Урок "Масова частка елементів у речовині "

Про матеріал
У даній роботі представлена розробка уроку з використанням пакету Microsoft Office, який включає в себе крім відомого всім текстового процесора Word ще й електронні презентації Power Point. У конспекті уроку відображено не лише структуру , а й послідовність демонстрації слайдів, робота в творчих групах.
Перегляд файлу

Деревянко В.С., учитель хімії, учитель І категорії Прилуцької гімназії № 5 імені Віктора Андрійовича Затолокіна

Тимошенко І.Л., учитель математики, учитель вищої категорії, вчитель – методист Прилуцької гімназії № 5 імені Віктора Андрійовича Затолокіна

 

Тема.   Масова частка елементів у речовині

Мета:1. Продовжити розвиток знань і вмінь в обчисленнях відносної молекулярної маси складних речовин, закріпити знання учнів про хімічні формули.

2.Роз­ширити знання про частки з математики для обчислення масової частки елемента в складі речовини.

3. Сформувати поняття про масову частку хімічного елемента та навчити обчислювати масову частку елемента в складі складних речовин, використо­вувати поняття «масова частка» для розв'язання задач на визначення хімічних формул.

4.Продовжувати розвивати хімічне мовлення, навички самостійної роботи з періодичною системою, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до вивчення предмету.

5. Виховувати в учнів почуття колективізму, гуманізму, взаємоповаги та взаємодопомоги; здійснювати естетичне виховання, любов до прекрасного.

Тип уроку:   вивчення нового матеріалу (бінарний урок: хімія+математика)

Форми роботи:   ігрові форми роботи, евристична бесіда, проблемно – пошуковий метод, робота в групах, інтерактивна вправа «Незакінчене речення», «Мозковий штурм»

Обладнання:   періодична система хімічних елементів, проектор, мультимедійна дошка, роздаткові матеріали (лото, фішки)

Хто не розуміє нічого, крім хімії, той і її не розуміє.
Д.І. Менделєєв

Серед всіх наук, які відкривають шлях до пізнання

 законів природи, найбільшою є математика

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Привітання, налаштування учнів на робочий настрій

II. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів (слайд 1)

Вчитель хімії. Хімія – це одна з природничих наук, але не маючи достатньої математичної бази оперувати лише хімічними поняттями неможливо.

Вчитель математики. Уже з перших уроків хімії ви переконалися, що недостатньо вміти лише користуватися калькулятором, адже без знань правил округлення чисел, знаходження найменшого спільного кратного  та понять відсотка, прямої і оберненої пропорційності не можна знайти валентності, скласти формули, а потім і записувати рівняння реакції.

Вчитель хімії. А тому сьогоднішній урок буде незвичайний, бо ми при вивченні нового матеріалу з хімії використовуватимемо математичний апарат. А тому для повторення необхідних нам сьогодні понять розпочнемо хіміко – математичний аукціон. За кожне правильне твердження стосовно лотів ви отримуєте 0,5 балів.

Прийом «Мозковий штурм»

Гра «Аукціон» (слайд 2)

Учитель хімії. Сьогодні ми розігруємо два лоти – хімічний  та математичний. Перший лот – хімічна формула Н2SO4 (учні розповідають, яку інформацію про речовину можна дізнатися за цією формулою)

ЛОТ

 

 

                               Формула Н2SO4                                                                Пропорція


  1. Що таке хімічна формула?
  2. Якісний склад речовини
  3. Кількісний склад речовини
  4. Відносні атомні маси елементів
  5. Відносну молекулярну формулу сполуки
  6. Валентність Гідрогену, Сульфуру та Оксигену
  7. Масове співвідношення елементів у речовині

 

 

  1. Чи є рівність пропорцією? Довести, користуючись двома способами.
  2. Які основні елементи пропорції?
  3. Як називаються крайні члени пропорції?
  4. Як знайти крайні члени пропорції?
  5. Як називаються середні члени пропорції?
  6. Як знайти середні члени пропорції?

 

Учитель математики. Другий лот – математичний – пропорція (розповідь учнів  про задану пропорцію)(слайд 3,4)

Учитель хімії та математики. Лото завжди захоплювало дітей. За допомогою цієї гри ви зможете відкрити для себе тему нашого уроку. Кожне запитання зашифроване певною літерою. За кожне правильно розвязанне завдання ви отримуєте по 0,5 балів.(у кожного учня на парті лежить лото та відповідний ключ до нього)

Хіміко – математична гра «Лото»

  1. Як позначається відносна атомна маса елемента?(Ar)
  2. Яка відносна атомна маса кальцію? (40)
  3. Як позначається відносна молекулярна маса речовини? (Мr)
  4. Відносна молекулярна маса молекули кисню? (32)
  5. Скласти формулу речовини, що складається з 2 атомів Фосфору та 5 атомів Оксигену.(Р2О5)
  6. Скільки атомів Гідрогену входить до складу молекули води? (2)
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку