План-конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
Тема. Органи чуття. Світ цікавих фактів про організм людини.
Очікувані результати.
Тип уроку. Урок формування умінь і навичок.
Обладнання. Фішки для розподілу на групи, картки для груп, аудіозаписи, картки для гри, конструктор лего, мультимедійна дошка, комп’ютер, книги зі шрифтом Брайля, «ромашка Блума».
Хід уроку
Ранкова зустріч
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
Заплющте очі.
Скажіть, який предмет, з'явився у мене в руках?
Відкрийте очі. Чому ж ви не змогли відповісти на моє питання?
Здогадайтесь, що у коробці. Передаючи один одному, можна задавати питання «Чи можна…?»…
Чи можна
Підказка: цим предметом можна писати букви у класі.
У коробці – …(крейда, гумка, …)
Робота з календарем погоди.
Яка пора року, місяць?
Який день тижня за рахунком, як називається?
Яке число місяця?
Погода?
Погляньте на свої фанти, як ви думаєте що ми будемо вивчати на уроці?
(Думки дітей, повідомлення теми вчителем)
Тема нашого уроку: Світ цікавих фактів про організм людини.
Сьогодні ми будем:
Поясніть вислів: «Не око бачить, не вухо чує, не ніс відчуває, а мозок!»
Відповіді учнів.
Усіма органами чуття керує головний мозок. Усю інформацію, яку отримують органи чуття, вони посилають у головний мозок. Мозок аналізує повну інформацію, а потім дає наказ на виконання. Наприклад: людина побачила яблуко. Ця інформація поступила в головний мозок. Він дає наказ узяти його і відкусити. Головний мозок здійснює контроль, а органи виконують його накази. Кожен орган має своє представництво в головному мозку — це певні центри, які відповідають за той або інший орган.
Ви, певно, знаєте, що найперший орган чуття, який допомагає нам досліджувати навколишнє середовище – це очі. Чи пробували ви хоч раз заплющувати очі і шукати щось навпомацки? І як? Виходило?
На жаль, є люди, які повністю позбавлені щастя бачити, життя „навпомацки” у них постійно. Але вони навчилися замінювати орган зору на орган дотику і увесь світ пізнають через шкіру. Ці люди навіть читати і писати вміють! Спитаєте, як? Для них Луї Брайль створив спеціальний шрифт.
Луї Брайль народився у Франції. У три роки він випадково травмував око, внаслідок чого повністю втратив зір.
Намагаючись допомогти дитині, батьки Луї та парафіяльний священик Жак Паї попросили, щоб хлопцю дозволили сидіти на уроках у місцевій школі. Луї просто поглинав науку. Кілька років він навіть був найліпшим учнем у класі. Все ж методи навчання, розраховані на зрячих, не могли повністю задовольнити потреб незрячої дитини. Тому 1819 року Луї віддали до паризького національного інституту сліпих. З 12 до 15 років Луї Брайль працював над шестикрапковою системою шрифту. Після закінчення праці він почав викладати в інституті, де раніше навчався, став у подальшому професором цього інституту.
Шрифт Бра́йля — рельєфно-крапковий шрифт для написання і читання людьми з порушенням зору. В основі шрифту лежить комбінація шести об’ємних крапок. Кожна буква має свою кількість крапочок розміщених у певній комбінації. З крапкових букв складають цілі слова і речення, щоб люди могли читати не тільки тексти, я й цілі книги.
(У кожної групи на парті лежать дитячі книги написані звичайними літерами та шрифтом Брайля. Познайомтеся ними, спробуйте з заплющеними очима провести пальцями по рядках.
file:///C:/Users/Admin/Desktop/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B9%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA/%D0%A8%D1%80%D0%B8%D1%84%D1%82%20%D0%91%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D1%8F%20%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%B0%D0%BB%D1%84%D0%B0%D0%B2%D1%96%D1%82.pdf)
Прочитайте шрифтом Брайля слова та розшифруйте їх, поясніть якими органами чуттів можна дослідити дані об’єкти.
Учні опрацьовують цікаву інформація та діляться нею з іншими.
Діти слухають аудіозапис, називають, що за звук (звуки побутових приладів, звуки природи).
Гра "Які органи чуття допомагають досліджувати світ?"
З використанням конструктора ЛЕГО.
Вправа «Ромашка Блума»