Конспект уроку з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" для 3 класу на тему "Вода і здоров'я"

Про матеріал

Урок розроблений з метою розширити знання дітей про значення води в харчовому раціоні людини, навчити учнів робити правильний вибір серед різних видів напоїв та їх цінністю для здоров'я; виховувати прагнення обирати корисні напої.

Перегляд файлу

                               Вода і здоров’я

Мета:

розширювати й уточнювати знання дітей про значення води в          харчовому раціон людини, ознайомити учнів із різними видами напоїв та їх  цінністю для здоров’я; виховувати прагнення обирати корисні напої.

Результати навчання:

Наприкінці заняття учні:

  • Пояснюють, чому важливо пити достатньо води;
  • Наводять приклади  корисних напоїв.

Обладнання і матеріали:

  • Фліпчарт, стікери, додатки з завданнями.
  • Комп’ютер, проектор, презентація.
  • Напої : питна вода, сік, кола, енергетик,  молочний коктейль, холодний чай.

                                                               План уроку

І. Організаційний момент

                  Пролунав дзвінок веселий,

                  Всі готові? Все готово?

                  Ми не відпочиваємо,

                  Ми працювати починаємо.

ІІ. Обмін інформацією

-- Згадайте, яке сьогодні число?

-- Скільки днів залишилося до Нового року?

-- А до свята Миколая?

-- А чим же особливий сьогоднішній день?

За календарем 16 грудня люди вшановують пам’ять Івана Мовчуна. Вважається, що сьогодні не можна багато говорити та писати. Наші предки вірили, що мовчання може привернути удачу. Не слід у цей день лінуватися та всіляко уникати роботи.

--А щоб нам вдача посміхнулася, чи потрібно нам працювати?

-- А як для цього треба працювати?

-- Якщо ви згодні працювати активно, уважно, швидко, дружно, то усміхніться один одному.

 

Вправа «Криголам»

                -- Махніть рукою ті, хто любить відпочивати на березі річки?

                -- Плесніть в долоні ті, хто з вас був на морі?

                -- Встаньте ті, хто хто любить прогулянки під парасолькою?

                -- Підморгніть мені ті, хто любить мінеральну воду?

                -- Підійміть руку ті, хто любить компот? Чай? Лимонад?

-- Яке поняття об’єднує всі ці питання?  (Вода)

ІІІ. Зворотній зв'язок із минулим матеріалом.

-- Про що ми говорили на попередньому уроці?

-- Як ви розумієте поняття « харчова тарілка»?

-- Для чого потрібно знати правило харчової тарілки?

-- Як воно нам допоможе?

 

 ІV. Мотивація навчальної діяльності.

--А чи відчували ви коли-небудь спрагу?

-- А яким чином? Як ви дізнаєтесь, що вашому організму не вистачає води?

-- Чи залежить здоров’я людини від води? (Слайд1- 2)                                    

 

V. Повідомлення теми і мети уроку

  • Важливим для збалансованого харчування є не лише харчові продукти, а й чиста питна вода.
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про цінність води та яку роль вона відіграє у нашому харчуванні, дослідимо скільки насправді потрібно пити і що треба пити, аби залишатися здоровими.

 VІ.  Робота з новим матеріалом.

  1. Практична робота  «Важливість води»

Без їжі людина може прожити декілька тижнів, а без води  -- лише кілька днів. Це тому, що тіло людини на дві третіх  складається  з води. (Слайд 3)

  • Розгляньте слайд та зверніть увагу на вміст води в організмі людини впродовж життя від народження і до похилого віку. (Слайд 4)

  • Що ви помітили?

 

  • Отже,  відсоток води в організмі людини змінився. Чим старше людина, тим він стає менше?

 

  • А який вміст води у дітей вашого віку?

 

  • А як людина може відчувати брак води у своєму організмі?

 

  • Навіть за невеликого зневоднення у людини виникає головний біль, утома, зниження працездатності. (Слайд 5)

 

  • Зневоднення – це хворобливий стан організму, що виникає внаслідок браку рідини, тобто організм втрачає воду.

 

  • У спеку, після рухливих  ігор чи уроків фізкультури ризик зневоднення зростає. (Слайд 6)

 

 

  • Отже, для того, щоб бути здоровим, потрібно вживати достатню кількість води.
  1. Робота в парі (Додаток 1)

-- А зараз розгляньте інфографіку « Рекомендованого режиму пиття для дітей 5-10 років» та з’ясуйте чи дотримуєтесь ви питного режиму.

(Слайд 7)

-- Чи дотримуєтесь ви питного режиму?

--  Дуже актуальною проблемою дитячого населення є забезпечення здорового харчування та правильного водного балану.

Згідно з дослідженнями, понад 60% дітей страждають від зневоднення. Внаслідок чого виникає слабкість, перевтома, втрата свідомості. Це впливає на активність, погіршує пам’ять, увагу, адже дитина весь час відчуває нестачу енергії.

--А як ви вважаєте, завдяки чому людина може поповнити вміст води в організмі.

Підсумок:

--Отже, більшу частину води людина отримує з їжею (особливо рідкими стравами) та різноманітними напоями.

 

  1. Руханка «Готуємо сік» (Слайд 8)

Щось втомились ми сидіти ,

Треба трохи відпочити.

 

  • Тож пропоную вам трохи потанцювати  і навчатися робити сік з різних  фруктів і ягід.

  1. Підготовка до активності «Правило світлофора»

-- У вас на партах знаходяться стікери, напишіть  назву свого улюбленого напою.

5. Активність «Правило світлофора»

-- Вода міститься у всіх напоях, але не всі вони є корисними. Щоб визначити, які напої можна вживати щодня, а які лише – зрідка користуйтесь «Правилом світлофора для напоїв». (Слайд 9)

-- Чому напої позначені різними кольорами?

-- Розгляньте,  які напої можна вживати щодня?

-- А які час від часу?

-- Які напої краще пити зрідка або ніколи?

-- Це просте правило світлофора допомагає обирати корисні напої та збереже ваше здоров’я.

-- Прикріпіть стікери до світлофора у відповідні групи.

6. Робота в групі «Напої» (Слайд 10)

-- Уявіть собі, що ви маленькі краплинки , тож об’єднайтесь у калюжі.

-- Ознайомтесь з інструкцією до завдання. ( Додаток 2)

-- Визначте, яка кількість цукру міститься у напоях,  які стоять на столах та позначте на шкалі. Заповніть таблицю. ( Додаток 3)

-- Поміркуйте, чи варто змінювати харчові звички?

-- Оцініть свою роботу в групах. ( Додаток 4)

VІІ. Рефлексія.

-- А тепер пригадайте, що ви написали на стікеру і проаналізуйте своє уподобання. Якщо цей напій шкодить здоров’ю, то викиніть цей стікер і оберіть для себе інший напій.

-- Який напій ви оберете тепер?

-- Чи сподобався вам урок?

-- Поділіться враженнями від уроку?

-- Поаплодуйте собі своїй роботі під час уроку.

VІІІ. Домашнє завдання (Слайд 11)

  1. Дослідити свій питний режим.
  2. Зясувати, яку кількість води випиваєте протягом дня.

 

                                                                                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                                                                                                                    Додаток 1

 

                                                                   Додаток  3

                 Вміст цукру у напоях

 

unnamed (1)    Без названия Без названия (1)  91c69ef7ffb9bc789227b2f57ba38a7919 original_1459283981

 

 

 

Вміст цукру у 100мл

Вміст цукру у 200мл( у склянці)

Кількість ложок цукру у 100мл

Кількість ложок цукру у 200мл(у склянці)

                                    Без названия

       200мл

Вода

       ---

 

        __

 

Молочний коктейль

       15г

 

      3  ложки

 

Сік фруктовий

       10г

 

      2  ложки

 

Енергетик

       30г

 

      6  ложки

 

Холодний чай

      

 

      1 ложка

 

Кола

      20г

 

      4 ложки

 

                                               

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   Додаток  2

                                           Інструкція

 

  1. Розгляньте зображення напоїв.

 

  1. Визначте кількість цукру у 100мл напою.

 

  1. Яка кількість цукру у 200 мл напою, тобто у склянці.

 

  1.  З'ясуйте місце напою на шкалі за кількістю цукру від найменшого до найбільшого.

 

  1. Поміркуйте, чи варто змінити харчову звичку.

 

 

                                                                   Додаток  4

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 травня 2023
Переглядів
549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку