Тема: «Олімпійський урок».
Мета:
Автор: Бєла Олена Миколаївна Миколаївна.
Навчальний заклад: Комунальний заклад «Лисичанська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №8 Лисичанської міської ради Луганської області».
Тема: «Олімпійський урок».
Мета:
Місце проведення: актова та спортивна зали школи.
Обладнання: олімпійський прапор та смолоскип, кеглі, естафетні палички, обручі, м’ячі, гімнастичні стрічки, мотузки, гімнастичні мати, мішки з прорізями для ніг, ключки, тенісні м’ячі, мішечки з піском, ласти, біноклі, фонограми, відео мультфільму «Олімпіоніки».
Сценарій спортивно-масового заходу «Олімпійський урок»
для учнів 6-х класів
Лунають фанфари.
Команди входять до зали у супроводі дівчат в українських костюмах, які несуть таблички з назвами команд.
Ведучий1.
Добрий день, дорогі друзі, учасники змагання, вболівальники, гості та поважне журі! Вітаємо вас на нашій урочистій події – Олімпійському уроці! Як ви, мабуть, здогадалися цей захід присвячений Олімпійським іграм. Та чи багато ми знаємо про ці видатні змагання? Можливо, хтось знає більше, хтось менше, а хтось взагалі нічого. Тому сьогодні ми пропонуємо вам здійснити подорож до малих Олімпійських ігор.
Ведучий 2.
Не перший рік у наших рідних стінах
Крокує сміло Олімпійський рух.
І ми сказати можемо сміливо
В здоровому тілі-лише здоровий дух!
Ведучий1.
В ім'я майбутніх перемог,
Во славу українського спорту,
Хай живе дитяча олімпіада,
Ведуча до нових рекордів!
Ведучий1.
Знайомтесь, на Олімпіські змагання до нас прибули команди зі: Спарти, Афін та Родосу.
Ведучий 2.
З привітальними словами до всіх присутніх звертається директор школи.
Ведучий1.
За традицією олімпійці завжди з повагою відносяться до країни та її символів, яка приймає Олімпійські змагання.
Прапор — це державний символ
Він є в кожної держави
Це для всіх — ознака сили,
Це для всіх — ознака слави.
Танок учнів 6 класу з державними прапорами. Лунає гімн.
Ведучий 2.
На нашому святі присутні почесні гості: Карпова Євгенія Володимирівна – завідуюча Лисичанського методичного центру, Савенко Людмила Леонідівна – методист Лисичанського методичного центру. Слово для привітання надається Карповій Евгенії Володимирівні.
Ведучий 1.
Особисту подяку ми висловлюємо директору міського кондитерського цеху «Кураж» Арусханян Сержику Левікі, неодноразовому переможцю загальнонаціонального конкурсу «Сто кращих товарів України», який підготував солодкі призи для наших юних спортсменів.
Ведучий 2.
Як же зародилися Олімпійські ігри? Давайте поринемо у світ Стародавньої Греції.
( Відео мультфільму «Олімпіоніки» 3 хв.)
Ведучий 1:.
Це незвичайне явище. Боги Олімпа спустились до нас, щоб привітати учасників Олімпіади. Зустрічайте!
Танок грецьких німф «Сіртаки»
1 німфа.
Вітаємо всіх присутніх в цій залі!
Музика богів.
2 німфа.
Зевс-громовержець до нас завітав,
Суддя він суворий, але справедливий.
Спустився з Олімпу сьогодні до нас,
Щоб час перемоги ваш був неповторний!
(Виходить Зевс.)
Зевс. Вітаю вас, юні спортсмени!
Честь захистити ви повинні і свою, і честь школи. Тільки гідні отримають перемогу! Будьте ж успішні, а боги вам в цьому допоможуть.
Я знаю, ви любите змагатися, а де можуть змагатися спортсмени з різних видів спорту?
Німфи.
На Олімпійських іграх.
Ведучий 1.
Символ Олімпіади - п'ять сплетених кольорових кілець - означають дружбу між людьми усіх континентів: Європи, Азії, Африки, Австралії та Америки.
П'ять кілець на білому прапорі
Між собою переплелися,
Ніби всі спортсмени світу
Міцно за руки взялися.
Ведучий 2.
Право внести Олімпійський прапор надається кращим спортсменам школи, переможцям міських, обласних та учасникам фіналу Всеукраїнських спортивних ігор «Старти надій».
Всім встати. Струнко! Рівняння на прапор! Прапор Олімпійських ігор внести!
Ведучий 1.
Олімпійська клятва — традиційний ритуал на церемонії відкриття Олімпійських ігор, один із важливих атрибутів, який виражає ідею об’єднання молоді на спортивному заході.
(Виходять спортсмен, суддя, тренер)
Спортсмен.
Від імені усіх учасників змагань я клянусь, що, беручи участь у цих Олімпійських іграх, я змагатимусь чесно та згідно з правилами, а своєю участю прославлятиму свою країну та спорт.
Суддя.
Від імені усіх суддів та офіційних осіб я клянусь, що ми будемо виконувати наші обов‘язки на цих Олімпійських іграх з повною неупередженістю, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, істинно у спортивному дусі.
Тренер.
Від імені всіх тренерів та інших людей з оточення спортсменів я клянусь, що ми будемо вести себе так, щоб підтримувати спортивний дух та чесну гру, згідно з основними принципами олімпійського руху.
Ведучий 2.
Найкрасивіша традиція — це естафета олімпійського вогню. Його запалюють у Греції біля гори Олімп, а потім запалений факел мандрує світом до країни, яка приймає Олімпійські ігри. Прийшла пора урочистого моменту - треба і нам запалити Олімпійський вогонь.
Виносять олімпійський смолоскип
Зевс.
Олімпійський урок вважаємо відкритим!
Ведучий 1.
П’єр де Кубертен - видатний ініціатор організації сучасних Олімпійських ігор, в «Оді спорту» писав:
О СПОРТ! ТИ – НАСОЛОДА!
О СПОРТ! ТИ – ЗОДЧИЙ!
О СПОРТ! ТИ - СПРАВЕДЛИВІСТЬ!
О СПОРТ! ТИ - ВИКЛИК!
О СПОРТ! ТИ - БЛАГОРОДСТВО!
О СПОРТ! ТИ - ПЛОДОТВОРНІСТЬ!
О СПОРТ! ТИ - ПРОГРЕС!
О СПОРТ! ТИ - МИР!
Команди переходять до спортивної зали та приймають участь у спортивних змаганнях.
1 конкурс «Кільце».
Вчитель стає напроти своєї команди, вдягнений у широкий мішок з прорізями для ніг. Між командою та вчителем на підлозі лежать м’ячі. Учень добігає та бере м’яч б в руки після чого біжить до вчителя, м’яч кладе у мішок і повертається до своєї команди. Всі учні по черзі виконують біг. Останній учасник повертається до команди разом з вчителем, який біжить у мішку набитому м’ячами.
2 конкурс «Синхронні стрибки».
На підлозі розтягнута мотузка. Учні стають парами :хлопець перший, дівчина кладе руки на плечі хлопцю. За командою марш вони разом стрибають через мотузку до кеглі, потім беруться за руки та повертаються до наступної пари учасників.
3 конкурс «Художня гімнастика».
Двоє асистентів тримають в руках обручі , поєднуючи три кільця. Учень пролазить в кожне кільце, бере з підлоги гімнастичну стрічку та біжить виконує круговий рух рукою. Оббігає кеглю та повертається до обручів, кладе стрічку на підлогу, передає естафету наступному учаснику змагань.
4 конкурс «Хокей».
Учень, тримаючи в руках ключку, веде тенісний м’яч до кеглі та в зворотному напрямку. Кожний наступний учасник повторює його рухи.
5 конкурс «Теоретичний конкурс».
Кожній команді роздається кросворд на олімпійську тематику, а також лист зі словами перевертнями. Завдання кожної команди виконати найшвидше.
6 конкурс «Зустрічна естафета».
Дівчата стають у колону з однієї сторони майданчику, хлопці напроти дівчат з іншої сторони. За командою руш хлопець з естафетною паличкою біжить до дівчини та передає її, після чого сам стає у кінець колони для дівчат. Дівчина передає паличку хлопцю і стає у кінець колони хлопців. Естафета закінчується коли всі учасники займуть свої місця на яких вони були на початку естафети.
7 конкурс «Метання в ціль».
Напроти кожної команди лежить на підлозі обруч та мішечок з піском.
Учень, добігає до лінії, бере мішечок та кидає його у кільце. Якщо не влучив тоді підбирає мішечок і виконує наступну спробу, доки не влучить в ціль. Після влучання у кільце учасник забирає мішечок із обруча та кладе його на лінію з якої він виконував кидок, бігом повертається до наступного учасника своєї команди.
8 конкурс «Полоса перешкод»
Учень по пластунськи переміщується по гімнастичним матам, при цьому старається не доторкнутися до мотузок, які тримають помічники навпоперек матам, перестрибує через бар’єр, виконує згинання та розгинання рук 3 рази від м’яча, та бігом повертається в зворотному напрямку, перестрибуючи через натягнуту мотузку.
9 конкурс «Підводне орієнтування».
Перший учасник команди одягає ласти та підносить до очей бінокль. Біжить до кеглі та вертається назад після чого передає естафету наступному учаснику.
Вед1. Поки журі підводить підсумки сьогоднішніх змагань ми разом з вами виконаємо музикальну розминку. Просто повторюйте рухи за нашими дівчатами. Готові? Почали!
Журі підводить підсумки та нагороджує команди солодкими призами.
Ведучий 1. Дорогі друзі! От і закінчився наш олімпійський урок. Сподіваємось, що ви отримали нові знання, дізнались про те, скільки необхідно докласти сил, здійснити важкої щоденної роботи для того, щоб завоювати медаль, особливо – олімпійську. Пам’ятайте, у кожного є своя олімпійська сходинка, своя олімпійська висота, і щоб її досягти потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мрії. Бажаємо кожному із вас обов’язково її досягти! До нових зустрічей.
ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ
По горизонталі.
1. Засновник сучасних Олімпійських ігор?
4. Успіх у двобої, змаганнях, що закінчуються поразкою супротивника?
5. Місто, звідки бере початок естафета олімпійського вогню?
7. Звірятко, яке символізує національні риси та особливості країни, де проходять Олімпійські ігри?
По вертикалі.
2. Місто проведення перших Олімпійських ігор сучасності?
3. Знак відмінності за особисті або командні спортивні досягнення?
7. Спеціальний символ міста, де проходять Олімпійські ігри?
8 . Обіцянка спортсменів-олімпійців брати участь в Олімпійських іграх «в істино спортивному дусі, в і'мя слави спорту та честі своїх команд»?
Відповіді на кросворди
По горизонталі По вертикалі
1. Кубертен 2. Афіни
4. Перемога 3. Медаль
5. Олімпія 6. Емблема
7. Талісман 8. Клятва
КОВІН (вінок)
ДАЛЬМЕ (медаль)
РИГІ (ігри)
ВАЛЯКТ (клятва)
МАЕМБЛЕ (емблема)
РОПСТ (спорт)
ДИТРАЦІЯ (традиція)
РОПРАП (прапор)
ІКИПІОНМІЛО (олімпіоніки)
КОРДЕР (рекорд)
РЕПЕГАМО (перемога)