ВП НУБіП України «Немішаївський агротехнічний коледж»
ПЛАН ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ
для студентів денного відділення
Спеціальність: «----------------------», ІІ курс, 11 клас
Дисципліна: «Фізична культура»
Тема заняття: «Спортивні ігри. Футбол. Удосконалення техніки гри польового гравця, техніка гри воротаря. Обманні рухи, фінти. Двостороння гра.»
Викладач фізичного виховання: Атаманчук Тетяна Григорівна
ПЛАН ВІДКРИТОГО ЗАНЯТТЯ
для студентів денного відділення
Спеціальність: ІІ курс, 11 клас
Дисципліна: «Фізична культура»
Тема заняття: «Спортивні ігри. Футбол. Удосконалення техніки гри польового гравця, техніка гри воротаря. Обманні рухи, фінти. Двостороння гра.»
Мета заняття: Сприяння з допомогою засобів позитивному впливу на психічну, фізіологічну та рухову функції студентів.
Методична: Підвищення загальної працездатності організму і рівня технічної підготовленості студентів.
Дидактична:
Навчальна: розвиток і удосконалення методики викладання вмінь і навиків студентам з теми: спортивні ігри: закріпити основні елементи техніки бігу, пересування з м’ячем.
Розвивальна: заохочувати студентів до постійних занять фізичним вихованням та свідомого ставлення до зміцнення свого здоров’я.
Виховна: сприяти розвитку спритності і координації; виховати морально - вольові якості; сформувати активно - позитивне відношення до занять фізичною культурою.
Оздоровча: Сприяти укріпленню систем організму, які несуть головне навантаження при виконанні спеціально – технічних вправ та в грі.
Вид заняття: практичне.
Тип заняття: удосконалення вмінь та навиків.
Засоби навчання: ходьба, біг, загально-розвиваючі вправи, спеціально-підготовчі вправи, що сприяють кращому проведенню основної частини заняття.
Форми та методи проведення заняття:
при організації занять: фронтальний, груповий, індивідуальний;
при повторенні техніки: пояснення, показ, повторний, поточний;
при розвитку фізичних якостей: рівномірний, повторний, змінний.
Міждисциплінарні зв’язки:
Методичне забезпечення: навчальна та робоча програма з дисципліни «Фізична культура»
Забезпечення заняття: свисток, фішки, футбольні м’ячі.
Місце проведення: спортивна зала коледжу.
Хід заняття
Шикування, привітання, переклик студентів. Завдання та зміст занять. Визначення початкового рівня частоти серцевих скорочень за 15 сек.
Позитивний вплив вправ на здоров'я і фізичний розвиток молоді.
3. Ознайомлення студентів з темою і метою заняття: «Спортивні ігри. Футбол. Удосконалення техніки гри польового гравця, техніка гри воротаря. Обманні рухи, фінти. Двостороння гра.»
4. Активізація опорних знань: Визначення поняттям «фізичне виховання», «спортивні ігри», «особисте здоров’я». Техніка безпеки, якої додержуються студенти під час виконання вправ, нормативу та гри.
5.Практичне заняття
5.1 В підготовчій частині потрібно підготувати організм до майбутньої основної діяльності, підвищити загальну і спеціальну підготовку. Виконується шикування студентів, вітання, повідомлення задач заняття. Стройові вправи на місці – повороти. Ходьба в русі: на носках, на п'ятах, на внутрішній та зовнішній частині стопи, перекатом з п'ятки на носок. Під час ходьби спину тримати рівно, положення рук змінювати за командою. Після ходьби переходити на біг. Далі виконується комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: випади, стрибки на одній нозі поперемінно.
Спеціальні бігові вправи:
Темп середній. ЧСС 100 - 120 ударів/хв.. Дистанція між студентами 0,2 метра.
Після бігу - ходьба 2 кола для нормалізації дихання. Виконуються загально-розвиваючі вправи на місці: колові рухи головою, зігнутими в ліктях-прямими руками, ривкові рухи, наклони та повороти тулуба, нахили та випади, махи прямими ногами. Всі вправи студенти виконують за викладачем на рахунок – 1-2-3-4. Велика увага приділяється вправам кистей, плечових суглобах та на розтягування м'язів ніг: нахилам, випадам і так далі.
В заключній частині.
Підсумки заняття викладач вказує позитивні і негативні моменти заняття, оцінює успішність студентів. Оголошує домашнє завдання: до комплексу ранкової гімнастики включити самостійно вивчення: «Правила техніки безпеки під час гри у футбол».
План-конспект заняття
№ з/п |
Зміст заняття |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
Підготовча частина – 25 хвилин |
|||||
1 |
Шикування, привітання, переклик студентів. Завдання та зміст занять. |
5 хв. |
Правила поведінки та техніка безпеки на заняттях спортивними іграми. Опитування студентів про самопочуття в стані покою і при навантаженні протягом занять. |
||
2 |
Стройові вправи (повороти на місці) Різновиди ходьби: на носках, п’ятках, внутрішній та зовнішній стороні стопи, перекатом з п'ятки на носок. |
5 хв. |
Чітке виконання команд. Основна увага на правильну поставу. Дихання вільне |
||
3 |
Повільний біг |
3 хв. |
Дихання відкритим ротом і носом, 2 кроку – вдих, 2 кроку – видих. Після ходьби активний відпочинок: вправи на встановлення дихання. |
||
4 |
Комплекс загально-розвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулуба на місці. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: стрибки на одній нозі поперемінно. |
10-12 хв. |
Комплекс спеціально-підготовчих вправ студенти виконують за самопочуттям. Вправи виконувати з повної амплітудою. Інтервал відпочинку між вправами для ніг не більше 30 сек. Активний відпочинок: вправи на встановлення дихання |
||
а/ |
При ходьбі: 1-2 – руки вгору (вдих);3-4 – руки вниз (видих); |
5-8 разів |
|
||
б/ |
Загально-розвиваючі вправи: Вихідне положення (в. п.) - на рахунок 1-руки вперед, 2-вгору,3-в сторони, 4-опустили; |
6-10 разів |
Темп повільний |
||
в/ |
в. п. – руки перед грудьми зігнуті в ліктях: 1-2 - відведення зігнутих рук назад; 3-4 - те ж із прямими руками, |
8-10разів |
Руки не опускати вниз. |
||
г/ |
в. п. - руки в сторони 1-4 - колові рухи прямими руками вперед; 5-8 – колові рухи прямими руками назад; |
8-10 разів |
Руки не опускати вниз. |
||
д/ |
в.п. – права рука пряма вверх, кисть руки зігнута в кулак, зміна положення рук на кожен крок |
8-10 разів |
Руки прямі |
||
є/ |
В.п. – руки за головою в «замок», на кожен крок повороти тулуба вправо, вліво |
8-10 разів |
Спина рівна |
||
ж/ |
Руки на пояс, спина рівна, правим боком приставним кроком, потім лівим боком; |
2 -3 рази |
Спина рівна, ноги не зхрещувать |
||
з/ |
Стрибки на правій нозі через лінію, стрибки на лівій нозі через лінію, ноги разом стрибки через лінію; |
2-3 рази |
|
||
и/ |
Біг з високим підніманням стегна; |
|
Кут піднімання стегна на 90° |
||
і/ |
Біг із нахльостуванням гомілки. |
|
|
||
Основна частина – 45-50 хвилин |
|||||
1 |
Студенти діляться по 2 чоловіки, стають на відстань 9 м один від одного і роблять передачу м’яча.
|
8-10 разів кожний |
Завдання: точно дати пас |
||
2 |
Студент веде м’яч з центру майданчика, до 10 м позначки, віддає пас викладачу, а він у свою чергу дає пас вправо або вліво. Студент повинен ударити м’яч по воротах.
|
Всі студенти по 3-4 рази |
Студенти повинні бути уважні куди дає пас викладач і точно попасти у ворота. |
||
3 |
Студенти шикуються в колону по одному. По краю волейбольного майданчика виставляються фішки. По свистку викладача студент починає ведення м’яча, оббігаючи фішки, добігши до останньої повертається до колони і віддає м’яч наступному студенту.
|
Кожний студент по 3-4 рази |
Уважність,точність передачі м’яча, швидкість |
||
4 |
Штрафні удари по воротах з відмітки 10 м. |
3-4 рази |
Точність, сила удару |
||
5 |
Група ділиться на дві команди. Шикуються у дві колони один за одним, у кожної команди м’яч. Виставляються 5 фішок на відстані 2 м одна від одної. По свистку викладача студенти починають рух і обводять навколо фішок м’яч. Добігши до останньої повертаються до своєї команди і передають м’яч наступному. Виграє та команда, в якій останній учасник прийде перший.
|
|
Точність передачі м’яча, швидкість |
||
6 |
Двостороння гра у футбол. |
10-15 хв. |
Використати вивчені рухи у грі. |
||
Заключна частина – 3 - 5 хвилин |
|||||
1. |
Шикування в одну шеренгу, визначення рівня ЧСС, підсумок заняття. |
3 хв. |
Виставлення оцінок декількох студентів. Встановлення ЧСС: юнаки – 65-75 уд./хв. |
||
2. |
Домашнє завдання |
2 хв. |
Профілактика спортивного травматизму |
Викладач фізичного виховання _______________ Т.Г.Атаманчук