Урок географії 6 клас "Географічне пізнання Землі", урок узагальнення з даної теми побудований у нестандартній формі, учні мають виконати ряд завдань і захистити свій проект.
Тема. Географічне пізнання Землі (узагальнення знань)
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання учнів про географічні відкриття; закріпити знання набуті під час вивчення теми; розвивати логічне мислення, комунікативні здібності і вміння працювати в команді; виховувати відповідальність, почуття обов’язку.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.
Форма проведення: гра «Зірковий екіпаж»
Методи, використані на уроці: словесний, пояснювально-ілюстративний, інструктивно-практичний.
Список літературних джерел:
Обладнання: мультимедійний проектор, комп’ютер, атласи, фізична карта світу, підручник, тематичні карти, роздавальний ілюстративний матеріал, ватман для кожної групи, інформативні картки, контурні карти, кольорові оливці, маркери, клей.
Структура уроку:
Привітання учнів. Перевірка готовності класу до уроку.
Цей урок є останнім в темі «Географічне пізнання Землі». Метою сьогоднішнього уроку є узагальнення знань отриманих протягом теми.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Ми плідно працювали вивчаючи тему «Географічне пізнання Землі» і тому я впевнена, що ви зможете показати блискучі результати на сьогоднішньому уроці.
Поділ учнів на 2 команди ( в залежності від кількості дітей у класі , учитель визначає кількість команд, поділ краще здійснити заздалегідь). Гравці команд розміщуються у різні кути класної кімнати, обирають капітана, який і витягне конверт з завданням.
ІІІ. Перевірка знання фактичного матеріалу.
Гра «Кают-компанія»
У кают-компанії зібрались видатні мореплавці та першовідкривачі, чиї імена золотими літерами викарбувані на важкодоступних скелях становлення географії як науки: Христофор Колумб, Фернан Магеллан, Тадей Белінсгаузен і Михайло Лазарев, Васко да Гама, Джеймс Кук, Бартоломеу Діаш, Марко Поло, Ерік Рудий. Вам необхідно роздивитися карту та визначити, хто й коли здійснив свою мандрівку та відкриття і до якого етапу пізнання Землі це відноситься.
ІV. Перевірка глибини осмислення знань та їх узагальнення.
Сьогодні ми спробуємо зовсім іншу форму роботи. Вона називається проект. Метою нашого проекту буде презентація одного з вивчених етапів пізнання Землі. Одна людина може не впоратися з такою роботою, тому ви будете працювати в групах, допомагаючи один одному.
Пропоную капітанам витягти конверт і дізнатися який етап вам дістався.
Прийом «Творча лабораторія».
Пояснення завдання
Інструктивна картка – це конкретний поетапний план роботи учнів –додаток 1
Робота спрямована на самоорганізацію учнів, формування навичок розподіляти роботу в групах та роботу за алгоритмом –додаток 5
Кожна група отримує приблизний варіант макета майбутньої презентації –. додаток 3
На даному етапі роботи учні повинні проявити свої вміння узагальнювати та систематизувати знання. Ця робота є аналогом до завдань Практичної роботи №2.- додаток 4
Для створення «синквейну» учні використовують інструктивну картку. «Синквейн» складається відповідно до алгоритму, про одного з дослідників з власної теми.- додаток 1
Кожна група отримує однакові набори ілюстрацій, де знаходяться ілюстрації одразу до всіх етапів. Потрібно обрати тільки ті, що стосуються отриманого завдання –додаток 2
Кожна група отримує контурну карту. Треба нанести маршрут подорожей або території , які досліджувалися чи були відомі на даному етапі.
Захист проектів.
V. Застосування знань у стандартних та змінених умовах.
Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
VІ. Підведення підсумків. Рефлексія.
Учитель аналізує роботу учнів, оголошує оцінки.
VІІ. Повторити § 3 – 8
Створити ребус про одного з мореплавців.
Скласти кросворд з ключовим словом «географія» на тему «Географічне пізнання Землі».