Конспект уроку з християнської етики

Про матеріал
Конспект уроку з християнської етики у 1 класі. Тема. Про добро і милосердя Мета. З’ясувати зміст понять «добрий», «милосердний», «співчутливий»; учити аналізувати ситуації морального вибору; розвивати вміння критично мислити; виховувати бажання творити добро Очікувані результати - усвідомити, що доброта та милосердя - найкращі риси характеру людини; - переконатися у необхідності творити добро; - зрозуміти переваги добрих вчинків над поганими. Матеріали до уроку: зошит з християнської етики, аудіозапис казки «Капці для святого Миколая», сухі зернятка калини, блоки Дьєнеша, кубик Блума, мішечок з цукерками, мотузка. Хід уроку Ι. Організація класу Станьте рівно, посміхніться, До гостей ви поверніться. З добрим днем всіх привітайте І за парти посідайте. ΙV. Повідомлення очікуваних результатів - Сьогодні на уроці ми будемо вчитися бути добрими і милосердними, переконаємось у необхідності творити добро. Ось у мене в долонях є зернятко, зараз ви отримаєте його, подивіться уважно і скажіть на що воно схоже? (роздаю зернятка калини). Так це зернятка калини. Калина здавна оберегом українського народу, а також має лікувальні властивості. А зернятка її схожі вони серденько. На маленьке добре дитяче серденько, яке вміє робити тільки добрі справи. Як ви вважаєте у вас добре серце? Які добрі вчинки ви робите? У мене є чарівна торбинка, яка дуже любить щоб їй розказували добрі милосердні діла, а вона за це вам віддячить. (Діти говорять у торбинку добрі вчинки, вчитель зав’язує її) 1.Розповідь учителя. - Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність, скривдженого. Добро виховується в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити. Коли зробити добро людині, їй буде приємно, але і нам також. У народі говорять: «Стався до людей так, як хочеш, щоб вони до тебе ставилися». 2. Колективне вирішення ситуацій. - Ми живемо серед людей, і тому вам потрібно вчитися вирішувати різні життєві ситуації, у які ви можете потрапити. Спробуємо вирішити деякі з них. Робота з зошитом Учитель: - Я задоволена, діти, що, вирішуючи різні життєві ситуації, ви надали перевагу добру й милосердю. Сподіваюсь, що і в дорослому житті ви не поступитесь своїми принципами. А зараз я хочу розповісти вам про доброго милосердного чоловіка, який своїми добрими вчинками заслужив у Бога вічне життя на небі. Це святий Миколай. А ще Господь спитав Миколая що він хоче в нагороду а свої милосердні діла? А Миколай відповів – «Дозволь мені, Господи раз в рік сходити на землю і робити подарунки чемним дітям.» І Бог доволив. За кілька днів ми будемо святкувати його іменини і очікуємо від нього подарунків. А скажіть хто зможе отримати подарунок від святого Миколая? Дорога у Миколая довга і важка. Він, звичайно, має помічників, ангеликів. Але Миколай старенький і йому важко. Зараз я вам пропоную скласти доріжку святого Миколая, якою він сходить з неба до чемних дітей. А допоможуть нам в цьому блоки Дьєнеша. Робота в групах. Діти виконують завдання, за схемою викладають доріжку з блоків Дьєнеша. Учитель: У вас все вийшло. Розумники! А знаєте, Миколаєві також робили подарунки, хочете дізнатися хто? Отож вмощуйтеся зручненько на килимку і слухайте. Аудіоказка «Капці для святого Миколая» Обговорення змісту казки, за методикою Блума. Питання: (кубик Блума) - Назвіть головних героїв казки. - Подумайте, чому святий Миколай не сварив Ангелятко, за те, що воно взяло нитки з веселки? - Як, на вашу думку, могла б закінчитися ця історія, якщо б Ангелятко не подарувало Миколаю капці? - Що ви відчували, коли Ангелятка виганяли з фабрик де виготовлялися подарунки? - Придумай, з чого Ангелятко могло взяти нитки, щоб не брати їх у веселки? - Поясніть Ангеляткові чому старші ангели виганяли його з фабрики? VΙ. Підсумок уроку - Багато людей потребують вашої допомоги. Тільки треба уважніше дивитися навколо себе, вміти бачити. Можна влетіти у салон автобуса, впасти на вільне місце і втупитися у вікно. А можна поступитись, без зайвих нагадувань, місцем старшій людині чи жінці з маленькою дитиною. Можна, весело сміючись, перейти вулицю. А можна уважно глянути довкола, запропонувати допомогу людині, яка втратила зір, перевести її через дорогу. Треба зупинитись і заспокоїти дитину, яка плаче. Необхідно допомогти старим та інвалідам. І це потрібно не тільки їм. Це потрібно насамперед вам, вашому серцю, вашій душі. Пам’ятайте, що нас за своєю подобою створив Бог, а він є самим милосердним і хоче, щоб ми теж були такими. Кажуть люди, що є місце на землі, де знаходиться драбина, яка веде до Бога. У цієї драбини є 30 сходинок. Якщо ми навчились чуйності – піднялись на одну сходинку, навчились співчувати іншим – піднялись на другу сходинку і т. д. Важко, йдучи по землі, підніматись по драбинці до Бога. Але коли ми старатимемось, будемо вчитись любити, пробачати, дружити, допомагати один одному, молитись за друзів і ворогів, то дасть Бог, будемо близько біля нього. Пам’ятайте, що кожен ваш добрий вчинок наблизить вас до Бога. - Чи зустрічалися вам в житті добрі і милосердні люди? Хто вони? - В чому проявляється їх милосердя? - Хто вважає, що він добрий і милосердний і вміє робити добрі вчинки? Стук у двері. З’являться біля дверей мотузка. Діти тягнуть і витягують мішечок з цукерками. На кожній цукерці - ім’я дитини. Діти читають і віддають цукерку дитині, ім’я якої написано на цукерці.
Перегляд файлу

1

 

                          Конспект уроку з християнської етики у 1 класі.

 

      Тема. Про добро і милосердя

       Мета. З’ясувати зміст понять «добрий», «милосердний», «співчутливий»; учити аналізувати ситуації  морального вибору; розвивати вміння критично мислити; виховувати бажання творити добро

       Очікувані результати

      - усвідомити, що доброта та милосердя  - найкращі риси характеру людини;

      - переконатися у необхідності творити добро;

      - зрозуміти переваги добрих вчинків над поганими.

    Матеріали до уроку: зошит з християнської етики, аудіозапис казки «Капці            для святого Миколая», сухі зернятка калини, блоки Дьєнеша, кубик Блума, мішечок з цукерками, мотузка.

                                                          Хід уроку

          Ι. Організація класу

Станьте рівно, посміхніться,

До гостей ви поверніться.

З добрим днем всіх привітайте

І за парти посідайте.

 

ΙV. Повідомлення очікуваних результатів

 - Сьогодні на уроці ми навчимось, як стати добрими і милосердними, переконаємось у необхідності творити добро.

 Ось у мене в долонях є зернятко, зараз ви отримаєте його, подивіться уважно і скажіть на що воно схоже? (роздаю зернятка калини). Так це зернятка калини. Калина здавна  оберегом українського народу, а також має лікувальні властивості.  А зернятка її схожі вони серденько. На маленьке добре дитяче серденько, яке вміє робити тільки добрі справи.

Як ви вважаєте у вас добре серце? Які добрі вчинки ви робите?

У мене є чарівна торбинка, яка дуже любить щоб їй розказували добрі милосердні діла, а вона за це вам  віддячить.

(Діти говорять у торбинку добрі вчинки, вчитель зав’язує її)

          1.Розповідь учителя.

 - Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, немічність, скривдженого. Добро виховується в наших душах і серцях старанням і бажанням його творити. Коли зробити добро людині, їй буде приємно, але і нам також. У народі говорять: «Стався до людей так, як хочеш, щоб вони до тебе ставилися».

  2. Колективне вирішення ситуацій.

- Ми живемо серед людей, і тому вам потрібно вчитися вирішувати різні життєві ситуації, у які ви можете потрапити. Спробуємо вирішити деякі з них.

 

Робота з зошитом

 

Учитель:

 - Я задоволена, діти, що, вирішуючи різні життєві ситуації, ви надали перевагу добру й милосердю. Сподіваюсь, що і в дорослому житті ви не поступитесь своїми принципами.

А зараз я хочу розповісти вам про доброго милосердного чоловіка, який своїми добрими вчинками заслужив у Бога вічне життя на небі. Це святий Миколай. А ще Господь спитав Миколая що він хоче в нагороду а свої милосердні діла? А Миколай відповів – «Дозволь мені, Господи раз в рік сходити на землю і робити подарунки чемним дітям.» І Бог доволив. За кілька днів ми будемо святкувати його іменини і очікуємо від нього подарунків. А скажіть хто зможе отримати подарунок від святого Миколая?  Дорога у Миколая довга і важка. Він, звичайно, має помічників, ангеликів. Але Миколай старенький і йому важко. Зараз я вам пропоную скласти доріжку святого Миколая, якою він сходить з неба до чемних дітей. А допоможуть нам в цьому блоки Дьєнеша.

Робота в групах.

 Діти виконують завдання, за схемою викладають доріжку з блоків Дьєнеша.

Учитель: У вас все вийшло. Розумники! А знаєте, Миколаєві також робили подарунки, хочете дізнатися хто? Отож вмощуйтеся зручненько на килимку і слухайте.

Аудіоказка «Капці для святого Миколая»

Обговорення змісту казки, за методикою Блума.

Питання: (кубик Блума)

  • Назвіть головних героїв казки.
  • Подумайте, чому святий Миколай не сварив Ангелятко, за те, що воно взяло нитки з веселки?
  • Як, на вашу думку, могла б закінчитися ця історія, якщо б Ангелятко не подарувало Миколаю капці?
  • Що ви відчували, коли Ангелятка виганяли з фабрик де виготовлялися подарунки?
  • Придумай, з чого Ангелятко могло взяти нитки, щоб не брати їх у веселки?
  • Поясніть Ангеляткові чому  старші ангели виганяли його з фабрики?

 

VΙ. Підсумок уроку

 - Багато людей потребують вашої допомоги. Тільки треба уважніше дивитися навколо себе, вміти бачити. Можна влетіти у салон автобуса, впасти на вільне місце і втупитися у вікно. А можна поступитись, без зайвих нагадувань, місцем старшій людині чи жінці з маленькою дитиною. Можна, весело сміючись, перейти вулицю. А можна уважно глянути довкола, запропонувати допомогу людині, яка втратила зір, перевести її через дорогу. Треба зупинитись і заспокоїти дитину, яка плаче. Необхідно допомогти старим та інвалідам. І це потрібно не тільки їм. Це потрібно насамперед вам, вашому серцю, вашій душі.

Пам’ятайте, що нас за своєю подобою створив Бог, а він є самим милосердним і хоче, щоб ми теж були такими. Кажуть люди, що є місце на землі, де знаходиться драбина, яка веде до Бога. У цієї драбини є 30 сходинок. Якщо ми навчились чуйності – піднялись на одну сходинку, навчились співчувати іншим

– піднялись на другу сходинку і т. д. Важко, йдучи по землі, підніматись по драбинці до Бога. Але коли ми старатимемось, будемо вчитись любити, пробачати, дружити, допомагати один одному, молитись за друзів і ворогів, то дасть Бог, будемо близько біля нього. Пам’ятайте, що кожен ваш добрий вчинок наблизить вас до Бога.

  •                  Чи зустрічалися вам в житті добрі і милосердні люди? Хто вони?
  •                  В чому проявляється їх милосердя?
  •                  Хто вважає, що він добрий і милосердний і вміє робити добрі вчинки?

 

Стук у двері. З’являться біля дверей мотузка. Діти тягнуть і витягують мішечок з цукерками. На кожній цукерці - ім’я дитини. Діти читають і віддають цукерку дитині, ім’я якої написано на цукерці.

 

 

      

 

doc
Пов’язані теми
Етика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 липня 2022
Переглядів
1508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку