Урок № ____ Тип уроку: комбінований 11 клас
Модуль. Гімнастика 17.01.2019 рік
Завдання уроку:
1.Удосконалювати техніку виконання зв’язки вивчених акробатичних елементів. (Х., Д.)
2.Навчити техніці виконання вправ на низькій перекладині. (Х.)
3.Навчити техніці виконання вправ з гімнастичним обручем (Д.)
4.Сприяти розвитку фізичних якостей шляхом колового тренування.
5.Сприяти вихованню організаторських здібностей.
Обладнання: гімнастичні мати, гімнастичні лави, скакалки, низька перекладина, шведські стінки, магнітофон, музичні записи, наочність, картки.
Місце проведення: спортивний зал.
Частини уроку |
Зміст частин уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
П І Д Г О Т О В Ч А (17 хв.) |
1.Шикування, вітання, повідомлення завдань уроку. 2.Інструктаж з БЖД. Під час колового тренування необхідно слідкувати за власним самопочуттям, темпом виконання вправ і дотримуватися правил ТБ. Заборонено зістрибувати із шведської стінки, заважати один одному. Слід обирати стійку лаву під час виконання вправ з настрибуванням на лаву двома ногами чи зі зміною ніг. 3.Вимірювання ЧСС за 10 секунд.
4.Повороти у русі ліворуч. 5.Різновиди ходьби. 6.Танцювальні кроки – «Бігунець».
7.Різновиди бігу. - біг приставними кроками лівим (правим) боком; - біг спиною вперед; - біг по «купинах». 8.Комплекс ЗРВ у колі. 9.Стрибки зі скакалкою на швидкість. |
1,5 хв.
1,5 хв.
30с
1,5 хв. 1,5 хв. 1,5 хв.
500м
5 хв. 2сх100р |
Звернути увагу на готовність учнів до уроку. Спитати про самопочуття. Розповідь вчителя.
ЧСС не повинна перебільшувати 90 ударів за хвилину. Добиватися чіткості виконання команд. Стежити за поставою. З різною постановкою рук. Поточно. Інтервал - 1,5м Виконується легко, стрімко, на ледь зігнутих ногах, трохи нахиляючи тулуб вперед. Виконується два бігових кроки, а на третій крок виконується стрибок з правої (лівої) на ліву (праву) ледь зігнуту, потім теж повторюється з іншої ноги. Стежити за самопочуттям. У разі погіршення самопочуття перейти на крок на місці. Виміряти ЧСС за 10с (Не більше 30 ударів за 10 секунд).
Добиватися синхронного виконання вправ. Фронтально. У разі погіршення самопочуття перейти на крок на місці. |
О С Н О В Н А
Ч А С Т И Н А
У Р О К У
(25 хв.) |
Клас об’єднати у 2 відділення. 10.І відділення (Х.) – Вправи на низькій перекладині - махом однієї та поштовхом іншої ноги підйом переворотом; - підйом переворотом поштовхом двох ніг; - підйом переворотом силою; - вис кутом на зігнутих руках;
- зіскок махом назад. ІІ відділення: (Д.) Акробатика. - «міст» з положення лежачи; - «міст» з положення стоячи (з допомогою);
- стійка на кистях;
- умовна зв’язка елементів з акробатики: рівновага на одній – з кроку два перекиди вперед – упор присівши – перекид назад – перекат у стійку на лопатках – опускання у положення лежачи на спині – переворот на живіт – упор стоячи на колінах – нахили тулуба назад з махом правої та лівої руки – стрибок в упор присівши – перекид вперед – основна стійка. 11.І відділення: (Х.) Акробатика. - - «міст» з положення лежачи; - стійка на кистях;
- стійка на голові та кистях рук (силою);
- умовна зв’язка елементів з акробатики: - довгий перекид уперед – упор присівши – перекид назад у стійку ноги нарізно - «міст» із положення лежачи – переворот через плече в упор стоячи на колінах – перекид вперед – стрибок вгору – основна стійка. ІІ відділення: (Д.) Вправи з гімнастичним обручем Вихідне положення - хватом 2 руками зверху – обруч внизу. З підсіданням закрутити обруч і перевести його вправо - з кроком вліво обруч передати за спиною з правої руки в ліву - повернувши тулуб вліво, підхопити обруч знизу правою рукою - «балансе» вправо, вліво - поставити ліву ногу перед правою, обруч угорі - поворот на 360º - обруч справа поставити на підлогу - закрутити його за годинниковою стрілкою і виконати навколо нього вальсовий крок - передати обруч з лівої руки у праву над головою – з поворотом праворуч закрутити його на кисті правої руки – зупинити, виконати «ластівку» на правій нозі - відставити ліву ногу назад і виконати нахил тулуба назад, обручем торкнутися підлоги – випрямитися - з поворотом ліворуч, обруч униз. 12.Колове тренування 1.піднімання гирі (Х.), гантелей (Д.); 2.настрибування на гімнастичну лаву; 3.піднімання зігнутих у колінах ніг на шведській стінці;
4.присідання;
5.піднімання випростаних ніг до кута 90° на гімнастичній драбині; 6.піднімання тулуба в сід з положення лежачи на гімнастичному маті; 7.прогинання в упорі лежачи на гімнастичному маті; 8.віджимання в упорі сидячи позаду на гімнастичній лаві; 9.віджимання в упорі лежачи на підлозі;
10.вправи з ручним еспандером. 13.Вправи на релаксацію «Сніговик». |
10 хв.
2р
2р 2р 2рх5с
6р 10 хв. 6р 5р
5р
3р
9 хв. 6р 8р
5р
3р
9 хв.
5 – 8р
5 хв. 30с 30с 30с
30с
30с
30с
30с
30с
30с
30с 1 хв. |
Поточно. Страховку може здійснювати звільнений від уроку за станом здоров’я учень або вчитель. Страховку здійснювати стоячи збоку від учня, який виконує завдання. Підтримувати лівою рукою під спину, а правою – під стегно.
Триматися за перекладину прямим хватом. Ноги у колінах не згинати. Приземлятися на напівзігнуті у колінах ноги. Фронтально.
«Міст» виконувати у парах. Перший учень виконує завдання, другий здійснює страховку. І навпаки. Виконувати біля твердої опори (стіна) з допомогою партнера, вчителя. Голову вперед не нахиляти. Це призведе до перекиду вперед. Страхувати, стоячи збоку від учня, який виконує завдання. Довільна композиція з тих елементів, які не протипоказані учням. Можна добавляти власні елементи, наприклад «міст» з положення стоячи з допомогою, «шпагат», переворот боком тощо.
Фронтально. На носки не підніматися. У парах. Стійка на кистях – з опорою ногами на стіну. У парах. Пригадати правило рівнобедреного трикутника. Можна видозмінювати композицію. Підборіддя «взяти на груди». Ноги у колінах не згинати. Переворот виконувати плавно, поступово переставляючи руки і ноги. Не ривком!
Фронтально. Вправу розбити на «вісімки», тобто на вісім рахунків. Кожну «вісімку» повторити 5 – 6 разів. Потім об’єднати і повторити 5 8 разів у цілому. Можна добавляти власні елементи, змінювати комбінацію.
Кожен учень починає працювати з певної станції і через 30 секунд переходить (за годинниковою стрілкою) до наступної. Кожен учень має карточку з розписаними завданнями. Спостерігати за самопочуттям. У разі погіршення самопочуття можна зменшити час на виконання завдання або пропустити станцію. Присідати зі стійки ноги нарізно на всю ступню. Спину тримати рівно. Ноги у колінах не згинати. Піднімати та опускати ноги без ривків. Ноги зігнуті у колінах, руки за головою. Обов’язково ліктями торкатися колін. Руки спираються на мат біля плечей. Випрямити руки у ліктьових суглобах, прогнутися у попереку. Руки у ліктях згинати до кута 90°. На підлогу не сідати. Руки у ліктях згинати до кута 90°. Тулуб не прогинати. Максимально згинати еспандер. Фронтально. Уявіть, що Ви - Сніговики. Припікає сонечко, Ви поступово починаєте танути. Спочатку голова нахиляється у бік, потім по черзі опускаються руки, згинаються у колінах ноги, нахиляється вперед тулуб. Ви поступово опускаєтеся на гімнастичний мат, закриваєте очі і завмираєте. Ви відчуваєте, як пригріває сонечко і по Вашому тілу розливається тепло. Вам тепло, легко, спокійно і затишно. Подумайте про щось дуже приємне для себе. А тепер відкрийте очі і налаштуйтеся на позитив. |
Заключна частина (3 хв.) |
14.Шикування. ЧСС за 10с 15.Гра на увагу «Вгадай час». 16.Підсумок уроку. 17.Домашнє завдання. |
30с 1 хв. 1 хв. 30с |
Вгадати вказаний час, зробивши крок вперед.
Скласти довільну вправу з акробатики. |