Урок географії у 6 класі "Унікальні форми рельєфу"

Про матеріал

Формувати знання про унікальні форми рельєфу Землі;

підводити учнів до розуміння необхідності раціонального ставлення до при­родних багатств;

виховувати господарське ставлення до природних багатств.

Перегляд файлу

Урок географії. 6 клас

 

Тема. УНІКАЛЬНІ ФОРМИ РЕЛЬЄФУ.

Мета: формувати знання про унікальні форми рельєфу Землі;

підводити учнів до розуміння необхідності раціонального ставлення до при­родних багатств;

 виховувати  господарське ставлення до природних багатств.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                                                                 Коли наші нащадки побачать пустелю,
                                                                  на яку ми перетворили Землю,

яке виправдання вони знайдуть для нас?

                                                                                             Айзек   Азимов

ЗМІСТ УРОКУ

 

І. Організаційний момент

   Всі почули ви дзвінок,

   Він покликав на урок.

   Кожен з вас приготувався,

   На перерві постарався.

   Зараз сядуть лиш дівчата,

   А за ними і хлоп'ята.

 

Сьогодні на уроці нам потрібні :

голова – щоб думати,

вушка – щоб слухати,

оченята – щоб спостерігати,

ротик – щоб висловлювати думки,

носик – рівномірно дихати, щоб забезпечити мозок киснем,

серце – для збереження найкращого почуття,

посмішка – давайте подаруємо один одному посмішку, щоб наш урок був гарним, цікавим     і змістовним.

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Тестова перевірка знань:

1.  Проявами внутрішніх сил Землі є:

А. Рух літосфери;

 Б. Руйнівна дія морів;                           

  В. Вивітрювання; 

 Г. Дія вітру;

Д. Дія льодовика.

2. Місце в надрах Землі, де виникає розрив і зміщення земної кори, називається…     

А. Осередком землетрусу ; 

Б. Кратером;

В. Епіцентром;

Г. Жолобом;

Д.Плитою.

  

3. Товща земної кори під океанами складає:

А 5—10 км;

Б 150—200 км;

В 70—80 км;

Г більше 200 км.

4.  Виберіть із переліку форм рельєфу земної кулі низовини:

А Амазонська;

Б Східно-Європейська;

В Лаврентійська;

Г Індо-Гангська;

Д Тібесті .

  5. Рівнини висотою понад 500 м над рівнем моря називають:

           А. Височинами;

            Б.Горами;

            В. Плато;

            Г. Плоскогір'ми.

 

6. Частина дна Світового океану, для якої характерним є материковий 
 тип земної кори, — це:

 

А Глибоководний жолоб;

Б Серединно-океанічний хребет;

В Шельф і материковий схил;

Г Ложе океану.

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

 

Багатьом з вас відомі скульптурні творіння всесвітньо відомих митців (Слайди 1-3). Часто їх називають унікальними

Чому роботи скульпторів  називають унікальними? (Слово «унікальний» означає рідкісний, своєрідний, винятковий.)

Але найунікальнішу красу створила матінка-природа. Саме в ній немає нічого зайвого. Находячись поряд, відчуваєш силу природи, яка передається кожному з нас.

Проте сьогодні ми чуємо по радіо, телебаченню, читаємо у пресі про негативний вплив діяльності «людських рук» на природу. Щораз рідше і рідше зустрічаємо недоторкані  дикі ліси, степи, навіть форми рельєфу людина умудрилась змінити.

 

Мета нашого уроку – ознайомитись  з цікавими унікальними  формами рельєфу Землі, з негативним впливом людської діяльності, шляхами його зменшення (слайди 4)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

     Унікальні форми рельєфу України.

 

              Для того, щоб зрозуміти, усвідомити, якою неповторною та унікальною є наша планета, полюбити, берегти і цінувати її, пропоную розглянути унікальні форми рельєфу.    

Вони зустрічаються дуже рідко на Землі, проте це, мабуть, найпрекрасніші форми нашої планети.

( слайди 5-12)

Негативний вплив на природу. Охорона надр Землі.

Людина над природою панує,

Сучасні технолоігї планує,

Щоб споживати більше від природи,

Підкорює її красу і вроду.

Людина над природою панує,

Бездумно світ навколишній руйнує,

Відходи у довкілля викидає.

І бруд, і пил на землю осідає.

Панує над природою людина.

І неминуча та страшна година,

Коли природа відповість сюрпризом,

І виникне екологічна криза...

А може, катастрофи уникнем?

А може, берегти природу звикнем?

  1. Яким же є вплив людини на природу? ( Слайд 13)
  2. Що таке надра?

Надра – це верхня частина земної кори, в межах якої можливий видобуток корисних копалин.

Із земних надр видобувають паливні ресурси, а також ресурси для отримання металів, будівельних матеріалів та інших галузей. Щороку із землі видобувають понад 120 млрд. тонн корисних копалин. Варто зазначити, що 70% усієї промислової продукції виробляється з використанням корисних копалин (понад 100 видів)

За розрахунками вчених, до середини ХХІ ст. вичерпаються всі запаси нафти, газу, руд багатьох металів. Часто підприємства, економлячи на грошах,  розробляють найбагатші шари, всі інші – залишаються у відвалах.

(Слайд14-18)

- Як можна реалізувати зменшення негативного впливу видобутку корисних копалин на природу?

використання корисних копалин - повне;

використання шахт і териконів – сховища, насипи ґрунту;

використання кар’єрів – створення ставків;

Видобуток корисних копалин має негативний вплив на всі оболонки Землі. Тому завдання людини – зберегти їх для себе чистими, використовуючи всі можливі засоби. ( слайд 19)

 

V. Закріплення нових знань, умінь, навичок

Бесіда

– Що таке надра?

– Як необхідно використовувати надра?

– Які форми рельєфу називаються унікальними?

– Чому необхідно охороняти унікальні форми рельєфу?

VI. Підсумок уроку

Заключне слово вчителя

Унікальні форми рельєфу є багатством різних країн світу. І саме вони повинні стати об’єктами природоохоронних територій, а також місцями туризму. Ми, українці, гордимося тим, що і в нас є унікальні , неповторні, прекрасні пам’ятки природи,які потрібно не лише використовувати, але й охороняти, оберігати.

VII. Домашнє завдання

1.Опрацювати § 28.

2. Підготуватись до уроку узагальнення знань з теми «Літосфера»

 

3.Знайти інформацію про причини  утворення унікальних форм рельєфу.

docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
877
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку