Конспект уроку з інформатики для 2 класу на тему "У царстві букв і звуків"

Про матеріал

Закріплення набутих знань про звуки та букви, голосні та приголосні звуки. Формування мотиваційних та функціональних компетентностей. Програма "Незвичайний поїзд".

Перегляд файлу

Картинки по запросу абетки для дітей 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У ЦАРСТВІ

БУКВ     І        ЗВУКІВ

ІНФОРМАТИКА

2 КЛАС

 

Підготувала вчитель початкових класів

Есманьської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Глухівської районної ради

Сумської області

САМОДЄЛОВА ВІРА ІВАНІВНА

 

Урок № 30                                                У ЦАРСТВІ БУКВ І ЗВУКІВ

Тема. Звуки і букви. Голосні та  приголосні звуки. Програма «Незвичайний поїзд».

Мета. Закріплювати набуті знання дітей про голосні та приголосні звуки; розвивати фонематичний слух, пам'ять; продовжувати роботу по формуванню функціональних компетентностей: навичок фонетичного аналізу слів, любові і цікавость до української мови.

Тип уроку. Узагальнення і систематизації знань.

Матеріали до уроку. Програма «Незвичайний поїзд», таблиця для букв, мовні приклади, малюнки.

Хід уроку

І. Повторення правил поводження в комп’ютерному класі. (1хв)

ІІІ. Розминка. (10хв)

1. Запиши слова, які можна скласти з цих літер

 

Г

 

Г

 

 

 

 

Р

 

 

Г

 

 

 

2.Гра «Хто найуважніший?».

 До нас приїхав цирк, такий цікавий,

 В нім цілий день вистави,

 Танцюють в цирку циркачі –

 Гірські цапи-бородачі.

  •              Скільки у вірші слів із буквою «це»?
  •              Скільки слів із звуком [ц]?
  •              Скільки слів із звуком [ц’]?

 

3. «Мовні приклади».

Малина – лина + туман – ман + сяє – є = …  (матуся)

Робота – бота + диня – я +а = … (родина)

Батьківщина – івщина +о = … (батько)

  1. «Скільки голосних?».Завдання 2 (робочий зошит)
  2. «Які літери загубились?». Завдання 3  (робочий зошит)

IV. Робота над темою уроку. (10хв)

1. Вступне слово вчителя.

- Мабуть ви здогадалися, що сьогодні ми будемо подорожувати по країні Звуків і Букв. А щоб туди потрапити потрібно відповісти на запитання.

2. «Мозковий штурм».

  •              Які звуки ми можемо легко співати?
  •              Скільки є голосних звуків в українській мові?
  •              При вимові яких звуків повітря натрапляє на перешкоду?
  •              Які букви позначають два звуки?
  •              Яка буква не позначає звука?
  •              Чим позначаємо звуки на письмі?

3. Ознайомлення із статтею підручника «У царстві букв і звуків» (с.54).

4. Бесіда по змісту прочитаного.

  • Про які звуки розповіла Ганнуся?
  • Які звуки вона легко проспівала?
  • Які звуки промовляла з перешкодою?

5. Фонетична вправа.

  • Спів голосних звуків.
  • Промов групи звуків і з’ясуй, що перешкоджало промовляти. /б,п,в/, /к,х, ш/.

6. Фізкультхвилинка.

 Встаньте, діти, посміхніться,

 Батькам своїм поклоніться.

 За життя своє чудове, за дитинство веселкове.

 Всі до сонця потягніться,

 Вправо, вліво нахиліться,

 Як дзиґа покрутіться.

 Раз – присядьте, два – присядьте

 І за комп’ютери тихо сядьте.

V. Робота за комп’ютерами. (15хв)

1. Практична робота. Програма «Незвичайний поїзд».

1режим. Необхідно «сформувати» поїзд з слів-вагонів. Але вагон приєднається тільки тоді, коли ви правильно визначите кількість голосних і приголосних звуків.

2. Релаксація.

* «Буратіно»

Учні уявляють, о в них носи, як у Буратіно. Вчитель називає букви, а вони пишуть носом названі букви.

* долоньки потерти одна об одну (порахувавши до 10), прикрити теплими долоньками очі і розслабитись.

3. Продовження роботи з комп’ютерами. Програма «Незвичайний поїзд».

2 режим.  Вагон приєднається, коли ви правильно визначите кількість твердих і м’яких звуків.

VІ. Підсумок уроку. (3хв)

  •              Які звуки вільно виходять з ротової порожнини за допомогою повітря та голосу?
  •              При вимові яких звуків повітря в ротовій порожнині потрапляє на перешкоди?
  •              Що допомогло вам вміло керувати поїздом?
  •              Скільки є голосних звуків?
  •              А букв, що їх позначають?
  • MOUSE             Діти, ви сьогодні молодці, вправно керували поїздом. А це тому що гарно знаєте голосні звуки. А от наша приятелька Сіроманка погано навчалася в лісовій школі, а тому не може потрапити найкоротшим шляхом до комп’ютера. Давайте усі разом допоможемо їй, щоб вона не потрапила до рук Мурчика. Завдання 5 (робочий зошит)

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
1870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку