Конспект уроку з інформатики для 8 класу на тему "Абсолютні, відносні та мішані посилання"

Про матеріал

Конспект уроку з інформатики для 8 класу на тему "Абсолютні, відносні та мішані посилання". Для налаштування учнів на роботу застосовано тренінгову вправу «Я в школі, я на уроці….», для актуалізації опорних знань - вправа "Незакінчене речення", для підвищення пізнавальної активності - робота в групах, для підведення підсумків - рефлексія, для контролю - індивідуальне тестування.

Перегляд файлу

Тема: Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок

Цілі уроку: навчити учнів використовувати абсолютні, відносні та мішані посилання; сформувати вміння застосовувати посилання при складанні формул; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву, вдосконалювати навички роботи з комп’ютером; виховувати інформаційну культуру учнів, увагу до деталей.

Обладнання й матеріали: підручник «Інформатика. 8 клас» (автор Ривкінд Й.Я.), комп’ютери з встановленим ПЗ: Excel, NetOpSchool, MyTestX.

Базові поняття та терміни: електронна таблиця, адреса комірки, комірка, діапазон комірок; абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок; формула.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний етап

1. Перевірка присутніх та готовності учнів до уроку.

2. Тренінгова вправа «Я в школі, я на уроці….»

Учні, заплющивши очі, повторюють за вчителем: «Я в школі, я на уроці. Я радію цьому. Увага моя зростає. Я наче розвідник все помічу. Пам'ять моя ясна. Розум мислить свідомо. Я хочу навчатись. Я підготовлений до роботи. Я працюю».

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1.               Перевірка виконання домашнього завдання.
  2.               Вправа «Незакінчене речення»:
  •                   Електронна таблиця – це …
  •                   Аркуш електронної таблиці – це…
  •                   Коміркою називається ….
  •                   Діапазон комірок – це…
  •                   Адресою комірки називають …
  •                   Посилання на комірку – це …
  •                   Формулою називають …
  •                   Формула починається ….
  •                   Модифікація формул – це…
  •                   Модифікація відбувається так…

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь вчителя. На уроках, в сьомому класі, ми вже ознайомились з призначенням табличного процесора та навчились працювати з ним: вводити данні до комірок, редагувати їх, створювати діаграми, записувати формули. Також ви вже вмієте копіювати дані декількома способами. А як скопіювати формули в електронній таблиці? Які посилання потрібно використовувати? Про це сьогодні ми й дізнаємось на уроці. Занотуйте в зошиті тему заняття «Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок».

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.               Розповідь вчителя з демонстрацією через NetOpSchool.
  • Повторення основних моментів роботи в Excel;
  • Встановлення значень властивостей сторінки;
  • Друк документу.
  1.               Робота в групах. Учні об’єднуються в групи, кожна з груп отримує завдання для опрацювання:
  • І група – «Ноутбуки» - опрацювати матеріал підручника (с.230), дати визначення терміну «Абсолютні посилання», навести приклади їх та назвати основне призначення.
  • ІІ група – «Планшети» - опрацювати матеріал підручника (с.230-231), дати визначення терміну «Відносні посилання», навести приклади їх та назвати основне призначення.
  • ІІІ група – «Смартфони». Опрацювати матеріал підручника (с.231), навести приклади їх та назвати основне призначення.

Кожна група працює над отриманим завданням. Після його виконання- група звітує. Після звіту кожної з груп, учні з інших груп ставлять питання та обговорюють їх разом.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

1. Робота з комп’ютером:

  • Інструктаж з БЖД – перегляд презентації «Техніка безпеки в кабінеті інформатики та при роботі з ПК»;
  • Практичне завдання – учні виконують самостійно або в парах завдання №3 (а, б, в) зі с. 235;
  • Фізкультхвилинка – виконання фізичних вправ для зняття зорового та м’язового напруження.

2. Тестування за допомогою програми MyTestX (якщо учнів більше ніж комп’ютерів – тоді деяким учням пропонується тестування на картці).

3. Підведення підсумків:

  • Оцінювання учнів (враховується виконання практичного завдання, робота в групі, активність на уроці, результати тестування);
  • Рефлексія. Вправа «Скажи одним реченням»:

  • Сьогодні я дізнався ...
  • Було цікаво…
  • Було важко…
  • Я зрозумів, що…
  • Тепер я можу ...
  • Я відчув, що ...
  • Я навчився…
  • У мене вийшло …
  • Я зміг…
  • Я спробую…
  • Мене здивувало ...
  • Урок дав мені для життя ...

VІ. Домашнє завдання

  1.               Опрацювати п.7.1 (с.230-234)
  2.               Виконати завдання 4 на с.236

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
23 січня 2018
Переглядів
2040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку