Конспект уроку з географії для 6-го класу на тему "Географічні координати"

Про матеріал

Урок проводиться в ігровій формі. Мета уроку: закріпити та узагальнити теоретичні знання з теми; формувати практичні навички визначення географічних координат, удосконалювати навички працювати з картами атласу; розвивати географічне мислення; виховувати товариські почуття, уміння працювати в колективі, впевненості у своїх знаннях, значимості в колективі.

Перегляд файлу

Урок в 6 класі

Тема. Географічні координати.

Мета: закріпити та узагальнити теоретичні знання з теми; формувати практичні навички визначення географічних координат, удосконалювати навички працювати з картами атласу; розвивати географічне мислення; виховувати товариські почуття, уміння працювати в колективі, впевненості у своїх знаннях, значимості в колективі.

Обладнання: фізична карта півкуль, фізична карта України, атласи, картки – завдання, квітка ромашка.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: ігрова.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання:

1.     Повторення понять з теми (квітка ромашка).

2.      Географічний диктант (учитель зачитує характерні ознаки поняття, а учні ставлять тільки цифри):

1.     Відстань від екватора до певного місця, визначена у градусах.

2.      Відлік іде на захід та схід від нульового меридіана.

3.      Вимірюється в градусах від 0 до 180.

4.      Найдовша паралель – екватор, протяжність якої близько 40 000.

5.      Вимірюється в градусах від 0 до 90.

6.      Вона буває північна та південна.

7.      Вона буває західна та східна.

8.      Паралельно до екватора на глобусі на певній відстані проведено кола – паралелі.

9.      Початковий меридіан обраний умовно та проходить через Гринвіцьку обсерваторію, яка розташована в Лондоні.

Відповіді (записані на дошці, самоперевірка):

 

Географічна широта

Географічна довгота

1, 4, 5, 6, 8

2, 3, 7, 9

 

3.     За наступними координатами визначте географічний об’єкт. Із перших літер географічних назв об’єктів ви повинні скласти ім’я героя відомого мультфільму.

50 пн.ш. 31 сх.д.         Київ

32 пд.ш. 70 зх.д.         Аконкагуа гора

23 пд.ш. 42 зх.д          Ріо – де – Жанейро

52 пн.ш. 0 д.                Лондон

60 пн.ш. 31 сх.д.         Санкт – Петербург

19 пн.ш. 98 зх.д.         Орісаба

41 пн.ш. 73 зх.д.         Нью – Йорк

ІІІ. Формування практичних умінь та навичок (робота в групах)

       1. Картка – завдання: визначити координати (за кожну правильну

           відповідь – 1 бал) за фізичною картою України:

Команда «Глобус»             Команда «Меридіани»          Команда «Паралелі»

Черкаси,                                Вінниця,                                  Київ

Чернігів                                Суми                                        Дніпро

 

        2. За правильну відповідь – 2 бали. Відповіді назвати й показати на карті.

     

Команда «Глобус»

Команда «Меридіани»

Команда «Паралелі»

У 1871 р. один відомий мандрівник висадився на берег великого острова на 5 пд.ш. 146 сх.д., щоб вивчити життя і побут його жителів. Як називається цей острів? (Нова Гвінея)

У 1884 р. великий російський мандрівник відкрив витік великої річки, раніше не відомої. Витік, якої річки було відкрито, якщо її координати – 35 пн.ш. 97 сх.д.? (Хуанхе)

На великому острові, центральна частина якого розташована на 19 пд.ш. 47 сх.д., живуть найменші напівмавпи (довжина їхнього тіла – 12 см). Як називається цей острів? (острів Мадагаскар)

 

4.     Скласти слово з перших букв назв географічних об’єктів, що мають такі координати (за правильну відповідь – 4 бали):

Команда «Глобус»

Команда «Меридіани»

Команда «Паралелі»

40 30 пн.ш. 123 зх.д

33 пд.ш. 70 зх.д

7 40 пн.ш. 34 сх.д.

51 пн.ш. 34 50 сх.д.

Влк. Шаста

Аконкагуа

Нікополь

Суми

57 пн.ш. 37 зх.д

8 пн.ш. 5 зх.д.

35 пн.ш. 52 сх.д.

47 40 пн.ш. 38 сх.д.

Москва

Ямасукро

Тегеран

Амвросіївка

47 40 пн.ш. 35 сх.д.

45 пн.ш. 75 зх.д.

50 30 пн.ш. 26 сх.д.

     44 30 пн.ш. 34 15 сх.д.

Запоріжжя

Оттава

Рівне

Ялта

 

ІV. Підбиття та оцінювання учнів.

  Кожен у житті намагається мати власні скарби. Для деяких людей це гроші, коштовності, а для інших – знання. Усі, хто працював на уроці, збагатили себе відповідною сумою знань із цієї теми. А найголовніші скарби на сьогоднішньому уроці – наші оцінки. Давайте зазирнемо в мішечок зі скарбами та дістанемо з нього для себе оцінки.

 

V. Домашнє завдання. Повторити параграфи 14 – 15.

 

 

 

                                            Автор: вчитель географії Приймак Олена Миколаївна

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. _UA _GraF_
    Добре, що урок у формі ігри, яка зберігається на протязі всього уроку. Для себе від значила географічний диктант, визначення географічних об'єктів за координатами: по першим літерам складається ім'я героя з мультфільму. Вважаю, що учням таке завдання буде цікавим. Вдало використовується метод роботи в групах. Сподобалося, що питання несуть певну географічну інформацію. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
10941
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку