Конспект уроку з інформатики "Інтернет: за та проти".

Про матеріал

Конспект уроку інформатики "Інтернет: за та проти" є частиною теми "Основи інформаційної безпеки". Також матеріал може бути використаний при проведенні предметного тижня.

Мета: знайомство з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет.

Завдання:

  • вивчити інформованість користувачів про безпечну роботу в мережі Інтернет; познайомити з правилами безпечної роботи в Інтернеті; вчити орієнтуватися в інформаційному просторі; сприяти відповідальному використанню online-технологій;
  • формувати інформаційну культуру учнів; вміння самостійно знаходити потрібну інформацію користуючись web-ресурсами;
  • розвивати критичне мислення;
  • виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.
Перегляд файлу

Конспект уроку з інформатики в 9 класі.

Тема уроку: Інтернет: за і проти!

Мета: знайомство з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет.

Завдання:

  • вивчити інформованість користувачів про безпечну роботу в мережі Інтернет; познайомити з правилами безпечної роботи в Інтернеті; вчити орієнтуватися в інформаційному просторі; сприяти відповідальному використанню online-технологій;
  • формувати інформаційну культуру учнів; вміння самостійно знаходити потрібну інформацію користуючись web-ресурсами;
  • розвивати критичне мислення;
  • виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.

Учні повинні знати:

  • перелік інформаційних послуг мережі Інтернет;
  • небезпеки глобальної комп'ютерної мережі.

Учні повинні вміти:

  • працювати з Web-браузером;
  • користуватися інформаційними ресурсами;
  • шукати інформацію в мережі Інтернет;
  • відповідально ставитися до використання online-технологій.

(слайд 1)

І. Вступне слово. Школа під час перерви завжди нагадує бджолиний вулик, у якому кипить життя: кожен робить щось для себе, але у всіх єдина ціль – пізнавати одне одного та розслабитись. Але з кожним роком цей «вулик» гуде все слабкіше… На перерві в учнів з'явилося нове заняття – кожен «поважаючий себе» учень здійснює подорож віртуальним світом… І тиша…Лише коли – не – коли пустуни – малюки порушують цю дивну тишу. Неподалік старшокласників, групки представників середньої ланки теж  знаходяться в полоні Мережі. І лише незворушний дзвоник  порушує цю ідилію.  А на уроці учень живе неймовірним бажанням продовжити своє перебування  в тому дивовижному світі з якого його «висмикнув» шкільний дзвінок.

(слайд 2)

ІІ. Мотивація  (розповідь вчителя)

Коли ми потрапляємо до Всесвітньої мережі, ми наче виходимо з дому на вулицю, та нас оточують люди: хороші та погані, добрі та злі, розумні та не дуже. Ми свідомо здійснюємо пошук потрібної нам інформації. Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті,є хороші та погані сторони.

Дуже часто ми чуємо «– Дотримуйся правил дорожнього руху», «-Дотримуйся правил поводження з газом, пожежної безпеки», і ми спокійно реагуємо на це і виконуємо, бо знаємо, що це життєво необхідно. На заводі, чи на фабриці, і взагалі на будь-якому підприємстві, дорослі знають і дотримуються правил, щоб працювати безпечно, щоб ніщо не загрожувало не тільки їх життю, але і моральній та духовній рівновазі.

Так і ми працюючи в Інтернет, ми повинні з’ясувати, а які тут існують правила, і що нам потрібно знати і чого дотримуватися, щоб залишитися здоровою людиною з усіх боків.

Тому і тема уроку присвячена «Безпечній роботі в Інтернеті».

Епіграфом уроку я вибрала вислів давньогрецького філософа Демокрита: «Якщо перебереш міру, то навіть найприємніше може стати найнеприємнішим ...»

Спочатку домовимось про декілька правил для успішної роботи:

1  мобільні телефони відключити

 

2. слухати інших,  поважати себе та інших

3.  бути активним учасником

ІІІ. Спробуємо пофантазувти

Якби не було комп’ютерів то:

  не було б комп’ютерних розваг

  не було б Інтернет-спілкування

  не було б швидкого доступу до інформації

  не було б автоматизованої централізованої системи управління

  не було б  навчальних комп’ютерних програм

  не було б комп’ютерних вірусів, які знищують інформацію

  не було б психілогічної залежності від ігр та сидіння у чаті

  не було б проблем зі здоров’ям: поганого зору, хвороб  хребта.

ІV. Гра «За і проти» (5 хв.). (слайди 4-8)

Для початку, пропоную пограти в гру «З і проти». Ви побачите кілька висловлювань. Спробуйте навести аргументи, що відображають протилежну точку зору.

1. Інтернет має необмежені можливості дистанційної освіти. І це добре!

2. Інтернет - це глобальний рекламний ресурс. І це добре!

3. Спілкування в Інтернеті – це погано, тому що дуже часто підміняє реальне спілкування віртуальним.

4. Інтернет магазини - це погано, тому що це найбільш популярний вид шахрайства в Інтернеті.

5. В Інтернеті можна дізнатися відомості про людину (місце проживання та адресу електронної пошти, номер мобільного телефону). І це добре!

IV. Віртуальні граблі

Вам всім відомий вислів «Наступити на граблі». Що він означає?

А на які віртуальні граблі можуть наступити діти?

(слайд 10)

V. «Збери рукостискання» (2 хв.).

(слайд 11)

А зараз я пропоную Вам протягом 10 секунд потиснути руки якомога більшій кількості інших людей.

Обговорення.

- Кому скільки людей вдалося привітати? У кого-то виник психологічний дискомфорт? Чим він був викликаний?

Аналогія з роботою в Інтернет.

Спілкуючись в Інтернеті, ми дуже часто додаємо незнайомих людей в свої соціальні мережі і спілкуємося з ними. Ми не знаємо про них нічого, тільки їх Ніки. Як багато інформації про людину ми можемо дізнатися від Ніка або рукостискання?

VI. Практична робота «Юні пошуковці»

Правила роботи за комп‘ютером

І група

ІІ група

1. Яку мету переслідує

така загроза як фішинг?

Що роблять за допомогою ботнетів?

2. Кібербулінг

2. Кібергрумінг

3. Фармінг

3. Вішинг

 

VII. Казкові поради

- Я теж для вас приготувала кілька порад.

Інтернет - це нове середовище взаємодії людей. У ній нове звучання набувають багато правил і закономірностей, відомі людям з давніх часів. Спробую сформулювати деякі прості рекомендації, використовуючи добре відомі казкові образи.

Слайд 13

Повернись, хатинка, до мене передом, а до лісу задом!

Сучасний Інтернет - це велике середовище проживання, яке кожен з нас може налаштувати для себе! У ньому добре тому, хто може облаштувати в ньому власний простір і навчитися керувати ним. Записуйте свої враження в блог, створюйте галереї своїх фотографій і відео, включайте в друзі людей, яким ви довіряєте. Тоді замість безглуздого блукання по мережі ваше Інтернет спілкування буде приносити користь.

Слайд 14

Не пий з колодязя!

Навіть коли ми відчуваємо спрагу, ми не будемо пити з брудної калюжі. Також і в середовищі Інтернет, випадково опинившись в місці, яке виробляє відразливе враження агресивного і засміченого, краще залишити його, переборовши почуття цікавості. Це захистить вас від негативних емоцій, а ваш комп'ютер - від шкідливого програмного забезпечення.

Слайд 15

Вовкові двері не відкривайте!

У Інтернет-шахраїв нічого не вийде, якщо тільки ми самі не відкриємо їм двері - не сповістив їм наші паролі, які не завантажимо на свій комп'ютер сумнівні файли або не дамо можливість користуватися нашою мережею незнайомим людям.

VIII. Правила безпеки в Інтернет.

IX. Відео скрайбінг (слайд 16)

X. Підсумки уроку. (слайд 17)

Тільки в процесі інтелектуального та культурного розвитку людина може оцінити всі переваги Глобальної мережі. Для цього у неї є всі можливості. Адже, хто володіє інформацією, той володіє світом. Тільки не треба забувати, що інформацію можна легко пошкодити та знищити, тому безпека роботи в Інтернеті є основоположною на початку роботи у Всесвітній павутині

 

Домашнє завдання (слайд 18)

Скласти інформаційний лист «Моя безпечна мережа»

Слайд 19

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку