Метою уроку є поглибити та систематизувати знання учнів про погоду та її елементи; сформувати практичні вміння характеризувати різні типи погоди і пояснювати причини зміни погоди; сприяти усвідомленню важливості складання прогнозів погоди; розвивати навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами; формувати вміння долучатися до роботи в групі, висловлювати й обґрунтовувати власну точку зору, обмірковувати процес участі в реалізації задумів, використовувати власний досвід та елементарні дослідницькі навички
Конспект уроку з географії – 6 клас.
Тема. Погода
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про погоду та її елементи; сформувати практичні вміння характеризувати різні типи погоди і пояснювати причини зміни погоди; сприяти усвідомленню важливості складання прогнозів погоди; розвивати навички аналізу спостережень за погодою та народними прикметами; формувати вміння долучатися до роботи в групі, висловлювати й обґрунтовувати власну точку зору, обмірковувати процес участі в реалізації задумів, використовувати власний досвід та елементарні дослідницькі навички.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання та матеріали: роздатковий матеріал, мультимедійна презентація уроку, настінна карта світу, синоптичні карти, маркери, магніти.
Методи навчання: проблемний, частково-пошуковий, інтерактивні методи навчання
Очікувані результати уроку:
Після уроку учні зможуть:
Зміст уроку
І. Організаційний момент
Налаштовуємось на географію.
Продовжуємо подорожувати повітряною оболонкою нашої планети, яка називається атмосфера.
ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Спробуйте з’ясувати тему нашого уроку
Вона дуже мінлива та примхлива. Вона змінюється постійно, щодня, щогодини, і навіть тоді, коли нам здається, що вона врешті-решт встановилася, вона продовжує змінюватись непомітно для нас. Людина постійно „спілкується ” з нею, тому що від неї залежить не лише її настрій, але й самопочуття.
Не випадково кажуть: „ Трапляється такий год, що на день по сім погод. Буде погода, як не потече з неба вода” – говорить народна мудрість. І ми сьогодні говоримо про погоду.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Усіх цікавить погода, якою вона буде завтра, у неділю, влітку …
І ми дивимося на небо, бо там, у навколишньому повітряному океані і народжується погода.
А що ми називаємо погодою?
Давайте спробуємо дати визначення
Погода – це стан нижнього шару атмосфери у даному місці в певний час.
А станів цих може бути безліч, найчастіше їх характеризують дуже просто ( тепло, холодно, похмуро, ясно, сухо, вітряно.)
Для нас вона може бути „гарною” чи „поганою”, але для фахівців поняття «погода» включає 5 основних елементів її стану.
Які ж елементи характеризують погоду?
Учні працюють над складанням схеми.
( Атмосферний тиск)
Але ніде, ніхто й ніколи його не бачив, не тримав. (Вітер)
Визначте, для яких видів хмарин характерні такі особливості:
Якими умовними позначеннями ми позначаємо хмарність?
Хмарна погода буває досить часто, але не завжди при цьому випадають опади. Що ж потрібно для їх утворення?
За допомогою яких умовних позначень позначаємо атмосферні опади.
3. Складання формули погоди
Знаючи всі елементи погоди ми можемо скласти формулу погоди. Яку погоду ми могли спостерігати сьогодні?
t + 5 C , Р 750мм, , 3б., , -
4. Творча лабораторія (робота в групах)
Інтерактивна бесіда з групами „Як ви думаєте…”
Отже, ви припустили, що ….
На наступному етапі роботи ми перевіримо правильність ваших припущень.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Кожна група отримує ситуацію за якою вони повинні спрогнозувати погоду „Яку погоду слід очікувати найближчим часом, якщо … ”
Яку погоду можна очікувати найближчими днями. Ваш прогноз.
V. Підсумок уроку, оцінювання По очікуваним результатам.