17 травня о 18:00Вебінар: Створення інтерактивних навчальних матеріалів за допомогою сервісу ThingLink

Конспект уроку з інформатики для 4 класу на тему "Повторення вивченого. Урок-гра"

Про матеріал

Підсумковий урок з інформатики у 4 класі. Гра на повторення вивченого матеріалу. Урок-гра з інформатики призначена розвивати інтерес до предмета, творчу активність, логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати повагу до супротивника, акуратність та чіткість в роботі.

Перегляд файлу

        Комунальний опорний заклад "Божедарівська середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів" Криничанського району Дніпропетровської області.

 

 

 

 

 

 

 

Повторення вивченого  матеріалу

Гра-змагання

 

 

                            Конспект відкритого уроку у 4-Б класі

                   Вчитель інформатики

                  Желізняк Людмила Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Повторення вивченого  матеріалу. Гра-змагання

Мета.  навчальна: узагальнити та систематизувати матеріал, вивчений протягом  2-4 класу;

розвивальна: розвивати пам’ять, увагу, мовлення, логічне, просторове та алгоритмічне мислення, навички самостійної та групової роботи  на комп’ютері; формувати вміння узагальнювати, міркувати;

виховна: виховувати відповідальність, самостійність, викликати зацікавленість інформатикою.

Тип уроку: повторення, систематизація й узагальнення вивченого.

Обладнання та наочність: комп’ютери, картки, емблеми

Програмне забезпечення: завдання з логічним навантаженням  у Word, програма "Сходинки до інформатики"

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Дайте відповіді на питання:

Ви з гарним настроєм прийшли сьогодні на змагання?

Чи подобаються вам уроки інформатики?

Чи подобається вам грати в цікаві ігри «Сходинки до інформатики»?

Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім машини
І кожному – як би пізнать
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
Тож не барімося, до діла
І зараз свято проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  Привітання команд. Вручення емблем. Команди мають назви: Джойстики та Моніторчики

Правила техніки безпеки

1-й конкурс

Розминка
Диктант з інформатики

1.Стандартний пристрій для введення в комп’ютер алфавітної і цифрової інфор­мації.              ( Клавіатура )

2. Пристрій для відображення текстової та графічної інформації. (Монітор)

3.Пристрій для друкування текстової і гра­фічної інформації. ( Принтер )

4.Пристрій для введення графічно-текстових даних із паперових носіїв у комп’ютер.( Сканер )

5.Пристрій для підключення комп’ютера до мережі Інтернет. (Модем )

6. Клавіша, призначена для закінчення вве­дення команди. (Enter)

7. Наука про закони, методи і способи нако­пичення, обробки і передачі інформації. (Інформатика)

8.Впорядкована послідовність дій. (Алгоритм)

9.Універсальний, електронний пристрій об­робки інформації. ( ПК )

10. Спеціальний індикатор, що вказує позицію на екрані. (Курсор)

11.Алгоритм, записаний на мові програмуван­ня. (Програма

 

2-й конкурс

«Загадки»

Загадки для кожної команди

Моніторчики

1.А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це (клавіатура)

Джойстики

1.Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний – (монітор) 


2.Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний (блок)

 

3.Міцний диск, дуже яскравий, 
Містить він кіно цікаве. ( Лазерний диск )

4.Він покаже все на світі: 
Що малюють, пишуть діти, 
Грають як і що співають, 
І як пошту відправляють. 
Все, що є відображає, 
Без нього ПК немає! (Монітор) 

5.І комп'ютери порою 
Розмовляють між собою 
А для цього їм потрібна 
Річ відома не усім 
До телефону підключай 
І повідомлення приймай, 
Адже мову ми ведем 
Про зв'язок через .....(модем) 
 

6.На ній записані програми 
І для тата і для мами, 
В упаковці, мов конфета 
Швидко крутиться ......(дискета) 

 

7. Ця всесвітня мережа 
Скільки знає – просто жах! 
З нею вчись ти працювати – 
Теж багато будеш знати. (Інтернет) 

8.Про нього знаємо ми нині: 
З ним справу мають в медицині. 
Біолог з ним теж справу має, 
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус) 

 

2.В неї довгий сірий хвіст, 
До курсору має хист. (Комп’ютерна мишка )


3.Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я (миша)

4.Сотня клавіш, різні знаки 
Спершу учні – небораки, 
А тепер раз – два і готово 
Відстукали слово. 
Ось де пальцям фізкультура 
І це все – ......(клавіатура).

5.Ось я кнопку натискаю 
І папір вже заправляю. 
Він друкує без зупинки 
Вірші, пісні і картинки 
І швидкий він, наче спринтер 
Відгадайте, що це ...(принтер)

6.Він блискучий та яскравий, 
Містить він кіно цікаве. (Лазерний диск)

 

7. Хто хоче щось запам'ятати – 
В блокнот свій може записати. 
Комп'ютер теж немов блокнот – 
Не має з пам'яттю турбот. 
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноутбук) 

8.З ним справу має архітектор, 
З ним справу має будівельник. 
Хто за комп'ютером працює, 
До нього теж давно вже звик. 
Скажіть про що іде тут мова – 
 Назвіть одне англійське слово. (Windows)

 

 

 

  1. Біт — найменша одиниця вимірювання інформації.(Так)
  2. Програма WinRar є антивірусною. (Ні)
  3. Програми  Блокнот, Word Pad, Microsoft Word є тестовими редакторами. (Так)
  4. З англійської мови Windows перекладається як вікна. (Так)
  5. Пристрій для підключення до мережі Internet називається принтер. (Ні)
  6. Алфавіт двійкової системи числення складається з двох цифр: 0 та 1. (Так)
  7.  Мінімальний елемент зображення, що  формується на екрані монітора називається піксель. (Так)
  8. Word — це операційна система.(Ні)
  9. Ярлик — це об’єкт призначений для зберігання вилучених об’єктів. (Ні)
  10. Редагування тексту – це змінювання зовнішнього вигляду тексту. (Ні)
  11. Всесвітня глобальна мережа - це Інтернет (Так)
  12. Переміщення об’єктів на екрані - це анімація (Так)
  13. Демонстрація слайдів - це кіно (Ні)
  14. Комп’ютери з’єднані між собою лініями зв’язку – це мережа (Так)
  15. Найменша одиниця пам’яті комп’ютера це біт (Так)
  16. Складова частина презентації - це слайд (Так)

 

3-й конкурс

«Хто більше» (практична робота у Word)

  • За певний час складіть якомога більше слів зі складів:

ли   ми   то    ти   ко   го   до   ша   ма   кі  ре   ло   ля   ла   па    ни   зи   но   ді   лі   пи   по   ра   лі   ва   за     на


4-й конкурс

Слова, слова

Сформувати словосполучення з двох частин (по одному з кожної колонки), що стосуються інформатики, а також пристрою або роботи комп’ютера.

 

Віртуальна

Двокнопкова

Локальна

Завантажувальна

Материнська

Операційна

Кореневий

Оперативна

Центральний

Microsoft

Office

Плата

Пам’ять

Процесор

Реальність

Каталог

Миша

Система

Дискета

Мережа

 

(Віртуальна пам’ять, двокнопкова миша, локальна мережа, завантажувальна дискета, материнська плата, операційна система,                  ко­реневий каталог, оперативна пам’ять, цен­тральний процесор, Microsoft Office).

5-й конкурс

Всього одна літера (Практична робота в Word)

 

До перелічених слів необхідно додати одну літеру, замінити одну літеру, видалити одну літеру і отримати слово, пов’язане з інформа­тикою і комп’ютерами:

Кран (Екран)

Папа (Папка)

Форма (Формат)

      Бак (Абак)

Графік (Графіка)

Ставка (Вставка)

Спринтер (Принтер)

 

Шифер (Шифр)

Білок (Блок)

     Бант (Байт)

 Болонка (Колонка)

 Кахель (Кабель)

     Мент (Меню)

     Писк (Диск)

 

6-й конкурс

Упізнай прислів’я

 

Завдання

Відповіді

1

Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти

 

 

, хто ти

Кашу маслом не зіпсуєш

2

Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти

3

Дарованому комп'ютеру в системний блок не

 заглядають

Дарованому коневі в зуби не дивляться

4

Потопаючий за F1 хапається

Що з воза впало, те пропало

5

Біт байт береже

Копійка гривню береже

6

Що з Корзини видалено, те пропало

Потопаючий за соломинку хапається

7

Вірусів боятися - в Інтернет не ходити

Не все те золото, що блищить

8

Всяк web-дизайнер свій сайт хвалить

Не соромно не знати, соромно не вчитися

9

Не все те WINDOWS, що висить

3 пісні слів не викинеш

100

3 музичного файлу 16 біт не викинеш

Вовків боятися - в ліс не ходити

11

Не соромно не зламати, соромно не намагатися

Всяк кулик своє болото хвалить

 

 

7-й конкурс (Практична робота в Paint)

Намалюй малюнок

 

-Учасники команди по черзі виходять до ПК і створюють один елемент малюнка. Перемагає та команда, яка намалювала кращий малюнок

 

8конкурс

Практична робота у програмі «Сходинки до інформатики»

«Склади котика»

Кожен учасник команди відновлює лише один елемент

 

IV. Підведення підсумку змагань.

– Продовжіть речення…( по черзі кожна команда)

Я на уроці:

  дізнався…

– навчився…

– зрозумів…

– мені сподобалось…

– я не вмів, а тепер умію…

– я на наступному уроці хочу…

 

Слово журі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слова, слова

Сформувати словосполучення з двох частин (по одному з кожної колонки), що стосуються інформатики, а також пристрою або роботи комп’ютера.

 

Віртуальна

Двокнопкова

Локальна

Завантажувальна

Материнська

Операційна

Кореневий

Оперативна

Центральний

Microsoft

Office

Плата

Пам’ять

Процесор

Реальність

Каталог

Миша

Система

Дискета

Мережа

 

 

 

Упізнай прислів’я

 

Завдання

Відповіді

1

Скажи мені, який у тебе комп’ютер, і я скажу, хто ти

 

 

, хто ти

Кашу маслом не зіпсуєш

2

Комп’ютер пам’яттю не зіпсуєш

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти

3

Дарованому комп'ютеру в системний блок не

 заглядають

Дарованому коневі в зуби не дивляться

4

Потопаючий за F1 хапається

Що з воза впало, те пропало

5

Біт байт береже

Копійка гривню береже

6

Що з Корзини видалено, те пропало

Потопаючий за соломинку хапається

7

Вірусів боятися - в Інтернет не ходити

Не все те золото, що блищить

8

Всяк web-дизайнер свій сайт хвалить

Не соромно не знати, соромно не вчитися

9

Не все те WINDOWS, що висить

3 пісні слів не викинеш

100

3 музичного файлу 16 біт не викинеш

Вовків боятися - в ліс не ходити

11

Не соромно не зламати, соромно не намагатися

Всяк кулик своє болото хвалить

 

 

 

Повторення вивченого  матеріалу. Гра-змагання

Назва конкурсу

Джойстики

Моніторчики

1-й конкурс

Розминка

Диктант з інформатики

 

 

2-й конкурс

«Загадки»

 

 

3-й конкурс

«Хто більше» (практична робота у Word)

 

 

4-й конкурс

Слова, слова

 

 

5-й конкурс

Всього одна літера (Практична робота в Word)

 

 

6-й конкурс

Упізнай прислів’я

 

 

7-й конкурс (Практична робота в Paint)

Намалюй малюнок

 

 

8-й конкурс

Практична робота у програмі «Сходинки до інформатики»

«Склади котика»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинка к слову "Джойстик" - Сеть словесных ассоциаций 

 

 

 

docx
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
2278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку