Конспект уроку з інформатики для 2-го класу на тему "Комп’ютер та інші пристрої для роботи з інформацією"

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 2-го класу на тему "Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією"

Мета уроку:

1. Спонукати учнів ознайомитися з будовою комп'ютера, його складовими частинами та їхнью взаємодією.

2. Відпрацювання практичних навичок роботи на комп'ютері.

3. Формування навичок роботи з мишею та клавіатурою, вміння працювати в групі.

4. Розвиток просторової уяви, пам'яті, логічного мислення, спостережливості, навичок самооцінювання.

5. Виховання культури навчальної праці при роботі з комп'ютером, розвивати логічне і образне мислення.

Перегляд файлу

Урок 5.

Комп'ютер та інші пристрої для роботи з інформацією.

Мета уроку:

1. Спонукати учнів ознайомитися з будовою комп'ютера, його складовими частинами та їхнью взаємодією.

2. Відпрацювання практичних навичок роботи на комп’ютері.

3. Формування навичок роботи з мишею та клавіатурою, вміння працювати в групі.

4. Розвиток просторової уяви, пам’яті, логічного мислення, спостережливості, навичок самооцінювання.

5. Виховання культури навчальної праці при роботі з комп’ютером, розвивати логічне і образне мислення.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютери, презентація, проектор, предметні картки і пазли зі складовими частинами комп’ютера, картки «Правила техніки безпеки», GCompris.

 

Хід уроку

І. Організація класу. Повторення правил з техніки безпеки.

Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!

Робота в парах. Розкажіть, які ви знаєте правила безпечної роботи в комп’ютерному класі. (Учні користуються картками "Правила техніки безпеки”).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Прийом «Броунівський рух»

  1. В яких професіях комп’ютер допомагає людині?
  2. Які функції у диктофона?
  3. Навіщо людині нетбук?
  4. В чому різниця між фотоапаратом і відеокамерою?

1. Інтелектуальна розминка. За кожну правильну відповідь дається частинка пазла.

Закінчи речення:

Вівторок, середа, четвер, неділя – це …

Ранок, день, вечір, ніч – це …

Україна, Польща, Франція, Англія – це …

Стебло, листочок, пелюсточки – це …

Розминка.

Склади слова.

Ро, го, бець

Ва, ни

Ра, хма

Пель, а, син

Мон, ли

Лі, вець, о

По, ля, то

 

2. Мотивація навчальної діяльності. Групова робота «Склади пазл»

В групах з частинок пазлів, які учні отримують за правильну відповідь, діти складають зображення комп’ютера.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

     Ми знаєм, що слова і речення складаються з різних частинок.  А як ви думаєте, комп’ютер теж складається з частинок? (Так). І сьогодні ми дізнаємось з яких же частинок він складається., на уроці ми будемо знайомитись із складовими персонального комп’ютера (пристроями, що працюють з інформацією).

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Може він порахувати, 
Може він пісні співати, 
Малювати і писати, 
Помилки перевіряти. 
Може він листа прийняти, 
З другом швидко нас зв’язати, 
Він багато чого може 
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

Комп’ютер (в перекладі з англ. – обчислювач) – універсальна машина для опрацювання інформації.

Монітор – це екран, на якому відображається інформація, з якою працює комп’ютер.

 

Системний блок – це пристрій, в якому знаходяться пам'ять та процесор. Системний блок найважливіша складова частина комп’ютера. Там відбувається процес опрацювання та зберігання інформації.

 

 

 

 

Клавіатура і миша. За допомогою їх ми вводимо інформацію в комп’ютер. Існують різні клавіатури з різним призначенням. На ігровій клавіатурі багато додаткових клавіш. Вони спеціально призначені для гравців.

Картинки по запросу игрова клавиатура

 Лазерна клавіатура досить компактна і нею дуже легко користуватись в дорозі. Джойстик – це також пристрій комп’ютера для керування персонажами та виконання певних дій в іграх.

 

 

Принтер – пристрій для друкування текстів і малюнків. Існує принтер, що здатний друкувати і різні деталі, які не будуть плоскі – 3D принтер.

 

Сканер – це пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер те, що зображено на фотографії, відсканувати дані та передати отримане на комп’ютер.

 

 

Колонки для виводу звуку в оточуюче середовище, та навушники для виведення звуку лише в вуха слухачу.

 

 Мікрофон. Він призначений щоб вводити звук для розпізнавання у системний блок, а потім цю інформацію можна передати іншому користувачу і він прослухає повідомлення.

Проектор. За допомогою проектора можна демонструвати зображення на екран або іншу поверхність.

 

Модем – це пристрій, за допомогою якого можна обмінюватися інформацією між комп’ютерами, які знаходяться в різних місцях.

 

 

 

3. Time game «Голосуємо ногами»

 

ІV. Робота за комп’ютером.

Практична робота учнів. Використання розвивальних ігор Gcompris для  формування навичок роботи з мишею та клавіатурою. Вчитель організовує роботу за комп’ютером.

 

 Релаксація та вправи для очей.

Подивитись на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів.

В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима в праву сторону, стільки ж в ліву сторону.

Розслабляючи очні м’язи, подивитись вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.

 

V. Закріплення знань учнів (робота з  загадками. Правильні відповідь діти не називають, а демонструють предметні картинки із зображенням складових частин комп’ютера)

Може він порахувати, 
Може він пісні співати, 
Малювати і писати, 
Помилки перевіряти. 
Може він листа прийняти, 
З другом швидко нас зв’язати, 
Він багато чого може 
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )

Сотня клавіш, різні знаки 
Спершу учні – небораки, 
А тепер раз – два і готово 
Відстукали слово. 
Ось де пальцям фізкультура 
І це все – ......(клавіатура).

Скромний сірий колобок 
Довгий, тонкий проводок 
Зверху на коробці 
Дві великі кнопки 
В тебе є хороша книжка, 
А в комп'ютера є ......(мишка).

 

Ось я кнопку натискаю 
І папір вже заправляю. 
Він друкує без зупинки 
Вірші, пісні і картинки 
І швидкий він, наче спринтер 
Відгадайте, що це ...(принтер)

В блоці цім живе процесор 
Помічник він, не агресор 
В ньому щось гуде, співає 
Одним оком нам моргає. 
Головний він недаремно, 
А зовуть його .....(системним)

 

Рефлексія.

Прийом «Незакінчене речення» 

На уроці я дізнався…

Основні складові частини комп’ютера – це…

Системний блок – це…

Принтер використовують для…

Колонки та навушники служать для…

Сканер служить для…

Зображення на екран виводить…

 

Самооцінювання роботи учнів на уроці за допомогою шкали оцінювання.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
29 січня
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку