Тема. Оксиген, його характеристика, поширеність у природі. Кисень. Фізичні властивості і добування кисню. Поняття про каталізатор
Очікуваний результат
Учень:
Хід уроку
І. Мотивація до вивчення теми
Завдання:
Перегляньте фрагмент відеофільму «Чудо будови дихальної системи» https://youtu.be/6GRi11KnJOk і дайте відповіді на запитання:
1.Що ж за речовину використовує людина для дихання?
2.Атомами якого елемента утворена речовина КИСЕНЬ?
3.В чому різниця між Оксигеном і киснем?
4. Що вже вам відомо про хімічний елемент Оксиген?
ІІ. Актуалізація.
Завдання:
Виконайте письмово завдання в робочому зошиті з хімії:
І варінт (Учні, які народжені восени та взимку):
1. Визначити валентність кожного елемента в сполуках: Аl2О3 , ВаО, НСl, N2O3, МgO, Р2О5, Сl2O7.
2. Дописати рівняння хімічної реакції, урівняти:
Ва + О2 =
Аl + О2 =
Na + O2 =
ІІ варіант (Учні, які народжені весною та влітку):
Скласти формули сполук, утворених Оксигеном та: Са, Fe (III) ,N (IV), К, P (V), В, S (VI).
2. Дописати рівняння хімічної реакції, урівняти:
Na + O2 =
Р + О2 =
Са + О2 =
IІI. Засвоєння нових знань
Завдання:
Дайте відповідь на запитання, переглянувши відео- фрагмент «Відкриття кисню» https://youtu.be/wO7uGZB_Xu0 :
Кисень в лабораторних умовах добувають шляхом розкладу оксигеновмісних складних речовин. Зібрати кисень можна методом витіснення повітря та методом витіснення води.
Щоб переконатись у цьому, перегляньте відеофрагмент «Добування кисню з калій перманганату» і запишіть рівняння даної реакції:
https://youtu.be/Ys4ARLuVmp4
- А зараз перегляньте відеофрагмент "Добування кисню з пероксиду водню" https://youtu.be/KmYq5bevk9Y і запишіть рівняння даної реакції.
- Випишіть в робочий зошит з підручника (с. 121) реакції розкладу, внаслідок яких утворюється кисень.
IV. Узагальнення матеріалу
Завдання:
Виконайте вправи http://learningapps.org «Оксиген та кисень»
http://LearningApps.org/watch?v=p1q4gdgo301
V. Домашнє завдання
Завдання: