Конспект уроку з географії 6 клас .Тема " Світовий океан".

Про матеріал
Конспект уроку з географії 6 клас. Тема " Світовий океан". Урок передбачає використання відеоматеріалу, під час перегляду якого учні краще засвоюють матеріал. Також є можливість роботи в групах та по варіантах. Завдання на випередження , це додаткова творча робота учнів за темою.
Перегляд файлу

6 клас.

Тема : « Світовий океан та його частини . Суходіл в океані».

Мета : - продовжити формувати поняття « гідросфера та її складові», дати загальну характеристику складових Світового океану;

            - розвивати логічне мислення на прикладі взаємозв’язку географічних оболонок Землі; формувати практичні навички роботи з географічним атласом, знання програмної географічної номенклатури;

           - виховувати бережливе, господарське  ставлення до природних ресурсів.

Обладнання: фізична карта світу , підручник, атлас, схеми, фото, картки, жетони, таблиці з термінами,  мультфільм  “ Капітошка”  https://youtu.be/EGzTvRQLtYU, відео “ Дрейф материків”   https://youtu.be/UWrlBq1mhMY.

 

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

 Вчитель наголошує , що під час уроку учні будуть отримувати за правильні відповіді жетони. В кінці уроку вони перетворяться в оцінку.

    У краплині  води відбивається Всесвіт.

                                                     ( стародавне арабське прислів’я ).

Доброго ранку! Сідайте, посміхніться один одному, гостям, побажайте успіхів на уроці. Будьте уважні, активні, дивіться, слухайте, аналізуйте, робіть висновки – і урок принесе вам задоволення і скриньку нових знань.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

1) Прийом « Географічний крос».

Використання світлофора.

1. Що таке гідросфера?

2. В яких станах може перебувати вода?

3. Що таке кругообіг води у природі?

4. В якому стані води на Землі найбільше?

5. З чого складається гідросфера?

6. Які властивості має вода?

2) Прийом « Географічна лабораторія».

IMG_256

Доповнити малюнок на дошці ( кругообіг води в природі ), пояснити різницю між малим колом та великим.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

1) Прийом «Дивуй».

IMG_256IMG_256IMG_256IMG_256IMG_256

 

Вчитель показує фото планети Земля з космосу.

Земля зявилася 4,5-5 млрд.років тому, вода – 500 млн.

2). Теорія Вегенера « Дрейф материків».

Відео   https://youtu.be/UWrlBq1mhMY

Учні відтворюють рух материків, використовуючи макети материків та магнітну дошку.

І\/. Вивчення нового матеріалу.

1). Світовий океан.

Прийом « Асоціація» .

На кожний ряд  вчитель дає картку, яку учні по черзі заповнюють та передають далі. Останній учень чіпляє картку на дошку та робить порівняння.

 

  

 

 

Вчитель.

- 1650 р. голандський географ Бернхаррус – запропонував поділ Світового океану на окремі океани.

- 100 р. тому  академік Шокальський – ввів поняття « Світовий океан».

2) Океани.

- Прийом « Географічний практикум».

За атласом встановити відповідність між назвою океану та його розміром.

Атлантичний океан                                              179 млн.км*

Індійський океан                                                   ?

Південний океан                                                   92 млн.км*

Північний Льодовитий океан                            76 млн.км*

Тихий океан                                                            14 млн.км*

 

- Прийом « Проблемне питання».

Як можна пояснити назви океанів?

Вчитель розповідає про Південний океан, та його можливі межі у майбутньому.

2). Складові Світового океану.

- Прийом « Словничок».

Діти працюють з підручником, знаходять правила : океан, море – 1 ряд; затока, протока – 2  ряд. Проговорюють та показують на карті найбільші об’єкти .

3). Суходіл в океані.

- Прийом « Домашня шпаргалка».

 Завдання на випередження. Виступ учнів про материк, острів, півострів, архіпелаг .  Всі учні під час  прослуховування роблять записи в зошит.

Завдання. Порівняти об’єкти на картках.

 

 

Материк                     Острів                   Півострів

                        

                     

                                    Архіпелаг

 

Динамічна рухлива перерва.

Вправи для поясу верхніх кінцівок:

-  колові  рухи плечей вперед та назад по черзі ( ліве, праве) ;

-  колові  рухи плечей вперед та назад одночасно;

-  відведення назад та зближення перед собою ліктів;

-  підтягнутися, руки вверх і розвести.

\/. Закріплення вивченого матеріалу.

1). Прийом « Бліц опитування».

Що таке: материк, острів, півострів, архіпелаг, океан, море, затока, протока?

- Найбільший материк ;

- найбільший острів;

- найбільший півострів;

- найбільший архіпелаг ;

- найбільший океан ;

- найбільше море;

- найбільша затока;

- найбільший протока .

2). Прийом « проблемне питання».

Існує думка, що можна здійснити навколосвітню подорож, користуючись водами світового океану? Чи справді це можливо?

\/І. Підсумок уроку.

 Прийом «Асоціація».

Діти по черзі називають ті поняття, які виникли при згадуванні слів

« Світовий океан».

Перегляд мультфільму “ Капітошка”  https://youtu.be/EGzTvRQLtYU

\/ІІ. Домашнє завдання.

- Опрацювати п.40;

- позначити на контурну карту об’єкти Світового океану, вміти їх показувати на фізичній карті;

-* підготувати повідомлення про кольорові моря.

 

 

docx
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку