ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
Дата проведення : Клас : 1-А
Тема : Вправи для опанування навичок володіння м’ячем.
Великий м’яч (елементи футболу) Завдання уроку:
1). Повторити інструктаж з БЖД під час занять спортивними іграми футбол, правила безпеки та правила поведінки в спортивній залі.
2) Повторити техніку виконання зупинки м’яча, що котиться, підошвою.
3) Закріпити стройові вправи, різновиди ходьби та бігу, техніку виконання ведення м’яча носком у кроці.
4) Формування в учнів особистої фізичної культури.
5) Розвивати фізичні якості учнів (швидкість, спритність).
6) Виховувати увагу, пам'ять, дисциплінованість, організованість, почуття колективізму.
7) Прищеплювати любов до занять фізичною культурою та спортом.
Місце проведення: спортивна зала
Обладнання, інвентар: фішки, гімнастичні обручі, палки, свисток, футбольні м’ячі, музичний супровід, нарізка пісень, назва теми, ілюстрація « Футбол», мікрофон.
Ключові компетентності для НУШ:
спілкування державною мовою; спілкування іноземною мовою; уміння навчатися впродовж життя;
соціальні і громадянські;
екологічна грамотність і здорове життя; математична грамотність;
компетентності в природничих науках
Тип уроку: повторення вивченого матеріалу.
Тривалість уроку: 35 хв.
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційнометодичні рекомендації |
||
СП |
П |
ОС |
|||
|
Підготовча частина 11 хв. |
|
|
|
|
1 |
Організований перехід до місця заняття. Приклади долоньку, зарядись позитивом.
До спортивної зали діти заходять під музичний супровід з футбольними м’ячами в руках. |
15с |
15с |
15с |
У колоні по одному за вчителем. відстань 0,5м, у спортивній формі |
2 |
Шикування. Привітання. Розподіл у строю. - Клас, в одну шеренгу вставай! Підрівнялись. - Рівняйсь! Струнко! Добрий день! - Під час розподілу у строю, стояти струнко! «Роби як я, роби краще за ВЧИТЕЛЯ.» - Клас, по порядку номерів – розподілись! Клас, вільно! |
10с |
10с |
10с |
У шерензі за зростом. Гра «Роби як я, роби краще за мене.» |
3 |
Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей» Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. |
2с |
2с |
2с |
метод слова інтеграція: соціальна і здоров’язберігаюч а галузь |
4 |
Первинний огляд самопочуття. Вимірювання ЧСС. Як завжди на початку уроку я хочу знати про ваше самопочуття. - Чи є такі діти в класі, які погано себе почувають, відчувають біль у м’язах: у руці, нозі ; відчувають втому, шум у вухах, запаморочення, нудоту? Зробіть крок уперед. - Отже, у класі всі здорові до уроку всі готові! - Якщо раптом комусь з вас стане погано обов’язково повідомите мене. - А зараз перевіримо ЧСС. Знайшли пульс на зап’ястя лівої руки або біля сонної артерії. |
10с |
10с |
10с |
Звертаю увагу на колір шкіри обличчя, дихання. ЧСС за 6с*10
Норм 60/90 ударів за хвилину |
5. |
Повідомлення завдань уроку. Тема сьогоднішнього уроку «Вправи для опанування навичками володіння м’ячем». Вправи з великим м’ячем. - А з яким м’ячиком ви будете працювати ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку. Я люблю цю гру. По зеленому килиму М’ячик всі ганяють, Луплять і штовхають. Головне забити гол! Це чудова гра – …(Футбол)
- Як розрізнити футбольний м’ячик від будь якого іншого? |
15с |
15с |
15с |
Мобілізувати увагу дітей на виконання завдань в основній частині уроку.
Бесіда. |
6 |
Метод побудови «Асоціативного куща».
- Дітки, коли ви чуєте слово футбол, що вам відразу ж спадає на думку? Що виникає в пам'яті стосовно слова футбол?
- Назвати асоціації до слова футбол. (м’яч, поле, гол, стадіон, ворота ,нога, воротар, вболівальники, удар, футболіст).
Сьогодні на уроці повторимо техніку виконання ведення м’яча носком у кроці, зупинки м’яча, що котиться, підошвою. |
15с |
15с |
15с |
Метод наочності . Метод слова . Бесіда. |
7. |
Мотивація. - Якщо ж ви будете уважними, зібраними, дисциплінованими тоді все у вас вийде СУПЕР!
|
5с |
5с |
5с |
Мотивувати увагу дітей |
8 |
Інструктаж із правил техніки безпеки. Гра «Незакінчені речення». А зараз ми з вами пограємо в гру «Незакінчені речення» і повторимо правила техніки безпеки на уроці фізкультури. - Я розпочинаю, ви продовжуєте. Готові? Будьте уважні. 1. На урок фізичної культури всі учні приходять у спортивній ----(формі) та спортивному - (взутті) Взуття - (зашнуроване, без шипів, на м’якій підошві.) Волосся – підібране, нігті – обрізані. На урок фізичної культури забороняється брати з собою: прикраси, іграшки, ріжучі, колючі предмети. Біг – повільний. Під час бігу дихаємо - носиком. Видихаємо - ротиком. В спину товариша не ( штовхаємо), за капюшони ( не тягнемо), підніжки (не робимо). Дистанція (2кроки). Молодці! Все виконуємо по команді__ (вчителя) Наш девіз «Роби як я, роби краще за (вчителя)»
Правила поведінки під час занять футболу. 1.Вибирай місце гри так, щоб м’яч не влучив у шибки та не потрапив на дитячий ігровий майданчик. 2.На майданчику прибери зайві предмети: палки, камінці, скло. 3.Виконай підготовчі вправи для розминки і добре розігрійся. Це допоможе уникнути травм. 4.Суворо виконуй правила гри. 5. Після занять не залишай м’яч на майданчику. Поклади на місце.
Під час «Повітряної тривоги» |
1′ |
1′ |
1′ |
Отримати зворотну інформацію, нагадати, уточнити. Інтерактивна технологія колективногрупового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовнолітературна галузь
Екологічна грамотність і здорове життя
Інтерактивна технологія колективногрупового навчання.
Метод наочності. |
9 |
Розповідь вчителя про футбол. Гра футбол зародилася в Англії більше як 100 р. Футбол в Україні зародився в місті Одесі в 70-90 р ХІХ ст. Перша українська футбольна команда «Сокіл» була створена у місті Львові. У 1894р к «Сокіл» зустрілась з польською командою. Футбол – командний вид спорту, який грається між двома командами по 11 гравців. Мета гри - забити м'яч у ворота супротивника. Команда, яка більше забиває голів до кінця матчу — виграє його. Гравцям не дозволяється торкатися м’яча рукам. Дозволяється лише воротарю. Відомі українські футбольні команди 1.Харків – «Металіст» 2.Дніпро – «Дніпро» 3.Донецьк – «Шахтар» 4.Київ – «Динамо» 5.Одеса – « Чорноморець» 6.Львів – «Карпати» 7.Луганськ - «Зоря» 8. Полтава - «Ворскла |
15с
|
15с
|
15с
|
Метод слова. Розповідь.
Метод наочності.
МПЗ . Історія. Показ
Бесіда.
|
10 |
Організаційні вправи. Стройові вправи. «Ліворуч!», «Праворуч!», «Кругом!». Стрибком «Ліворуч!» - 1, «Праворуч!» - 1, «Кругом!»- 1. «На місці, кроком - руш! , «Клас, стій!» Клас, за направляючим ліворуч, в обхід по спортивному залу, кроком руш. |
10с |
10с |
10с |
Фронтальний метод. Стежити за правильною поставою.
|
10 |
Різновиди ходьби з м’ячем. (під музичний супровід) м’яч вгору став - на носочках руш, м’яч за голову став – на п’яточках руш, м’яч під праву руку - на внутрішньому боці стопи, м’яч під ліву руку - на зовнішньому боці стопи, м’яч за спину - із закиданням гомілки, руки зігнуті в ліктях - з високим підніманням стегна, м’яч вперед - у напівприсіді, м’яч за голову - в повному присіді. м’яч до грудей - звичайним кроком руш. Оцініть себе за допомогою смайликів. |
1′ |
1′ |
1′ |
Потоковий метод. Спину тримати прямо, голову не нахиляти, дивитися вперед. Слідкувати за правильністю виконання. Дистанція2 кр. |
11 |
Різновиди бігу з м’ячем. (під музичний супровід). Повільний біг. М’яч перед собою - звичайним бігом. Руки зігнути в руках - з високим підніманням стегна. М’яч за спину - із закиданням гомілок. М’яч перед собою - Біг на місці.
1. СИНІ гімнастичні палки (вертикальні) Біг обличчям і спиною вперед - дивимось через праве плече. 2.РОЖЕВІ, ЖОВТІ гімнастичні палки (горизонтальні) Правою (лівою) стороною приставними кроками. 3. ЖОВТІ фішки - Біг «змійкою» обличчям вперед. 4. Гімнастичні обручі - Срибкові бігові вправи. 5. Червоні, сині фішки - Біг «змійкою» спиною вперед. Переходимо на прискорену ходьбу, на звичайний крок. Оцініть себе за допомогою лайків. |
1′ |
2′ |
2′ |
Потоковий метод.
Спец. група виконує вправи на місці.
Дотримувати дистанцію 2 кроки.
Не порушуємо стрій.
Біг повільний. |
12 |
Вправи на відновлення дихання 1. В. п. - м’яч внизу. 1- м’яч вгорі – вдих носиком, 2 – м’яч внизу – видих ротиком. 2. В. п. - м’яч внизу. 1- — м'яч вперед; 2 — вгору; 3 — вперед; 4 — в. п. |
30с |
30с |
30с |
Потоковий метод. Слідкую за правильним диханням. |
13 |
Перешикування з колони по одному в колону по 2 |
30с |
30с |
30с |
Потоковий метод |
14 |
Комплекс загальнорозвиваючих вправ з м’ячами під музичний супровід. 1.В. п.- м’яч до грудей 1.- нахил голови вперед, 2-назад, 3 – ліворуч, 4праворуч. 2. В.П. – м’яч внизу. Вправа « Незнайка» 3. В. п. – м’яч в руках унизу. 1.-руки вперед, 2- вгору, 3 – вперед, 4.- вниз 4. В. п. - о. с. м’яч вгорі . 1- м’яч за голову, 2 – в. п. 5. В. п.- ноги нарізно м’яч вгорі. 2- нахили ліворуч , 2нахили праворуч. 6 .В. п. – ноги нарізно м’яч до грудей, 2 нахили вперед - м’яч вперед, 2. назад – м’яч перед грудьми. 7. В. п. – ноги нарізно м’яч до грудей, 4 колових оберти сідницями ліворуч, 4 праворуч. 8. В. п. – ноги нарізно м’яч вгорі, 4 колових оберти тулубом ліворуч, 4 праворуч. 9. В.П. – о. с м’яч до грудей, випади в сторони. 1 – випад вліво, м’яч вперед, 2 - в. п.,3 – вправо, 4 – в.п. 10. В.П. – о. с м’яч внизу, випади вперед. |
5 ′
6р
6р 6р 6р
6р
6р
6р
6р
6р
6р
|
6′
6р
6р 6р 6р
6р
6р
6р
6р
6р
6р
|
7′
6р
6р 6р 6р
6р
6р
6р
6р
6р
6р
|
Фронтальний метод Вправи для м’язів шиї . Середній темп. Вправи для м’язів плечового поясу. Руки тримати прямими. Згинаючи лікті. Вправи для м’язів тулуба. Середній темп. Максимально прогинатися назад. Вправи |
|
1. – випад лівою ногою вперед, м’яч над головою, 2 – в. п., 3 – правою, 4 – в. п. 11. Присіди . В. п. – о. с., м’яч внизу, 1 – присісти м’яч вперед, 2 – в. п. 3 – присісти м’яч вперед, 4 – в. п. 12. Стрибки. В. п. – о. с., м’яч внизу, 1- ноги нарізно, м’яч вгорі, 2 – в. п. 13 . Ходьба з різними положеннями рук. 14. Вправи на відновлення дихання 1 - вдих м’яч вгорі, 2- видих м’яч внизу. І шеренга стрибком Кругом – раз! Оцініть себе за допомогою смайликів. |
6р
6р
6р
6р
|
6р
6р
6р
6р
|
6р
6р
6р
6р |
для м’язів сідниць. Дівч.- ведуть рахунок на англ .мові Вправи для м’язів ніг.
Середній темп |
|
ІІ . Основна частина 20 хв. |
|
|
|
|
|
Повторимо з вами техніку виконання зупинки м’яча підошвою. - Імітація вправи без м’яча ; 1) Зупинка м’яча підошвою правою ногою; Виконаємо перекачування м’яча з п’яточки на носок, вперед, назад. Не відриваємо стопу від м’яча. Спочатку розв’яжемо приклад 8+2=10. Отже, цю вправу виконаємо 10 разів. Рахуємо від 1 до 10, від меншого до більшого числа на державній мові. Рахують дівчатка. Вправу закінчили. Поставили ніжку на підлогу.
2) Зупинка м’яча підошвою лівою ногою. Виконаємо перекачування м’яча з п’яточки на носок, вперед, назад, не відриваючи стопу від м’яча. І доданок 9, ІІ доданок 1. Сума -? Отже, цю вправу виконаємо 10 разів. Рахуємо від 10 до 1, від більшого числа до меншого на державній мові. Рахують хлопчики. Вправу закінчили. Поставили ніжку на підлогу.
3) Зупинка м’яча підошвою правою ногою. Перекачування зі сторони в сторону вліво, вправо. - Яке число стоїть між числом 7 і 9. (8) - Назвіть число яке має сусідів 7 і 9 (8) Рахуємо від 1 до 8, на англійській мові. Поставили ніжку на підлогу.
4) Зупинка м’яча підошвою лівою ногою. Перекачування зі сторони в сторону вліво, вправо. Рахуємо десятками від 10 до 80. Вправу закінчили. Поставили ніжку на підлогу.
5) Зупинка м’яча підошвою правою, лівою ногами почергово. - Скільки ніжок у мурашки? (6) ( у будь-якого мурашки 6 ніг) Цікаві факти про мурах. ➢ Деякі мурахи можуть бігати зі швидкістю близько 4 км/год. ➢ У світі майже стільки ж видів мурах (8800), скільки видів птахів (9000). ➢ Мурахи ніколи не сплять! ➢ Мураха може підняти вантаж приблизно в 50 разів важчий власної ваги. ➢ Деякі види мурашок можуть пролежати під водою до чотирьох діб, а потім, вибравшись, ведуть себе як зазвичай. ➢ В Африці існують так звані войовничі мурахи, які вбивають все, що трапляється на їхньому шляху, і від яких рятуються втечею навіть леви. ➢ Мурашки живуть у лісах, на полях, у садах, на луках, болотах і в пустелях, у будинках. ➢ Мураха сильніша за слона! ➢ Слон насилу піднімає вантаж у 3 рази більший від своєї маси, а мураха – у 50 разів більший ➢ У мурах поганий зір, але зате сильно розвинені нюх і дотик. Органи |
7′ |
7′ |
7′ |
Фронтальний метод. Спілкування державною мовою.
Під час зупинки виставляють ногу вперед, носок вище за п’ятку.
Математична компетентність
Спілкування іноземною мовою
Вправа «Природнича математика»
М+ура+халва-лва= Мураха.
Метод наочності.
Компетентність у природничих науках і технологіях.
|
|
нюху розташовані у них на вусиках. ➢ Мурахи захищають дерева від комах-шкідників. ➢ Мурахи живуть в мурашнику, а мурашник допомагає орієнтуватися в лісі. Мурашники завжди розташовуються з південного боку дерева, пенька або куща. 6) Зупинка підошвою. Перекачування м’яча від правої ноги до лівої. Назвати голосні букви. (10). 7) Руки зігнути в ліктях, м’яч до пояса. На рахунок 1- руки в сторони. М’яч падає на підлогу. На рахунок 2 – зупинка м’яча підошвою. Назвати голосні звуки (6). 8) Руки зігнути в ліктях, м’яч до пояса. Підкиньте м’яч угору і зупиніть підошвою. 8 - 3=5 9 ) М’яч за головою. На рахунок 1- руки в сторони, поворот на 180⁰ і зупиніть м’яч підошвою. На рахунок 2 – зупинка м’яча підошвою. 10) М’яч на підлозі. На рахунок 1-м’яч підштовхнути правою рукою, 2 - підбігти і зупинити підошвою. 3 – м’яч під праву руку. 11) Робота в парах. |
|
|
|
МПЗ
Українська мова.
Метод слова. |
|
Закріпимо ведення м’яча носком, носком у кроці. ІІІ. Ведення м’яча. 1) Ведення м’яча носком ноги позмінно правою та лівою ногами під музичний супровід. Музика зупинилась - зупинка підошвою. 2) Ведення м’яча носком у кроці правою (лівою) ногою. 1 свисток - ведення м’яча носком у кроці правою ногою. 2 свисток – зупинка підошвою. Оплеск- 5 зупинок підошвою. 3) 1 свисток - ведення м’яча носком у кроці лівою ногою. 2 свисток – зупинка підошвою. Оплеск- 5 зупинок підошвою.
Пересування з м’ячем за допомогою інвентаря. (ведення м’яча носком у кроці) 1.До своєї фішки за кольором. Вчитель показує жовтий прапорець, діти ведуть м’яч носком у кроці до жовтої фішки.
Щоб бути здоровими і насолоджуватися красою, щодня ми повинні їсти фрукти та овочі з кожної групи кольорів.
Я буду називати овочі і фрукти, ви ведете м’яч носочком до фішки якого кольору даний овоч чи фрукт. (Лимон, горох , банан, помідор, сливи, ананас, кукурудза, часник, ) Якщо ви будете їсти овочі і фрукти жовтого кольору у вас підвищиться імунітет, шкіра стане гладенькою, красивою, волосся густе і здорове, нігті міцні і тіло пружне, зір ідеальний на довгі роки. (Горох, шпинат, капуста, салат, ківі, огірок) Якщо ви будете їсти овочі і фрукти зеленого кольору у вас очиститься кров і лімфатична рідина, а також схуднете. Помідори, буряк, вишня, гранат, полуниця, кавун. Якщо ви будете їсти овочі і фрукти червоного кольору у вас знижеться рівень холестерину, зміцніє серце, покращиться робота всієї серцевосудинної системи, покращиться ритм роботи серця і нормалізується артеріальний тиск. Баклажани, сливи, виноград, чорна смородина Якщо ви будете їсти овочі і фрукти фіолетового або синього кольору у вас процеси старіння буде уповільнюватись, |
7′ |
7′ |
7′
|
Потоковий метод.
Показ. Виправлення помилок.
Дистанція 2-3 кроки.
Метод слова.
Розповідь
Загадки про овочі, фрукти.
Малюнки.
|
|
вони захищають нас від інфекцій, а також допомагають запобігти запаленню травної системи та сечовивідних шляхів. Білі фрукти і овочі . Китайська та цвітна капуста, цикорій, часник, цибуля. Їх ще називають ворогами інфекції. Білі овочі, особливо з характерним запахом, по праву можна назвати «природними антибіотиками». Вони зміцнюють імунну систему і мають протизапальну дію. допомагає знизити рівень «поганого» холестерину в крові. Фрукти і овочі відіграють велику роль у профілактиці нашого здоров'я. І кожен колір є важливим, а кращі результати вони приносять спільно, а не поодинц. Це дозволяє поповнювати організм вітамінами, мінералами, клітковиною та іншими поживними речовинами. 1. Ведення м’яча носочком у кроці до числа. (число 7, приклад 2+3=5). 2. Ведення м’яча носочком у кроці до літери. ЛІТЕРА – М, ЛІТЕРА- Я, ЛІТЕРА - Ч . Яке слово утворилось? (м’яч) |
|
|
|
|
|
Проведемо естафету з елементами футболу. І V Рухлива гра «Найкраща пара». Учнів ділять на пари, і за сигналом вони починають передавати м’яч протягом 20 -30 с. перемагає пара, яка за визначений час виконала більше правильних зупинок підошвою. Спосіб передачі визначають перед початком гри. |
6′
|
6′
|
6′
|
У 2 колони.
Змагальний метод.
|
|
ІІІ Заключна частина - 4 хв |
|
|
|
|
1 |
1.Шикування в шеренгу. |
3с |
3с |
3с |
За зростом |
2 |
Вправи на відновлення дихання і гру на увагу. |
10с |
10с |
10с |
|
3 |
Гра на увагу «Спортивна чи рухлива гра.» Спортивна – м’яч над головою, рухлива – упор присівши, м’яч на підлозі, ( футбол, волейбол, кіт та мишка, вибий ведучого.) |
1 |
1 |
1 |
Мобілізувати увагу. |
4 |
Повторний огляд самопочуття. Вимірювання ЧСС за 10 сек (10*6) Діти, я хочу знати про ваше самопочуття. - Чи є такі діти в класі, які погано себе почувають? |
10с |
10с |
10с |
Зв. увагу на колір обличчя. |
5 |
Підведення підсумків уроку. Гра «Мікрофон». «Отже, діти, сьогодні на уроці ми були з вами футболістами. - Що нового ви дізнались на уроці? - Які вправи з м’ячем ми сьогодні закріпили на уроці? Що більше всього вам сподобалось виконувати на уроці? – Мені сподобалося… . – Мені не сподобалося… . – Я дізнався про… . |
15с |
15с |
15с |
Відмітити найактивні ших учнів
Оцінити учнів на уроці. |
6 |
Оцінювання (формувальне). Оцініть себе за допомогою спортивного інвентарю ( кеглі і м’ячики) Зелений - «СУПЕР» 2 лайк Синій - «ДОБРЕ» - 1 лайк Оранжевий - «Можу краще!» Жовтий – « Потребую допомоги!»
|
|
|
|
Мотивація. Самооцінюва ння. |
7 |
Організований перехід до класу
|
1 |
1 |
1 |
У колоні за вчителем . |
Джерело: http://poradum.com/poradi-dlya-domu/doglyad-za-tvarynamy/skilki-nig-u-murashku.html