Урок розроблений з метою розширити знання дітей про значення води в харчовому раціоні людини, навчити учнів робити правильний вибір серед різних видів напоїв та їх цінністю для здоров'я; виховувати прагнення обирати корисні напої.
Вода і здоров’я
Мета:
розширювати й уточнювати знання дітей про значення води в харчовому раціон людини, ознайомити учнів із різними видами напоїв та їх цінністю для здоров’я; виховувати прагнення обирати корисні напої.
Результати навчання:
Наприкінці заняття учні:
Обладнання і матеріали:
План уроку
І. Організаційний момент
Пролунав дзвінок веселий,
Всі готові? Все готово?
Ми не відпочиваємо,
Ми працювати починаємо.
ІІ. Обмін інформацією
-- Згадайте, яке сьогодні число?
-- Скільки днів залишилося до Нового року?
-- А до свята Миколая?
-- А чим же особливий сьогоднішній день?
За календарем 16 грудня люди вшановують пам’ять Івана Мовчуна. Вважається, що сьогодні не можна багато говорити та писати. Наші предки вірили, що мовчання може привернути удачу. Не слід у цей день лінуватися та всіляко уникати роботи.
--А щоб нам вдача посміхнулася, чи потрібно нам працювати?
-- А як для цього треба працювати?
-- Якщо ви згодні працювати активно, уважно, швидко, дружно, то усміхніться один одному.
Вправа «Криголам»
-- Махніть рукою ті, хто любить відпочивати на березі річки?
-- Плесніть в долоні ті, хто з вас був на морі?
-- Встаньте ті, хто хто любить прогулянки під парасолькою?
-- Підморгніть мені ті, хто любить мінеральну воду?
-- Підійміть руку ті, хто любить компот? Чай? Лимонад?
-- Яке поняття об’єднує всі ці питання? (Вода)
ІІІ. Зворотній зв'язок із минулим матеріалом.
-- Про що ми говорили на попередньому уроці?
-- Як ви розумієте поняття « харчова тарілка»?
-- Для чого потрібно знати правило харчової тарілки?
-- Як воно нам допоможе?
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
--А чи відчували ви коли-небудь спрагу?
-- А яким чином? Як ви дізнаєтесь, що вашому організму не вистачає води?
-- Чи залежить здоров’я людини від води? (Слайд1- 2)
V. Повідомлення теми і мети уроку
VІ. Робота з новим матеріалом.
Без їжі людина може прожити декілька тижнів, а без води -- лише кілька днів. Це тому, що тіло людини на дві третіх складається з води. (Слайд 3)
-- А зараз розгляньте інфографіку « Рекомендованого режиму пиття для дітей 5-10 років» та з’ясуйте чи дотримуєтесь ви питного режиму.
(Слайд 7)
-- Чи дотримуєтесь ви питного режиму?
-- Дуже актуальною проблемою дитячого населення є забезпечення здорового харчування та правильного водного балану.
Згідно з дослідженнями, понад 60% дітей страждають від зневоднення. Внаслідок чого виникає слабкість, перевтома, втрата свідомості. Це впливає на активність, погіршує пам’ять, увагу, адже дитина весь час відчуває нестачу енергії.
--А як ви вважаєте, завдяки чому людина може поповнити вміст води в організмі.
Підсумок:
--Отже, більшу частину води людина отримує з їжею (особливо рідкими стравами) та різноманітними напоями.
Щось втомились ми сидіти ,
Треба трохи відпочити.
-- У вас на партах знаходяться стікери, напишіть назву свого улюбленого напою.
5. Активність «Правило світлофора»
-- Вода міститься у всіх напоях, але не всі вони є корисними. Щоб визначити, які напої можна вживати щодня, а які лише – зрідка користуйтесь «Правилом світлофора для напоїв». (Слайд 9)
-- Чому напої позначені різними кольорами?
-- Розгляньте, які напої можна вживати щодня?
-- А які час від часу?
-- Які напої краще пити зрідка або ніколи?
-- Це просте правило світлофора допомагає обирати корисні напої та збереже ваше здоров’я.
-- Прикріпіть стікери до світлофора у відповідні групи.
6. Робота в групі «Напої» (Слайд 10)
-- Уявіть собі, що ви маленькі краплинки , тож об’єднайтесь у калюжі.
-- Ознайомтесь з інструкцією до завдання. ( Додаток 2)
-- Визначте, яка кількість цукру міститься у напоях, які стоять на столах та позначте на шкалі. Заповніть таблицю. ( Додаток 3)
-- Поміркуйте, чи варто змінювати харчові звички?
-- Оцініть свою роботу в групах. ( Додаток 4)
VІІ. Рефлексія.
-- А тепер пригадайте, що ви написали на стікеру і проаналізуйте своє уподобання. Якщо цей напій шкодить здоров’ю, то викиніть цей стікер і оберіть для себе інший напій.
-- Який напій ви оберете тепер?
-- Чи сподобався вам урок?
-- Поділіться враженнями від уроку?
-- Поаплодуйте собі своїй роботі під час уроку.
VІІІ. Домашнє завдання (Слайд 11)
Додаток 1
Додаток 3
Вміст цукру у напоях
|
Вміст цукру у 100мл |
Вміст цукру у 200мл( у склянці) |
Кількість ложок цукру у 100мл |
Кількість ложок цукру у 200мл(у склянці) |
200мл |
Вода |
--- |
|
__ |
|
|
Молочний коктейль |
15г |
|
3 ложки |
|
|
Сік фруктовий |
10г |
|
2 ложки |
|
|
Енергетик |
30г |
|
6 ложки |
|
|
Холодний чай |
5г |
|
1 ложка |
|
|
Кола |
20г |
|
4 ложки |
|
Додаток 2
Інструкція
Додаток 4