Конспект уроку з інформатики для 8 класу на тему "Абсолютні, відносні та мішані посилання". Для налаштування учнів на роботу застосовано тренінгову вправу «Я в школі, я на уроці….», для актуалізації опорних знань - вправа "Незакінчене речення", для підвищення пізнавальної активності - робота в групах, для підведення підсумків - рефлексія, для контролю - індивідуальне тестування.
Тема: Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок
Цілі уроку: навчити учнів використовувати абсолютні, відносні та мішані посилання; сформувати вміння застосовувати посилання при складанні формул; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву, вдосконалювати навички роботи з комп’ютером; виховувати інформаційну культуру учнів, увагу до деталей.
Обладнання й матеріали: підручник «Інформатика. 8 клас» (автор Ривкінд Й.Я.), комп’ютери з встановленим ПЗ: Excel, NetOpSchool, MyTestX.
Базові поняття та терміни: електронна таблиця, адреса комірки, комірка, діапазон комірок; абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок; формула.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Перевірка присутніх та готовності учнів до уроку.
2. Тренінгова вправа «Я в школі, я на уроці….»
Учні, заплющивши очі, повторюють за вчителем: «Я в школі, я на уроці. Я радію цьому. Увага моя зростає. Я наче розвідник все помічу. Пам'ять моя ясна. Розум мислить свідомо. Я хочу навчатись. Я підготовлений до роботи. Я працюю».
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розповідь вчителя. На уроках, в сьомому класі, ми вже ознайомились з призначенням табличного процесора та навчились працювати з ним: вводити данні до комірок, редагувати їх, створювати діаграми, записувати формули. Також ви вже вмієте копіювати дані декількома способами. А як скопіювати формули в електронній таблиці? Які посилання потрібно використовувати? Про це сьогодні ми й дізнаємось на уроці. Занотуйте в зошиті тему заняття «Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок».
IV. Вивчення нового матеріалу
Кожна група працює над отриманим завданням. Після його виконання- група звітує. Після звіту кожної з груп, учні з інших груп ставлять питання та обговорюють їх разом.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів
1. Робота з комп’ютером:
2. Тестування за допомогою програми MyTestX (якщо учнів більше ніж комп’ютерів – тоді деяким учням пропонується тестування на картці).
3. Підведення підсумків:
VІ. Домашнє завдання