Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2 класі «Я досліджую зміни в довкіллі восени»

Про матеріал
Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2 класі Тема уроку: «Я досліджую зміни в довкіллі восени» Мета уроку: знайомити учнів з поняттям «явища природи», формувати розуміння взаємозв’язків у природі на основі спостережень та раніше набутих занань; розвивати інтерес до осінніх явищ у природі, бережливе ставлення до довкілля, спостережливість, допитливість, увагу; вміння ухвалювати рішення з користю для здоров’я, прищеплювати бажання працювати в групі. Освітні галузі, які інтегруються: мовно-літературна, математична, природнича, соціальна і здоровʹязбережна галузь
Перегляд файлу

Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2 класі 

 

Тема уроку: «Я досліджую зміни в довкіллі восени»

Мета уроку: знайомити учнів з  поняттям «явища  природи», формувати розуміння взаємозв’язків у природі на основі спостережень та раніше набутих занань; розвивати  інтерес до осінніх явищ у природі, бережливе ставлення до довкілля, спостережливість,  допитливість,  увагу;  вміння ухвалювати рішення з користю для здоров’я, прищеплювати  бажання  працювати  в  групі. 

Освітні галузі, які інтегруються: мовно-літературна, математична, природнича, соціальна і здоровʹязбережна галузь

Очікувані результати:

мовно-літературна галузь - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];

- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1- 1.8-1];

 - пояснює на основі власного досвіду, чому якась інформація зацікавила [2 МОВ 1-1.4- 3

 - підтримує аргументами власні думки або спростовує їх [2 МОВ 1-1.6-5] 48

 - знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5-4.1-4];

 математична галузь

- визначає істотні, спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу [2 МАО 1-4.1-1];

 - використовує календар для опису і розв’язання повсякденних проблем [2 МАО 3- 4.7-8];

 природнича галузь

- співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [2 ПРО 1-4.1-1];

 - спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [2 ПРО 2-3.1-4];

 - називає пори року та відповідні їм місяці; тривалість доби і року [2 ПРО 2-3.1-5];

 - установлює взаємозв’язок між порою року і погодою [2 ПРО 2-3.1-8];

- провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди [2 ПРО 1-1.4-1];

 - розуміє прогноз погоди на радіо і телебаченні, дослухається до цих прогнозів (наприклад, одягається відповідно до них) [2 ПРО 2-3.1-9];

соціальна і здоровʹязбережна галузь

 - об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри [2 СЗО 4.4-6];

– виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуюсь із рішенням команди [2 СЗО 4.4-7]

- дотримується правил щодо догляду за своїм тілом, одягом, особистими речами [2 СЗО 1.1-6];

 

І. Актуалізація

1.Орг момент. Позитивне налаштування.

-З яким настроєм починаємо роботу? Во!    (Вправа нейробіка )

-Бажаю вам активно попрацювати, дізнатись нового і зберегти позитивне налаштування

2. Вправа «Чарівна скринька» 

Діти стають в коло.

  •  Передаємо швиденько скриньку і намагаємося здогадатись, що в ній лежить такого, що  може стосуватися нашого уроку. Можна ставити мені питання. Але я можу відповідати тільки Так чи Ні. (Підказки : це і  в домі і на вулиці, про це говорили на минулому уроці, воно може змінюватись, його згадують, коли говорять про погоду)

Ми говоримо: вона тече,

Ми говоримо: вона грає.

Вона завжди біжить вперед,

 Але нікуди не тікає

3. Визначення теми уроку

Так про що ми будемо говорити сьогодні? (так, про воду)

4. Об’єднання в групи   

Учні б’єднуються у  4 групи: Сонечко, Хмаринка, Крапелька, Сніжинка.

  • Зараз, будь ласка, займіть свої місця (на партах роздатковий матеріал, ручка, клей)
  • На столах є завдання і кольорові стрічки успіху, які покажуть вам на скільки старанно ви будете працювати на уроці.

Формувальне оцінювання:

 - Хто активно розгадував, що в чарівній скринці, наклейте собі смайлик.

5. Правила роботи 

 - Повторимо правила роботи в групі:

ІІ Усвідомлення знань

  1. Асоціативний кущ.   

На дошці посередині записане слово ВОДА.

  •  Які слова приходять на думку при слові вода? (У вас дві хвилини.)

 (Сніг, лід, туман, хмара, дощ, калюжа…)

Формувальне оцінювання:

  • Хто працював активно, наклейте на свою стрічку успіху смайлик, який вам подобається.
  1.  Бесіда   
  • Лід який? Дощ який буває? Сніг який?

(Якщо замерзне, якщо на калюжу присвітить сонечко,  вода рідка, текуча, не має форми)

 (Якщо учні не охоче складають асоціації, запропонувати загадки)

Біле, а не цукор,

 м’яке, а не вата.

Без ніг, а йде

 (Сніг) 

Хмара сива увесь світ накрила.
(Туман)

 

Під вікном моїм калюжа

Уночі замерзла дуже,

Узялася склом твердим,  Добре ковзатись на нім.

(лід)

 

- Чи спостерігали ви сніг в природі? А туман бачили? А замерзлі калюжі?

 -Так, восени ми можемо спостерігати дощ, мокрий сніг, туман. Це явища неживої природи. Вони непостійні, бо з’являються і зникають, вони зумовлені законами природи. Існують і інші природні явища. Чи можете ви назвати явища природи крім тих, що згадали?

 Будете вивчати пізніше.

  1. Стіна слів

Хором: Явища природи!

  • На свою стіну слів ви сьогодні можете  додати нове поняття, з яким познайомились на уроці - «Явища природи».
  1. Застосування ІКТ ВІДЕО  «Явища природи»

Формувальне оцінювання:

    Хто зрозумів, що таке явища природи, наклейте собі смайлик.

  1. Розвиток мовлення   

Хмарка, краплинка,  парасолька, гумові чоботи. (Слайд)

  • Про яке явище природи нагадують нам ці слова?
  • Складіть речення з цих слів. (Заслухати варіанти речень)

Формувальне оцінювання:

  •   В кого вийшло скласти речення, наклейте собі смайлик.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА 

Гра “Погода у Занзибарі” (вправи із самомасажем та взаємним масажем)

у Занзибарі гріє сонечко (гладити по плечах того, хто стоїть попереду), дме легенький вітерець (провести пальцями по спині) почався вітер ( терти спину), накрапає дощик ( стукати пальцями по спині), почалася злива ( енергійно стукати пальцями по спині), град ( легесенько кулачками).

  1. Дослідницька діяльність 
  • Зараз ми з вами перетворимось на дослідників. Я продемонструю вам в якому стані ми можемо зустрічати воду на  наших кухнях.

(На столах кожної групи у склянках лід)

-  Звідки ми можемо взяти лід ? (Холодильник)

( Демонстрація закіпання води в чайнику)

  • У чайнику була вода, після нагрівання утворилася пара. Чому? (Воду набрали  з крана, нагріли)
  1. Робота з підручником с. 54 «Я досліджую світ» 2 клас  
  • Ви бачите на малюнках в якому стані ми можемо зустрічати  воду в природі, наприклад, у парку.
  • Обсудіть в командах і дайте мені відповідь, як можна утворити пари з малюнків верхнього і нижнього ряду.
  • Яку пару ви дібрали до слова лід з холодильника?
  •  Яку пару ви дібрали до слова вода з крану.
  • З чим ви об’єднали слово туман?
  • Яку пару ви дібрали до слова дощ?
  • Всі справились. Молодці!

Формувальне оцінювання:

       Хто допомагав команді справитися із завданням, наклейте на свою стрічку успіху  смайлик.

6. Вправа «Погода»

- Ви сьогодні спостерігали яка на вулиці погода?

- Отже, давайте  себе спробуємо у ролі синоптиків. (Слайд)

-Яка зараз пора року?

-Який місяць?

-Холодно чи тепло надворі?

-Який стан неба?

-Чи є опади, вітер?

7.Інтерактивна вправа «Одягнись за прогнозом»

- Уявімо, що кожна команда живе в різній місцевості і погода там різна. Отже за прогнозом погоди вам необхідно правильно одягнутись на прогулянку.

https://disted.edu.vn.ua/media/images/grustilin2/prac6/16.jpg(Роздатковий матеріал : аркуші з прогнозом погоди і малюнки різного одягу:

Ясно +10С,

Слабка хмарність +5С,

Дощ +2С,

Сніг -4С

Завдання: наклеїти те, що будете одягати за погодою

 

Кожна команда презентує  біля дошки  свою роботу.

-Чому обрали цей одяг?

- Скільки предметів ви обрали? (вчитель записує на дошці чисала парами)

- Порівняти числа. Розташуйте в порядку зростання. Назвіть сусідів числа.

Формувальне оцінювання:

Хто активно думав і працював в команді, наклейте смайлик на свою стрічку успіху.

ІІІ Рефлексія

  1. Вправа «Займи позицію»
  • Які три стани води ми зустрічаємо в природі?
  • Яке явище природи подобається вам найбільше? Мені подобається туман, тому що я уявляю що мандрую на хмаринці. Комусь подобається дощ, а комусь ні. Подумайте і займіть позицію. (Слайд)

Аргументуйте свій вибір.

Я-за!                         Я-проти!

 Формувальне оцінювання:

  •  Хто активно захищав свою позицію, дібрав достатньо аргументів, наклейте смайлик на свою стрічку успіху.
  1. Систематизація знань
  • Якщо лід розтане на що він перетвориться?
  • В якому стані може бути вода в природі?
  • Які явища природи ви знаєте?
  1. Вправа «Сьогодні на уроці…» 

 -Розгляньте свої стрічки успіху. Ви всі сьогодні гарно працювали. У кожного є привід пишатися собою.

- Чому навчилися?

- Що запам’ятали, що сподобалось?

- Чи було цікаво?

- Намалюйте смайлик  настрою на своїх стрічках успіху.

 

docx
Додано
2 грудня 2019
Переглядів
3974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку