Конспект уроку з хімії для 7 класу "Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду)."

Про матеріал

Конспект уроку з хімії для 7 класу на тему "Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду)" допоможе дати поняття про взаємодію кисню із складними речовинами на прикладі повного окиснення метану, гідроген сульфіду; розвивати вміння аналізувати результати досліду, складати рівняння хімічних реакцій, розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати уважність та спостережливість, самостійність, прагнення досліджувати навколишній світ.

Перегляд файлу

 

 Дата ______Клас _____ Вчитель: Дерев’янко Л.В.

УРОК № 32

Тема. Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).

Мета:

      дати поняття про взаємодію кисню із складними речовинами на прикладі повного окиснення метану, гідроген сульфіду; 

      розвивати вміння аналізувати результати досліду, складати рівняння хімічних реакцій, розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес; 

      виховувати уважність та спостережливість, самостійність, прагнення досліджувати навколишній світ.

Обладнання та реактиви: опорний конспект, періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва.

Базові поняття та терміни: кисень, оксиди, окиснення, горіння, метан, глюкоза, гідроген сульфід.

Форми і методи роботи: індивідуальна та групова робота, тренувальні вправи. 

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I.                  Організаційний момент  

II.               II. Перевірка домашнього завдання  

Усне опитування класу

Ст..136  № 165 -168

III.  Актуалізація опорних знань  1.Які речовини називають складними?

2.Як ви думаєте, які продукти можуть утворитися при згоряння складних речовин?

IV.   Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя з елементами бесіди

 На попередніх уроках ви ознайомились з горінням сірки,магнію, заліза, вугілля в кисні. Проте горіти в кисні можуть не тільки прості,а й складні речовини. 

 Так, у газовій плиті згоряє природній газ,основна складова частина якого є метан СН4. Що ми при цьому спостерігаємо? (відповіді дітей)

СН4 + 2О2= СО2 + 2Н2О

 Отже, можна зробити висновок, що при горінні складних речовин утворюються оксиди тих елементів, які входили до складної речовини.

 Так само згорятимуть у кисні й інші складні речовини,наприклад гідроген сульфід:

         2Н2S + 3O2= 2SO2 + 2H2O

Гідроген сульфід (сірководень) Н2S – газ із запахом тухлих яєць – згорає в кисні з утворенням двох оксидів: сульфур(IV) оксиду та гідроген оксиду.

 Цікавим є процес горіння глюкози, яка входить до складу цукру, що міститься у винограді й у деяких плодах. З повсякденного досвіду ми знаємо, що глюкоза не горить. Проте, якщо на зразок нанести каталізатор, то реакція відбувається дуже швидко:  

          С6Н12О6+ 6О2  = 6СО2+ 6Н2О  

 У металургії, при добуванні металів, першим етапом є випалювання руд, зокрема, сульфідних:

         2CuS + 3О2  = 2CuO + 2SO2

          2ZnS+ 3О2  = 2ZnO + 2SO2

 Із киснем можуть взаємодіяти також деякі оксиди тих елементів, які мають змінну валентність і здатні утворювати кілька оксидів:

         2SO2 + О2 = 2SO3

         2СО + О2 = 2СO2

         2NO + О2 = 2NO2

 

V. Узагальнення та систематизація знань

Виконання завдань

1.     Складіть реакцію горіння пропану С3Н8  та  бутану С4Н10, що входять до складу пропан – бутанової суміші, яку дуже часто використовують для приготування їжі, зокрема, у сільській місцевості. Назвіть оксиди, що утворилися.

2.     Дописати рівняння хімічних реакцій: HgS +O2 =

C12H22O11 + O2=

NH3+O2 = NO +….

C2H2 +O2=

3.     Здійснити перетворення:  Н2S→H2O→O2→Al2O3

VI.      Підсумок уроку 

VII.  Домашнє завдання  

-   Опрацювати §22, відповісти на запитання, -  виконати письмові вправи № 169 -172. 

VIIІ. Рефлексія  

Прийом «Підіб’ємо підсумки»

На уроці я...

-   дізнався...

-   зрозумів...

-   навчився...

-   найбільший мій успіх - це...

-   найбільші труднощі я відчув...

-   я не вмів, а тепер умію...

-   я змінив своє ставлення до...

-   на наступному уроці я хочу...

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Омельченко Олена Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
2 січня 2019
Переглядів
8200
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку