Підсумковий урок з інформатики у 4 класі. Гра на повторення вивченого матеріалу. Урок-гра з інформатики призначена розвивати інтерес до предмета, творчу активність, логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати повагу до супротивника, акуратність та чіткість в роботі.
Комунальний опорний заклад "Божедарівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів" Криничанського району Дніпропетровської області.
Повторення вивченого матеріалу
Гра-змагання
Конспект відкритого уроку у 4-Б класі
Вчитель інформатики
Желізняк Людмила Миколаївна
Тема. Повторення вивченого матеріалу. Гра-змагання
Мета. навчальна: узагальнити та систематизувати матеріал, вивчений протягом 2-4 класу;
розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, мовлення, логічне, просторове та алгоритмічне мислення, навички самостійної та групової роботи на комп’ютері; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
виховна: виховувати відповідальність, самостійність, викликати зацікавленість інформатикою.
Тип уроку: повторення, систематизація й узагальнення вивченого.
Обладнання та наочність: комп’ютери, картки, емблеми
Програмне забезпечення: завдання з логічним навантаженням у Word, програма "Сходинки до інформатики"
Хід уроку
І. Організаційний етап
Ви з гарним настроєм прийшли сьогодні на змагання?
Чи подобаються вам уроки інформатики?
Чи подобається вам грати в цікаві ігри «Сходинки до інформатики»?
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім машини
І кожному – як би пізнать
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
Тож не барімося, до діла
І зараз свято проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Привітання команд. Вручення емблем. Команди мають назви: Джойстики та Моніторчики
Правила техніки безпеки
1-й конкурс
Розминка
Диктант з інформатики
1.Стандартний пристрій для введення в комп’ютер алфавітної і цифрової інформації. ( Клавіатура )
2. Пристрій для відображення текстової та графічної інформації. (Монітор)
3.Пристрій для друкування текстової і графічної інформації. ( Принтер )
4.Пристрій для введення графічно-текстових даних із паперових носіїв у комп’ютер.( Сканер )
5.Пристрій для підключення комп’ютера до мережі Інтернет. (Модем )
6. Клавіша, призначена для закінчення введення команди. (Enter)
7. Наука про закони, методи і способи накопичення, обробки і передачі інформації. (Інформатика)
8.Впорядкована послідовність дій. (Алгоритм)
9.Універсальний, електронний пристрій обробки інформації. ( ПК )
10. Спеціальний індикатор, що вказує позицію на екрані. (Курсор)
11.Алгоритм, записаний на мові програмування. (Програма
2-й конкурс
«Загадки»
Загадки для кожної команди
Моніторчики
1.А, Б, В, Г, Д і кома – |
Джойстики
1.Я показую об’єкти, |
3.Міцний диск, дуже яскравий,
4.Він покаже все на світі:
5.І комп'ютери порою
6.На ній записані програми
7. Ця всесвітня мережа
|
2.В неї довгий сірий хвіст,
4.Сотня клавіш, різні знаки
5.Ось я кнопку натискаю
6.Він блискучий та яскравий,
7. Хто хоче щось запам'ятати –
8.З ним справу має архітектор,
|
|
3-й конкурс
«Хто більше» (практична робота у Word)
ли ми то ти ко го до ша ма кі ре ло ля ла па ни зи но ді лі пи по ра лі ва за на
4-й конкурс
Слова, слова
Сформувати словосполучення з двох частин (по одному з кожної колонки), що стосуються інформатики, а також пристрою або роботи комп’ютера.
Віртуальна Двокнопкова Локальна Завантажувальна Материнська Операційна Кореневий Оперативна Центральний Microsoft |
Office Плата Пам’ять Процесор Реальність Каталог Миша Система Дискета Мережа |
(Віртуальна пам’ять, двокнопкова миша, локальна мережа, завантажувальна дискета, материнська плата, операційна система, кореневий каталог, оперативна пам’ять, центральний процесор, Microsoft Office).
5-й конкурс
Всього одна літера (Практична робота в Word)
До перелічених слів необхідно додати одну літеру, замінити одну літеру, видалити одну літеру і отримати слово, пов’язане з інформатикою і комп’ютерами:
Кран (Екран)
Папа (Папка)
Форма (Формат)
Бак (Абак)
Графік (Графіка)
Ставка (Вставка)
Спринтер (Принтер)
Шифер (Шифр)
Білок (Блок)
Бант (Байт)
Болонка (Колонка)
Кахель (Кабель)
Мент (Меню)
Писк (Диск)
6-й конкурс
Упізнай прислів’я
|
Завдання |
Відповіді |
1 |
Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти
, хто ти |
Кашу маслом не зіпсуєш |
2 |
Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш |
Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти |
3 |
Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають |
Дарованому коневі в зуби не дивляться |
4 |
Потопаючий за F1 хапається |
Що з воза впало, те пропало |
5 |
Біт байт береже |
Копійка гривню береже |
6 |
Що з Корзини видалено, те пропало |
Потопаючий за соломинку хапається |
7 |
Вірусів боятися - в Інтернет не ходити |
Не все те золото, що блищить |
8 |
Всяк web-дизайнер свій сайт хвалить |
Не соромно не знати, соромно не вчитися |
9 |
Не все те WINDOWS, що висить |
3 пісні слів не викинеш |
100 |
3 музичного файлу 16 біт не викинеш |
Вовків боятися - в ліс не ходити |
11 |
Не соромно не зламати, соромно не намагатися |
Всяк кулик своє болото хвалить |
7-й конкурс (Практична робота в Paint)
Намалюй малюнок
-Учасники команди по черзі виходять до ПК і створюють один елемент малюнка. Перемагає та команда, яка намалювала кращий малюнок
8-й конкурс
Практична робота у програмі «Сходинки до інформатики»
«Склади котика»
Кожен учасник команди відновлює лише один елемент
IV. Підведення підсумку змагань.
– Продовжіть речення…( по черзі кожна команда)
Я на уроці:
– дізнався…
– навчився…
– зрозумів…
– мені сподобалось…
– я не вмів, а тепер умію…
– я на наступному уроці хочу…
Слово журі.
Слова, слова
Сформувати словосполучення з двох частин (по одному з кожної колонки), що стосуються інформатики, а також пристрою або роботи комп’ютера.
Віртуальна Двокнопкова Локальна Завантажувальна Материнська Операційна Кореневий Оперативна Центральний Microsoft |
Office Плата Пам’ять Процесор Реальність Каталог Миша Система Дискета Мережа |
Упізнай прислів’я
|
Завдання |
Відповіді |
1 |
Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти
, хто ти |
Кашу маслом не зіпсуєш |
2 |
Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш |
Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти |
3 |
Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають |
Дарованому коневі в зуби не дивляться |
4 |
Потопаючий за F1 хапається |
Що з воза впало, те пропало |
5 |
Біт байт береже |
Копійка гривню береже |
6 |
Що з Корзини видалено, те пропало |
Потопаючий за соломинку хапається |
7 |
Вірусів боятися - в Інтернет не ходити |
Не все те золото, що блищить |
8 |
Всяк web-дизайнер свій сайт хвалить |
Не соромно не знати, соромно не вчитися |
9 |
Не все те WINDOWS, що висить |
3 пісні слів не викинеш |
100 |
3 музичного файлу 16 біт не викинеш |
Вовків боятися - в ліс не ходити |
11 |
Не соромно не зламати, соромно не намагатися |
Всяк кулик своє болото хвалить |
Повторення вивченого матеріалу. Гра-змагання
Назва конкурсу |
Джойстики |
Моніторчики |
1-й конкурс Розминка Диктант з інформатики |
|
|
2-й конкурс «Загадки» |
|
|
3-й конкурс «Хто більше» (практична робота у Word) |
|
|
4-й конкурс Слова, слова |
|
|
5-й конкурс Всього одна літера (Практична робота в Word) |
|
|
6-й конкурс Упізнай прислів’я |
|
|
7-й конкурс (Практична робота в Paint) Намалюй малюнок |
|
|
8-й конкурс Практична робота у програмі «Сходинки до інформатики» «Склади котика» |
|
|