Конспект уроку з хімії для 7 класу на тему "Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду)" допоможе дати поняття про взаємодію кисню із складними речовинами на прикладі повного окиснення метану, гідроген сульфіду; розвивати вміння аналізувати результати досліду, складати рівняння хімічних реакцій, розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати уважність та спостережливість, самостійність, прагнення досліджувати навколишній світ.
Дата ______Клас _____ Вчитель: Дерев’янко Л.В.
УРОК № 32
Тема. Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).
Мета:
• дати поняття про взаємодію кисню із складними речовинами на прикладі повного окиснення метану, гідроген сульфіду;
• розвивати вміння аналізувати результати досліду, складати рівняння хімічних реакцій, розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес;
• виховувати уважність та спостережливість, самостійність, прагнення досліджувати навколишній світ.
Обладнання та реактиви: опорний конспект, періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.
Базові поняття та терміни: кисень, оксиди, окиснення, горіння, метан, глюкоза, гідроген сульфід.
Форми і методи роботи: індивідуальна та групова робота, тренувальні вправи.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. II. Перевірка домашнього завдання
Ст..136 № 165 -168
III. Актуалізація опорних знань 1.Які речовини називають складними?
2.Як ви думаєте, які продукти можуть утворитися при згоряння складних речовин?
IV. Вивчення нового матеріалу
На попередніх уроках ви ознайомились з горінням сірки,магнію, заліза, вугілля в кисні. Проте горіти в кисні можуть не тільки прості,а й складні речовини.
Так, у газовій плиті згоряє природній газ,основна складова частина якого є метан СН4. Що ми при цьому спостерігаємо? (відповіді дітей)
Отже, можна зробити висновок, що при горінні складних речовин утворюються оксиди тих елементів, які входили до складної речовини.
Так само згорятимуть у кисні й інші складні речовини,наприклад гідроген сульфід:
2Н2S + 3O2= 2SO2 + 2H2O
Гідроген сульфід (сірководень) Н2S – газ із запахом тухлих яєць – згорає в кисні з утворенням двох оксидів: сульфур(IV) оксиду та гідроген оксиду.
Цікавим є процес горіння глюкози, яка входить до складу цукру, що міститься у винограді й у деяких плодах. З повсякденного досвіду ми знаємо, що глюкоза не горить. Проте, якщо на зразок нанести каталізатор, то реакція відбувається дуже швидко:
С6Н12О6+ 6О2 = 6СО2+ 6Н2О
У металургії, при добуванні металів, першим етапом є випалювання руд, зокрема, сульфідних:
2CuS + 3О2 = 2CuO + 2SO2
2ZnS+ 3О2 = 2ZnO + 2SO2
Із киснем можуть взаємодіяти також деякі оксиди тих елементів, які мають змінну валентність і здатні утворювати кілька оксидів:
2SO2 + О2 = 2SO3
2СО + О2 = 2СO2
2NO + О2 = 2NO2
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Складіть реакцію горіння пропану С3Н8 та бутану С4Н10, що входять до складу пропан – бутанової суміші, яку дуже часто використовують для приготування їжі, зокрема, у сільській місцевості. Назвіть оксиди, що утворилися.
2. Дописати рівняння хімічних реакцій: HgS +O2 =
C12H22O11 + O2=
NH3+O2 = NO +….
C2H2 +O2=
3. Здійснити перетворення: Н2S→H2O→O2→Al2O3
VI. Підсумок уроку
VII. Домашнє завдання
- Опрацювати §22, відповісти на запитання, - виконати письмові вправи № 169 -172.
VIIІ. Рефлексія
Прийом «Підіб’ємо підсумки»
На уроці я...
- дізнався...
- зрозумів...
- навчився...
- найбільший мій успіх - це...
- найбільші труднощі я відчув...
- я не вмів, а тепер умію...
- я змінив своє ставлення до...
- на наступному уроці я хочу...