Конспект уроку з інформатики 4 клас "Передавання інформаціїї"

Про матеріал

Мета уроку:

- розповісти дітям, як колись передавали інформацію і як вона доходить до нас у наш час;

-розвивати знання з української мови;

-розвивати пам'ять, уяву, мислення;

-виховувати інтерес до інформатики.

Перегляд файлу

Урок для 4 класу

Тема: Передавання інформації.

Мета: - розповісти дітям, як колись передавали інформацію і як вона  доходить до нас у наш час;

  • розвивати знання з української мови;
  • розвивати пам’ять, уяву, мислення;
  • виховувати інтерес до інформатики.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу;

Обладнання: програма «Карта України»

Література:

1) Інформатика: підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч. закладів/ Г.В. Ломакоська. Г.О. Проценко, Й. Я. Ривкінд. – К.: Видавничий дім «Освіта» 2015.- 176 с.

2. Інформатика.  Робочий зошит: навч. посіб. для 4 кл./ Г. В. Ломаковська, Г.О. Проценко, Й. Я. Ривкінд. – К.: Видавничий дім «Освіта» 2017.- 64 с.

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

1) Привітання.

- Подивіться на мене,

Усміхніться усі:

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий? Молодці!

-Сідайте.

2) Знайомство.

- Сьогодні урок інформатики проведу у вас я. Звати мене Валентина Юріївна.

3)Перевірка робочого місця.

- Діти, подивіться уважно на свої робочі місця і приберіть усі зайві речі.

4)Повторення правил техніки безпеки у комп’ютерному класі.

(Робота з сигнальними картками)

  • Дмитро поставив на клавіатуру чашку з компотом.
  • Марія сіла зручно: вирівняла спину, ноги поставила на підлогу.
  • Костя поставив на монітор машинку, щоб одночасно працюючи на комп’ютері милуватися нею.
  • Петя взяв кота з собою, щоб погратися разом у гонки.
  • Мишко витирає пилюку з комп’ютера.
  • Катя після 8 хвилин роботи за комп’ютером виконала вправи для очей.

Розминка

Гра „Знайди голосні букви”

прапаррнкггдолліотттчоррсенеекеккулрнгнфіеінгевнпорпорпйнкцгнееншгноідлодлідлолодлчррорлорвлорплопфлпопгнгунгггннуцекйуцчожджзіхзщвщгшншгавнвапрпврпроитсьтиьтиясмчуфіцййеннгшігшгшішгіоіоліололіоліолілззззйщцшгункеранкрапврпілюябьбчттсииммавпеукаіпвраолапдджєжєїїхзщшгнейкаіррртчорттттсчимаааіьороррпнепаапвккуккуквпавпарпввіоррвааврврпвпрпвоолрйцгненуйеккуціавіпасчрпоьиивррврвоіобьтябьттьттивмтимвтимвтсмтмсвимвсимнцнрролдлшшо

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми вивчимо, що таке анаграми. Це загадки, для розв’язання яких треба переставити місцями букви. Спробуйте розгадати анаграми і виключити зайве слово.

ААЛТІРК       (тарілка)

ААЗІВЛ             (валіза)

КОЖАЛ          (ложка)

ШКААЧ          (чашка)

- Яке слово зайве? (валіза)

- Чому?(Тому що тарілка, ложка, чашка - посуд, а валіза ні)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда.

- Я дала інформацію про анаграми. За допомогою цієї інформації ви змогли їх розгадати.

- Пригадайте, що таке інформація?

(Інформація-відомості про ті чи інші події чи речі)

- Які є властивості інформації?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Розповідь з елементами бесіди.

Тема нашого сьогоднішнього уроку – передавання інформації.

Здавна люди зображували на скелях тварин та рослин, знаряддя праці та мисливства, сюжети воєнних походів та життєві ситуації. Завдяки цьому ми дізналися про те, яким був світ у той час.

Спочатку люди спілкувалися – передавали інформацію – за допомогою міміки і жестів.

Потім з’явилася мова.

- А ви знаєте як тварини передають інформацію?

- Цікавий факт, що своїми рухами бджоли-розвідники «розповідають» іншим бджолам «куди їм слід летіти по мед»

- А ще також не менш цікавий факт з історії людства.

Восени 1794 року французька армія відступала, тому що голландці відкрили шлюзи каналу й затопили дороги. Раптом французький генерал звернув увагу на поведінку павуків, які дуже швидко плели павутину. Так вони себе поводять перед сухою й холодною погодою.

І дійсно, вода замерзла. Французи перейшли у наступ.

Відбулася передача інформації від павуків до людини, яка була уважною і спостережливою.

2. Передача інформації.

- Давайте діями передамо інформацію. Потрібно передати смуток на обличчі, здивування, захоплення.

- А тепер спробуйте самостійно вигадати якусь інформацію, яку можна передати за допомогою рухів, ф всі інші будуть відгадувати.

3. Робота в зошиті с. 54

Завдання 1. Наведи приклади передавання інформації.

Приклад передавання інформації

Джерело інформації

Адресат інформації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Фізкультхвилинка.

Раз-два – всі присіли

Потім вгору підлетіли.

Три-чотири – нахилились

Зі струмочка гарно вмились

П’ять-шість – всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім-вісім – в поїзд сіли,

Ніжками затупотіли

Дев’ять-десять – відпочили

Всі за парти дружно сіли.

V. Практична робота. Робота з програмою «Карта України»

1) Пуск – Всі програми – «Карта України»

 

 

- Діти, погляньте, перед вами – карта України. Вам потрібно розробити туристичні маршрути, але з певним завданнями:

1) Щоб був наголошений перший склад.

2) Щоб був наголошений другий склад.

 

3) Щоб наголос падав на третій склад.

4) Щоб наголос падав на четвертий склад.

- Добре, із цим ви завданням також справились. Молодці!

2) Релаксація

Вправи для рук

 Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вверх і вниз. Повторити 5 разів.

Вправи для очей

Уявіть колесо, що рухається. Помітьте на ньому точку і слідкуйте за нею, спочатку вправо, потім вліво.

VI. Розвиток знань учнів.

Гра „Перевір свою пильність”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Підсумок уроку.

1. Узагальнююча бесіда

- Як люди передають інформацію один одному?

- Чи можуть тварини передавати інформацію?

 

doc
Додав(-ла)
Ульяненко Анна
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
6334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку