6 м 

 

18м

18м

18м

6 м 

6 м 

6 м 

 

 

9 м 

10"

 

 

 

 

 

 

 

 

6 м 

6 м 

6 м 

 

18м

18м

18м

6 м 

6 м 

6 м 

 

 

9 м 

10"

 

 

 

 

 

 

 

 

6 м 

6 м 

6 м 

 

К

Р

О

К

О

М

 

П

О

 

К

О

Л

У

 

Слайд 9.

Музична композиція (Казковий політ).

 

Слідкувати за поставою.

Дотримуватись дистанції.

Спину тримати прямо.

Лікті розвернути.

Дотримання дистанції.

 

 

 

В середньому темпі.

Тримати дистанцію.

 Максимальна частота рухів.

Мінімальне пересування.

Погляд назад через праве плече.

В захисній стійці волейболіста.

Дотримуватись  інтервалу.

 

 

 

 

Пройти через гімнастичний обруч, тримаючись за руки і стати півколом.

Дотримуватись  дистанції.

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

12.

Теоретичні відомості.

  Перша зупинка.

«МЕРКУРІЙ - найближча планета до Сонця. У планети   Меркурій немає атмосфери. Там дуже спекотно вдень і холодно вночі. Поверхня планети  покрита кратерами,  деякі з них досягають декількох кілометрів завширшки.

Ми - земляни, ми - українці, ми -мирний, заможний народ. З миром, добром ми завітали на планету Меркурій, щоб розповісти про квітучу планету Земля і про рідну Україну! Про наші традиції!»

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»:

-  Столиця України?

- Назва найбільшої річки України.

- Назвіть найвідоміший народний

   український танок.

 

Шикування в дві шеренги.

Музично - ритмічні вправи з елементами гопака :

1. В. п. - руки на пояс.

1 - права  в сторону - догори, погляд

     на руку;

2 - в. п.

3 - ліва в сторону - догори, погляд на

      руку

4 - в. п.

5 - обидві руки в сторони – догори;

6 - в. п;

7 -  обидві руки в сторони – догори;

8 – в. п.

2. В. п.- руки на пояс.

    1 – крок лівою в сторону;

    2 – крок правою схресно;

    3 – те що на 1;

     4 – права на п’ятку;

     5 – 8 в іншу сторону.

3. В. п. – стійка ноги нарізно, взятися за руки з учнем який стоїть поряд;

    1 – потягнутися вправо;

    2 – в. п.;

    3  - потягнутися вліво;

    4 – В. п.

4. В. п. - ноги нарізно,  взятись за руки;

1 – нахил вперед, руки назад,

       права назад  на носок;

2 - випрямитись, руки вгору, права

     вперед на носок.

5. В. п. -  руки на пояс.

   1 -  присід;

   2 - встати, права в сторону - вперед

        на п'яту;

   3 -  присід;

   4 - встати, ліва в сторону - вперед

        на п'яту.

6. В. п. - упор руками позаду.

   1 - викидання правої ноги вперед -

        вгору;

   2 - викидання лівої ноги вперед

        вгору.

7. В. п. – о. с.

    1 - 4 - танцювальний крок

    "Ковирялочка" правою ногою;

    5 - 8 - те ж саме лівою ногою.

8. В. п. – о. с. - ліва вгору;

    1 -  4 - танцювальний крок

    "Голубець" з рухом в сторону;

    5 - 8 - те ж саме в іншу.

9. В. п. – руки на пояс.

    1 - 16 - танцювальний крок

   "Мотузочок".

10. В. п. – руки на пояс.

      1 - 2 - приставний крок вправо,

      випад в сторону на ліву;

      3 - 4 - приставний крок вліво,

      випад в сторону на праву;

Вправи на відновлення дихання.

Визначення ЧСС.

 

Слова вчителя:  «Летимо далі!»

Взятись за руки в пари, пройти через обруч.

Шикування в дві шеренги.

 

 

 

 

 

 

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

лыдкувати за поставою.111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111

 

 

4р.

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

4р.

 

 

 

 

10"

20"

 

20"

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

4р.

 

 

 

 

10"

20"

 

20"

1'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

 

 

4р.

 

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

 

4р.

 

 

4р.

 

 

 

 

10"

20"

 

20"

Слайд № 10, 11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №12, 13, 14.

 

 

 

Відзначити учнів, які вірно відповіли на запитання.

 

Організація класу на діяльність

 

Музичний супровід (гопак).

 

Руки прямі. Спину тримаємо прямо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голову підняти. Спину тримати прямо.

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

Узгодженість рухів.

Прогнутися, погляд вгору.

 

 

 

 

Узгодженість рухів.

 

 

 

 

 

 

Перенесення ваги тіла  з ноги на ногу. Пружні рухи.

 

Погляд на носок.

 

Відчуття ритму. Координація рухів.

 

 

Ноги не згинати.

 

 

 

Переносити вагу тіла  з ноги на ногу. Виконувати з підскоком.

 

Максимальна амплітуда рухів.

 

 

 

 

Муз. композиція (Калинонька).

Слайд № 15.

Зробити аналіз.

 

Руки не розривати.

 

Звернути увагу учнів на екран.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II. Основна частина уроку - 30 хв.

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

 

16.

1. Теоретичні відомості:

 Друга зупинка.

«ВЕНЕРА (за розміром, масою і силою магнітного поля схожа на Землю). На Землі є життя, багатий рослинний та тваринний світ. На Венері ми пройдемо школу юних космонавтів»

 

2. Слово вчителя: « Ліворуч!

 По два в обхід руш!».

 

3. Вправи з довгою скакалкою:

- пройти під скакалкою в парі;

- пробігти під скакалкою в парі;

- перестрибнути через  скакалку, яка

  обертається в русі в парах.

 

Перешикування в групи по два за кольором форми.

 4. Акробатичні вправи:

 

а) групування;

 

 

 

б) перекат назад;

 

 

в) стійка на лопатках;

 

г) гімнастичний міст з положення лежачи;

 

д) зв’язка акробатичних вправ.

 

5.Спеціальна фізична підготовка:

 Вправи для зміцнення м`язів верхньої частини тулуба:

- в. п. - упор лежачі на передпліччях;

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

1р.

2 р.

2 р.

 

 

30"

 

 

12'

 

2 р.

 

 

 

2р.

 

 

2р.

 

2р.

 

 

1р.

 

 

 

 

 

20`

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

1 р.

2 р.

2 р.

 

 

30"

 

 

12'

 

2р.

 

 

 

2р.

 

 

2р.

 

2р.

 

 

1р.

 

 

 

 

 

15`

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

1 р.

2 р.

2 р.

 

 

30"

 

 

7'

 

1р.

 

 

 

1р.

 

 

1р.

1р.

 

 

 

 

 

 

Слайд № 16, 17.

 

 

 

 

 

 

 

Взятись за руки.

Дотримання дистанції.

 

 

Прогнутись.

Поштовх однією ногою.

Дотримання дистанції.

 

 

 

Згідно з кольором форми стати по два до гімнастичного мату.

 

 

Групи виконують завдання за командою. Руки на рівні плечей.

 

Групи виконують завдання за командою. Спину округлити, підборіддя до грудей.

Носки витягнути.

 

П`ятки не відривати від підлоги.

 

 

Під рахунок.

 

 

 

 

 

Тулуб тримати рівно.

17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Теоретичні відомості:

Третя зупинка.

«Марc. Кожен космонавт мріє побувати на цій планеті. У нас з'явилася така можливість! На Марсі часто бува­ють сильні пилові бурі, що можуть пере­шкоджати приземленню».

Летимо далі.

На планеті Марс пограємо і передамо естафету марсіанам.

 

Ігровий момент:

1. Естафета «Склади слово».

За командою учень робить перекид вперед. Потім проходить тунель  і бере літеру під своїм номером на гімнастичній лаві. Рухається до стіни, де робить наліпку з літерою,

складаючи слово. Учень, який виконав завдання, рухається до фінішу і  передає естафету іншому учаснику за лінією старту.

Шикування в одну шеренгу.

Слово вчителя:

«Разом озвучимо слова, які склали команди.

Нехай цей вислів стане девізом вашого життя!»

Всі разом: «ЗДОРОВ'Я   ЗБЕРІГАЙ!»

2. Естафета «Передай обруч».

Учні стоять в одній шерензі взявшись за руки, обруч у направляючого учня. За командою направляючій  проходе в обруч не розриваючи руки передає його наступному і так до замикаючого.

Перешикування в коло.

Взятись за руки.

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3'

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3'

 

 

 

 

 

 

 

2'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5'

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3'

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 18, 19.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дотримуємося  правил гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

Підбити підсумки гри.

По командам.

    Дівчата                    Хлопці.

(ЗДОРОВ'Я )       (ЗБЕРІГАЙ)

 

 

 

 

 

Руки не розривати.

 

ІІІ. Заключна частина  - 5 хв.

19.

1. Слово вчителя:

«Які б не були цікаві подорожі, але нам час повертатися додому, на планету Земля (єдина планета, де є життя)».

2. Після тривалої подорожі треба відновити сили.

Заплющіть очі і уявіть, що ви повернулися до рідного дому. Зустріли своїх рідних, яких давно не бачили, свої улюблені речі, за якими сумували. Яке приємне, усім знайоме відчуття.

1'

 

1'

 

1'

 

 

Слайд № 20.

 

 

 

 

 

Вправи на відновлення.

20.

 

 

 

 

21.

 

22.

 

 

 

 

 

 

 

23.

 

 

 

 

 1. Вимірювання ЧСС зручним

     способом.

 

 

 

2. Підведення підсумків роботи.

 

3. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

4. Слово вчителя:

Ми – хлопці та дівчата !

Завзяті молодці !

Здоров`я зберігаєм!

Чого і всім бажаєм.

 5. Оцінювання уроку учнями:

  виходячи зі спортивної зали, оцінити урок, сісти  до відповідного смайлика на лаву гімнастичну.

«Дякую! До наступної зустрічі»

20"

 

 

 

 

2'

 

20"

 

 

 

 

 

10"

 

 

20"

20"

 

 

 

 

2'

 

20"

 

 

 

 

10"

 

 

20"

20"

 

 

 

 

2'

 

20"

 

 

 

 

10"

 

 

20"

Слайд № 21 .

Провести контроль, звернути увагу на учнів з підвищеним ЧСС.

 

Оцінювання.

Вправи на розвиток сили:

- згинання та розгинання рук в

   упорі лежачі:

   3 x 10 р. - хлопці;

   3 x 5 р. - дівчата.

Ігри з м`ячем на свіжому повітрі.

 

Слайд № 22.

Весело. Усі разом повторюємо. Відчувати ритм.

Подякувати учням за співпрацю.

 

 

 

 

Слайд № 23.

 

docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
2306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку