17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Конспект уроку з хімії для 7 класу на тему: "Колообіг Оксигену в природі."

Про матеріал
Комбінований урок. Конспект уроку з хімії для 7 класу на тему: "Колообіг Оксигену в природі."
Перегляд файлу

30

Дата: ­­­­­­­­­­­­­­­­______________

Тема: Колообіг Оксигену в природі.

Очікувані результати: учень оцінює значення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: словесні, наочні.

Клас: 7 клас.

Обладнання: ПСХЕ, схема «Кругообіг кисню в природі».

 

Перебіг уроку

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань.

  1. Добування кисню в лабораторії . Поняття про каталізатор.
  2. Фізичні властивості кисню та фізіологічна дія?
  3. Хімічні властивості кисню. Що таке реакція сполучення? Оксиди?
  4. Горіння, повільне окиснення. Умови виникнення й припинення горіння.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Застосування кисню в практичній діяльності людини надзвичайно різноманітне. Воно ґрунтується передусім на здатності кисню підтримувати горіння речовин, зокрема різних видів палива. Енергія, що при цьому вивільнюється, широко використовується у вигляді теплоти для обігрівання житлових і виробничих приміщень, для добування високих температур у різних виробничих процесах, для побутових потреб.

Кисень широко використовується для інтенсифікації металургійних процесів добування чавуну і сталі, в хімічній промисловості як окисник під час добування сульфатної і нітратної кислот. Його застосовують для добування вибухових речовин, у разі зварювання і різання металів.

Киснем наповнюють балони спеціальних приладів, якими користуються льотчики під час висотних польотів, космонавти, пожежники, що виконують рятувальні роботи, водолази, які працюють під водою, тощо. Кисень широко застосовується в медицині. Кисневі подушки, кисневі палатки полегшують утруднене дихання. Кисневі коктейлі, пінки з настоїв трав дають значний лікувальний ефект.

Значення кисню надзвичайно велике для всієї живої природи. Усім живим організмам кисень необхідний для дихання (окрім деяких мікроорганізмів). Людина в спокійному стані поглинає під час дихання приблизно 16 г кисню за годину, а при виконанні фізичної роботи поглинання кисню значно збільшується. Протягом доби через органи дихання людини проходить до 20 м3 повітря. Це означає, що за добу одна людина споживає понад 4 м3 кисню. Разом з тим один легковий автомобіль за 1500 км пробігу витрачає річну норму кисню, необхідну людині. Отже, на різноманітну господарську діяльність і на саме життя на Землі з атмосфери витрачається величезна маса кисню. Звідки ж поновлюється його нестача в повітрі?

Зменшення кисню в атмосфері внаслідок окиснення, в тім числі гниття, горіння, дихання, поновлюється виділенням кисню рослинами під час фотосинтезу. Фотосинтез вищих рослин і водоростей — єдине джерело атмосферного кисню.

Рослинний покрив Землі щороку виділяє в атмосферу 5 • 1011 т кисню. Проте цієї кількості достатньо тільки для компенсування його природної витрати. Ось чому так важливо зберігати й поширювати зелені насадження. Завдяки їм у природі постійно відбувається кругообіг Оксигену. До того ж зелені насадження не тільки збагачують повітря киснем, а й сприяють очищенню його від вуглекислого газу та інших збудників, затримують пил, знижують рівень шуму.

Робота з підручником за питаннями:

1. Колообіг Оксигену в природі.

2. Озон.

 

V. Закріплення знань.

Розв’язування вправ за підручником с. 138 (підручник Ярошенко О. Г.)

 

Самостійна робота за варіантами.

Завдання з 1-6 тестові – одна правильна відповідь – оцінюються по 1 балу.

Завдання 7 на встановлення правильної відповідності – оцінюється в 2 бали.

Завдання 8 – здійснити перетворення – оцінюється в 4 бали.

Максимальна оцінка за самостійну роботу 12 балів.

 

І-варіант

 

1. Хто перший встановив, що в склад повітря входить газ підтримуючий горіння і дихання:

 а) Мао-Хао

 б) Антуан Лавуазьє

 в) Джозеф Прістлі

 г) Вільгельм Шеєлє

2. Каталізатори – це…

 а) речовини які перетворюються на оксиди

 б) речовини, що розкладаються з виділенням кисню

 в) речовини, що уповільнюють швидкість хімічної реакції

 г) речовини, що прискорюють реакції, самі при цьому не витрачаючись

3. Визначте оксид у якому елемент виявляє валентність ІІ:

 а) Al2O3

 б) CaO

 в) Na2O

 г) SO2

4. Визначте масову частку Оксигену в Na2O

 а) ≈ 23 %

 б) ≈ 24 %

 в) ≈ 26 %

 г) ≈ 27 %

5. Дано рівняння реакції:

Р + О2 → Р2О3

Сума коефіцієнтів у ньому дорівнює:

 а) 7

 б) 8

 в) 9

 г) 10

6. Проста речовина Оксигену – Озон О3 – це …

 а) безбарвний сильнотоксичний газ із різким запахом

 б) безбарвна рідина із різким запахом

 в) тверда речовина із різким запахом

 г) газ, коричневого кольору, надзвичайно отруйний

7. Установіть відповідність між компонентами повітря та їх об’ємною часткою:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

    Складові повітря   Об’ємна частка

 а) кисень     1  0,04 %

 б) азот     2  0,93 %

 в) вуглекислий газ   3   79 %

 г) пил, інші гази    4   20 %

 д) аргон

 

8. Здійсніть перетворення:

Н2О2 → О2 → СО → СО2

 

 

 

IІ-варіант

 

1. Об’ємна частка кисню в повітрі становить:

 а) ≈ 79 %

 б) ≈ 0,04 %

 в) ≈ 60 %

 г) ≈ 20 %

2. Оксиди – це…

 а) всі сполуки до складу яких входить Оксиген

 б) це складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких Оксиген

 в) прості речовини з загальною формулою ЕО

 г) всі сполуки які входять до складу повітря

3. Визначте оксид у якому елемент виявляє валентність I:

 а) P2O5

 б) N2O3

 в) BaO

 г) K2O

4. Визначте масову частку Оксигену в CaO:

 а) ≈ 27 %

 б) ≈ 29 %

 в) ≈ 31 %

 г) ≈ 33 %

5. Дано рівняння реакції:

Р + О2 → Р2О5

Сума коефіцієнтів у ньому дорівнює:

 а) 9

 б) 10

 в) 11

 г) 12

6. У результаті фотосинтезу рослини поглинають вуглекислий газ, а виділяють:

 а) водяну пару

 б) озон

 в) кисень

 г) чадний газ

7. Установіть відповідність між відомостями про Оксиген:

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

                     Назва                                             Відомості

 а) порядковий номер    1  6

 б) відносна атомна маса   2  16

 в) група      3  2

 г) період      4  8

 д) відносна молекулярна маса кисню

 

8. Здійсніть перетворення:

КMnO4 → O2 → SO2 → SO3

 

 

VІ. Підсумок уроку.

VІI. Домашнє завдання.

Опрацювати §

Завдання № _________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
1769
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку