Конспект уроку з географії для 6 класу на тему "Погода"

Про матеріал

Метою уроку є поглибити та систематизувати знання учнів про погоду та її елементи; сформувати практичні вміння характеризувати різні типи погоди і пояснювати причини зміни погоди; сприяти усвідомленню важливості складання прогнозів погоди; розвивати навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами; формувати вміння долучатися до роботи в групі, висловлювати й обґрунтовувати власну точку зору, обмірковувати процес участі в реалізації задумів, використовувати власний досвід та елементарні дослідницькі навички

Перегляд файлу

Конспект уроку з географії – 6 клас.

Тема. Погода

Мета: поглибити  та  систематизувати  знання  учнів  про  погоду  та  її    елементи; сформувати  практичні  вміння  характеризувати  різні  типи  погоди і пояснювати  причини  зміни  погоди; сприяти  усвідомленню важливості  складання    прогнозів  погоди; розвивати  навички  аналізу  спостережень  за  погодою  та  народними  прикметами; формувати  вміння  долучатися  до  роботи  в  групі, висловлювати  й  обґрунтовувати  власну  точку  зору,  обмірковувати  процес  участі  в  реалізації задумів, використовувати  власний  досвід  та  елементарні  дослідницькі  навички. 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання та матеріали: роздатковий матеріал,  мультимедійна презентація уроку, настінна карта світу, синоптичні карти, маркери, магніти.

Методи навчання:  проблемний, частково-пошуковий,  інтерактивні методи навчання

Очікувані  результати  уроку:

Після  уроку  учні  зможуть:

  • давати  визначення  поняття „погода”;
  • називати  основні  елементи  погоди  та  пояснюти  як  від  них  залежить  погода;
  • визначати   основні  причини  зміни  погоди;
  • пояснювати практичне значення спостережень людини за погодою, її прогнозування.

                                          Зміст  уроку

І. Організаційний  момент

        Налаштовуємось  на  географію.

   Продовжуємо  подорожувати   повітряною   оболонкою   нашої  планети, яка  називається  атмосфера.

ІІ. Мотивація навчальної  та  пізнавальної діяльності

 Спробуйте  зясувати тему нашого уроку

  Вона  дуже  мінлива  та  примхлива. Вона  змінюється постійно,  щодня, щогодини,  і  навіть  тоді,  коли  нам  здається,  що  вона  врешті-решт  встановилася, вона продовжує  змінюватись  непомітно для  нас. Людина  постійно „спілкується ”  з  нею,  тому що  від      неї  залежить  не  лише  її  настрій, але  й  самопочуття. 

Не  випадково  кажуть: „ Трапляється  такий  год,  що  на день  по  сім  погод. Буде  погода, як  не  потече  з  неба  вода” – говорить  народна  мудрість. І  ми  сьогодні  говоримо  про погоду.

  • Повідомлення мети, завдань,  очікуваних  результатів  уроку 

ІІІ. Вивчення  нового  матеріалу

  Усіх  цікавить  погода,  якою  вона  буде  завтра,  у  неділю,  влітку …

І  ми  дивимося  на  небо, бо  там,  у  навколишньому  повітряному  океані  і  народжується  погода.

А  що  ми  називаємо  погодою?

  1. Мозковий  штурм  „Що  таке  погода?”

   Давайте  спробуємо   дати  визначення

Погода – це  стан  нижнього  шару  атмосфери у  даному  місці  в  певний  час.

          А  станів  цих  може  бути  безліч, найчастіше  їх  характеризують дуже  просто ( тепло,  холодно, похмуро, ясно, сухо, вітряно.)

           Для  нас  вона  може  бути „гарною” чи  „поганою”, але  для  фахівців  поняття  «погода» включає 5 основних  елементів  її стану.

  1.  Складання схеми „Елементи  погоди”

Які  ж  елементи  характеризують  погоду?

Учні працюють над складанням   схеми.

 

 

 

 

 

  1. Цей  елемент  погоди  залежить  від  кута  падіння  сонячних  променів. (Температура)
  • Як  саме  від  кута  падіння  сонячних  променів  залежить  температура?
  • Чому  з  висотою  температура  повітря  знижується?
  • Де на  нашій  планеті  зафіксовані  найвищі та  найнижчі  температури?
  • Як  записується  температура  повітря, давайте  запишемо найвищу  температуру,  яка була  зафіксована  на  нашій  планеті.
  1. Цей  елемент  погоди вимірюється  за  допомогою  барометра?

                                                                    ( Атмосферний  тиск)

  • Від  чого  залежить атмосферний  тиск?
  • Як  за  зміною  тиску  можна  передбачити  зміни  погоди?
  • Давайте запишемо  показник  нормального  атмосферного  тиску.
  1. Літає  часто  він  довкола, дерев  чимало  наламав.

Але  ніде, ніхто  й  ніколи  його  не  бачив, не  тримав. (Вітер)

  • Назвіть  основну  причину  виникнення  вітру.
  • Чи  змінює  погоду  вітер? Вітер  віє  хоч  не  знає,  що  погоду  він  міняє.
  • Від  чого  залежить  сила  вітру?
  • Давайте зобразимо  напрямок  вітру, який  переважає  на  території України.
  1. Цей  елемент  погоди  визначається на око( Хмарність)

     Визначте,  для  яких  видів хмарин  характерні  такі  особливості:

  • вони  нагадують  тонкі  білі  нитки,  що  ніби  витягнулись  небом;
  • їх  називають  хмарами  гарної  погоди;
  • вони  є найвищими, розташовуються  на  висоті   8-10  км над землею;
  • ці  хмари  дають  опади: влітку – дощ, взимку – сніг;
  • вони  можуть  набувати  свинцевого  кольору  і  тоді  проливаються  зливою, іноді  з  градом  і  грозою;
  • найнижчі  хмари (хмари  висіли  так  низько,  що  здавалося  ось-ось  упадуть  на  землю).

Якими  умовними  позначеннями  ми  позначаємо  хмарність?

  1. Постачальником  цього елемента  погоди  називають Світовий  океан, а  головним  „рушієм”  цього процесу Сонце.     (атмосферні  опади)

   Хмарна  погода  буває  досить  часто,  але  не  завжди  при  цьому  випадають  опади. Що  ж  потрібно  для  їх  утворення?

За допомогою   яких  умовних  позначень позначаємо атмосферні опади.

3. Складання  формули  погоди

Знаючи  всі елементи  погоди ми  можемо  скласти  формулу  погоди. Яку  погоду ми  могли  спостерігати сьогодні?

        t + 5 C ,  Р 750мм,      ,  3б.,        , -

4. Творча  лабораторія (робота  в  групах)

Інтерактивна бесіда з   групами „Як  ви  думаєте…”

  • Метеорологічна  служба  здатна  об’єднувати  людей  всіх  країн  та   народів ?
  • В  різних  районах  Землі може  постійно  спостерігатися  один  тип  погоди?
  • Прогнози  погоди  мають  якесь одне  призначення?
  • Просто  спостерігаючи  за   явищами  природи  можна  передбачити  зміни  погоди?
  • Чи  можуть  деякі  рослини  та  тварини  досить  точно  завбачати  погоду?

Отже, ви  припустили,  що ….

На  наступному  етапі  роботи  ми  перевіримо  правильність  ваших  припущень.

ІV. Закріплення  вивченого  матеріалу.

      Кожна  група  отримує  ситуацію  за  якою  вони  повинні  спрогнозувати   погоду  „Яку  погоду  слід  очікувати  найближчим  часом,  якщо … ”

  1. Небо  затягнуте  тонкою  павутинкою  високих  перистих  хмар. Барометр  показує  падіння  тиску. Наближається  циклон.

Яку  погоду можна  очікувати  найближчими  днями. Ваш  прогноз.

  1. На  небі  одночасно  видно  хмари  всіх  ярусів. Чи  зміниться  погода  ? Ваш  прогноз.
  2. Дим, що  виходить  із  труб  стелиться  по  землі. Ластівки  літають  низько. Це  ознаки ….
  3. Чисте  небо  під  час  заходу  Сонця, ластівки  літають  високо. Це  означає,  що…..
  4. Увечері  після  дощу  з’являється  веселка. Це  до…..
  5. Червоний  захід  Сонця. Це  ознака  того,  що…..

V.  Підсумок  уроку,  оцінювання       По  очікуваним результатам.

 

 

doc
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
7466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку