Урок "Географічне пізнання Землі"

Про матеріал

Урок географії 6 клас "Географічне пізнання Землі", урок узагальнення з даної теми побудований у нестандартній формі, учні мають виконати ряд завдань і захистити свій проект.

Перегляд файлу

Тема. Географічне пізнання Землі (узагальнення знань)

Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про географічні відкриття; закріпити  знання набуті під час вивчення теми; розвивати логічне мислення, комунікативні здібності і вміння працювати в команді; виховувати відповідальність, почуття обов’язку.

Тип уроку:  узагальнення і систематизації знань.

Форма проведення: гра «Зірковий екіпаж»

Методи, використані на уроці: словесний, пояснювально-ілюстративний, інструктивно-практичний.

Список літературних джерел:

  1. Загальна географія: Підручник для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова. – К.: Генеза, 2006. – 240 с.;
  2. Увесь довідниковий матеріал до курсу фізичної географії 6-7 класів. – Х.: вид. група «Основа», 2007. – 176 с. – (Б-ка журн. «Географія», Серія»12-річна школа» вип..2 (38)).;
  3. Словник-довідник з фізичної географії/О.В. Єна, О.В.Супричов – К.: Довіра, 2002. – 238 с.;
  4. Світ навколо нас. Цікава географія. / Упорядник  Тишковець С.В. – К.: Кобза, 2004, - 400 с.;
  5. Географічні відкриття /В.І. Магідович, Н.Н. Малофєєва, О.В.Широніна. – К.: Перо, 2010. – 96 с.
  6. http://ukrmap.su/uk-g6/183.html

Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, атласи, фізична карта світу, підручник, тематичні карти, роздавальний  ілюстративний матеріал, ватман для кожної групи, інформативні картки, контурні карти, кольорові оливці, маркери, клей. 

Структура уроку:

  1. Організаційний етап

Привітання учнів. Перевірка готовності класу до уроку.

Цей урок є останнім в темі «Географічне пізнання Землі». Метою сьогоднішнього уроку є узагальнення знань отриманих протягом теми.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Ми плідно працювали вивчаючи тему «Географічне пізнання Землі» і тому я впевнена, що ви зможете показати блискучі результати на сьогоднішньому уроці.

Поділ учнів на 2 команди ( в залежності від кількості дітей у класі , учитель визначає кількість команд, поділ краще здійснити заздалегідь). Гравці команд розміщуються у різні кути класної кімнати, обирають капітана, який і витягне конверт з завданням.

ІІІ. Перевірка знання фактичного матеріалу.

Гра «Кают-компанія»

У кают-компанії зібрались видатні мореплавці та першовідкривачі, чиї імена золотими літерами викарбувані на важкодоступних скелях становлення географії як науки: Христофор Колумб, Фернан Магеллан, Тадей Белінсгаузен і Михайло Лазарев, Васко да Гама, Джеймс Кук, Бартоломеу Діаш, Марко Поло, Ерік Рудий. Вам необхідно роздивитися карту  та визначити, хто й коли здійснив свою мандрівку та відкриття і до якого етапу пізнання Землі це відноситься.

ІV. Перевірка глибини осмислення знань та їх узагальнення.

   Сьогодні ми спробуємо зовсім іншу форму роботи. Вона називається проект.  Метою нашого проекту буде презентація одного з вивчених етапів пізнання Землі. Одна людина  може не впоратися з такою роботою, тому ви будете працювати в групах, допомагаючи один одному.

Пропоную капітанам витягти конверт і дізнатися який етап вам дістався.

Прийом «Творча лабораторія».

Пояснення завдання

  • Покладіть перед собою «Інструктивну картку» – це план вашої роботи (ознайомлення з планом)

Інструктивна картка  – це конкретний поетапний план роботи учнів –додаток 1

  • У «Звіт» впишіть, хто за що буде відповідати. ( учні розподіляють  роботу між собою).

Робота спрямована на самоорганізацію учнів, формування навичок розподіляти роботу в групах та роботу за алгоритмом –додаток 5

  • Презентація  – це приблизний макет вашої презентації – ви можете дотримуватись його, або змінювати за бажанням.

Кожна група отримує приблизний варіант макета майбутньої презентації –. додаток 3

  • Для заповнення таблиці «Географічне пізнання Землі» використовуйте знання набуті на попередніх уроках   

 На даному етапі роботи учні повинні проявити свої вміння узагальнювати та систематизувати знання. Ця робота є аналогом до завдань Практичної роботи №2.- додаток 4

Для створення «синквейну» учні використовують інструктивну картку.  «Синквейн» складається відповідно до алгоритму, про одного з дослідників з власної   теми.- додаток 1

  • Використовуючи надані ілюстрації, доберіть ті, які відображають саме ваш етап пізнання Землі.

Кожна група отримує однакові набори ілюстрацій, де знаходяться ілюстрації одразу до всіх етапів. Потрібно обрати тільки ті, що стосуються отриманого завдання –додаток 2

  • Використовуючи власні знання та додаткову інформацію, виконайте завдання на контурній карті

Кожна група отримує контурну карту. Треба нанести маршрут подорожей або території , які досліджувалися чи були відомі на даному етапі.

  • На виконання роботи вам дається 15 хвилин. По закінченню роботи ви повинні розповісти про свій етап пізнання Землі, спираючись на створену вами презентацію. На захист презентацій 3 хвилини.

Захист проектів.

V. Застосування знань у стандартних та змінених умовах.

Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

  1. Назвіть автора цих слів і про які події він говорить. « Я пожертвував би славою, рішуче всім, щоб повернути його до життя. Мій тріумф затьмарений думкою про його трагедію, вона переслідує мене!» (Руаль Амундсен, про досягнення Південного полюсу і те, що його успіх затьмарений загибеллю Роберта Скота в Антарктиді, який водночас з Амундсеном намагався підкорити Південний полюс).
  2. Узбережжя Намібії (держава на південному заході Африки) здавна отримало назву Берег Скелетів.  Пригадайте подорожі епохи Великих географічних відкриттів і скажіть чиї скелети маються на увазі? (З берега можна побачити рештки кораблів, які зазнали аварії в цих місцях).
  3. З якою метою Генріх Мореплавець наказав створювати «зоопарки» на безлюдних островах Атлантичного океану? (Щоб моряки мали можливість поповнити запаси свіжого м’яса).
  4. Деякі сучасні дослідники стверджують, що Марко Поло не подорожував по Китаю, а жив у Індії або в одній китайській провінції. Як аргумент наводять… Розгляньте малюнок і поясніть думку тих, хто вважає , що Поло розповідав про Китай з чужих слів.( На малюнку зображена Велика Китайська стіна, яка видна навіть з космосу, але в своїй «Книзі» Марко Поло про неї не згадує).
  5. Чому корінних жителів Америки називають індіанцями, а не американцями? (Колумб вважав, що досяг західних берегів Індії, тому за місцевим населенням і закріпилась така назва).
  6. Як саме Колумб запропонував практично використовувати ідею кулястості Землі? (Він переконав правителів Іспанії, що зможе досягти берегів Індії західним шляхом, бо Земля має кулясту форму).

 

  VІ. Підведення підсумків. Рефлексія.

  • Найбільший мій успіх – це …
  • Найбільші труднощі я відчув …
  • Я змінив своє ставлення до …

Учитель аналізує роботу учнів, оголошує оцінки.

VІІ. Повторити § 3 – 8

Створити ребус  про одного з мореплавців.

Скласти кросворд з ключовим словом «географія» на тему «Географічне пізнання Землі».

doc
Додано
12 травня 2018
Переглядів
2072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку