Конспект уроку з фізичної культури
Тема. Розвиток координаційних здібностей
Мета. 1. Вдосконалити техніку ходіння по гімнастичній лаві.
2. Розвивати координацію рухів, орієнтацію у просторі, рівновагу, рухову активність. Сприяти укріпленню м’язового корсету через загальнорозвиваючі вправи.
3. Коригувати правильну поставу, просторову орієнтацію. Профілактика плоскостопості.
4. Виховувати організованість, дисциплінованість, свідоме ставлення до занять фізичною культурою, почуття колективізму, культуру поведінки на уроці.
Інвентар: гімнастична лава, гімнастичні палиці, гімнастичний мат, гімнастичні килимки, канат, дерев’яні купини, м’ячі, кубики різної форми, масажний м’ячик.
Місце проведення: спортивна зала.
Клас: 1
№ ч/у |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І |
Вступна частина |
5 хв |
|
|
1. Організований перехід до місця заняття. 2. Розміщення дітей в коло на кубиках. 3. Привітання. Нервово-психологічне налаштування на урок. - Сядьте, дітки, все рівненько, Посміхніться всі гарненько. Посміхніться всі до мене, Посміхніться і до себе. Привітайтесь: «Добрий день!» Хай гарним буде цілий день! 4. Дихальні вправи. 1. «Кулька» Уявіть, що в животику у вас надувна кулька. Вдих носиком – кулька надувається і стає велика-велика. Животик випинається. Видих, кулька здувається із звуком -ш- 2. В. п – стоячи Носом вдих, а видих ротом, Дихай глибше цілим гуртом. Крок на місці, не барись, І до сонця посміхнись. 5. Постановка завдань уроку. Сьогодні на уроці ми будемо ходити, бігати, виконувати вправи звіряток. Також закріпимо вміння ходьби по гімнастичній лаві, по купинам і будемо долати смугу перешкод, яка вам дуже подобається. 6. Вимірювання ЧСС за 6 с. Щоб приступити до виконання вправ, треба виміряти пульс. Контролювати пульс необхідно для того, щоб уникнути високого навантаження на серце та досягти максимального результату. 8. Інструктаж з техніки безпеки.
|
30с 1хв 30с
3-4 р.
1хв
1хв |
В колоні по одному
В колі
Вдих плавно та безшумно. Видих виконувати активно і до кінця.
Готовність учнів до уроку.
|
ІІ |
Підготовча частина |
10 хв |
|
|
1. Гра «Чарівний свисток» Мета гри: пошикувати дітей в шеренгу в ігровій формі.
2. Стройові вправи «Праворуч!», «Ліворуч!»
3. Різновиди ходьби -Світить сонечко, ми йдемо вільно і радісно. - На носках - На п’ятках
4. Різновиди бігу (імітація рухів): - метелика - літака - потяга, з супроводженням звука потяга «Чух-чух!»
5. Вправи на відновлення дихання.
6. Загально розвивальні вправи
1. Вправа від деревця Вітер дує у лице, (махи руками у напрямок обличчя)
Захиталось деревце. (Руки вгору, імітація дерева, що хитається) Хоч я дерево маленьке, (нахил тулуба вперед, руки вниз)
2. Вправа від пташки 3 Вправа «Каруселі» Обертаються поволі Каруселі в дивнім колі. (Колові рухи прямими руками вперед) А тоді як розійшлися, Швидко-швидко понеслися. (Колові рухи прямими руками назад) Тихо, тихо, не спішіть, Каруселі зупиніть.
4 Вправа від Буратіно Буратіно потягнувся (стати на носочки, підняти руки вгору),
5. Вправа від ведмедика
Раз, два! Пострибали! (руки на поясі, стрибки на двох ногах) 7 Вправи на відновлення дихання |
1-2 р.
1хв
2 хв
2 хв
6 хв
1-2р
1-2р
1-2р
1-2р
1-2р
1-2р
30с |
Діти на візках виконують вправи з малими масажними м’ячиками. Додаток 1
Один свисток – діти шикуються в шеренгу, два свистки - бігають, стрибають.
Фронтальний метод організації діяльності учнів.
В колоні по одному. Дистанція 1м Спину тримати рівно Підборіддя підняти вгору Руки в сторони
Під музичний супровід. Коли музика закінчується, діти припиняють виконувати вправу.
Після кожного різновиду бігу.
Плечі розвести в сторони, живіт втягнути, спина пряма.
Слідкувати за поставою. Плавні рухи руками
Спина пряма, руками описувати велике коло.
Спина пряма, підборіддя підняте вгору. Руки в ліктях не згинати. Діти з ДЦП виконують вправу в силу своїх можливостей.
Слідкувати за поставою. Діти на візках виконують вправу сидячи, за допомогою вчителя.
Діти з ДЦП виконують почергове піднімання ніг зігнутих в колінному суглобі. М’яко приземлятися на носки, спину тримати рівно. Ногу ставити на носок. Діти на візках виконують нахил тулуба вперед, руки вниз.
Руки вгору – вдих носом, руки вниз – видих ротом |
ІІІ |
Основна частина |
20 хв |
|
|
1. Ходіння по канату Приставним кроком правим та лівим боком.
2. Стрибки по купинах
3. Ходьба по гімнастичній лаві: - звичайним кроком; - правим боком; - лівим боком; - з переступанням предметів; - з м’ячем в руках.
4. Смуга перешкод 1. «Драбина». Ходьба по гімнастичним палицям. 2. Лазіння під фігурними кубиками. 3. Перелазіння через фігурні кубики. 4. Пролізання крізь коло. 5. Ходьба змійкою.
Індивідуальна робота з дітьми на візках Вправи у положенні сидячи 1. Нахили голови праворуч, ліворуч, вперед, назад. 2. Повороти голови праворуч, ліворуч.
3. Колові рухи у променезап'ястковому суглобі. 4. Руки в замок. Хвилеподібні рухи руками. 5. Рухи руками вперед, вгору, в сторони. 6. Повороти тулуба праворуч та ліворуч. 7. Нахили тулуба вперед, праворуч, ліворуч. Вправи у положенні лежачи 1. Колові рухи у гомілковостопному суглобі 2. Почергове згинання та розгинання ніг у колінному суглобі. 3. Почергове згинання та розгинання ніг у тазостегновому суглобі. 4. Почергове піднімання прямих ніг вгору. 5. Почергові колові рухи у тазостегновому суглобі (нога зігнута у колінному суглобі)
|
3хв
3 хв
7хв
7 хв
|
Спина пряма, руки в сторони
Слідкувати за поставою Руки в сторони
Вправу виконувати повільно
Спину тримати рівно
Дивитися за праве (ліве) плече Руки перед собою
За допомогою вчителя. Лежачи на гімнастичному маті. |
IV |
Заключна частина |
5 хв |
|
|
1. Релаксація «Повітряні кульки» Мета. Зняти напругу, заспокоїти дітей. Діти лежать на килимку. Уявіть собі, що всі ви - повітряні кульки, дуже гарні і веселі. Вас надувають і ви стаєте все легше і легше. Все ваше тіло стає легким, невагомим. І ручки легенькі, і ніжки стали легенькі, легенькі. Повітряні кульки піднімаються все вище і вище. Дує теплий ласкавий вітерець, він ніжно обдуває кожну кульку (пауза - погладжування дітей). Обдуває кульку, пестить кульку. Вам легко, спокійно. Ви летите туди, куди дме ласкавий вітерець. Але ось прийшла пора повертатися додому. Ви знову в цій кімнаті. Потягніться і на рахунок «три» відкрийте очі. Посміхніться своїй кульці.. (Вчитель дарує дітям повітряні кульки)
Повільно встаємо і шикуємось. 2. Шикування. 3. Вимірювання ЧСС. 4. Підведення підсумків. - Діти, вам сподобалось займатися на уроці? - Вам було цікаво? - Що вам більш за всього сподобалось? - Який у вас настрій? 5. Організований вихід зі спортивного залу. |
3хв
1хв 1хв |
Лежачи на гімнастичних килимках у зручному положенні
В шеренгу За 6 с |
Додаток 1
1. М’ячик знаходиться між долонями дитини, пальці притиснуті один до одного. Виконувати масажні рухи, катаючи м’ячик вперед-назад.
2. М’ячик знаходиться між долонями дитини, пальці притиснуті один до одного. Виконувати колові рухи, катаючи м’ячик по долоням.
3. Тримати м’ячик подушечками пальців. Виконувати обертальні рухи вперед (наче закручувати кришку).
4. Тримати м’ячик подушечками пальців. З зусиллям натискати на м’ячик.
5. Тримати м’ячик подушечками пальців. Виконувати обертальні рухи назад (наче відкручувати кришку).
6. Підкидання м’ячика двома руками вгору та ловіння його.
7. Затиснути м’ячик між долонями, пальці зчеплені в "замок", лікті спрямовані в сторони. Натискати долонями на мячик.
8. Перекладання м’ячика з однієї долоні в іншу.