6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Конспект уроку з географії 6 кл." Властивості вод Світового океану"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе формувати вміння визначати глибину океанів і морів, надасть знання про острови, півострови, розрізняти їх за походженням. допоможе в роз'ясненні понять про солоність води і від яких показників залежить солоність води.
Перегляд файлу

Конспект уроку з географії

Клас: 6

 

Тема: Властивості вод Світового океану.

 

Основні цілі уроку:

  • розвиток ключових компетентностей - інтелектуальної, інформаційної, мовленнєвої, соціальної, комунікативної, загальнокультурної та компетентності саморозвитку;
  • формування предметних компетентностей - логічної, картографічної, аксіологічної, краєзнавчої.

 

Мета:

- формувати вміння визначати глибину океанів і морів; розширити знання про острови, півострови, розрізняти їх за походженням; розвивати вміння працювати із схемами підручника та картами атласу; сприяти формуванню пізнавального інтересу до теми, що вивчається. 

- розвивати навички пізнавальної діяльності, інтерес до вивчення предмету, креативне мислення, дослідницькі уміння, прагнення до інформаційної грамотності, самостійність. 

 

Тип уроку: комбінований

 

Методи і методичні прийоми:

1. Пояснювально-ілюстративний:

а) словесний: бесіда, розповідь, опис, робота з підручником;

б) частково-пошуковий (робота з картою, атласом);

2. Репродуктивний

 

Методичні прийоми: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом, постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

 

Матеріали та обладнання: фізична карта світу,  підручники, атласи 6 класу, контурні карти, таблиці.

Література:

1. Бойко М.В., Міхелі  С.В. Загальна   географія : Підр.6 клас: 2006 загальноосвітні закладів. – К.: Пед. Преса, 2006. – 272 с.

2.  Довгань Г.Д. Загальна геогрфія. 6 кл. — Х.: Вид. група «Основа», 2010.— 144 с.

3.  Довгань, Г.Д. Інтерактивні технології на уроках географії // Бібліотека журналу "Географія". - 2005. С. 128.

4.  Довгань Г.Д. Усі уроки географії: навчально-методичний посібник — Х.; ВГ «Основа», 2006.

5. Матеріали Порталу практичної географії (електронний ресурс). – Режим доступу: http: //www/geo-asset com/

6. Скуратович О.Я. Географія: Загальна географія: Підручник для 6 кл. серед.шк. / О.Я. Скуратович, Р.Р. Коваленко, Л.І. Круглик. – К.: Зодіак-ЕКО, 2000.- 223 с.

7. Стадник О.Г. Зальна географія. 6 клас: Зошит для практичних робіт/ За ред. проф. А.Й. Сиротенко, О.Г. Стадник, Г.Д. Довгань. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2018. 64 с.

 

Структура уроку:

                              1. Організація  навчання                                                      1 хв.  

                              2. Актуалізація опорних знань учнів                                  3 хв.

                              3. Мотивація навчальної діяльності                                    2 хв.

                              4. Засвоєння новим знань, умінь та нових навичок учнів  25хв 

                              5. Фізкультхвилинка                                                             2 хв.

                              6. Закріплення і корекція знань, умінь і навичок учнів      10хв.

                              7. Підсумок уроку.  Рефлексія                                             1 хв.

                              8. Домашнє завдання                                                            1 хв.      

 

Хід уроку:

І.  Організаційний момент.

Вітання з учнями. Перевірка готовності

 

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

Експрес - тест

  1. Невелика ділянка суходолу, з усіх сторін оточена водою:

             а) острів;   б) півострів;   в) материк.                                                                                                                         

     2) Середземне море є морем:

         а) окраїнним;   б) внутрішнім.

3. Океан, переважна частина якого розташована у Південній півкулі:

         а) Тихий;   б) Індійський;   в) Атлантичний.

4. Порівняно вузький водний простір, що сполучає водойми та відокремлює ділянки суші:

        а) затока;   б) море;   в) протока.

5. Найбільший океан на Землі:

        а) Атлантичний;   б) Індійський;   в) Тихий

Відповіді: 1а; 2 б; 3 б; 4 в; 5 в.

 

Вправа «Острів чомучок» ( учні по черзі називають гідрологічні об’єкти та позначають їх на геогафічній карті прапорцями).

1. Найтепліший океан Землі (Індійський).

2. Найвищий водоспад у світі  (Анхель).

3. Найбільші хвилі в океані (Цунамі).

4. Найпотужніша холодна течія  (Течія Зах.вітрів).

5. Найдовша тепла течія ( Гольфстрім).

 

Зупинка «Кольоровий дивосвіт»

1. Кольорові річки ( Білиі і Голубий Ніл, Оранжева).

2. Кольорові моря ( Чорне, Червоне, Біле, Жовте).

3. Океан, що обманює своєю назвою ( Тихий).

4. Море, де немає життя ( Мертве).

 

ІІІ.  Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності.

  1. Вступне слово вчителя: Вам доводилося куштувати морську воду? Яка вона? ( Солона, гірка, не смачна). Так, вірно. Недарма люди, що зазнають аварій у відкритому морі, без запасу прісної  води можуть загинути від спраги, тому що пити морську воду не можливо.

Чому ж морська вода солона? Деякі вчені вважають, що в давні часи води морів були прісними . Хто ж їх згодом так засолив? Та все ж ті самі крапельки води, вічні мандрівники у світовому кругообігу. Річки, нестримно прагнучі до моря, пробивають собі шлях серед гірських порід, розчиняють деякі з них і несуть із собою частинки різних солей. І от води дісталися моря, віддали свої води, які потім почали випаровуватись. Але випаровуючись, крапельки води залишають морю той маленький вантаж солей, що принесли із собою.

Солі надають морській воді специфічних властивостей, через які вона відрізняється від прісної. Наприклад, у морській воді легше плавати. Кількість солей у морській воді в різних частинах океану неоднакова. Також відрізняється і температура вод Світового океану. Від чого ж залежить солоність і температура вод Світового океану? Ви зможете відповісти на це запитання, провівши певні дослідження на уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу.

У морській воді міститься майже всі відомі на землі хімічні елементи, але 4/5 їх кількості припадає на звичайну кухонну сіль. Що саме додає кухонна сіль воді? ( Солоний смак).

Розгорнутий план здобувачі освіти записують у зошит:

1. Солоність морської води.

2. Одиниці вимірювання солоності.

3. Температура вод Світового океану.

Демонстрація досліду. Розчинення 1 столової ложки морської солі в 1 літрі води (одержання морської води).

Робота зі словником:

Солоність води – кількість грамів речовини, розчинених в одному літрі води. У літрі океанічної води розчинено в середньому 35 г різних речовин.

Проміле – одиниця вимірювання солоності води. Якщо солоність води менша 1 проміле, то таку воду називають прісною. Середня солоність води 35 г солі на 1 л води.

Пояснення вчителя: ступінь солоності поверхневих вод океану залежить від:

1. кількості опадів;

2. опріснення водами річок;

3. танення льоду.

Робота з картою

Визначити за картою:

найменш солоне море (Балтійське 10-12 проміле);

Найбільш солоне море (Червоне 42-45 проміле);

Знайти солоність води  наших морів…..(Чорне море 18-20 проміле, Азовське море 12-14 проміле).

Пояснення вчителя:

Температура вод Світового океану залежить від широти місцевості, пори року, морських течій.

Робота з картою. Завдання: визначити найнижчу температуру води (у полярних морях -2); найвищу температуру води (Перська затока +37); середню температуру води (17.5 вода океану).

З глибиною до 200 м температура води знижується досить швидко, від 200 м до 1000 м повільно. Океанічна вода  замерзає за температури -2. Чим більша солоність води, тим нижча температура замерзання. Крига постійно покриває центральну частину Північного Льодовитого океану, оточує Антарктиду. Узимку площа, покрита кригою розширюється, а влітку скорчується. Межа поширення криги залежить від: пір року, вітрів, течій.

Демонстрація слайду: Розподіл температури в Світовому океані.       Запис учнів у зошит

                  Крига в океані

         Материкова і океанічна (шельфова, айсберги, дрейфуюча)

  Робота із словником.

Водні маси – великі  об’єми води, що відрізняються температурою, солоністю, прозорістю, вмістом кисню. Залежно від географічної широти розрізняють: теплі і вологі екваторіальні водні маси; теплі і солоні тропічні водні маси; мінливі помірні водні маси; холодні полярні водні маси.

V. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти посміхніться,

Землі нашій поклоніться.

За щасливий день прожитий

Ви до сонця потягніться.

Вправо, вліво похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз – присядьте, два – присядьте,

І за парти тихо сядьте.

VI. Закріплення і систематизація знань.

 Гра «Вірю – не вірю»

 Чи вірите ви в те, що:

 1.  …. Середня солоність Світового океану – 35 проміле (так)

 2.  ….Солоність поверхневого шару залежить від кількості  опадів, що випадають, танення снігу, льоду? (так).

 3.  ….Температура поверхневого шару вод  Світового  океану знижується від екватора до полярних широт? (так).

 4.  ….Із глибиною температура води знижується? (так).

 5.  ….Із глибиною на перші  100м температура знижується дуже повільно? (так).

 6.  ….У  Червоному морі солоність є найвищою  серед усіх морів?  (так).

 7.  ….Солоність води не впливає на температуру замерзання води? (впливає).

 8.  ….Найбільша температура води у Перській затоці?  (так).

 9.  ….Найменша температура води у Полярних широтах?  (так).

10. ….Солоність води більша за 1 проміле називають прісною водою? (ні менше за 1 проміле).

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

Сьогодні на уроці я дізнався…

Мені сподобалося…

Було не зрозуміло…

Я згадав…

Виникли труднощі з…

 

VIII. Домашнє завдання.

Опрацювати ֆ  42 ;

Підготувати повідомлення про основні океанічні течії.

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку