6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Конспект уроку з географії 6 кл."Рух води в океані".

Про матеріал
Розробка уроку допоможе ознайомитися з видами руху води у Світовому океані; впливом океанічних течій на природу земної поверхні; сприятиме розуммінню причин виникнення різних видів руху води у Світовому океані.
Перегляд файлу

                           Конспект уроку з географії

Клас: 6

 

Тема: Рух води в океані.

 

Основні цілі уроку:

  • розвиток ключових компетентностей - інтелектуальної, інформаційної, мовленнєвої, соціальної, комунікативної, загальнокультурної та компетентності саморозвитку;
  • формування предметних компетентностей - логічної, картографічної, аксіологічної, краєзнавчої.

 

Мета:

- вдосконалювати вміння працювати з різними джерелами інформації, , навички оволодіння інформаційно-комунікативними технологіями; вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки, уміти  спостерігати, самостійно отримувати й переробляти інформацію;

- розвивати навички пізнавальної діяльності, інтерес до вивчення предмету, креативне мислення, дослідницькі уміння, прагнення до інформаційної грамотності, самостійність. 

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Методи і методичні прийоми:

1. Інформаційно- рецептивний:

а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація;

2. Репродуктивний

 

Методичні прийоми: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

 

Матеріали та обладнання: фізична карта світу,  підручники, атласи 6 класу, контурні карти, таблиці, графіки.

Опорні поняття: Світовий океан, вітер, землетрус, вулкан, цунамі.

Базові поняття: припливи, відпливи, течії, хвилі.

Структура уроку:

                             1. Організаційний момент                                       1 хв.

                              2. Актуалізація опорних знань і вмінь                  5 хв.

                              3. Мотивація навчальної діяльності                      3 хв.

                              4. Вивчення нового матеріалу                               25 хв.

                              5. Закріплення нових знань, умінь і навичок       10 хв.

                              6. Підсумок уроку, домашнє завдання                   1 хв.

 

 

Хід уроку:

І.  Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

Бесіда за запитаннями:

1) Як змінюється температура поверхневих вод Світового океану від екватора до полюсів?

2) Чому температура води знижується з глибиною?

3) Чому температура замерзання морської води нижча 0*С?

4) Що називається солоністю води?

5) В якому морі найбільша солоність води?

6) Що зменшує солоність води в океані?

7) Що збільшує солоність води в океані?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вступне слово вчителя:

Море ніколи не буває спокійним. Його хвилі то ласкаво набігають на берег, то з нищівною силою розбиваються об нього. Видатна українська поетеса Леся Українка писала:

Море, море! Без краю просторе,

Руху повне і разом спокою!

В усіх океанах є своєрідні річки, що рухаються постійно одним і тим самим маршрутом, Чим пояснити цей різноманітний рух вод Світового океану? Стародавні греки вважали, що рух води спрямовував бог Посейдон. За допомогою тризуба він викликав бурі, урагани, шторми. Ці міфи виникли в ті давні часи, коли людина ще не впізнала законів природи.

Сьогодні на уроці ми дізнаємося про основні види руху вод Світового океану, визначимо ті сили, що переміщають величезні маси води, довідаємося про руйнівні наслідки цих переміщень і про те, як їх можна прогнозувати та запобігти їм. Отже, давайте запишемо тему уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя.

Води у річках, морях, океанах постійно рухаються. На берег то надходять, то відходять хвилі. А чи знаєте ви, що вода у хвилях не переміщується у горизонтальному напрямку? Вода у хвилях здійснює вертикальні рухи, що називають коливаннями. Прикладом може слугувати поплавок на воді. Якщо уважно придивитись, поплавок гойдається на хвилях: уверх-униз.

Розрізняють кілька видів руху вод в морях та океанах: вітрові хвилі, цунамі, відпливи та припливи, течії. Розглянемо причини їх виникнення. (Демонстрація слайдів про вітрові хвилі, цунамі, течії).

Вітрові хвилі.

У 1933 р. моряки американського судна спостерігали хвилю заввишки 34 м. Її спричинив сильний штормовий вітер у Тихому океані. За звичай висота вітрових океанічних хвиль досягає 4-5 м.

Водних місцях пориви вітру ніби вдавлюють воду, утворюючи улоговину хвилі, в інших – поверхня здіймається у вигляді гребеня. З посиленням вітру на гребенях хвиль з’являється біла піна – баранчики. Висота хвилі збільшується, а сильний вітер ніби загинає верхівки її хребенів. Вітер слабшає, і хвилі змінюються брижами – затухаючими частими хвилюваннями. Навіть безвітряної погоди їх можна помітити на гладенькій поверхні моря. На межі моря і суходолу вітрові хвилі виконують велику роботу. В одних місцях вони руйнують гірські породи, в інших – відкладають, утворюючи піщані і галькові пляжі.

Цунамі

Що таке цунамі і як вони виникають? Цунамі – це також хвилі, але велетенських розмірів, породжують їх сильні землетруси, що відбуваються на дні океану. Швидкість цунамі прирівнюється до швидкості реактивного літака – 800 км/год. ( Демонстрація відео про руйнівну силу цунамі).

Припливи і відпливи

Через кожні 6 год. рівень моря змінюється. Море то наступає на берег, то відступає від нього. Чим пояснюються періодичні зміни рівня води в морях і океанах? Насамперед дією сил тяжіння, що виникають між Землею, Сонцем і Місяцем. Як людина використовує силу припливів і відпливів? Для отримання енергії в деяких країнах споруджують ПЄС. (Демонстрація слайду припливних і відпливних хвиль).

Течії

В океані є річка, її береги з холодної води, а швидкість – з теплої води (Гольфстрім). Океанічні течії виникають під дією постійних вітрів і називаються вітровими. Течії бувають теплі і холодні, теплі позначають на картах червоними стрілочками, холодні синіми. Якщо температура води течії вища за температуру навколишніх океанічних вод, то її вважають теплою, якщо нижча – холодною. (Робота з картою: знайти на фізичній карті кожного з океанів і теплі, і холодні течії, підписати їх).

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Заповнення таблиці «Основні види руху водних мас в океанах»

Основні види руху водних мас                 Причини виникнення

Сейсмічні хвилі (цунамі)

Припливно – відпливні хвилі

Океанічні течії

 

 

VI. Підсумок уроку, домашнє завдання.

Опрацювати ֆ  43.

Підготувати повідомлення про живі організми в океані.

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку