План - конспект уроку, мета якого ознайомити учнів з новою навчальною дисципліною, сформувати уявлення про сфери застосування сучасних комп'ютерів, ознайомити з правилами поведінки і БЖ під час роботи з комп'ютером, формувати позитивне ставлення до предмета, пробуджувати інтерес до нової техніки, виховувати бережливе ставлення до навчального обладнаднання, формувати відкритість до сприйняття нових перспектив.
УРОК № 1
Тема уроку:
Правила безпечної поведінки у кабінеті інформатики.
Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу «Інформатика».
Мета уроку:
навчальна : ознайомити учнів з новою навчальною дисципліною, сформувати уявлення про сфери застосування сучасних комп’ютерів; узагальнити та систематизувати знання учнів про призначення комп’ютерів, ознайомити з правилами поведінки і БЖ під час роботи з комп’ютером;
розвивальна: формувати вміння аналізувати навчальний матеріал, узагальнювати, діяти за аналогією, порівнювати;
виховна: формувати позитивне ставлення до предмета, пробуджувати інтерес до нової техніки, виховувати бережливе ставлення до навчального обладнання;
формування навичок ХХІ століття: формувати відкритість до сприйняття нових перспектив.
Тип уроку: комбінований – засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладнання: комп’ютери, підручники, плакати з правилами поведінки та техніки безпеки, ілюстративний матеріал, мультимедійна презентація, пам’ятка, фішки для груп.
Очікувані результати: знати, як комп’ютер впливає на організм людини, правила поведінки та техніки безпеки в комп’ютерному класі.
Хід уроку
І. Організаційний етап .
1. Привітання .
2. Організація робочих місць учнів у комп’ютерному кабінеті.
3. Перевірка готовності до уроку.
4. Психологічне налаштування на роботу.
--- Для гарного початку уроку пропоную таку розминку :
У нас в класі два Івана, дві Тетяни,
Два Степана, три Олени, три Галини,
П’ять Андріїв, дві Поліни, Вітя є і три Дарини,
П’ять Романів, дві Арини і всього один Віталій.
Скільки ви нарахували? ( 31 учень )
А тепер кожен нам покаже настрій комп’ютера, що відповідає вашому настрою. ( в учнів є смайлики – комп’ютери з різними емоціями)
5. Знайомство з підручником та робочим зошитом
Звертаємо увагу учнів на особливості підручника, зокрема на позначки до завдань та структуру самого підручника та зошита з друкованою основою.
ІІ. Оголошення теми уроку та мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя з елементами бесіди
Дехто з вас, напевно,вже користувалися комп’ютером. Для чого……….. …..( відповідають учні). Тепер ви будете вчитися застосовувати комп’ютер, щоб швидше і якісніше виконувати різні завдання, розвиватися й навчатися новому. Які ж справи можна виконувати за допомогою комп’ютера. ? саме про це ми сьогодні дізнаємося.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Отже, сьогодні ми познайомимося з правилами поведінки в комп’ютерному класі та технікою безпечної роботи за комп’ютерами, а також ми ознайомимося з новим словом «Інформація».
А допоможуть нам у цьому наші сьогоднішні гості – ви їх мабуть знаєте ?
Так правильно! Це Фіксики. Вони сьогодні завітали на урок щоб розповісти про комп’ютер та правила поводження з ним.
Отже, тема сьогоднішнього уроку – «Правила безпечної поведінки в кабінеті інформатики. Поняття про інформацію. Зміст та завдання курсу Інформатика».
Всі ви, напевно, чули, що використання комп’ютера може бути шкідливим і навіть небезпечним для здоров’я людини. Це дійсно так.
Перед тим як прочитати правила в підручнику ( с. 6) хочу звернути вашу увагу на такі запитання, в ході читання правил попробуємо знайти відповіді на них.
Після читання правил узагальнюємо прочитане, акцентуючи увагу на основних правилах та даємо відповіді на попередньо поставлені питання. ( Робота з пам’яткою ).
Дидактична гра «Інформація»
Діти поділяються на 4 групи. Поділити їх можна за допомогою фішок.
1 група – «Ротики» 2 група – «Вушка»
3 група – «Носики» 4 група – «Язички»
Групи по черзі виходять до дошки і виконують завдання вчителя.
Спочатку виходять «Язички». Дітям зав’язують очі і дають спробувати різні страви або напої. Завдання вгадати на смак, що це.
Потім виходять «Носики». Їм теж зав’язують очі, і дають понюхати різні речі. Діти повинні описати запах.
Група «Вушка» повинна розказати про свій літній відпочинок та намалювати до розповіді малюнки.
Група «Ротики» повинні зачитати тексти (з паперу, мобільного телефону, комп’ютера).
- Ви всі щойно отримали дуже багато інформації. Яким чином кожна група отримувала її? ( Відповідь дітей ).
Щоб краще зрозуміти походження слова інформатика та інформація виконаємо вправу 1 і 2 в зошиті.
ІV. Фізкультхвилинка .
Коли ви працюєте за комп’ютером, обов’язково потрібно через певний час виконувати веселу зарядку. Тоді ви будете не тільки розумними, але й сильними та здоровими. Зарядку ми зробимо з одним із Фіксиків. Хто це? Так це Сімка.
Ну а зараз любі діти,
Час гімнастику зробити:
Треба нам поприсідати,
Потім трохи пострибати.
V. Формування набутих знань і навичок
1. Вправа «Сядь правильно»
Пропоную учням показати як правильно сидіти за комп’ютером. Спочатку можна дозволити сісти бажаючим самостійно. Після того як учні розмістяться за робочими місцями, роблю аналіз як вони сіли, учні які не сидять за комп’ютерами також разом зі мною допомагають аналізувати їхню поставу, правильне положення, за необхідності роблять зауваження.
2.Закріплення правил техніки безпеки роботи за комп’ютером.
Вправа 4 робочий зошит самостійно. Після виконання – обговорення.
VI. Узагальнення та систематизація знань.
Вправа «Ситуація з життя»
Повернувшись зі школи, Петрик пообідав і переглянув на комп’ютері мультфільм, який тривав 20 хвилин. По закінченні мультфільму хлопчик вирішив за допомогою калькулятора на комп’ютері відразу виконати домашнє завдання з математики. Над завданням він просидів ще 12 хвилин. Потім Петрик разом з бабусею 10 хвилин переглядали фотографії на комп’ютері.
VII. Домашнє завдання
Згадайте, де вам доводилось бачити комп’ютери. Відповідь запишіть на листочках – розмальовках .
Прочитайте §1.
VIII. Підведення підсумків. Рефлексія.
Вибіркове опитування.
Учням пропоную усно закінчити речення « Для мене сьогодні найцікавішим на уроці було дізнатись про …..»