Конспект уроку з геометрії в 11 класі
за темою: “Об’єми многогранників. Розв’язування задач.” Тема уроку: Об’єми многогранників. Розв’язування задач.
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати матеріал по даній темі, сформувати навички розв’язування різнорівневих задач.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.
Очікувані результати: Учні систематизують набуті знання, вироблять навички грамотного застосування цих знань при розв’язуванні задач.
Хід уроку
1. Організаційний етап.
2. Формулювання теми, мети, завдань уроку.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів. Мотивація зумовлена тим, що цей урок є останнім перед написанням контрольної роботи за темою “Об’єми многогранників”.
4. Актуалізація опорних знань. Фронтальне опитування.
а) Поняття об’єму та його властивості;
б) Формули для обчислення об’єму прямокутного паралелепіпеда, куба,
призми, паралелепіпеда, піраміди, зрізаної піраміди.
5. Тестові завдання:
1. Сторони основ прямого паралелепіпеда дорівнюють 6см і 4см та утворюють кут 30°. Знайти об’єм паралелепіпеда, якщо його бічне ребро дорівнює 3см.
а) 54см3; б) 45см3; в) 36см3; г) 72см3; д) 18см3.
2. Об’єм куба 64см3. Знайти площу повної поверхні куба.
а) 96см2; б) 36см2; в) 16см2; г) 384см2; д) 512см2.
3. Укажіть число всіх ребер десятикутної піраміди.
а) 10; б)15; в) 20; г) 25; д) 30.
4. Як зміниться об’єм піраміди, якщо кожну сторону основи зменшити в 2 рази, а висоту збільшити в 2 рази?
а) залишиться без змін; б) збільшиться у 4 рази; в) збільшиться у 2 рази;
г) зменшиться у 2 рази; д) зменшиться у 4 рази.
5. Знайти об’єм правильної зрізаної чотирикутної піраміди, у якої сторони основ дорівнюють 4см і 3см, а висота ˗ 6см.
а) 37см3; б) 74см3; в) 111см3; г) 72см3; д) 222см3.
6. Розв’язування задач за готовими малюнками:
1. ABCDA1B1C1D1 ˗ пряма призма, ABCD ˗ ромб. Знайти об’єм призми.
2. ABCA1B1C1 ˗ зрізана піраміда, OO1 ┴ (ABC), OO1 = 20, PA1B1C1 = 72см.
Знайти об’єм.
3. PABCD ˗ правильна піраміда, PK = m. Знайти об’єм.
7. Домашнє завдання: Повторити параграф 9, 10 (підручник “Геометрія 11 клас, під редакц. О.Істер (профільний рівень)” №11, 14 (стор.204).