Конспект уроку з курсу «Я досліджую світ»
на тему «Спільнота. «Невідомий медово-пахучий світ»
(за твором Василя Тибеля) 2 клас
Тема. Спільнота. «Невідомий медово-пахучий світ» (за твором ВасиляТибеля)
Очікувані результати навчання:
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
Сьогодні вівторок нас вітає.
Вдалого дня всім нам бажає!
Вівторок – вмілий трудівник,
Лінуватися не звик.
Та й нам не треба лінуватися,А до навчання готуватися.
2. Релаксаційна вправа «Квітка побажань».
- Візьміться за руки, уявіть у собі вогник радості, любові, добра. Уявіть, що він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передається у долоньку того, хто стоїть праворуч і рухається далі по колу. Пропоную привітатися побажаннями добра і радості. ( Діти вітаються побажаннями. )
- Нехай сьогоднішній день принесе тобі радість.
- Нехай всі твої бажання сьогодні здійсняться.
- Бажаю дізнатися багато цікавого…
(Діти передаючи один одному квітку висловлюють свої побажання).
3. Вправа «Створення башти настрою»
У кожного в руках – вежа LEGO, діти обирають колір цеглинки відповідно до настрою: теплі кольори – гарний настрій, холодні – поганий; передають по колу, прикріплюючи свою цеглинку, аргументуючи свій вибір.
4. Заповнення щоденних новин.
Дата …
ІІ. Робота над темою уроку
Спільнота – це група людей, згуртованих спільними умовами життя, метою та інтересами
*сім’я
*громадянин України
*спортсмени
*друзі
*учні
*мешканці села
* мешканці міста
*учні 2 класу
- Чи можна належати одразу до кількох спільнот?
Із одним вікном хатина,
Роботяща в нім родина.
По квітках усе літають
Мед пахучий добувають.
(Бджоли)
Обгрунтуйте свою відповідь.
Бджоли живуть дружними, великими сім’ями. Число особин становить 10-70 тисяч. Кожен член сім’ї виконує свої обов’язки. Наприклад, бджолина цариця-мати відкладає яйця, робочі бджілки збирають нектар, годують дітей та захищають житло, а треті будують стільники. У сімействі є і зовсім непотрібні особини – трутні, які тільки допомагають обзаводитися потомством. Як і багато комах бджоли з’являються на світ з яйця.
ІІІ. Опрацювання тексту В.Тибеля «Невідомий пахучо-медовий світ».
1.Знайомство з письменником
Василь Тибель провів своє дитинство в селі, любив гуляти в лузі й лісі. Тоді й виникла його любов до природи. У сусіда його дядька була велика пасіка, з якою пов’язано багато пригод. Тож Василь Тибель і собі захотів стати бджільником. Без захисного одягу та спеціальних знань намагався сам запустити рій у вулик, але бджоли його покусали. Тоді він почав читати спеціальну літературу й зрозумів, що бджолина сім’я — це сформоване суспільство. Саме це й надихнуло письменника написати казку, яку буде цікаво читати і дітям, і дорослим.
“Медова казка” Василя Тибеля — захоплива й пізнавальна книжка про життя бджіл і природу. У ній автор розповідає про роботу великої спільноти — бджолиної сім’ї. Це казкова оповідь з різноманітними цікавими пригодами. Автор намагається привернути увагу дітей до цінної роботи бджіл. Адже вони не лише дають людям мед, а й запилюють рослини. Письменник хоче, аби діти любили й цінували бджіл і загалом природу. А ще з цієї книжки юні читачі дізнаються, що добро не просто перемагає зло, а й дає йому шанс виправитися та стати добром.
2. Робота над текстом
а) Читання вчителем
б) Перевірка змісту прочитаного
ІV. Фізкультхвилинка « Бджілка»
3.Робота в зошиті.
( с.48, завд. 2)
V. Рефлексія. Підсумок уроку.
Самооцінка
Я дізналася/вся на уроці…
Мені найбільше запам’яталося…