Мета: зміцнювати здоров'я учнів; сприяти їх фізичному розвитку, формуванню правильної постави, опануванню певного обсягу рухових навичок; розвивати у дітей рухові якості (спритність та швидкість); виховувати морально-вольові якості; забезпечувати активний відпочинок учнів після уроків.
Обладнання: спортивний інвентар, гімнастична стінка, гімнастичні лави, дошка, плакати, медалі, ручки.
Хід заняття
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
-
Шикування в дві шеренги
-
Привітання
-
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ ЗАНЯТТЯ
Вчитель. . Діти, ми читали казку «Гуси-лебеді». Пам’ятаєте, як Баба Яга вкрала хлопчика, а сестричка його визволяла? Сьогодні ми потрапимо в цю казку і вирушимо допомагати дівчинці рятувати свого брата. Отже, вирушаймо в дорогу!
-
ОСНОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ
-
Дорога до царства Баби Яги
-
На шляху до царства Баби Яги — камінь, на якому написано:
-
«Ліворуч підеш — потрапиш до царства Баби Яги;
-
прямо підеш — смерть свою знайдеш;
-
праворуч підеш — додому не повернешся».
-
Куди нам слід повернути? (Ліворуч, до царства Баби Яги)
-
Зараз ми йдемо по гострому камінню. (Ходьба на носках.)
-
Ідемо по високій росяній траві. (Ходьба високо підіймаючи ноги).
-
Перед нами широка калюжа. Як перейти через неї, щоб не замочити ніг? (Ходьба на п’ятках.)
-
Зустрічаємо ведмедя. Пройдемо, як ведмідь. (Діти наслідують його ходу.)
-
Вийшли на галявину. Необхідно швидко пробігти галявину, щоб нас ніхто не помітив. (Біг пригинаючись, крадькома.)
-
Прийшли в густий ліс, розсовуємо гілля. А тепер озираємося ліворуч-праворуч.
-
Ідемо за маленькими кущиками, щоб нас не було видно. (Навприсядки.)
-
Вийшли на галявину, збираємо ягоди. (Діти імітують рухи.)
-
А тепер стрибаємо, як зайчики. Хто краще це зробить? (Діти виконують завдання.)
2. У царстві Баби Яги
-
Ми потрапили до царства Баби Яги. Бачимо річку. Через неї — місток, по якому необхідно пройти, щоб дізнатися дорогу до Баби Яги.
Дві команди змагаються між собою (біг по гімнастичних лавах)
-
Річка повідомила, що нам потрібно ще пройти через гори.
Змагання (лазіння по гімнастичній стінці)
-
Молодці справились з завданням!Продовжуємо далі…
-
Ми побачили піч. Вона повідомила, що необхідно всім з’їсти по пиріжку.
Змагання двох команд.
На відстані 5 – 10 м лежать два аркуші паперу. Кожен гравець добігає до аркуша, малює пиріжок, повертається назад, передає ручку наступному гравцеві.
Підсумок змагання.
Ідемо далі……Стоїть яблуня. Вона говорить: «Я покажу вам дорогу далі, якщо ви зберете яблука, що виросли на моєму гіллі».
Е с т а ф е т а з т е н і с н и м и м ' я ч а м и.
Перші номери в командах збирають з обручів тенісні м’ячі,передають їх другим номерам. Ті відносять їх назад. Естафета триває.
Підсумок естафети.
-
Ми наблизилася до болота. Як нам перейти через нього? (По купинах)
-
Що таке купина? (Невеличкий пагорб твердої землі на болоті.)
-
Ми переходитимемо болото по купинах.
Народна гра «Біг по купинах.»
На підлозі розкладені купини-кола, по яких діти стрибають, намагаючись не потрапити в «болото».
-
ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ
-
Ми зрештою дісталися будинку Баби Яги і визволили хлопчика. Діти, після такої складної подорожі пропоную відпочити.
Пограймося разом улюблену українську народну гру «Ой, у полі жито...»
-
ШИКУВАННЯ В ШЕРЕНГУ
-
Де ми сьогодні побували? (У казці «Гуси- лебеді». Допомогли сестричці визволяти від Баби Яги братика.)
-
Кого ми зустріли під час подорожі? (Ведмедя, зайчика)
-
Що ми робили? (Долали густий ліс, ішли по гострому камінню, переходили через річку, їли пиріжки, збирали яблука, переходили через болото.)
-
Чому ми перемогли - Бабу Ягу? (Ми були дружними, сильними, кмітливими.)
-
Усі ви молодці! На цьому наша казка добігла кінця!
Шикування в одну шеренгу.
Повільний перехід учнів у класну кімнату.