2-клас
Тема: Як людина сприймає інформацію.
Мета уроку:
● ознайомити учнів з тим, як людина сприймає інформацію;
● використання палітри кольорів панелі інструментів програми “Paint”;
● розвивати спостережливість, пам`ять, мову;
● виховувати любов до природи.
Обладнання: комп`ютери, програма “Paint”, підручники, зошити, картки.
Хід уроку
І. Организация класу.
Діти, сьогодні в нас присутні гості, вони прийшли подивитися як ми з вами добре працюємо на уроці, давайте їх привітаємо, а зараз один одному посміхнулись, на урок увагу не забудьте взяти, сіли всі тихенько будем працювати.
1. Повторення правил з техніки безпеки.
Діти, послухайте мене всі уважно. І дайте пораду одному хлопчикові:
“Тільки-но пролунав дзвоник на урок, Мишко розштовхав товаришів і вбіг до класу, зайняв місце за комп`ютерним столом і почав завантажувати комп`ютерну програму, але його зупинив голос учителя.
Що сказав вчитель Мишкові?
Які правила техніки безпеки він порушив?
В клас заходити спокійно та не можна розпочинати роботу за комп`ютером без дозволу вчителя.
А зараз пограємо в Гру “Продовж речення” та згадаемо які ще правила поведінки та технік безпеки необхідно виконувати в комп`ютерному класі?
- спину тримати ….. (рівно);
- сидіти слід на відстані від екрана монітора…..( 50-
- не працюй брудними та…… (мокрими руками);
- не можна ставити лікті на….. (клавіатуру);
- не можна чіпати…… (дроти й розетки);
- не можна тицяти пальцями в…….. (екран).
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
- На попередніх уроках ви ознайомились з таким поняттям як інформація і що вона може бути корисною і (некорисною), доступною і (недоступною), істиною і (хибною).
Гра “Надай інформацію”. Ви повині своїми діями передати інформацію, імітуючи рухи птаха або риби.
Сорока – (розмахують руками)
Окунь – (пливуть)
Лебідь –
Щука –
Горобець –
Зозуля –
Шпак -
Карась –
Яку ви передали всім інформацію, істинну чи хибну?
(Всім відомо, що інформація корисна, коли отримана своєчасно. Ну, що корисного, якщо про дощ дізнаєшся тоді, коли він вже йде і ти йдеш без парасольки. От коли б ця інформація потрапила до тебе своєчасно, то була б корисною, і парасолька захистила б тебе від дощу.)
● Навести приклади корисної і некорисної інформації, доступної і недоступної.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Тема сьогоднішнього уроку “Як людина сприймає інформацію.
Зараз я пропоную всім закрити очі.
- “Діти, до кінця уроку залишилося … хвилин” .
Відкрийте очі та дайте відповідь на запитання: чи отримали ви зараз інформацію, і як? 1.(Почули).
Експериментуємо далі. Учневі щільно зав`язують очі, і вчитель проносить біля його носа предмет із сильним запахом, учневі розв`язують очі та пропонують дати відповідь на запитання: чи отримав він інформацію, і як саме? 2.(Відчув по запаху).
Слідуючому учневі зав`язують очі і вчитель дає в руки м`яку іграшку. Далі розв`язують очі і пропонують дати відповідь на запитання, чи отримав він інформацію і як саме? 3. (Відчув на дотик).
Слідуючому учневізав`язують очі, і вчитель пропонує йому скуштувати дрібку цукру. Розв`язують очі і пропонують дати відповідь на запитання, чи отримав він інформацію і як саме? 4.(Відчув на смак).
Розгляньте малюнок, що ви побачили? (Смайлик). Чи отримали ви інформацію, а як? 5. (Побачили).
ІV. Робота з підручником.
-Зараз ви самостійно попрацюєте над текстом в підручнику на сторінці 32, а потім дасте мені відповіді на запитання, як називаються органи якими ми сприймаємо інформацію.
Провівши дослідження, попрацювавши з підручником ми можемо з вами сказати, що людина отримує інформацію із навколишнього середовища за допомогою п`яти органів чуття: назвіть їх (1.органів зору; 2.орган нюху; 3. орган смаку; 4. орган слуху; 5. дотику.)
Тільки дощик прошумів,
За лужком, за лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив
Хто згадає з діточок
Що воно за рушничок? (Веселка)
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Робота з зошитом.
Діти, а ще ви повинні були в зошиті намалювати веселку, відкрийте і покажіть свої веселки.
А може хто знає вірш про веселку?
А зараз відкрийте свої зошити на сторінці 16.
VІІ. Робота за комп`ютером.
● Діти, скажіть, на якій відстані слід сидіти від екрана монітора?
Сьогодні ви будете малювати веселку тільки вже на комп`ютері.
Програма “Paint”. Запуск програми ПУСК → ПРОГРАММЫ → СТАНДАРТНЫЕ → Paint
Уважно подивіться на панель інструментів. Підведіть курсор до розпилювача і клацніть ЛКМ. Вам відомо що товщина розпилювача може бути різною. Від найтоншого до товстішого, якими користується маляр. Обери колір на палітрі. Тепер можно малювати веселку.
VІІІ. Релаксація.
1. В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима у праву сторону, стільки ж в ліву сторону. Розслаблячи очні м`язи, подивитися вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
2. Сидячи за столом, розслабтеся і повільно поводіть очима зліва направо. Потім справа наліво. Повторити 3 рази в кожну сторону.
VІ. Закріплення знань учнів.
Підсумок уроку.
● Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
● За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію?
● Чи сподобався вам урок ?
А як ви попрацювали на уроці ви дізнаєтеся якщо знайдете у кожному рядочку слово і впишете його у сітку кросворду.
1 | ТІЧ | НУТ | РАМ | ХАР | НАГ | МЕД |
2 | ГУР | МЕК | ВИЗ | БИД | ДОЩ | ЗАБ |
3 | ФЕС | МОЧ | КЕТ | ДИВ | ЗЕМ | ЛАК |
4 | БЕЗ | ВІС | ХИЩ | БЯЗ | СОМ | ГЕР |
5 | ЦИР | ДЕЛ | ЛИМ | МЮЗ | ЖИМ | ДІД |
6 | ГУС | ТАН | РІН | ВИС | ФУТ | ЦАП |
7 | ПАР | ГОЗ | ЗИК | МИП | ЛІД | РУН |
VІІ. Домашнє завдання (зошит ст.15 з. 4)
Знайдіть у кожному рядочку слово і впишіть його у сітку кросворду.
1 | ТІЧ | НУТ | РАМ | ХАР | НАГ | МЕД |
2 | ГУР | МЕК | ВИЗ | БИД | ДОЩ | ЗАБ |
3 | ФЕС | МОЧ | КЕТ | ДИВ | ЗЕМ | ЛАК |
4 | БЕЗ | ВІС | ХИЩ | БЯЗ | СОМ | ГЕР |
5 | ЦИР | ДЕЛ | ЛИМ | МЮЗ | ЖИМ | ДІД |
6 | ГУС | ТАН | РІН | ВИС | ФУТ | ЦАП |
7 | ПАР | ГОЗ | ЗИК | МИП | ЛІД | РУН |
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Програма “Paint”. Запуск програми ПУСК → ПРОГРАММЫ → СТАНДАРТНЫЕ → Paint
Уважно подивіться на панель інструментів. Підведіть курсор до розпилювача і клацніть лівою кнопкою миші. Вам відомо що товщина розпилювача може бути різною. Від найтоншого до товстішого. Обери колір на палітрі кольорів. Тепер можно малювати веселку.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Програма “Paint”. Запуск програми ПУСК → ПРОГРАММЫ → СТАНДАРТНЫЕ → Paint
Уважно подивіться на панель інструментів. Підведіть курсор до розпилювача і клацніть лівою кнопкою миші. Вам відомо що товщина розпилювача може бути різною. Від найтоншого до товстішого. Обери колір на палітрі кольорів. Тепер можно малювати веселку.
Чаплинська спеціалізована
школа І-ІІІ ступенів
Відкритий урок
на тему:
«Як людина сприймає інформацію»
(2 клас)
Вчитель інформатики
Катола Тетяна Вікторівна
2-клас
Тема: Як людина сприймає інформацію.
Мета уроку:
● ознайомити учнів з тим, як людина сприймає інформацію;
● використання палітри кольорів панелі інструментів програми “Paint”;
● розвивати спостережливість, пам`ять, мову;
● виховувати любов до природи.
Обладнання: комп`ютери, програма “Paint”, підручники, зошити, картки.
Хід уроку
І. Организация класу.
Діти, сьогодні в нас присутні гості, вони прийшли подивитися як ми з вами добре працюємо на уроці, давайте їх привітаємо, а зараз один одному посміхнулись, на урок увагу не забудьте взяти, сіли всі тихенько будем працювати.
1. Повторення правил з техніки безпеки.
Діти, послухайте мене всі уважно. І дайте пораду одному хлопчикові:
“Тільки-но пролунав дзвоник на урок, Мишко розштовхав товаришів і вбіг до класу, зайняв місце за комп`ютерним столом і почав завантажувати комп`ютерну програму, але його зупинив голос учителя.
Що сказав вчитель Мишкові?
Які правила техніки безпеки він порушив?
В клас заходити спокійно та не можна розпочинати роботу за комп`ютером без дозволу вчителя.
А зараз пограємо в Гру “Продовж речення” та згадаемо які ще правила поведінки та технік безпеки необхідно виконувати в комп`ютерному класі?
- спину тримати ….. (рівно);
- сидіти слід на відстані від екрана монітора…..( 50-60 см.);
- не працюй брудними та…… (мокрими руками);
- не можна ставити лікті на….. (клавіатуру);
- не можна чіпати…… (дроти й розетки);
- не можна тицяти пальцями в…….. (екран).
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
- На попередніх уроках ви ознайомились з таким поняттям як інформація і що вона може бути корисною і (некорисною), доступною і (недоступною), істиною і (хибною).
Гра “Надай інформацію”. Ви повині своїми діями передати інформацію, імітуючи рухи птаха або риби.
Сорока – (розмахують руками)
Окунь – (пливуть)
Лебідь –
Щука –
Горобець –
Зозуля –
Шпак -
Карась –
Яку ви передали всім інформацію, істинну чи хибну?
(Всім відомо, що інформація корисна, коли отримана своєчасно. Ну, що корисного, якщо про дощ дізнаєшся тоді, коли він вже йде і ти йдеш без парасольки. От коли б ця інформація потрапила до тебе своєчасно, то була б корисною, і парасолька захистила б тебе від дощу.)
● Навести приклади корисної і некорисної інформації, доступної і недоступної.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Тема сьогоднішнього уроку “Як людина сприймає інформацію.
Зараз я пропоную всім закрити очі.
- “Діти, до кінця уроку залишилося … хвилин” .
Відкрийте очі та дайте відповідь на запитання: чи отримали ви зараз інформацію, і як? 1.(Почули).
Експериментуємо далі. Учневі щільно зав`язують очі, і вчитель проносить біля його носа предмет із сильним запахом, учневі розв`язують очі та пропонують дати відповідь на запитання: чи отримав він інформацію, і як саме? 2.(Відчув по запаху).
Слідуючому учневі зав`язують очі і вчитель дає в руки м`яку іграшку. Далі розв`язують очі і пропонують дати відповідь на запитання, чи отримав він інформацію і як саме? 3. (Відчув на дотик).
Слідуючому учневі зав`язують очі, і вчитель пропонує йому скуштувати дрібку цукру. Розв`язують очі і пропонують дати відповідь на запитання, чи отримав він інформацію і як саме? 4.(Відчув на смак).
Розгляньте малюнок, що ви побачили? (Смайлик). Чи отримали ви інформацію, а як? 5. (Побачили).
ІV. Робота з підручником.
-Зараз ви самостійно попрацюєте над текстом в підручнику на сторінці 32, а потім дасте мені відповіді на запитання, як називаються органи якими ми сприймаємо інформацію.
Провівши дослідження, попрацювавши з підручником ми можемо з вами сказати, що людина отримує інформацію із навколишнього середовища за допомогою п`яти органів чуття: назвіть їх (1.органів зору; 2.орган нюху; 3. орган смаку; 4. орган слуху; 5. дотику.)
Тільки дощик прошумів,
За лужком, за лісом,
Хтось у небі рушничок
Вишитий повісив
Хто згадає з діточок
Що воно за рушничок? (Веселка)
V. Фізкультхвилинка.
VІ. Робота з зошитом.
Діти, а ще ви повинні були в зошиті намалювати веселку, відкрийте і покажіть свої веселки.
А може хто знає вірш про веселку?
А зараз відкрийте свої зошити на сторінці 16.
VІІ. Робота за комп`ютером.
● Діти, скажіть, на якій відстані слід сидіти від екрана монітора?
Сьогодні ви будете малювати веселку тільки вже на комп`ютері.
Програма “Paint”. Запуск програми ПУСК → ПРОГРАММЫ → СТАНДАРТНЫЕ → Paint
Уважно подивіться на панель інструментів. Підведіть курсор до розпилювача і клацніть ЛКМ. Вам відомо що товщина розпилювача може бути різною. Від найтоншого до товстішого, якими користується маляр. Обери колір на палітрі. Тепер можно малювати веселку.
VІІІ. Релаксація.
1. В середньому темпі проробити 3-4 кругові рухи очима у праву сторону, стільки ж в ліву сторону. Розслаблячи очні м`язи, подивитися вдалину на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази.
2. Сидячи за столом, розслабтеся і повільно поводіть очима зліва направо. Потім справа наліво. Повторити 3 рази в кожну сторону.
VІ. Закріплення знань учнів.
Підсумок уроку.
● Що ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
● За допомогою яких органів чуття людина сприймає інформацію?
● Чи сподобався вам урок ?
А як ви попрацювали на уроці ви дізнаєтеся якщо знайдете у кожному рядочку слово і впишете його у сітку кросворду.
1 |
ТІЧ |
НУТ |
РАМ |
ХАР |
НАГ |
МЕД |
2 |
ГУР |
МЕК |
ВИЗ |
БИД |
ДОЩ |
ЗАБ |
3 |
ФЕС |
МОЧ |
КЕТ |
ДИВ |
ЗЕМ |
ЛАК |
4 |
БЕЗ |
ВІС |
ХИЩ |
БЯЗ |
СОМ |
ГЕР |
5 |
ЦИР |
ДЕЛ |
ЛИМ |
МЮЗ |
ЖИМ |
ДІД |
6 |
ГУС |
ТАН |
РІН |
ВИС |
ФУТ |
ЦАП |
7 |
ПАР |
ГОЗ |
ЗИК |
МИП |
ЛІД |
РУН |
VІІ. Домашнє завдання (зошит ст.15 з. 4)
Знайдіть у кожному рядочку слово і впишіть його у сітку кросворду.
1 |
ТІЧ |
НУТ |
РАМ |
ХАР |
НАГ |
МЕД
|
2 |
ГУР |
МЕК |
ВИЗ |
БИД |
ДОЩ |
ЗАБ
|
3 |
ФЕС |
МОЧ |
КЕТ |
ДИВ |
ЗЕМ |
ЛАК
|
4 |
БЕЗ |
ВІС |
ХИЩ |
БЯЗ |
СОМ |
ГЕР
|
5 |
ЦИР |
ДЕЛ |
ЛИМ |
МЮЗ |
ЖИМ |
ДІД
|
6 |
ГУС |
ТАН |
РІН |
ВИС |
ФУТ |
ЦАП
|
7 |
ПАР |
ГОЗ |
ЗИК |
МИП |
ЛІД |
РУН
|
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Програма “Paint”. Запуск програми ПУСК → ПРОГРАММЫ → СТАНДАРТНЫЕ → Paint
Уважно подивіться на панель інструментів. Підведіть курсор до розпилювача і клацніть лівою кнопкою миші. Вам відомо що товщина розпилювача може бути різною. Від найтоншого до товстішого. Обери колір на палітрі кольорів. Тепер можно малювати веселку.
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Програма “Paint”. Запуск програми ПУСК → ПРОГРАММЫ → СТАНДАРТНЫЕ → Paint
Уважно подивіться на панель інструментів. Підведіть курсор до розпилювача і клацніть лівою кнопкою миші. Вам відомо що товщина розпилювача може бути різною. Від найтоншого до товстішого. Обери колір на палітрі кольорів. Тепер можно малювати веселку.
1