Конспект уроку з географії для 6 класу спеціальної школи на тему: "Яри, їх утворення, боротьба з ними".

Про матеріал
Мета уроку. Ознайомити здобувачів з поняттям «яр», формувати природознавчу компетентність їх шляхом засвоєння знань про причини утворення ярів та засоби боротьби з ними; удосконалювати комунікативні навички; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати загальну та дрібну моторику рук; коригувати зв’язне мовлення учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема. Яри, їх утворення і боротьба з ними. Практична робота «Моделювання з вологого піску або пластиліну рівнини, горба, яру».

Мета. Ознайомити здобувачів з поняттям  «яр»,  формувати природознавчу компетентність їх шляхом засвоєння   знань про причини утворення ярів та засоби боротьби з ними; удосконалювати комунікативні навички; збагачувати словниковий запас дітей;  розвивати загальну та дрібну моторику рук; коригувати зв’язне мовлення учнів; виховувати  дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання: фізична карта України; атласи; підручник для 6 класу, таця з вологим піском, пластилін, склянка з водою.

Хід уроку

І. Нервово – психологічна підготовка здобувачів до уроку:

1) відмітити відсутніх;

2) перевірка готовності класу до уроку;

3) забезпечити психологічний настрій здобувачів на роботу.

ІІ. Актуалізація та корекція опорних знань

Робота з картою

  •  Чому поверхню Землі зображено різними кольорами?
  •  Які кольори ви бачите на фізичній карті України? 
  •  Що зображено жовтим та коричневим кольорами? (гори)
  •  Що зображено зеленим кольором? (рівнини)
  •  Яка форма рельєфу переважає в нашій місцевості? (рівнини)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

У природі немає нічого абсолютного. Навіть рівна на перший погляд поверхня має деякі нерівності. Саме ці нерівності іноді завдають великої шкоди і людині, і природі. Для того, щоб уникнути та попередити руйнування природних комплексів вам необхідно сьогодні добре попрацювати на уроці.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

V. Сприйняття та усвідомлення здобувачами матеріалу

1. Метод скрайбінгу

Учитель. Земна поверхня складена пухкими та щільними гірськими породами. Рівнини завжди мають ухил. Води талих снігів та літніх злив стікають по схилу, шукаючи найменші заглибини. Якщо поверхня вкрита пухким ґрунтом і не зміцнена корінням рослин, то вода з легкістю розмиває її утворюючи канавки. З часом бурхливі тимчасові потоки все більше поглиблюють ці канавки й перетворюють їх на глибокі вимоїни. Так виникають яри.

  1. Робота з підручником

Учитель. Відкрийте, будь ласка, підручник на ст. 54. Відшукайте визначення «яру». Прочитайте його та запишіть у зошит.

  1. Робота зі схемою яру (Рис. 35)

Учитель. Розгляньте схему яру на рис. 35. Назвіть його складові.

4. Фізкультхвилинка

5. Учитель. Яри руйнують поверхню Землі, через те, що можуть рости, тобто збільшуватись. Вони руйнують дороги, знищують сільськогосподарські угіддя. Але з ними можна боротися. Хто знає, як?  (Бесіда )

  • малі яри закопують і висаджують в цьому місці дерева, кущі, висівають траву;
  • проводять оранку поперек схилів;
  • на краях ярів садять дерева і кущі.

VІ. Закріплення матеріалу

Практична робота «Моделювання з вологого піску (пластиліну) рівнини, горба, яру»

  1. Повідомлення завдання.
  2. Проведення інструктажу з техніки безпеки.
  3. Корекція учителем дій здобувачів.
  4. Перевірка виконання практичної роботи:

  захист роботи;

  • оцінювання.

VІІ. Повідомлення домашнього завдання  

Опрацювати текст підручника (ст. 54 - 55)

VІІІ. Заключна частина.

Закінчимо наш урок  де брифінгом, тобто ви повинні закінчити речення.

  Де брифінг. Сьогодні  я….

  1. Дізнався….
  2. Зрозумів….
  3. Навчився…
  4. Найцікавішим було….
docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 вересня 2022
Переглядів
746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку