Конспект уроку з інформатики для 2-го класу на тему "Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією"
Мета уроку:
1. Спонукати учнів ознайомитися з будовою комп'ютера, його складовими частинами та їхнью взаємодією.
2. Відпрацювання практичних навичок роботи на комп'ютері.
3. Формування навичок роботи з мишею та клавіатурою, вміння працювати в групі.
4. Розвиток просторової уяви, пам'яті, логічного мислення, спостережливості, навичок самооцінювання.
5. Виховання культури навчальної праці при роботі з комп'ютером, розвивати логічне і образне мислення.
Урок 5.
Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією.
Мета уроку:
1. Спонукати учнів ознайомитися з будовою комп'ютера, його складовими частинами та їхнью взаємодією.
2. Відпрацювання практичних навичок роботи на комп’ютері.
3. Формування навичок роботи з мишею та клавіатурою, вміння працювати в групі.
4. Розвиток просторової уяви, пам’яті, логічного мислення, спостережливості, навичок самооцінювання.
5. Виховання культури навчальної праці при роботі з комп’ютером, розвивати логічне і образне мислення.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютери, презентація, проектор, предметні картки і пазли зі складовими частинами комп’ютера, картки «Правила техніки безпеки», GCompris.
Хід уроку
І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.
Правил безпеки дотримуйся, друже,
Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!
Робота в парах. Розкажіть, які ви знаєте правила безпечної роботи в комп’ютерному класі. (Учні користуються картками "Правила техніки безпеки”).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Прийом «Броунівський рух»
1. Інтелектуальна розминка. За кожну правильну відповідь дається частинка пазла.
Закінчи речення:
Вівторок, середа, четвер, неділя – це …
Ранок, день, вечір, ніч – це …
Україна, Польща, Франція, Англія – це …
Стебло, листочок, пелюсточки – це …
Розминка.
Склади слова.
Ро, го, бець
Ва, ни
Ра, хма
Пель, а, син
Мон, ли
Лі, вець, о
По, ля, то
2. Мотивація навчальної діяльності. Групова робота «Склади пазл»
В групах з частинок пазлів, які учні отримують за правильну відповідь, діти складають зображення комп’ютера.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми знаєм, що слова і речення складаються з різних частинок. А як ви думаєте, комп’ютер теж складається з частинок? (Так). І сьогодні ми дізнаємось з яких же частинок він складається., на уроці ми будемо знайомитись із складовими персонального комп’ютера (пристроями, що працюють з інформацією).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
Комп’ютер (в перекладі з англ. – обчислювач) – універсальна машина для опрацювання інформації.
Монітор – це екран, на якому відображається інформація, з якою працює комп’ютер.
Системний блок – це пристрій, в якому знаходяться пам'ять та процесор. Системний блок найважливіша складова частина комп’ютера. Там відбувається процес опрацювання та зберігання інформації.
Клавіатура і миша. За допомогою їх ми вводимо інформацію в комп’ютер. Існують різні клавіатури з різним призначенням. На ігровій клавіатурі багато додаткових клавіш. Вони спеціально призначені для гравців.
Лазерна клавіатура досить компактна і нею дуже легко користуватись в дорозі. Джойстик – це також пристрій комп’ютера для керування персонажами та виконання певних дій в іграх.
Принтер – пристрій для друкування текстів і малюнків. Існує принтер, що здатний друкувати і різні деталі, які не будуть плоскі – 3D принтер.
Сканер – це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер те, що зображено на фотографії, відсканувати дані та передати отримане на комп’ютер.
Колонки для виводу звуку в оточуюче середовище, та навушники для виведення звуку лише в вуха слухачу.
Мікрофон. Він призначений щоб вводити звук для розпізнавання у системний блок, а потім цю інформацію можна передати іншому користувачу і він прослухає повідомлення.
Проектор. За допомогою проектора можна демонструвати зображення на екран або іншу поверхність.
Модем – це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп’ютерами, які знаходяться в різних місцях.
3. Time game «Голосуємо ногами»
ІV. Робота за комп’ютером.
Практична робота учнів. Використання розвивальних ігор Gcompris для формування навичок роботи з мишею та клавіатурою. Вчитель організовує роботу за комп’ютером.
Релаксація та вправи для очей.
Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.
В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону.
Розслабляючи очні м’язи, подивитись вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
V. Закріплення знань учнів (робота з загадками. Правильні відповідь діти не називають, а демонструють предметні картинки із зображенням складових частин комп’ютера)
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
Сотня клавіш, різні знаки
Спершу учні – небораки,
А тепер раз – два і готово
Відстукали слово.
Ось де пальцям фізкультура
І це все – ......(клавіатура).
Скромний сірий колобок
Довгий, тонкий проводок
Зверху на коробці
Дві великі кнопки
В тебе є хороша книжка,
А в комп'ютера є ......(мишка).
Ось я кнопку натискаю
І папір вже заправляю.
Він друкує без зупинки
Вірші, пісні і картинки
І швидкий він, наче спринтер
Відгадайте, що це ...(принтер)
В блоці цім живе процесор
Помічник він, не агресор
В ньому щось гуде, співає
Одним оком нам моргає.
Головний він недаремно,
А зовуть його .....(системним)
Рефлексія.
Прийом «Незакінчене речення»
На уроці я дізнався…
Основні складові частини комп’ютера – це…
Системний блок – це…
Принтер використовують для…
Колонки та навушники служать для…
Сканер служить для…
Зображення на екран виводить…
Самооцінювання роботи учнів на уроці за допомогою шкали оцінювання.