Конспект уроку з геометрії для 8 класу на тему: "Розв’язування задач. Вписані та описані чотирикутники. Середня лінія трикутника. Середня лінія трапеції"

Про матеріал
Конспект уроку з геометрії для 8 класу за підручником: О.С.Істер Київ, «ГЕНЕЗА», 2016 рік Тема. "Розв’язування задач. Вписані та описані чотирикутники. Середня лінія трикутника. Середня лінія трапеції."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вписані та описані чотирикутники. Середня лінія трикутника. Середня лінія трапеції. Розв'язування задач

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Вважається, що Фалес першим познайомив греків з геометрією. Йому приписують відкриття і доведення ряду теорем: про поділ кола діаметром навпіл; про те, що кут, вписаний у півколо, є прямим (Теорема Фалеса про три точки на колі); про рівність кутів при основі рівнобедреного трикутника; про рівність вертикальних кутів; про пропорційність відрізків, утворених на прямих, що перетинаються декількома паралельними прямими (Теорема Фалеса про пропорційні відрізки). Фалес установив, що трикутник повністю визначається стороною і прилеглими до неї кутами. Фале́с Міле́тський (623 р. до н.е. - 546 р. до н. е.) давньогрецький філософ досократського періоду, математик, астроном, засновник іонійської школи натурфілософії і політичний діяч.

Номер слайду 4

Задача 1 В 1240 О ? А С

Номер слайду 5

Задача 2 А В 960 D640?? С

Номер слайду 6

Задача 3? 16 см22 см15 см. САВD

Номер слайду 7

Задача 4 ОАВM1 M2 M3 N1 N2 N3 M1 N1 II M2 N2 II M3 N3,ON2 = 12 cм. Знайти ON3.

Номер слайду 8

Задача 5 ABCMN12 см?

Номер слайду 9

Задача 6 АВCMN6,5 см. АВ = ВС=АС. Знайти РАВС

Номер слайду 10

Задача 716 см14 см?AB CDMNR L MN – середня лінія трапеції ABCD, RL II MN. Знайти ВС.

Номер слайду 11

Задача 8 ABCDMN L7 см 9 см. Знайти РABCD

Номер слайду 12

Чи може таке бути?16 см12 см?AB CDMNR L MN – середня лінія трапеції ABCD, RL II MN. Знайти ВС.

Перегляд файлу

 

Конспект уроку з геометрії для 8 класу

за підручником: О.С.Істер Київ, «ГЕНЕЗА», 2016 рік

Тема. Розв’язування задач

Мета. Узагальнення та систематизація знань учнівза темами:

«Центральні та вписані кути»,

«Вписані та описані чотирикутники»,

«Середня лінія трикутника»,

 «Середня лінія трапеції».

 Підготовка до контрольної роботи.

Розвиток логічного мислення. 

Розвиток навичок самоконтролю та взаємоконтролю.

 Підвищення інтересу учнів до вивчення математики.

 

Обладнання. Комп’ютерна презентація, роздатковий матеріал.

Хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорного матеріалу.

Навчальна гра «Батл».

Вчитель викликаєодного учня на батл: вчитель та учень по черзі розказують будь – яке правило за матеріалом заданої теми, причому, відповідь учня повинна продовжити ту ж саму тему. Якщо учень розказав 5 правил – він переміг і викликає наступного учня.

Якщо ні – вчитель викликає наступного учня.  (10 хв.).

 

ІІІ. Робота з презентацією.

Слайд 2. Вислови про математику.

Слайд 3. Розповідь про Фалеса Мілетського.

Слайди 4-9. Усне розв’язування задач за готовими малюнками з поясненням. Задачі 1-6.Слайд 9-10.

Розв’язування задач 7- 8 із записом на дошці та в зошитах.

ІV. Графічний диктант.

Пояснення вчителя.

Якщо я говорю правильне твердження, ставите «V», якщо неправильне  «-». Кожна правильна відповідь – 0,5 бала. Виправлення не дозволяються.

  1. Середньою лінією трикутника називається пряма лінія, що проходить через середини двох сторін трикутника.                        -
  2. Всі середні лінії трикутника перетинаються у одній точці і точкою перетину діляться навпіл.                                                        -
  3. У рівносторонньому трикутнику всі середні лінії рівні. V
  4. Якщо паралельні прямі на одній стороні кута відтинають рівні відрізки, то і на другій стороні кута вони відтинають такі самі відрізки.  -
  5.  Середня лінія трапеції з’єднує середини її бічних сторін .  V
  6. Якщо основи трапеції дорівнюють 12 і 20 см, то її середня лінія  дорівнює 18 см.                                                                                                  -
  7. Середня лінія рівнобедреного  трикутника дорівнює половині основи. -
  8. Середня лінія рівностороннього трикутника  з периметром 24 см дорівнює 4 см.                                                                                                                V
  9. У трапеції можна побудувати лише одну середню лінію. V
  10.  Якщо середня лінія трапеції дорінює її висоті, то трапеція  прямокутна. -
  11.  Медіани трикутника точкою перетину діляться у відношенні 2:1, рахуючи від вершини.                                                                                                                V
  12. У рівнобічній трапеції середня лінія дорівнює меншій основі.  -

V. Робота в парах. Взаємоперевірка  за схемою:

1)-, 2) -, 3) V, 4) -, 5) V, 6)-,  7)-, 8) V, 9) V, 10) - , 11) V, 12) -.

VІ. Самостійна робота. Учням пропонуються 4 задачі різного рівня. Вони повинні розв’язати 2 задачі з власним вибором.

VІІ. Підсумки уроку. Робота за слайдом 12. Чи може таке бути?

VІІІ. Домашнє завдання. Домашня самостійна робота №2.

zip
Додано
13 січня 2020
Переглядів
1268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку