Конспект уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 2 класі
Тема уроку: «Я досліджую зміни в довкіллі восени»
Мета уроку: знайомити учнів з поняттям «явища природи», формувати розуміння взаємозв’язків у природі на основі спостережень та раніше набутих занань; розвивати інтерес до осінніх явищ у природі, бережливе ставлення до довкілля, спостережливість, допитливість, увагу; вміння ухвалювати рішення з користю для здоров’я, прищеплювати бажання працювати в групі.
Освітні галузі, які інтегруються: мовно-літературна, математична, природнича, соціальна і здоровʹязбережна галузь
Очікувані результати:
мовно-літературна галузь - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];
- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1- 1.8-1];
- пояснює на основі власного досвіду, чому якась інформація зацікавила [2 МОВ 1-1.4- 3
- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх [2 МОВ 1-1.6-5] 48
- знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів, споріднених слів [2 МОВ 5-4.1-4];
математична галузь
- визначає істотні, спільні та відмінні ознаки об’єктів навколишнього світу [2 МАО 1-4.1-1];
- використовує календар для опису і розв’язання повсякденних проблем [2 МАО 3- 4.7-8];
природнича галузь
- співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки [2 ПРО 1-4.1-1];
- спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі [2 ПРО 2-3.1-4];
- називає пори року та відповідні їм місяці; тривалість доби і року [2 ПРО 2-3.1-5];
- установлює взаємозв’язок між порою року і погодою [2 ПРО 2-3.1-8];
- провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди [2 ПРО 1-1.4-1];
- розуміє прогноз погоди на радіо і телебаченні, дослухається до цих прогнозів (наприклад, одягається відповідно до них) [2 ПРО 2-3.1-9];
соціальна і здоровʹязбережна галузь
- об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри [2 СЗО 4.4-6];
– виконує запропоновану роль у мікрогрупі (команді), погоджуюсь із рішенням команди [2 СЗО 4.4-7]
- дотримується правил щодо догляду за своїм тілом, одягом, особистими речами [2 СЗО 1.1-6];
І. Актуалізація
1.Орг момент. Позитивне налаштування.
-З яким настроєм починаємо роботу? Во! (Вправа нейробіка )
-Бажаю вам активно попрацювати, дізнатись нового і зберегти позитивне налаштування
2. Вправа «Чарівна скринька»
Діти стають в коло.
Ми говоримо: вона тече,
Ми говоримо: вона грає.
Вона завжди біжить вперед,
Але нікуди не тікає
3. Визначення теми уроку
Так про що ми будемо говорити сьогодні? (так, про воду)
4. Об’єднання в групи
Учні б’єднуються у 4 групи: Сонечко, Хмаринка, Крапелька, Сніжинка.
Формувальне оцінювання:
- Хто активно розгадував, що в чарівній скринці, наклейте собі смайлик.
5. Правила роботи
- Повторимо правила роботи в групі:
ІІ Усвідомлення знань
На дошці посередині записане слово ВОДА.
(Сніг, лід, туман, хмара, дощ, калюжа…)
Формувальне оцінювання:
(Якщо замерзне, якщо на калюжу присвітить сонечко, вода рідка, текуча, не має форми)
(Якщо учні не охоче складають асоціації, запропонувати загадки)
Біле, а не цукор, м’яке, а не вата. Без ніг, а йде (Сніг) |
Хмара сива увесь світ накрила.
|
Під вікном моїм калюжа Уночі замерзла дуже, Узялася склом твердим, Добре ковзатись на нім. (лід) |
- Чи спостерігали ви сніг в природі? А туман бачили? А замерзлі калюжі?
-Так, восени ми можемо спостерігати дощ, мокрий сніг, туман. Це явища неживої природи. Вони непостійні, бо з’являються і зникають, вони зумовлені законами природи. Існують і інші природні явища. Чи можете ви назвати явища природи крім тих, що згадали?
Будете вивчати пізніше.
Хором: Явища природи!
Формувальне оцінювання:
Хто зрозумів, що таке явища природи, наклейте собі смайлик.
Хмарка, краплинка, парасолька, гумові чоботи. (Слайд)
Формувальне оцінювання:
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Гра “Погода у Занзибарі” (вправи із самомасажем та взаємним масажем)
у Занзибарі гріє сонечко (гладити по плечах того, хто стоїть попереду), дме легенький вітерець (провести пальцями по спині) почався вітер ( терти спину), накрапає дощик ( стукати пальцями по спині), почалася злива ( енергійно стукати пальцями по спині), град ( легесенько кулачками).
(На столах кожної групи у склянках лід)
- Звідки ми можемо взяти лід ? (Холодильник)
( Демонстрація закіпання води в чайнику)
Формувальне оцінювання:
Хто допомагав команді справитися із завданням, наклейте на свою стрічку успіху смайлик.
6. Вправа «Погода»
- Ви сьогодні спостерігали яка на вулиці погода?
- Отже, давайте себе спробуємо у ролі синоптиків. (Слайд)
-Яка зараз пора року?
-Який місяць?
-Холодно чи тепло надворі?
-Який стан неба?
-Чи є опади, вітер?
7.Інтерактивна вправа «Одягнись за прогнозом»
- Уявімо, що кожна команда живе в різній місцевості і погода там різна. Отже за прогнозом погоди вам необхідно правильно одягнутись на прогулянку.
(Роздатковий матеріал : аркуші з прогнозом погоди і малюнки різного одягу:
Ясно +10С,
Слабка хмарність +5С,
Дощ +2С,
Сніг -4С
Завдання: наклеїти те, що будете одягати за погодою
Кожна команда презентує біля дошки свою роботу.
-Чому обрали цей одяг?
- Скільки предметів ви обрали? (вчитель записує на дошці чисала парами)
- Порівняти числа. Розташуйте в порядку зростання. Назвіть сусідів числа.
Формувальне оцінювання:
Хто активно думав і працював в команді, наклейте смайлик на свою стрічку успіху.
ІІІ Рефлексія
Аргументуйте свій вибір.
Я-за! Я-проти!
Формувальне оцінювання:
-Розгляньте свої стрічки успіху. Ви всі сьогодні гарно працювали. У кожного є привід пишатися собою.
- Чому навчилися?
- Що запам’ятали, що сподобалось?
- Чи було цікаво?
- Намалюйте смайлик настрою на своїх стрічках успіху.