Конспект уроку з громадянської освіти. Молодіжні субкультури.

Про матеріал

Предмет "Громадянська освіта" новий. Для учнів він дуже цікавий. На уроках навіть не дуже активні учні стараються брати участь в обговоренні, висловлюють свою думку. Учнів більше цікавлять практичні заняття, тому вправи виконують із задоволенням.

Перегляд файлу

Тема. Молодіжні субкультури.

Очікувані результати. Учні зможуть:

  • дати визначення поняттям: молодіжна субкультура, самореалізація;
  • визначати природу молодіжних субкультур;
  • характеризувати причини їх появи та вплив на молодь
  • сприймати культурну багатоманітність як закономірне явище.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Хід уроку.

І. Вступна частина.

Вправа «Асоціативний кущ» - асоціації до слова субкультура(30 сек), молодь(30 сек). Визначити спільні асоціації до слів, підкреслити. Пояснити.

Молодіжна субкультура — об’єднання молоді в малі соціальні групи на фоні «загальної культури», що мають власні елементи ідентифікації.

Учитель. Психологи визначають покоління:

1943–1963 рр.     1963–1984 рр.     1985–1999 рр.      від 2000-х рр.

    Бебі-бум            Покоління Х      Покоління Y       Покоління Z

Учні виконують завдання: опрацьовують характеристики покоління Z у різних аспектах і дають відповідь на запитання.

Покоління Z. Центеніали

Навчання. Інтердисциплінарний підхід (вивчення декількох предметів

одночасно і паралельно). Можуть миттєво отримати бажане в безмірі

інформації.

Увага. Часто змінюють види діяльності, гіперактивні, візуали. Краще

сприймають інформацію в зображеннях та схемах. Швидко та остаточно

приймають рішення.

Безпека. Мріють про стабільність, цінують спокій і добробут, виступають

за безпечні життя та Інтернет.

Комунікація. Виявляють толерантне ставлення до інших людей, не

люблять самотності, прагнуть до спілкування он-лайн.

Матеріальна сфера. Задовольняються мінімумом речей — лише якісне

і з онлайн-шопінгу.

Здоров’я. Виступають проти шкідливих звичок. Турбуються про своє

здоров’я.

Робота. Прагнуть мати власну справу. Робота має давати задоволення,

прибуток і не забирати багато часу.

Сім’я. Люблять свою родину. Прагнуть створити міцну сім’ю.

  1. Що, на вашу думку, має найбільший вплив на формування поколінь?
  2. Чи ідентифікуєте Ви себе з поколінням центеніалів?
  3. Чого саме центеніали можуть навчити дорослих?

ІІ. Основна частина.

Робота в групах. Об’єднати учнів у 5 груп. Визначити основні маркери молодіжних субкультур (виконують завдання 1 хв). Групи по черзі називають маркери, які вони визначили.

Маркери молодіжних субкультур:

власне світобачення, система цінностей,

протиставлення себе решті суспільства,

зовнішня атрибутика із символічним значенням,

сленг (розмовна мова певної групи),

специфічний стиль життя і поведінки.

Запропонувати учням подумати над проблемою парадоксу молодіжних субкультур.

 

 

 

 

 

 

Що, на вашу думку, означає поняття «конфлікт поколінь»?

Як він може проявлятися у взаєминах між батьками та дітьми, учнями

та вчителями?

Як ви вважаєте, чи можна уникнути конфлікту поколінь? Якщо так, то

яким чином?

ІІІ. Заключна частина.

Піраміда пріоритетів.

Запропонувати учням розмістити в рейтинговому порядку (1, 2, 3, ...) причини, що спонукають молоду людину до вибору певної субкультури (від найбільш значущих до менш важливих). У виборі необхідно керуватися власними відчуттями, досвідом друзів чи знайомих:

виклик сім’ї, непорозуміння в сім’ї;

небажання бути як усі, протест;

пошуки однодумців, спільні інтереси;

бажання самоствердитись, привернути до себе увагу;

проблема ідентифікації;

захоплення світовими течіями, культурою;

данина моді;

вплив вулиці;

ваш варіант (напишіть).

Висловити власну думку. Які очікування можуть бути в молодих людей від приналежності до певної субкультури?

Домашнє завдання: провести дослідження молодіжних субкультур 60-70 рр. 20 століття і сучасності, визначити їхні особливості та схожі ознаки.

 

docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
3096
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку