Модуль: Гімнастика.
Тема уроку: техніка виконання елементів акробатики.
Мета: сприяти зміцненню здоров`я учнів засобами гімнастики.
Завдання:
1. Повторити техніку виконання елементів акробатики: групування, стійка на лопатках, міст з положення лежачи.
2. Розвивати швидкісно-силові якості, силу, координацію рухів.
3. Виховувати патріотизм, цілеспрямованість, почуття колективізму.
Очікувані результати:
Учень виконує:
- техніку виконання елементів акробатики;
- стрибкові вправи, вправи для розвитку сили, координації рухів;
- дотримується правил безпеки на ігровому майданчику.
Тип уроку: повторення та закріплення.
Інвентар: два комплекти форми, гімнастичні обручі (2 шт.), довга скакалка,
гімнастичні мати, набір букв на картоні, лави гімнастичні, смайлики.
Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні
композиції.
Місце проведення: спортивна зала.
Харківська область Балаклійський район
Савинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Балаклійської районної ради
Харківської області
Конспект уроку
з фізичної культури
5 – клас
ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ «ГІМНАСТИКА»
Горбань Сергій Володимирович,
учитель фізичної культури
Савинської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №1
Балаклійської районної ради
Харківської області,
спеціаліст вищої категорії,
старший учитель
Савинці 2017
Модуль: Гімнастика.
Тема уроку: техніка виконання елементів акробатики.
Мета: сприяти зміцненню здоров`я учнів засобами гімнастики.
Завдання:
1. Повторити техніку виконання елементів акробатики: групування, стійка на лопатках, міст з положення лежачи.
2. Розвивати швидкісно-силові якості, силу, координацію рухів.
3. Виховувати патріотизм, цілеспрямованість, почуття колективізму.
Очікувані результати:
Учень виконує:
- техніку виконання елементів акробатики;
- стрибкові вправи, вправи для розвитку сили, координації рухів;
- дотримується правил безпеки на ігровому майданчику.
Тип уроку: повторення та закріплення.
Інвентар: два комплекти форми, гімнастичні обручі (2 шт.), довга скакалка,
гімнастичні мати, набір букв на картоні, лави гімнастичні, смайлики.
Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні
композиції.
Місце проведення: спортивна зала.
Зміст уроку |
Дозування навантажень |
Організаційно – методичні вказівки |
|||
Ос. гр. |
Підгр. |
Сп. гр. |
|||
І. Підготовча частина - 10 хв. |
|||||
1. |
Організований вхід до залу під музичний супровід.
Шикування в шеренгу. Привітання. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. |
10" |
10" |
10" |
Під музичний супровід (Музична композиція NEV ). Слайд № 1.
|
2. |
Слово вчителя: « Друзі! Сьогодні ми подорожуємо Сонячною системою. На прохання Харківського планетарію, виконуючи почесну місію землян-волонтерів, ми будемо доносити інформацію про планету Земля на інші планети Сонячної системи». |
30" |
30" |
30" |
Слайд № 2,3.
|
4. |
Теоретичні відомості Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»: - Скільки планет Сонячної системи? - Назвіть планети Сонячної системи.
- Як називається планета Сонячної системи, на якій є життя? - Яка найменша планета Сонячної системи? - Яка із планет червоного кольору?
«Сонячна система велика, а час нашої подорожі обмежений. Ми відвідаємо планети Земної групи (Меркурій, Венера, Земля, Марс). В нашій подорожі нам допоможе сила, гнучкість, цілеспрямованість» |
30" |
30" |
30" |
Слайд № 4.
Вісім. Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн,Уран, Нептун. Земля.
Меркурій. Марс. Відзначити кращих учнів, які вірно відповіли на запитання. Слайд № 5, 6.
|
5. |
Інструктаж з правил БЖД. |
20" |
20" |
20" |
Слайд № 7. |
6. |
Вимірювання ЧСС зручним способом.
|
20"
|
20"
|
20"
|
Слайд № 8. Проконтролювати і звернути увагу на учнів з підв. пульсом. |
7. |
Слова вчителя: «До польоту готові? Стройові вправи: «Рівняйсь!» «Струнко!» «Праворуч!» « Ліворуч!» « Кругом!» |
10"
|
10"
|
10"
|
Виконувати повороти за командою (п`ятка, носок, руки не відривати, дивитися вперед ). |
8.
9.
|
Слова вчителя: «Всі готові? Всі здорові?»
Рахунок, всі разом: 3,2,1 «Політ!». «Звичайним кроком руш!».
Загальнорозвивальні вправи в русі. Різновиди ходьби: - на носках, руки на пояс; - на п`ятах, руки за голову; - з п`ятки на носок, руки довільно; Різновиди бігу : - дріботливий; - з високим підніманням стегна; - з виносом гомілки; - спиною вперед; - приставним кроком лівим боком; - приставним кроком;
Ходьба: - звичайним кроком. Слова вчителя: Ми наближаємося до першої зупинки. Виходимо з ракети.
|
10"
6 м 6 м 6 м
18м 18м 18м 6 м 6 м 6 м
9 м |
10"
6 м 6 м 6 м
18м 18м 18м 6 м 6 м 6 м
9 м |
10"
6 м 6 м 6 м
К Р О К О М
П О
К О Л У
|
Слайд 9. Музична композиція (Казковий політ).
Слідкувати за поставою. Дотримуватись дистанції. Спину тримати прямо. Лікті розвернути. Дотримання дистанції.
В середньому темпі. Тримати дистанцію. Максимальна частота рухів. Мінімальне пересування. Погляд назад через праве плече. В захисній стійці волейболіста. Дотримуватись інтервалу.
Пройти через гімнастичний обруч, тримаючись за руки і стати півколом. Дотримуватись дистанції. |
10.
11.
12. |
Теоретичні відомості. Перша зупинка. «МЕРКУРІЙ - найближча планета до Сонця. У планети Меркурій немає атмосфери. Там дуже спекотно вдень і холодно вночі. Поверхня планети покрита кратерами, деякі з них досягають декількох кілометрів завширшки. Ми - земляни, ми - українці, ми -мирний, заможний народ. З миром, добром ми завітали на планету Меркурій, щоб розповісти про квітучу планету Земля і про рідну Україну! Про наші традиції!» Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»: - Столиця України? - Назва найбільшої річки України. - Назвіть найвідоміший народний український танок.
Шикування в дві шеренги. Музично - ритмічні вправи з елементами гопака : 1. В. п. - руки на пояс. 1 - права в сторону - догори, погляд на руку; 2 - в. п. 3 - ліва в сторону - догори, погляд на руку 4 - в. п. 5 - обидві руки в сторони – догори; 6 - в. п; 7 - обидві руки в сторони – догори; 8 – в. п. 2. В. п.- руки на пояс. 1 – крок лівою в сторону; 2 – крок правою схресно; 3 – те що на 1; 4 – права на п’ятку; 5 – 8 в іншу сторону. 3. В. п. – стійка ноги нарізно, взятися за руки з учнем який стоїть поряд; 1 – потягнутися вправо; 2 – в. п.; 3 - потягнутися вліво; 4 – В. п. 4. В. п. - ноги нарізно, взятись за руки; 1 – нахил вперед, руки назад, права назад на носок; 2 - випрямитись, руки вгору, права вперед на носок. 5. В. п. - руки на пояс. 1 - присід; 2 - встати, права в сторону - вперед на п'яту; 3 - присід; 4 - встати, ліва в сторону - вперед на п'яту. 6. В. п. - упор руками позаду. 1 - викидання правої ноги вперед - вгору; 2 - викидання лівої ноги вперед вгору. 7. В. п. – о. с. 1 - 4 - танцювальний крок "Ковирялочка" правою ногою; 5 - 8 - те ж саме лівою ногою. 8. В. п. – о. с. - ліва вгору; 1 - 4 - танцювальний крок "Голубець" з рухом в сторону; 5 - 8 - те ж саме в іншу. 9. В. п. – руки на пояс. 1 - 16 - танцювальний крок "Мотузочок". 10. В. п. – руки на пояс. 1 - 2 - приставний крок вправо, випад в сторону на ліву; 3 - 4 - приставний крок вліво, випад в сторону на праву; Вправи на відновлення дихання. Визначення ЧСС.
Слова вчителя: «Летимо далі!» Взятись за руки в пари, пройти через обруч. Шикування в дві шеренги.
|
1'
30"
2 р.
4 р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
10" 20"
20" |
1'
30"
2 р.
4 р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
10" 20"
20" |
1'
30"
2 р.
4 р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
4р.
10" 20"
20" |
Слайд № 10, 11.
Слайд №12, 13, 14.
Відзначити учнів, які вірно відповіли на запитання.
Організація класу на діяльність
Музичний супровід (гопак).
Руки прямі. Спину тримаємо прямо.
Голову підняти. Спину тримати прямо.
Виконувати з максимальною амплітудою.
Узгодженість рухів. Прогнутися, погляд вгору.
Узгодженість рухів.
Перенесення ваги тіла з ноги на ногу. Пружні рухи.
Погляд на носок.
Відчуття ритму. Координація рухів.
Ноги не згинати.
Переносити вагу тіла з ноги на ногу. Виконувати з підскоком.
Максимальна амплітуда рухів.
Муз. композиція (Калинонька). Слайд № 15. Зробити аналіз.
Руки не розривати.
Звернути увагу учнів на екран.
|
II. Основна частина уроку - 30 хв. |
|||||
13.
14.
15.
16. |
1. Теоретичні відомості: Друга зупинка. «ВЕНЕРА (за розміром, масою і силою магнітного поля схожа на Землю). На Землі є життя, багатий рослинний та тваринний світ. На Венері ми пройдемо школу юних космонавтів»
2. Слово вчителя: « Ліворуч! По два в обхід руш!».
3. Вправи з довгою скакалкою: - пройти під скакалкою в парі; - пробігти під скакалкою в парі; - перестрибнути через скакалку, яка обертається в русі в парах.
Перешикування в групи по два за кольором форми. 4. Акробатичні вправи:
а) групування;
б) перекат назад;
в) стійка на лопатках;
г) гімнастичний міст з положення лежачи;
д) зв’язка акробатичних вправ.
5.Спеціальна фізична підготовка: Вправи для зміцнення м`язів верхньої частини тулуба: - в. п. - упор лежачі на передпліччях; |
2'
5'
1р. 2 р. 2 р.
30"
12'
2 р.
2р.
2р.
2р.
1р.
20` |
2'
5'
1 р. 2 р. 2 р.
30"
12'
2р.
2р.
2р.
2р.
1р.
15` |
2'
5'
1 р. 2 р. 2 р.
30"
7'
1р.
1р.
1р. 1р.
|
Слайд № 16, 17.
Взятись за руки. Дотримання дистанції.
Прогнутись. Поштовх однією ногою. Дотримання дистанції.
Згідно з кольором форми стати по два до гімнастичного мату.
Групи виконують завдання за командою. Руки на рівні плечей.
Групи виконують завдання за командою. Спину округлити, підборіддя до грудей. Носки витягнути.
П`ятки не відривати від підлоги.
Під рахунок.
Тулуб тримати рівно. |
17.
18.
|
6. Теоретичні відомості: Третя зупинка. «Марc. Кожен космонавт мріє побувати на цій планеті. У нас з'явилася така можливість! На Марсі часто бувають сильні пилові бурі, що можуть перешкоджати приземленню». Летимо далі. На планеті Марс пограємо і передамо естафету марсіанам.
Ігровий момент: 1. Естафета «Склади слово». За командою учень робить перекид вперед. Потім проходить тунель і бере літеру під своїм номером на гімнастичній лаві. Рухається до стіни, де робить наліпку з літерою, складаючи слово. Учень, який виконав завдання, рухається до фінішу і передає естафету іншому учаснику за лінією старту. Шикування в одну шеренгу. Слово вчителя: «Разом озвучимо слова, які склали команди. Нехай цей вислів стане девізом вашого життя!» Всі разом: «ЗДОРОВ'Я ЗБЕРІГАЙ!» 2. Естафета «Передай обруч». Учні стоять в одній шерензі взявшись за руки, обруч у направляючого учня. За командою направляючій проходе в обруч не розриваючи руки передає його наступному і так до замикаючого. Перешикування в коло. Взятись за руки. |
2'
5'
3'
|
2'
5'
3'
|
2'
5'
3'
|
Слайд № 18, 19.
Дотримуємося правил гри.
Підбити підсумки гри. По командам. Дівчата Хлопці. (ЗДОРОВ'Я ) (ЗБЕРІГАЙ)
Руки не розривати.
|
ІІІ. Заключна частина - 5 хв. |
|||||
19. |
1. Слово вчителя: «Які б не були цікаві подорожі, але нам час повертатися додому, на планету Земля (єдина планета, де є життя)». 2. Після тривалої подорожі треба відновити сили. Заплющіть очі і уявіть, що ви повернулися до рідного дому. Зустріли своїх рідних, яких давно не бачили, свої улюблені речі, за якими сумували. Яке приємне, усім знайоме відчуття. |
1'
|
1'
|
1'
|
Слайд № 20.
Вправи на відновлення. |
20.
21.
22.
23.
|
1. Вимірювання ЧСС зручним способом.
2. Підведення підсумків роботи.
3. Домашнє завдання.
4. Слово вчителя: Ми – хлопці та дівчата ! Завзяті молодці ! Здоров`я зберігаєм! Чого і всім бажаєм. 5. Оцінювання уроку учнями: виходячи зі спортивної зали, оцінити урок, сісти до відповідного смайлика на лаву гімнастичну. «Дякую! До наступної зустрічі» |
20"
2'
20"
10"
20" |
20"
2'
20"
10"
20" |
20"
2'
20"
10"
20" |
Слайд № 21 . Провести контроль, звернути увагу на учнів з підвищеним ЧСС.
Оцінювання. Вправи на розвиток сили: - згинання та розгинання рук в упорі лежачі: 3 x 10 р. - хлопці; 3 x 5 р. - дівчата. Ігри з м`ячем на свіжому повітрі.
Слайд № 22. Весело. Усі разом повторюємо. Відчувати ритм. Подякувати учням за співпрацю.
Слайд № 23. |