Конспект уроку з інформатики з теми "Логічне слідування."

Про матеріал

Логічне слідування.

Мета:

-навчальна: закріпити поняття про хибні та icтиннi висловлювання; ознайомити учнів з поняттям «логічне слідування»; навчити формулювати речення з логічним слідуванням;

  • -розвивальна: розвивати увагу, пам'ять, логічне та креативне мислення; формувати вміння робити висновки;
  • -виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.
Перегляд файлу

Урок 21. Логічне слідування.

Мета:

  • навчальна: закріпити поняття про хибні та icтиннi висловлювання; ознайомити учнів з поняттям «логічне слідування»; навчити формулювати речення з логічним слідуванням;
  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, логічне та креативне мислення; формувати вміння робити висновки;
  • виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання:  комп’ютери з середовищем програмування Scratch, навчальна презентація, роздаткові матеріали.

Клас: 3-А

Дата: 14.02.18

Перебіг уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  • Привітання;
  • Перевірка готовності учнів до уроку.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Бесіда

До нас в гості знову завітав наш друг Незнайко. Він дізнався, що ми вивчаємо дуже цікаву тему, і хоче більше дізнатися та навчитися. Давайте допоможемо йому, давши відповіді на такі запитання:

  1. Що таке алгоритм?
  2. Хто виконує команди?
  3. Як називається програма, з якою ми працюємо?
  4. Як називається виконавець в програмі Scratch?
  5. Як називається алгоритм в програмі Scratch?
  6. Що таке сцена?
  1. Робота в зошиті

Молодці! Ви добре впорались із завданням. Зараз я пропоную вам пригадати, які ж дії можна здійснювати зі сценою та спрайтами, розміщеними на ній.

Під керівництвом учителя учні виконують впр.  1 с. 34-35.

  1. Вправа «Світлофор»
  • Що таке висловлювання?
  • Які висловлювання називаються істиними, а які хибними?

Я пропоную вам пограти у вже знайому вам гру «Свілофор». Я буду говорити висловлювання, якщо ви вважаєте, що воно істинне, то піднімаєте зелену карточку, якщо ні – червону.

На слайді зображені фігури, учні мають визначити, істинні чи хибні висловлювання говорить про них вчитель.

  • Кожна фігура – трикутник.
  • Кожна фігура - трикутник або чотирикутник.
  • Деякі фігури трикутні і сині.
  • Кожний чотирикутник синій.
  • Усі фігури мають кути.

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хто ж там, хто вже так втомився

І наліво похилився?

Треба нам всім дружно встати,

Фізкультхвилинку розпочати.

Наш Незнайко потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Повернувся вправо, вліво

Щоб нічого не боліло.

Головою похитав,

Ще і плечі розім'яв.

Наче дзига покрутись

І на місце повернись.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ 

Бесіда

- Ми вміємо розрізняти істинні та хибні висловлювання. Як ви вважаєте чи можна утворити нове висловлення з двох висловлювань? (якщо учні згодні вони, піднімають зелену карточку, якщо ні – червону).

Відповідь на це запитання ми і дізнаємося на сьогоднішньому уроці, і познайомимося з новим видом висловлювання, за допомогою якого будемо створювати справжні комп'ютерні програми та ігри, цікаві історії.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Не дарма ми почали наш урок з гри «Світлофор». Давайте розглянемо два висловлювання «На світлофорі зелене світло» і «Можна переходити вулицю».

Бесіда

- Чи істинні ці висоловлювання?  (відповіді учнів)

Ми не знаємо, чи є істинними перше й друге висловлення, бо в один момент світло на світлофорі може бути зеленим, а в інший червоним.

Але давайте об'єднаємо їх, скориставшись словами якщо й то. Утвориться нове висловлювання «Якщо на світлофорі зелене світло, то можна переходити вулицю».

- Чи істинне дане висловлювання? (відповіді учнів)

Висловлення, яке утворюється з двох висловлень за  допомогою слів якщо й то, називають логічним слідуванням, тобто з істинності першого висловлювання слідує друге.

Висловлювання, яке знаходиться між словами якщо та то, називається умовою, оскільки від його істинності залежить, чи буде виконуватися наступне висловлювання, і воно називається висновком.

Це висловлення істинне. Проте не кожне висловлення, утворене шляхом логічного слідування, є істинним.

Наприклад, висловлювання:  «Якщо ця істота риба, то вона живе у воді».

 - Чи істинне висловлювання? (відповідь учнів)

Поміняємо умову та висновок місцями: «Якщо істота живе у воді, то ця істота риба».

  • Чи істинне дане висловлювання?

Це висловлення хибне, бо у воді живуть не тільки риби, а й інші тварини. Іноді логічне слідування може на перший погляд здатися істинним, а насправді це не так.

Мистецтво  міркувати  полягає  в  умінні  робити  правильні  висновки,

тобто утворювати істинні логічні слідування.

ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами:
  • Інтерактивна гра «Незакінчене речення» (використання хмарного сервісу Learningapps);
  • Створення гри в середовищі програмування Scratch «Як не з'їм, то понадкушую»:

Задача. Рудий Кіт потрапив до таємної лабораторії, в якій виготовляють найсмачніші кексики за таємним рецептом. І кожен з них має різний смак. Допоможіть Рудому коту скуштувати всі кекси.

  1. Вправи для очей.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Рефлексія

1. Що вивчили на уроці?

2. З якими командами Рудого кота ви ознайомились?

3. Чого навчились під час роботи за комп’ютером?

4. Що сподобалось на уроці?

2. Оцінювання роботи учнів



Гра «Полювання»

Скрипти для спрайта fish1

Скрипти для спрайта shark.

 

 

 

Гра «Полювання»

Скрипти для спрайта fish1

Скрипти для спрайта shark.


Гра «Полювання»

Скрипти для спрайта fish1

Скрипти для спрайта shark.

 

 

 

Гра «Полювання»

Скрипти для спрайта fish1

Скрипти для спрайта shark.



 

docx
Додано
4 вересня 2018
Переглядів
6751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку