Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ"

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" на тему "Органи чуття. Світ цікавих фактів про організм людини".
Перегляд файлу

План-конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»

Тема. Органи чуття. Світ цікавих фактів про організм людини.

Очікувані результати.

  • Окреслює проблему, перш ніж її вирішувати.
  • Формулює проблему, визначає відоме і невідоме в ній.
  • Знаходить шляхи вирішення проблеми й вирішує її.
  • Застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи.
  • Робить висновки із спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно.
  • Дотримується правил безпеки під час проведення спостережень та дослідів.

Тип уроку. Урок формування умінь і навичок.

Обладнання. Фішки для розподілу на групи, картки для груп,  аудіозаписи, картки для гри, конструктор лего, мультимедійна дошка, комп’ютер, книги зі шрифтом Брайля, «ромашка Блума».

Хід уроку

Ранкова зустріч

  1. Привітання.

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

  1. Обмін інформацією.

Заплющте очі.

Скажіть, який предмет, з'явився у мене в руках?

Відкрийте очі. Чому ж  ви не змогли відповісти на моє питання?

Здогадайтесь, що у коробці. Передаючи один одному, можна задавати питання «Чи можна…?»…

Чи можна

Підказка: цим предметом можна писати букви у класі.

У коробці – …(крейда, гумка, …)

  Робота з календарем погоди.

Яка пора року, місяць?

Який день тижня за рахунком, як називається?

Яке число місяця?

Погода?

  1. Поділ учнів на групи шляхом жеребкування та повідомлення теми уроку.

Погляньте на свої фанти, як ви думаєте що ми будемо вивчати на уроці?

(Думки дітей, повідомлення теми вчителем)

Тема нашого уроку: Світ цікавих фактів про організм людини.

Сьогодні ми будем:

  1. закріплювати знання про органи чуття;
  2. формувати уявлення про їх значення для життєдіяльності організму,
  3. будемо досліджувати,
  4. обмінюватимемося думками,
  5. робитимемо висновки та узагальнення.
  1. Групове робота.

Поясніть вислів: «Не око бачить, не вухо чує, не ніс відчуває, а мозок!»

Відповіді учнів.

  1. Пояснення вчителя

Усіма органами чуття керує головний мозок. Усю інформацію, яку отримують органи чуття, вони посилають у головний мозок. Мозок аналізує повну інформацію, а потім дає наказ на виконання. Наприклад: людина побачила яблуко. Ця інформація поступила в головний мозок. Він дає наказ узяти його і відкусити. Головний мозок здійснює контроль, а органи виконують його накази. Кожен орган має своє представництво в головному мозку — це певні центри, які відповідають за той або інший орган.

Ви, певно, знаєте, що найперший орган чуття, який допомагає нам досліджувати навколишнє середовище – це очі. Чи пробували ви хоч раз заплющувати очі і шукати щось навпомацки? І як? Виходило?

На жаль, є люди, які повністю позбавлені щастя бачити, життя „навпомацки” у них постійно. Але вони навчилися замінювати орган зору на орган дотику і увесь світ пізнають через шкіру. Ці люди навіть читати і писати вміють! Спитаєте, як? Для них Луї Брайль створив спеціальний шрифт.

  1. Інформація про шрифт Брайля

Луї Брайль народився у Франції. У три роки він випадково травмував око, внаслідок чого повністю втратив зір.

Намагаючись допомогти дитині, батьки Луї та парафіяльний священик Жак Паї попросили, щоб хлопцю дозволили сидіти на уроках у місцевій школі. Луї просто поглинав науку. Кілька років він навіть був найліпшим учнем у класі. Все ж методи навчання, розраховані на зрячих, не могли повністю задовольнити потреб незрячої дитини. Тому 1819 року Луї віддали до паризького національного інституту сліпих. З 12 до 15 років Луї Брайль працював над шестикрапковою системою шрифту. Після закінчення праці він почав викладати в інституті, де раніше навчався, став у подальшому професором цього інституту.

Шрифт Бра́йля — рельєфно-крапковий шрифт для написання і читання людьми з порушенням зору. В основі шрифту лежить комбінація шести об’ємних крапок. Кожна буква має свою кількість крапочок розміщених у певній комбінації. З крапкових букв складають цілі слова і речення, щоб люди могли читати не тільки тексти, я й цілі книги.

(У кожної групи на парті лежать дитячі книги написані звичайними літерами та шрифтом Брайля. Познайомтеся  ними, спробуйте з заплющеними очима провести пальцями по рядках.

file:///C:/Users/Admin/Desktop/%D0%92%D1%96%D0%B4%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B9%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA/%D0%A8%D1%80%D0%B8%D1%84%D1%82%20%D0%91%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D1%8F%20%D1%83%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%20%D0%B0%D0%BB%D1%84%D0%B0%D0%B2%D1%96%D1%82.pdf)

Прочитайте шрифтом Брайля слова та розшифруйте їх, поясніть якими органами чуттів можна дослідити дані об’єкти.

  1. Робота в групах. Щоденні 5. Читання з позначками

Учні опрацьовують цікаву інформація та діляться нею з іншими.

  1. Цікава інформація
  2. Стремінце — найменша і найлегша кістка людини, її розміри не перевищують 3,5 мм, а вага 50 мг. Стремінцевий м'яз також найменший з всіх м'язів у людському тілі.
  3. Близько 75% людей для того аби почути не голосні  звуки, підставляють праве  вухо.
  4. А Ви знали, коли ми прикладаємо раковину до вуха  і чуємо шум моря   – насправді це шум крові, що циркулює по судинах.
  1. Дослід чи правда, коли ми прикладаємо раковину до вуха  і чуємо шум моря   – насправді це шум крові, що циркулює по судинах. (учні слухають мушлю та стаканчик, роблять висновок).
  2. Аудіозавдання: Гра «Вгадай, що звучить»

Діти слухають аудіозапис, називають, що за звук (звуки побутових приладів, звуки природи).

  1. Закріплення знань

Гра "Які органи чуття допомагають досліджувати світ?"

З використанням конструктора ЛЕГО.

 

 

  1. Рефлексія.

Вправа «Ромашка Блума»

  • Назви усі органи чуття людини.
  • Який орган чуття найважливіший?
  • Чому потрібно дотримуватись правил догляду за органами чуття ?
  • Яку роботу можуть виконувати люди з порушеннями зору/слуху?
  • Що було б, якби люди втратили можливість бачити/чути?
  • Чи потрібно допомагати людям
  • з порушенням зору/слуху?

 

 

 

docx
Додано
10 травня 2023
Переглядів
519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку