Предмет "Громадянська освіта" новий. Для учнів він дуже цікавий. На уроках навіть не дуже активні учні стараються брати участь в обговоренні, висловлюють свою думку. Учнів більше цікавлять практичні заняття, тому вправи виконують із задоволенням.
Тема. Молодіжні субкультури.
Очікувані результати. Учні зможуть:
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Хід уроку.
І. Вступна частина.
Вправа «Асоціативний кущ» - асоціації до слова субкультура(30 сек), молодь(30 сек). Визначити спільні асоціації до слів, підкреслити. Пояснити.
Молодіжна субкультура — об’єднання молоді в малі соціальні групи на фоні «загальної культури», що мають власні елементи ідентифікації.
Учитель. Психологи визначають покоління:
1943–1963 рр. 1963–1984 рр. 1985–1999 рр. від 2000-х рр.
Бебі-бум Покоління Х Покоління Y Покоління Z
Учні виконують завдання: опрацьовують характеристики покоління Z у різних аспектах і дають відповідь на запитання.
Покоління Z. Центеніали
Навчання. Інтердисциплінарний підхід (вивчення декількох предметів
одночасно і паралельно). Можуть миттєво отримати бажане в безмірі
інформації.
Увага. Часто змінюють види діяльності, гіперактивні, візуали. Краще
сприймають інформацію в зображеннях та схемах. Швидко та остаточно
приймають рішення.
Безпека. Мріють про стабільність, цінують спокій і добробут, виступають
за безпечні життя та Інтернет.
Комунікація. Виявляють толерантне ставлення до інших людей, не
люблять самотності, прагнуть до спілкування он-лайн.
Матеріальна сфера. Задовольняються мінімумом речей — лише якісне
і з онлайн-шопінгу.
Здоров’я. Виступають проти шкідливих звичок. Турбуються про своє
здоров’я.
Робота. Прагнуть мати власну справу. Робота має давати задоволення,
прибуток і не забирати багато часу.
Сім’я. Люблять свою родину. Прагнуть створити міцну сім’ю.
ІІ. Основна частина.
Робота в групах. Об’єднати учнів у 5 груп. Визначити основні маркери молодіжних субкультур (виконують завдання 1 хв). Групи по черзі називають маркери, які вони визначили.
Маркери молодіжних субкультур:
власне світобачення, система цінностей,
протиставлення себе решті суспільства,
зовнішня атрибутика із символічним значенням,
сленг (розмовна мова певної групи),
специфічний стиль життя і поведінки.
Запропонувати учням подумати над проблемою парадоксу молодіжних субкультур.
Що, на вашу думку, означає поняття «конфлікт поколінь»?
Як він може проявлятися у взаєминах між батьками та дітьми, учнями
та вчителями?
Як ви вважаєте, чи можна уникнути конфлікту поколінь? Якщо так, то
яким чином?
ІІІ. Заключна частина.
Піраміда пріоритетів.
Запропонувати учням розмістити в рейтинговому порядку (1, 2, 3, ...) причини, що спонукають молоду людину до вибору певної субкультури (від найбільш значущих до менш важливих). У виборі необхідно керуватися власними відчуттями, досвідом друзів чи знайомих:
виклик сім’ї, непорозуміння в сім’ї;
небажання бути як усі, протест;
пошуки однодумців, спільні інтереси;
бажання самоствердитись, привернути до себе увагу;
проблема ідентифікації;
захоплення світовими течіями, культурою;
данина моді;
вплив вулиці;
ваш варіант (напишіть).
Висловити власну думку. Які очікування можуть бути в молодих людей від приналежності до певної субкультури?
Домашнє завдання: провести дослідження молодіжних субкультур 60-70 рр. 20 століття і сучасності, визначити їхні особливості та схожі ознаки.